Tepelne čerpadlo rieši všetky tieto problemy. Spotreba okolo 1kWh pri 0 stupnoch a v aute klíma nastavená na 22-23 stupnov. Toto rozhodne nie je problem.
Všeobecná diskusia II
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Nerozumiem tomu prečo sa tak tlačí na tie elektroáuta.
voličské hlasy. Uz je tolko milenialov a blaznov bez predstavy o realnom zivote ze uz je to nezastavitelne. Ano pre planetu sa nieco musi urobit ale ci zrovna takto...
Akoze bzučiak je v pohode, len keby nebol taky sialene obmedzeny vyber (povedzte mi ake existuje kombi, kabrio, mpv), a keby to dalej zaslo. Ani tak hrozne nevadi rychlost nabijania (250-300km dame aj s domacim nabijanim) ako ten hlupy dojazd. Keby som si raz za cas mohol za tri dni nabit 900km dojazdu a potom dat cestu k moru bez piatich zastaveni a nocovania volakde v hoteli po ceste, tak by to bolo fajn.
Samozrejme cena je pruser turboultraplus. Vycapit 50.000 eur za Renaoult Megan na ktory sa pozrem len na obrazku a mam klaustrofobiu ?????
voličské hlasy. Uz je tolko milenialov a blaznov bez predstavy o realnom zivote ze uz je to nezastavitelne. Ano pre planetu sa nieco musi urobit ale ci zrovna takto...
Akoze bzučiak je v pohode, len keby nebol taky sialene obmedzeny vyber (povedzte mi ake existuje kombi, kabrio, mpv), a keby to dalej zaslo. Ani tak hrozne nevadi rychlost nabijania (250-300km dame aj s domacim nabijanim) ako ten hlupy dojazd. Keby som si raz za cas mohol za tri dni nabit 900km dojazdu a potom dat cestu k moru bez piatich zastaveni a nocovania volakde v hoteli po ceste, tak by to bolo fajn.
Samozrejme cena je pruser turboultraplus. Vycapit 50.000 eur za Renaoult Megan na ktory sa pozrem len na obrazku a mam klaustrofobiu ?????
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Turbo, klasicky prehanas.
Tesla M3 SR+, 60 kWh, dnes na stranke je cena okolo 47500 eur. Dojazd WLTP 490 km, na dialnici da okolo 250-300km (pozri aktualny Bjornov test v zimnom Norsku). Dalsich 200km doplni za ca. 30 min. Doma ju mozes nabíjať trvale na 100% (lebo FLP baterie). Uprimne si povedz, kolkokrat rocne ides na 900km trasu?
Teraz sa to rozbieha este len (pozri si ponuku 4 roky dozadu a dnes) a uz chces celu siroku skalu? Ty, co si nove auto nekupujes? Bohuzial, technologicky sa to musi vymysliet a priebezne aj zaplatit. Kombik pride mozno o rok (vw, tusim id6 alebo ake znacenie to bude mat), tento rok prichadza id buzz (dodavky na konci 1H22). O 5 rokov bude siroka ponuka, kazdy segment pokryty. Len s tym musi ist hore kapacita vyroby baterii, tazba materialov, ...
Tesla M3 SR+, 60 kWh, dnes na stranke je cena okolo 47500 eur. Dojazd WLTP 490 km, na dialnici da okolo 250-300km (pozri aktualny Bjornov test v zimnom Norsku). Dalsich 200km doplni za ca. 30 min. Doma ju mozes nabíjať trvale na 100% (lebo FLP baterie). Uprimne si povedz, kolkokrat rocne ides na 900km trasu?
Teraz sa to rozbieha este len (pozri si ponuku 4 roky dozadu a dnes) a uz chces celu siroku skalu? Ty, co si nove auto nekupujes? Bohuzial, technologicky sa to musi vymysliet a priebezne aj zaplatit. Kombik pride mozno o rok (vw, tusim id6 alebo ake znacenie to bude mat), tento rok prichadza id buzz (dodavky na konci 1H22). O 5 rokov bude siroka ponuka, kazdy segment pokryty. Len s tym musi ist hore kapacita vyroby baterii, tazba materialov, ...
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
takze hovoris ze o 15 rokov si mozem kupit cenovo dostupny bzuciak, ak sa nic nestane ?
Prehanam ? https://www.renault.sk/elektricke-vozid ... 1SERIELIM3
UZ OD 44.800 eur
ci s tou klaustrofobiou ? Sa pozri na velkost "kufra" v porovnani s velkostou zadnej pneu. 380 litrov cize ako mala Fabia ? Len za 4nasobnu cenu ? Pohoda.
Ani sa nepytam preco kombibzučiak uz neexistuje dlho a preco sa doteraz nikto naozaj neunuval s jeho vytvorenim. To je fakt taky velky problem ? Tesla Tri Kombi. Renoualut Zoe Kombi - ved Klio Kombi existuje...
BMV i4 kombi. Fakt velky problem ?
Nisann Leaf kombi. Je tu s nami od roku 2011 ci 2012 ????
Hjundaj Jonik Peť. Kombi.
Ford Fokus nebol nahodou nejaky elektrik ? A bol kombik ?
Renoault Flujense ... kombik ?
Prehanam ? https://www.renault.sk/elektricke-vozid ... 1SERIELIM3
UZ OD 44.800 eur
ci s tou klaustrofobiou ? Sa pozri na velkost "kufra" v porovnani s velkostou zadnej pneu. 380 litrov cize ako mala Fabia ? Len za 4nasobnu cenu ? Pohoda.
Ani sa nepytam preco kombibzučiak uz neexistuje dlho a preco sa doteraz nikto naozaj neunuval s jeho vytvorenim. To je fakt taky velky problem ? Tesla Tri Kombi. Renoualut Zoe Kombi - ved Klio Kombi existuje...
BMV i4 kombi. Fakt velky problem ?
Nisann Leaf kombi. Je tu s nami od roku 2011 ci 2012 ????
Hjundaj Jonik Peť. Kombi.
Ford Fokus nebol nahodou nejaky elektrik ? A bol kombik ?
Renoault Flujense ... kombik ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
turbo:
tesla model 3, sr+ (60 kWh): https://www.tesla.com/de_at/model3/design#overview
Za podobne peniaze najdes aj Enyaq a ID4, vsetko velke auta.
Kombi zatial neexistuje, lebo kombi nie je ani aktualne popularne ani konstrukcia (skateboard platforma) nepraje e-kombikom. SUV / crossover je vyrazne vyhodnejsia konstrukcia (vid ioniq5, ev6, id4, ... ale aj napr. id3 je vyssie auto prave kvoli tomu). A ty by si si ten kombik aj tak nekupil hned zajtra, ty chces Voyager, 10r stary, bez modernych technologii, ...
Kombi je na ceste: https://www.volkswagen.at/elektroauto/e ... ce-vizzion
ID Buzz (testovanie v Norsku): https://youtu.be/4i4tL-5NOpc
Este raz, pozri si ponuku pred 5 rokmi a teraz. Teraz mas vyrazne lepsie pouzitelne elektricke auta. Na zapad od SK aj vyrazne rastucu siet nabijacich stanic, domacich nabijaciek, ...
Inak, Decoder mal pekny podcast so sefom VW: https://megaphone.link/VMP3871749563
Okrem ineho tam vravel celkom realisticky o uskaliach rozbiehania elektromobility.
Budem trosku drzy, trosku zapoj hlavu, sprosty nie si. Ani iPhone sa nepredaval masovo po celom svete v prvych rokov vyroby. Celil v principe podobnym uskaliam s inymi technologiami (kapacita vyroby, cipy, kapacitne displeje, etc.).
Myslim, ze o 15 rokov si budes moct kupit snad aj cenovo dostupny bzuciak. Otazka je, co je to cenovo dostupny. Pre mna je ina, pre teba je ina, pre Janka z Hornej Dolnej je ina. Mozno si to nebudes kupovat, ale prenajimat, who knows. Svet sa vyvija rychlo.
tesla model 3, sr+ (60 kWh): https://www.tesla.com/de_at/model3/design#overview
Za podobne peniaze najdes aj Enyaq a ID4, vsetko velke auta.
Kombi zatial neexistuje, lebo kombi nie je ani aktualne popularne ani konstrukcia (skateboard platforma) nepraje e-kombikom. SUV / crossover je vyrazne vyhodnejsia konstrukcia (vid ioniq5, ev6, id4, ... ale aj napr. id3 je vyssie auto prave kvoli tomu). A ty by si si ten kombik aj tak nekupil hned zajtra, ty chces Voyager, 10r stary, bez modernych technologii, ...
Kombi je na ceste: https://www.volkswagen.at/elektroauto/e ... ce-vizzion
ID Buzz (testovanie v Norsku): https://youtu.be/4i4tL-5NOpc
Este raz, pozri si ponuku pred 5 rokmi a teraz. Teraz mas vyrazne lepsie pouzitelne elektricke auta. Na zapad od SK aj vyrazne rastucu siet nabijacich stanic, domacich nabijaciek, ...
Inak, Decoder mal pekny podcast so sefom VW: https://megaphone.link/VMP3871749563
Okrem ineho tam vravel celkom realisticky o uskaliach rozbiehania elektromobility.
Budem trosku drzy, trosku zapoj hlavu, sprosty nie si. Ani iPhone sa nepredaval masovo po celom svete v prvych rokov vyroby. Celil v principe podobnym uskaliam s inymi technologiami (kapacita vyroby, cipy, kapacitne displeje, etc.).
Myslim, ze o 15 rokov si budes moct kupit snad aj cenovo dostupny bzuciak. Otazka je, co je to cenovo dostupny. Pre mna je ina, pre teba je ina, pre Janka z Hornej Dolnej je ina. Mozno si to nebudes kupovat, ale prenajimat, who knows. Svet sa vyvija rychlo.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
A to mas vyskusane, prepocitane alebo ta tym ocaril niektory vyrobca elektromobilov ?
Mas predstavu o krivke tepelneho vykonu takeho tepelneho cerpadla ? To aby som si hodinu rozmrazoval auto ked bude -10, lebo pri delta T 50°to TC ma ucinnost 0 navyse, COB=1,cize 1kw prikon=1kw tepla. A mozes mat aj 10stupnove TC. 10stupnovym radiatorom auto nevykuris ani keby si cez neho raketou fukal.
Vies aky tepelny vykon ma radiator kurenia v spalovaku ? Tak 5-20. Vdaka tepelnym stratam prace spalovaku rovnym v dnesnej dobe tych 5-20kw. Ak vylezies hned na dialnicu tak 10-40kw. A tych 10 minut co nadavame s dizlami ze zima, bude pri tom TC predstavovat cas hodina-dve.
Takze pri -20 ides do roboty peso, ak nemas garaz a nabijacku aj doma aj v robote.
Lebo pri ochote bateriek prijimat energiu s teplotou 0°C, budes musiet nabijat nonstop.
Ak sa teda nejedna o dobre izolovanu 2 miestnu krabicku s 10cm nobasilom na plechu a dvojsklom vsade. To si neviem predstavit nejaku dodavku, kde 5kw webasto ma co robit aby ludom vzadu nohy po hodine neodmrzli.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
No co, na tie 900km jazdy pripravis do garaze a8l, idealne v8 dizel. Perfektny balans
Re: Všeobecná diskusia II
A zatial kym sa (v buducnosti) vyriesia vsetky neduhy elektromobility s nou budes chodit aj po meste.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
dorobis do kazdeho bzuciaka naftovy bufik... jak nas vizionar na autobazar.eu fore. Fakt.
Naftove kachle do Leafu. Pokrok nezastavis !!
ze VW ID4 velke auto ? Pobavilo.
Naftove kachle do Leafu. Pokrok nezastavis !!
ze VW ID4 velke auto ? Pobavilo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Stiv ktoré neduhy elektromobilov chceš vyriešiť aby si mohol jazdiť po meste? Notak, davaj. Hlavne jazdiť miesto toho V8 dízlom po meste ktorý má doteraz nevyriešené neduhy, ako čo ja viem, jazdy po meste na krátke trasy, nehovoriac o jazdení po meste veľkou limuzínou na Slovensku kde sa parkovacie miesta robia na veľkosť Fabie a často je problém zaparkovať aj tú Fabiu
Fanboys. Fanboys everywhere, from both sides
Síce vyslovený elektrofanatik konkrétne tu na fóre nie je asi ani jeden, len pár opatrných optimistov...
Fanboys. Fanboys everywhere, from both sides
Síce vyslovený elektrofanatik konkrétne tu na fóre nie je asi ani jeden, len pár opatrných optimistov...
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
kazda strana ma svoju pravdu. Momentalne elektro auta su ozaj len pre fan boys co maju peniaze a chut riesit pripadne problemy stym spojene. Na druhu stranu, sme na zaciatku. Elektro auta neboli vymysel tohto storocia, ale az momentalne sa dostavaju do masovej vyroby. Ich cena je este stale vysoka, ale postupne klesa a rozsiruje sa aj sortiment aut. Mozno o tych 15 rokov sa dockame full ponuky u vyrobcov aut. A cena? Kolko stali spalovacie auta tak 30-40 rokov dozadu? Dovolil si ho veru malokto. A to tu uz boli seriovo vyrabane auta cca 60 rokov. U aut na baterky to vidim podobne ale nebude trvat storocie, kym sa dostanu do ruk takmer kazdemu. Bude to trvat kratsie. Preto vyhladovo 25 rokov, aby sa elektro auta dostali takmer vsade a z obrovskej vacsiny vytlacili spalovaky je v pohode doba
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia II
Najvacsia sranda bude ked sa zavedu spotrebne dane na elektrinu do aut, to sa este mnohi budu cudovat.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som nahodou velkym ekofanusikom, a aj elektro. Ale elektromobil na kazdodenne pouzitie inde ako na juznom slovensku asi tazko...
A k tej elektrike, cokolvek po com stupne dopyt, automaticky stupne cena. Nebude sa viac makat v uholnych baniach, nenazranci vyuziju situaciu a predaju drahsie. A griinpiis sa moze aj posr... ked sa zacnu stavat dalsie atomovky, pre nejakych par milion aut s priemerkou 10kw/h
Koli tomuto este pride elektrorevolucia a miesto 230V bude v sieti 460, aby sa nemuseli menit vsetky kable a trafostanice v europe koli dvojnasobnom dopyte prudoveho zatazenia dodavatelov
A k tej elektrike, cokolvek po com stupne dopyt, automaticky stupne cena. Nebude sa viac makat v uholnych baniach, nenazranci vyuziju situaciu a predaju drahsie. A griinpiis sa moze aj posr... ked sa zacnu stavat dalsie atomovky, pre nejakych par milion aut s priemerkou 10kw/h
Koli tomuto este pride elektrorevolucia a miesto 230V bude v sieti 460, aby sa nemuseli menit vsetky kable a trafostanice v europe koli dvojnasobnom dopyte prudoveho zatazenia dodavatelov
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
elektromobilita a vsetko okolo nej nema nic spolocne s ekologiou. To jedinema na tom hneva. Snazia sa tu rozpravat o krasnom zelenom svete, ale neni tomu tak. Zatial. Mozno o pol storocia bude vsetko inac a naozaj docielime efektivnu zelenu energiu a to bez atomovych elektrarni alebo uholnych. Vyvoj ide dopredu a podobne veci ratam ze sa riesia na desiatky rokov dopredu. To ze momentalne nieco nejde, neznamena, ze to nepojde zajtra
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia II
Akože nič? Absolútne nič? Ani prd makový?
Môžme sa hádať donekonečna nakoľko je elektromobilita ekologická a z akého uhla pohľadu (každý má ten svoj uhol pohľadu ktorý mu vyhovuje a pasuje do cieľov), ale minimálne jeden aspekt spĺňa vždy - eliminuje lokálne emisie.
Edit: BTW čo sa samotnej elektriny týka, výroba v Slovenských elektrárňach vyzerá tak že za minulý rok to už bolo 95% bez emisií (tých 5% boli Vojany a Nováky ktoré odstavujeme) a aj import prakticky skončí keď nabehnú nové bloky JE Mochovce, takže aj tá elektrina bude zelená.
https://www.seas.sk/tlacove-spravy/slov ... misii-co2/
Už zostáva len výroba, ale ani tie spaľováky nie sú veľmi zelené pri výrobe, nehovoriac o ťažbe, spracovaní a doprave ropy a ropných produktov o ktorých sa taktne mlčí keď sa spomína (ne)ekológia výroby batérií
Môžme sa hádať donekonečna nakoľko je elektromobilita ekologická a z akého uhla pohľadu (každý má ten svoj uhol pohľadu ktorý mu vyhovuje a pasuje do cieľov), ale minimálne jeden aspekt spĺňa vždy - eliminuje lokálne emisie.
Edit: BTW čo sa samotnej elektriny týka, výroba v Slovenských elektrárňach vyzerá tak že za minulý rok to už bolo 95% bez emisií (tých 5% boli Vojany a Nováky ktoré odstavujeme) a aj import prakticky skončí keď nabehnú nové bloky JE Mochovce, takže aj tá elektrina bude zelená.
https://www.seas.sk/tlacove-spravy/slov ... misii-co2/
Už zostáva len výroba, ale ani tie spaľováky nie sú veľmi zelené pri výrobe, nehovoriac o ťažbe, spracovaní a doprave ropy a ropných produktov o ktorých sa taktne mlčí keď sa spomína (ne)ekológia výroby batérií
Spoiler: ukázať