Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia II
Ja to len uvediem na pravu mieru trosku sa to pletie:
1/ vo vybave co som objednal a vykseftil zlavy mi pride auto na R20 + letne, mam aktualne moznost kupit "v zlave" k autu zimnu sadu R20+zimne pneu (cca 1950e s dph (inak pytaju za to nieco pod 3tis), z toho cena za pneu je cca 880e co som pozeral heureku) - bohuzial dizajn elektronov je totozny s tymi na ktorych mi auto pride.
2/ auto vo vybave ktora je fajn ale nevedel som do nej napr dat panoramu (resp tym padom sa to cenovo cele pomenilo k horsiemu, lebo to bol dotovany model) ma krasne elektrony ktore som velmi chcel a tie normalne v lexuse stoja/pytaju za ne 4500eur, bez pneu a to za kolesa nedam ani omylom ! jednoducho by mi to nikto pri dalsom predaji nezaplatil - cize no go.
Tj kupovat tu druhu sadu z lexusu s rovnakym dizajnom nema pre mna zelany efekt, teda som rozmyslal nad alternativou,ze kupim samostatne mimo lexusu inu sadu elektronov a pneu - tu si viem dizajn elektronov vybrat a plus minus ma vyjdu tak podobne ako ta zimna sada v zlave.
Tu ako scream pisal vsetko su to dnes thajwanske elektrony, cest vynimkam. Ci to je dobre zle neviem. Rovnako kupit zimnu sadu z lexusu a hodit na bazos je nezmysel, cest vynimkam ako som ja, lexus majitelia moc po bazosi nebludia, neni to bmw /skoda trh, co som sa bavil aj s predajcom, vsetci si automaticky kupuju k autu zimnu sadu kolies+pneu.
plus "nevyhoda" japoncikov je ta, ze tam je nemozne kombinovat vybavy, prislusenstvo a podobne. proste bez sance, mas zadefinovane ja neviem 4-5 vybav vratane prislusenstva a konec, ani bohovi inak.
Zaverom len dodam, ze som silno premyslal aj nad Toyotou LR ale ten motor co tam davaju mi pride tragedia, to je fakt tak na polnu cestu/ do lesa, ale nie na kazdy den + dialnice, keby tam je nejaka V6 aspon 250-300koni tak na 99% skoncim pri novom LR.
1/ vo vybave co som objednal a vykseftil zlavy mi pride auto na R20 + letne, mam aktualne moznost kupit "v zlave" k autu zimnu sadu R20+zimne pneu (cca 1950e s dph (inak pytaju za to nieco pod 3tis), z toho cena za pneu je cca 880e co som pozeral heureku) - bohuzial dizajn elektronov je totozny s tymi na ktorych mi auto pride.
2/ auto vo vybave ktora je fajn ale nevedel som do nej napr dat panoramu (resp tym padom sa to cenovo cele pomenilo k horsiemu, lebo to bol dotovany model) ma krasne elektrony ktore som velmi chcel a tie normalne v lexuse stoja/pytaju za ne 4500eur, bez pneu a to za kolesa nedam ani omylom ! jednoducho by mi to nikto pri dalsom predaji nezaplatil - cize no go.
Tj kupovat tu druhu sadu z lexusu s rovnakym dizajnom nema pre mna zelany efekt, teda som rozmyslal nad alternativou,ze kupim samostatne mimo lexusu inu sadu elektronov a pneu - tu si viem dizajn elektronov vybrat a plus minus ma vyjdu tak podobne ako ta zimna sada v zlave.
Tu ako scream pisal vsetko su to dnes thajwanske elektrony, cest vynimkam. Ci to je dobre zle neviem. Rovnako kupit zimnu sadu z lexusu a hodit na bazos je nezmysel, cest vynimkam ako som ja, lexus majitelia moc po bazosi nebludia, neni to bmw /skoda trh, co som sa bavil aj s predajcom, vsetci si automaticky kupuju k autu zimnu sadu kolies+pneu.
plus "nevyhoda" japoncikov je ta, ze tam je nemozne kombinovat vybavy, prislusenstvo a podobne. proste bez sance, mas zadefinovane ja neviem 4-5 vybav vratane prislusenstva a konec, ani bohovi inak.
Zaverom len dodam, ze som silno premyslal aj nad Toyotou LR ale ten motor co tam davaju mi pride tragedia, to je fakt tak na polnu cestu/ do lesa, ale nie na kazdy den + dialnice, keby tam je nejaka V6 aspon 250-300koni tak na 99% skoncim pri novom LR.
Re: Všeobecná diskusia II
Vopred sorry za OT v dopravnej debate, ale keďže je to o priemysle tak mi to nedá
No ono to znie pekne, ale v podstate je to len taký marketingový "žvást"
Také BBS, čo je stále u mňa solídna nemecká firma so špičkovou kvalitou zase krachuje, a nie je to kapacitách ale o peniazoch.
Jednoducho nám európskym výrobcom skoro nikto nie je ochotný platiť tie peniaze čo to stojí.
Môžu za to dve veci, jedna je "život v spotrebnej dobe", kedy si ľudia zvykli nekupovať veci čo vydržia ale to čo je lacné, lebo zoderiem, kúpim druhé.
A druhá je samotná EU, jej eko-lobby a jej hádzanie polien pod nohy priemyslu. Ja to zvyknem hovoriť, že outsourcing bude metla ľudstva.
Stále zastávam názor, že schopnosti robiť špičkové kolesá alebo čokoľvek iné v Európe máme. Akurát nás pekne dodrbáva globalizácia, outsourcing a EU.
Napriek tomu, že mám zhruba predstavu o tom ako sa to robí, tak by ma v dnešnej dobe nehlo rozbiehať veľkú sériovú výrobu v EU, je to ekonomická samovražda.(Ono sa to stále dá, ale len pokiaľ človek načerpá pekné dotácie a daňové úľavy, viď naše "montážne dielne", to je tiež krátkozraké, lebo oni za 20-30 rokov sa kľudne môžu pobrať od nás do Rumunska a pod...)
Celkovo by to človek nepovedal, ale na tom Taiwane, alebo Kórei sú hodne schopný. (Japonsko nerátam, to je v oblasti strojárstva ešte úplne inde)
Pre predstavu, čo som tam bol, aby si niekto nemyslel, že si ja myslím, že tam robia "za misku ryže", tak v okoliach Taipeju majú CNC operátory po prepočte z Taiwanského doláru cca. 12-17€ na hodinu. So Slovenskom to porovnávať nebudem, keďže sme "špecifický trh"
Nemecký "stláčač gombíkov" 18-25€. Strojné vybavenie v týchto továrňach už nederú to čo im tam kedysi doniesli európske/japonské pred 20 rokmi, ale si tie stroje vyrábajú doma. Taký Victor vyrobený na taiwane, na ktorom by som vytočil disk do R23 stojí cca 45% percent ceny toho čo by som dal za porovnateľnú nemeckú/japonskú mašinu. Aj iné priame náklady na vybavenie takejto továrne sú tam nižšie, západná technológia sa kupuje až keď sa to nedá vyrobiť doma...
Ďalším problémom je však spomínaná EU a jej zelená lobby, a obchodovanie s nezmyselnými emisnými povolenkami. Krajinám ako Čína alebo Taiwan nevieme konkurovať, aj práve kvôli šialeným cenám energií. Nebudem porovnávať aktuálnu šialenú situáciu, kedy sme u nás nútený nakupovať za spotové ceny, ale rok 2018 čo som tam bol a pýtal sa. Menej ako polovica za kWh oproti tomu čo to stojí v Nemecku... A tomu sa ťažko konkuruje, pri tak energeticky náročných priemysloch ako je spracovanie hliníka. Samozrejme Taiwan má väčšinu el. energie z fosílnych palív, to je u nás fuj...
Aby to nebolo chápané zle, ja nie som zástanca uhoľných elektrární, ale vzniká nám tu prostredie v ktorom nie sme schopný konkurovať na svetovom trhu. Dobrým príkladom sú rúry z Podbrezovej. Sú naozaj špičkovej kvality, a podľa môjho názoru môžu súťažiť s akýmkoľvek európskym výrobcom.
No, ale keďže sú vyrábané zo "zelenej elektriny", tak patria k najdrahším na svete
A práve z tohto dôvodu je nezmysel zháňať odliatky/výkovky v Európe. Európsky dodávatelia čo zostali, za zameriavajú v podstate na highend ako je letectvo, automotive a podobne, lebo nikde inde by tie zvýšene výrobné náklady nedostali zaplatené.
A rovnako je to aj s hliníkom na tie disky. Čo si budeme klamať, viac ako polovica hliníku na svete je vyrobená v Číne. Snaha nepoužívať čínske braky nás ako výrobcov stojí strašné prachy. Je úplne bežné dať 2.5-5 násobok ceny za kvalitný európsky hliník z IS/NO/DE a podobne.
Všetky tieto cenové rozdiely nás vedú k tomu, že my by sme aj vedeli, ale nie za tú cenu.
A tú cenu čo to stojí je málokto ochotný zaplatiť, lebo však hento je za polovicu a "just as good".
Čiže nám ako výrobcom nezostáva nič iné, len sa preorientovať na sféry kde ešte stále je niekto ochotný zaplatiť európsku kvalitu, za európsku cenu...
Naposledy upravil/-a SAJBAMA v So 11. Dec, 2021, 19:50, upravené celkom 1 krát.
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia II
SKiLEX napísal: ↑Št 09. Dec, 2021, 18:43 to by si nebol ty aby si to zas obmedzene nehnal do extremu...
Chodis v zime na lyzovacky? Mas chatu kde poslednych 200m potrebujes jazdit po polnej ceste do kopca? raz za 2tyzdne k rybniku na rybacku, a okrem toho 99% na asfalte? kupis si SUV... tiguan, cx5, whatever. Neskrtnes to na prvom hrbole, a 4x4 co to prejde.
Jazdis do lesa, pravidelne offroad? Tak si aj tak kupis normalne auto a k tomu nieco na styl zdvihnuteho patrola na kockatych pneu do lesa... s uzavierkami, redukciou, velkym dizlom, ramom...
ziadny extrem nevidim, iba prehnanu reakciu. vsetko vymenovane, ludia davali v casoch ked sa suv nesnivalo, s retazami ci bez.
aro, patrol, niva, vlastnili najma polovnici.
(ani bohoviiiii vystupit, zohnut zelezobeton v chrbte a naebat retaze, co ak by strelil gombik na gatach a prepichol gumy)
comu nechapem ze aj mlady clovek povie, "lebo sa lepsie nastupuje"...ak mlady clovek nie je drzitelom ztp, nema pravo toto z ust vypustit.
asi je nieco velmi zle, v republike bananovej.
vtipne ze kvoli sekundovemu ukonu sa drasticky obmedzovat vo vybere auta, 99,9% casu sa v aute predsa sedi.
na jednej strane je klasicke rychle auto, na druhej offroad. suv je uprostred, mackopes o kompromisoch. vysoka, tazka skrina na kolesach.
a nizky profil len podciarkuje ako majitelovi "zalezi" na terennych vlastnostiach.
je smutne, kolko novych g klasse su lestenky, co nikdy nevideli blato. botoxbloncky maju to na dochadzanie do auparku.
Re: Všeobecná diskusia II
preco by toto niekto nemohol tvrdit? ved je to proste fakt, do SUV sa nastupuje lahsie ako do nizkych hatchov
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
->ziadny extrem nevidim, iba prehnanu reakciu. vsetko vymenovane, ludia davali v casoch ked sa suv nesnivalo, s retazami ci bez.
?? Niekedy ludia zili uplne bez aut, a tiez to "davali"... to uz co je za argument. Kazdy ma svoju uroven pohodlia nastavenu niekde inde, a tvoja je podla vsetkeho nizko. Good for you, setri to peniaze.
->(ani bohoviiiii vystupit, zohnut zelezobeton v chrbte a naebat retaze, co ak by strelil gombik na gatach a prepichol gumy)
Reraze neriesia svetlu vysku. A SUV s retazami sa dostane ovela dalej ako kombik s retazami. Ale to by si musel najskor vyskusat, a nie len teoretizovat.
->comu nechapem ze aj mlady clovek povie, "lebo sa lepsie nastupuje"...ak mlady clovek nie je drzitelom ztp, nema pravo toto z ust vypustit.
asi je nieco velmi zle, v republike bananovej.
Kto tvrdi ze sa tam lepsie nenastupuje, tak klame. Okrem toho mne sa v SUV/MPV/Dodavke aj ovela lepsie sedi. S mojou vyskou mam v beznom hatch/sedan/kombi stehna vo vzduchu, lebo sedacka nizko. Hlavu v strope, oci na urovni hornej hrany skla... cele zle.
->na jednej strane je klasicke rychle auto, na druhej offroad. suv je uprostred, mackopes o kompromisoch. vysoka, tazka skrina na kolesach.
a nizky profil len podciarkuje ako majitelovi "zalezi" na terennych vlastnostiach.
->na jednej strane je klasicke rychle auto, na druhej offroad. suv je uprostred, mackopes o kompromisoch. vysoka, tazka skrina na kolesach.
a nizky profil len podciarkuje ako majitelovi "zalezi" na terennych vlastnostiach.
Znova ti mozem len odporucit ze by si sa mal v nejakom zviest predtym ako zacnes pisat nepravdive veci...
Kdejake SUV sedi na ceste lepsie ako "normalne" auto. Hlavne ked beries do uvahy nedotacave(pripadne odskakujuce) mrochty typu Passat, insignia, hoc co korejske, vacsinu francuzov...
Povedal by som ze taky tiguan by nemal problem pozavodit passata v zakrutach... a vazi nejak 14xx kg btw...
->je smutne, kolko novych g klasse su lestenky, co nikdy nevideli blato. botoxbloncky maju to na dochadzanie do auparku.
To su uz len klasicke slovenske zavistlive ranty... Ja jazdim na 15r aute tak co sa ma co hajzel vyvazat na novom Gcku, ze ano... Urcite si na to nakradol, zdedil to, povolanie syn, do basy s nim! Co sa ma kto mat lepsie ako ja
?? Niekedy ludia zili uplne bez aut, a tiez to "davali"... to uz co je za argument. Kazdy ma svoju uroven pohodlia nastavenu niekde inde, a tvoja je podla vsetkeho nizko. Good for you, setri to peniaze.
->(ani bohoviiiii vystupit, zohnut zelezobeton v chrbte a naebat retaze, co ak by strelil gombik na gatach a prepichol gumy)
Reraze neriesia svetlu vysku. A SUV s retazami sa dostane ovela dalej ako kombik s retazami. Ale to by si musel najskor vyskusat, a nie len teoretizovat.
->comu nechapem ze aj mlady clovek povie, "lebo sa lepsie nastupuje"...ak mlady clovek nie je drzitelom ztp, nema pravo toto z ust vypustit.
asi je nieco velmi zle, v republike bananovej.
Kto tvrdi ze sa tam lepsie nenastupuje, tak klame. Okrem toho mne sa v SUV/MPV/Dodavke aj ovela lepsie sedi. S mojou vyskou mam v beznom hatch/sedan/kombi stehna vo vzduchu, lebo sedacka nizko. Hlavu v strope, oci na urovni hornej hrany skla... cele zle.
->na jednej strane je klasicke rychle auto, na druhej offroad. suv je uprostred, mackopes o kompromisoch. vysoka, tazka skrina na kolesach.
a nizky profil len podciarkuje ako majitelovi "zalezi" na terennych vlastnostiach.
->na jednej strane je klasicke rychle auto, na druhej offroad. suv je uprostred, mackopes o kompromisoch. vysoka, tazka skrina na kolesach.
a nizky profil len podciarkuje ako majitelovi "zalezi" na terennych vlastnostiach.
Znova ti mozem len odporucit ze by si sa mal v nejakom zviest predtym ako zacnes pisat nepravdive veci...
Kdejake SUV sedi na ceste lepsie ako "normalne" auto. Hlavne ked beries do uvahy nedotacave(pripadne odskakujuce) mrochty typu Passat, insignia, hoc co korejske, vacsinu francuzov...
Povedal by som ze taky tiguan by nemal problem pozavodit passata v zakrutach... a vazi nejak 14xx kg btw...
->je smutne, kolko novych g klasse su lestenky, co nikdy nevideli blato. botoxbloncky maju to na dochadzanie do auparku.
To su uz len klasicke slovenske zavistlive ranty... Ja jazdim na 15r aute tak co sa ma co hajzel vyvazat na novom Gcku, ze ano... Urcite si na to nakradol, zdedil to, povolanie syn, do basy s nim! Co sa ma kto mat lepsie ako ja
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1663
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
tiguan kludne moze vazit 1,8t tak isto ako spominany passat ktory je aj tak lahsi v zaklade, o tom ze je to krabica snad ani pisat netreba...passat ta dole hocaka octavia
tiguan 1493-1733 kg
passat 1475-1770 kg
inak zvysok klasike pietrove bludy
tiguan 1493-1733 kg
passat 1475-1770 kg
inak zvysok klasike pietrove bludy
Re: Všeobecná diskusia II
tak ak pozrieme 1.5TSI tak
Golf: 1339kg
Passat: 1514kg
Touran 1500kg
Tiguan: 1529kg
Audi 3.0 s quttrom
Audi A6: 1965kg
Audi Q7: 2240kg
Suberb 2.0Tdi manual: 1 562
Kodiaq: 2.0TDI manual: 1 679
Proste ziadny rozdiel 1/4 vahy akoby clovek mohol nadobudnut z pietroveho oneho...
Golf: 1339kg
Passat: 1514kg
Touran 1500kg
Tiguan: 1529kg
Audi 3.0 s quttrom
Audi A6: 1965kg
Audi Q7: 2240kg
Suberb 2.0Tdi manual: 1 562
Kodiaq: 2.0TDI manual: 1 679
Proste ziadny rozdiel 1/4 vahy akoby clovek mohol nadobudnut z pietroveho oneho...
Re: Všeobecná diskusia II
Ja viem, na druhej strane to v prípade toyoty je u mňa záchrana, lebo ja by som len škrtal a škrtal Aspoň tam nevzniknú "bizáry" ako kamoš čo objednal Sko dlhé, má tam vzadu elektrické sedačky a nemá výhrev A takýchto slovenských výbav v prípade Nemcov je u nás požehnane.
Len pre istotu, Toyotou LR myslíš Landcruiser čo mám aj ja? Sorry za "debilnú otázku", mne LR automaticky evokuje Land RoverZaverom len dodam, ze som silno premyslal aj nad Toyotou LR ale ten motor co tam davaju mi pride tragedia, to je fakt tak na polnu cestu/ do lesa, ale nie na kazdy den + dialnice, keby tam je nejaka V6 aspon 250-300koni tak na 99% skoncim pri novom LR.
Ak sa bavíme o tom istom (J150) tak ono to nie je auto na každý deň, čo si budeme navrávať. Benzín sa u nás nepredáva... Na V6 300ps+ musíš počkať na novú J300. Tam sa zase šepká o tom, že na to bude čakačka 2-3 roky. Rozhodne to však nebude stáť toľko čo stojí teraz toto Prado. A práve preto mám to Prado rád. Je to proste super pomer cena/výkon.
Nové v dobrej výbave kúpiš za cca 60-65 tisíc. (To je polovica toho čo stálo GLE, a samozrejme ešte menej ako polovica z G. A to GLE ani G neboli AMG v max. výbave, "len" 400d/500 v slušnej výbave.)
Ja tiež keď som do toho sadol, tak som si tiež hovoril, že ten motor je tragédia a je to slabé. Z odstupom času môžem povedať, že je to tak akurát.
Kľudne ťa na tom odveziem po obchvate, a pri prvom brzdení pochopíš, že by si nechcel aby to išlo viac ako 170
Ten motor je podľa mňa vzhľadom na jazdné vlastnosti adekvátny. Za ďalšie, dovolím si tvrdiť, že pri tom na aký litrový výkon je naladený to vydrží spústu kilometrov. Na diaľnicu to skutočne nie je, ale dá sa na tom ísť 130 v pohode na 2000 otáčkach, pri povedzme znesiteľnej spotrebe a znesiteľnom komforte. Nikdy to neberiem na diaľnicu dobrovoľne, ak sa niekam ponáhľam, ale zároveň je to dostatočne pohodlné na to aby sa v tom dalo odsedieť aj 2000km, ak sa zrovna neponáhľaš. Čiže, na dovolenku úplne v pohode. Ja som s tým že to "nejde" už zmierený, jazdím to light a výsledkom je, že to viem doviesť domov z roboty za cca. 8,5l to hodne napovie o jazdnej dynamike resp. o jej absencií
Ostatne ako som písal nikdy som Toyotu nechcel, a dlho som sa snažil nájsť chyby na tom a dôvody že prečo nie:
Tá J150ka je už generačne staré auto. Motor a jazdná dynamika sú slabé presne tak ako píšeš. Nemožnosť to nakonfigurovať tak podľa seba ako Mercedes. Radarový tempomat je svetelné roky pozadu oproti MB... JBL Synthesis systém hrá podstatne horšie ako burmester. Led svetlá sú horšie ako multibeam. Prevodovka pomalá... Infotaiment oproti MBUX alebo Commandu vyzerá zastaralo. 360° kamera má oproti MB rozlíšenie zemiaku... Vnútri je to oproti MB sparťanské, na výber len dve farby kože, a teraz tie plasty všade, no fuj
No a takto som na tom v kuse hľadal chu****iny, až kým som si to nevyskúšal a vtedy ma "osvietilo".
Plusy:
Napriek tomu, že tu píšem ako je to oproti MB sparťanské, tak je to z môjho pohľadu veľké +, nie je mi to ľuto ničiť, zároveň tie plasty sú kvalitné a odolné a nič tam nevŕzga, a aspoň ma nešklbe že sadám špinavý na "Designo za cenu fabie"
Za tú cenu to má všetko čo som vymenoval vyššie, a kto nesedel v lepšom, tak by mu to auto prišlo super vybavené.
To auto sa najlepšie cíti pri 80-100kmh, ale túto rýchlosť dá "všade", poľná cesta? šotolina? nie je problém.
Klíma nad moje očakávania od Toyoty, v 35 stupňoch vonku je v aute stále fajn, vetrané sedačky v cene.
Fantastické kúrenie, to je fakt super keď do toho človek sadne premrznutý/zmoknutý, že to normálne kúri, vyhrievané všetky sedačky + volant. Ako bonus odporové drôty v okne, žiadne naťahovanie sa cez veľké auto a oškrabávanie v zime, + gombík "FU Greta", na zvýšenie voľnobehu, aby som naftu mohol spaľovať "len tak" navyše
Dve baterky, dá sa z toho bez problémov nabiť notebook alebo dron, bez toho aby som sa bál že nenaštartujem, zásuvka v kufri... Dojazd na nádrž? Ja mám len tú "malú" 87l, ale pokiaľ máš rezervu na 5 dverách tak je tam druhá nádrž o kapacite 63l, to je 150l celkom. (Čo by som prijal, ale kto niekedy zaparkoval v kopci auto s rezervou na 5 dverách pochopí prečo nie...)
Dá sa vybrať medzi 5 a 7 miestnou verziou.
Nie je to "veľké auto", to bude znieť divne ale je to kratšie ako moje Ečko, rozmery sú proste tak akurát.
Navyše vôbec netuším ako sa tam vzal, ale to auto má fantastický rejd - 11,6m - to je rovnako dobré ako moje rwd E.
Vlastnosti v teréne nemá moc cenu opisovať, tie sú dobre známe.
Posledné pre mňa príjemné prekvapenie oproti MB, kde sme zvyknutý za prvé 4 roky prísť o 60-70% ceny, je to ako si ju ten Landcruiser drží...
A toto všetko za zlomok ceny MB...
Keby mám hľadať paralelu ku koníčku ktorý máme spoločný, tak je to vlastne taký Kalashnikov. A ja vlastne Kalashnikov vždy rád, len to nie je pôvodný model 47 skôr už modernizovaná 100vková rada dokonca by som povedal že tento posledný facelift je bližšie AK-12 už Nie je to najlepšia voľba na všetko, ale je to spoľahlivé a funguje to. No a to by asi stačilo, koniec recenzie landcuiseru.
Ja to chápem, aj som to písal, že patrím do "tej istej" kategórie, ale s autom za "cenu bytu" mi je ľúto robiť toto, Toyota je na to super
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia II
Lebo su tie dvere potom tazke...
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Všeobecná diskusia II
Ja by som len doplnil ze Land cruiser po facelifte ma vynovený motor. Čo sa týka dynamiky a spotreby je tam výrazný posun vpred.
Re: Všeobecná diskusia II
Presne ako píše skilex, sú ťažké. Mne by to až taký problém nerobilo, ale zase ak za tebou stojí auto napr. tak už je do toho patália dať igelitku, keď to musíš v kuse držať...ale nežnému pohlaviu je to skoro problém zavrieť, a decká pokiaľ ich neupozorníš to vie celkom slušne zrámovať
@1adad1
Áno, ale aj tak nie je 204k a zrýchlenie z 0-100 za 10s v dnešnej dobe nejaké "terno". Ako píšem, ten motor je tak akurát na to auto, ale dnes má prakticky každý dieselový sedan vyššej triedy okolo 6s na 100 alebo menej. A tento rozdiel je tam cítiť, a kto je zvyknutý na takú dynamiku bude sklamaný.
@1adad1
Áno, ale aj tak nie je 204k a zrýchlenie z 0-100 za 10s v dnešnej dobe nejaké "terno". Ako píšem, ten motor je tak akurát na to auto, ale dnes má prakticky každý dieselový sedan vyššej triedy okolo 6s na 100 alebo menej. A tento rozdiel je tam cítiť, a kto je zvyknutý na takú dynamiku bude sklamaný.
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
no dobre, ale ked si zoberem kolkokrat som stal na podlahe tento rok aj minuly rok aj ten predtym... mne osobne uplne staci 100kW v dodávočke, zrychlenie je parameter ktory ma vobec neštengruje. Na nalozenom 20rocnom 55kW Tranzite som pojazdil Donovaly a nic mi neni, neposr-kakal som sa z toho.
Ze mi to trvalo o dve minuty dlhsie nez 590kW Audi RS6 ? Ano, trvalo. Lebo ta Audi dobehla prvy kamion a 20 aut za nim a celych 590kW sa mohlo ist pásť...
Ze mi to trvalo o dve minuty dlhsie nez 590kW Audi RS6 ? Ano, trvalo. Lebo ta Audi dobehla prvy kamion a 20 aut za nim a celych 590kW sa mohlo ist pásť...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Co ja viem, dlhocizny vlacik aut niekde na okreske je jedna z mala situacii kedy je fakt jedno kolko mas KW... v com ta ale slabe auto limituje:
V meste:
1. Košicky obchvat - Premavka na nom ma rychlost 80-120kmh, husta, pripajacie pruhy neexistujuce(alebo maju 20m), pripajas sa z 90° uhla priamo do premavky... To idem podlahu a redline cez pracovny tyzden v 80% pripadov. Ides na niecom co ma pomale 0-100 zrychlenie? cakas kym niekto na prechode nestlaci cervenu...
2. Samotna bezpecnost... niekedy je najlepsie riesenie proste zmiznut. Potrebujes sa preradit na kratkom useku do ineho pruhu. Niekto zazmatkuje. Vojde ti pes do cesty, ubrzdis to, ale chces z tamad zmiznut pokial ta auta za tebou naberu. Whatever.
Okresky: Ak nie je ziadna premavka, alebo velmi husta premavka, tak ti vykon nechyba... Ale mimo spicky sa niet o com bavit. Roztrusene auta, obcas kamion iduci 75-80 a za nim par "strelcov" co sa nan lepsia tak ze sa tam nevies zaradit, ale zaroven ho odmietaju obehnut. Tam je vykon jedine riesenie.
A dialnica to ani nehovorim... stupania, ludia ktorych treba obehnut z prava s snazia sa ta nepustit, pripajacie pruhy... tam sa vykon zide vzdy. Cim hustejsia premavka tym viac.
Proste jazdit na slabom aute v dnesnej premavke je nie len otravne, ale aj nebezpecne.
V meste:
1. Košicky obchvat - Premavka na nom ma rychlost 80-120kmh, husta, pripajacie pruhy neexistujuce(alebo maju 20m), pripajas sa z 90° uhla priamo do premavky... To idem podlahu a redline cez pracovny tyzden v 80% pripadov. Ides na niecom co ma pomale 0-100 zrychlenie? cakas kym niekto na prechode nestlaci cervenu...
2. Samotna bezpecnost... niekedy je najlepsie riesenie proste zmiznut. Potrebujes sa preradit na kratkom useku do ineho pruhu. Niekto zazmatkuje. Vojde ti pes do cesty, ubrzdis to, ale chces z tamad zmiznut pokial ta auta za tebou naberu. Whatever.
Okresky: Ak nie je ziadna premavka, alebo velmi husta premavka, tak ti vykon nechyba... Ale mimo spicky sa niet o com bavit. Roztrusene auta, obcas kamion iduci 75-80 a za nim par "strelcov" co sa nan lepsia tak ze sa tam nevies zaradit, ale zaroven ho odmietaju obehnut. Tam je vykon jedine riesenie.
A dialnica to ani nehovorim... stupania, ludia ktorych treba obehnut z prava s snazia sa ta nepustit, pripajacie pruhy... tam sa vykon zide vzdy. Cim hustejsia premavka tym viac.
Proste jazdit na slabom aute v dnesnej premavke je nie len otravne, ale aj nebezpecne.
Re: Všeobecná diskusia II
Nebezpečné len keď chceš silou mocou vždy a všade predbiehať a zabije ťa keď na ceste stráviš o 2 minúty dlhšie
Spoiler: ukázať