3 body v podstate ok.
napr1, "vady" sposobene aj downsizingom. male motory= velke torzne kmity, mala zotrvacna hmota, radca "podtacania".. atd. to tiez rychlo umrtvilo tie retaze z bicykla.
casy ked retaz bola dozivotna su davno prec. mohutne liatinove bloky, motor s nizkou ucinnostou a mala tepelna zataz. to by nepreslo ani euro4.
destrukcia sa stane ked turbomotor sa dusi v nizkych otackach. zas lebo radca radenia a ekoteror.. urcite olejove aditiva ktore su kvoli ekoteroru na ustupe by dokazali potlacit "lspi". lspi dokaze lamat piesty.
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
preto vznikli nove normy ako ilsac gf6 api sn+/sp; bohuzial cistiaci vykon tohto mixu je horsi.
https://dsportmag.com/the-tech/educatio ... -ignition/
nove viskozity na obzore 0w8,0w16.. radsej nebudem sa rozculovat.
vlastne vsetky 3 body su sposobene eko terorizmom. chudak motor musi plnit prisne limity, odsere si to zivotnost. vyrobca hlada doslova kazde % v uspore.
globalny tlak na emisie sa odzrkadlil vo viacerych oblastiach a vznikli nove necakane problemy, ktore by sa motoru starej konstrukcie ani nesnivali.
mam dojem ze v sucasnosti vyber motora je iba o mensom zle, konstrukcne prusery su vsade.