Všeobecná diskusia II
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia II
Ja sa priznám, mával som permanentne celoročne kúrenie nastavené na 22°C, ale počas tohto–sezónnej zimy som to akosi zmenil...
Totiž, bývalo mi až príliš teplo, lebo asi ako každé auto s automatickou klímou v automatickom režime, ak som to mal nastavené na 22°C, tak po štarte sa nedialo takmer nič, len niečo veľmi slabé a jemné aby sa nerosili okná. Keď už teplota vody dosiahla nejakú hodnotu, tak sa postupne spustilo kúrenie na plné pecky, teplota maximálna, vetráky maximálne. A toto mi akosi začalo vadiť - kým takýmto spôsobom dosiahlo teplotu interiéru 22°C, tak mi v skutočnosti bolo už veľmi horúco...
Takže po štarte nastavujem teplotu na 19°C, rovnakým spôsobom sa to síce snaží vykúriť, ale trvá to podstatne kratšie a keď už je dosiahnutá teplota interiéru 19°C a teplota a sila vyfukovaného vzduchu sa zmiernia a ja po chvíli pocítim chlad, pridám na spomenutých 22°C, nábeh teploty a sily vyfukovaného vzduchu už nie sú také prudké a takto mi to aktuálne vyhovuje
26°C som každopádne taktiež nikdy nepoužil... ...nikdy... ...vravím, už aj 22°C nastavených hneď od štartu mi spôsobovalo na chvíľu diskomfort - prílišné teplo...
Inak k cene za 420km - taktiež by som bol rád, keby som to dal za dvacku a dva Eurá Mám LPG voz a pri dnešných Slovnaft cenách dávam 400km za ~35€ - ~38€. Len LPG tankovanie - nie je v tom započítaných 15litrov na zhruba 1500 odjazdneých kilometrov teraz v zimnom období za pomaly 1.8€/liter MaxxMotionu 100+ z OMV.
Totiž, bývalo mi až príliš teplo, lebo asi ako každé auto s automatickou klímou v automatickom režime, ak som to mal nastavené na 22°C, tak po štarte sa nedialo takmer nič, len niečo veľmi slabé a jemné aby sa nerosili okná. Keď už teplota vody dosiahla nejakú hodnotu, tak sa postupne spustilo kúrenie na plné pecky, teplota maximálna, vetráky maximálne. A toto mi akosi začalo vadiť - kým takýmto spôsobom dosiahlo teplotu interiéru 22°C, tak mi v skutočnosti bolo už veľmi horúco...
Takže po štarte nastavujem teplotu na 19°C, rovnakým spôsobom sa to síce snaží vykúriť, ale trvá to podstatne kratšie a keď už je dosiahnutá teplota interiéru 19°C a teplota a sila vyfukovaného vzduchu sa zmiernia a ja po chvíli pocítim chlad, pridám na spomenutých 22°C, nábeh teploty a sily vyfukovaného vzduchu už nie sú také prudké a takto mi to aktuálne vyhovuje
26°C som každopádne taktiež nikdy nepoužil... ...nikdy... ...vravím, už aj 22°C nastavených hneď od štartu mi spôsobovalo na chvíľu diskomfort - prílišné teplo...
Inak k cene za 420km - taktiež by som bol rád, keby som to dal za dvacku a dva Eurá Mám LPG voz a pri dnešných Slovnaft cenách dávam 400km za ~35€ - ~38€. Len LPG tankovanie - nie je v tom započítaných 15litrov na zhruba 1500 odjazdneých kilometrov teraz v zimnom období za pomaly 1.8€/liter MaxxMotionu 100+ z OMV.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ked si nastavis kurenie na 19 a v aute mas -5, tak sa kuri naplno co sa da v ramci danych podmienok (teplota motora, ucinnost kurenia atd) aby sa co najrychlejsie dosiahla dana teplota.
Pouzijuc ine slova : teplota ktoru nastavujeme "na kurenie" nie je teplota vzduchu vychadzajuceho z fukarov ; ta je v skutocnosti vyssia. Teplota ktoru nastavujeme je želaná v interieri a auto sa ju teda snazi dosiahnut.
To nic nemeni na nejakej mojej neschopnosti pobrať 72kWh Jonik Peť, jeden z najucinnejsich elektromodebilov, do zoznamu "mohlo by sa mi nachadzat doma keby to stalo tretinu". Ja sa nejako v tychto elektrodemobiloch pardon elektromodebiloch neviem najst, proste neviem, neviem, neviem.
A uz sa ani nesnazim. Serem na ne, pockam este dve generacie s tym euro6 ... a uvidim. Zaradil som to do šuplíčka s nalepkou KKTNA, JBMNT.
spotreba : nejake bezne vozitko 7 litrov LPG /100km pri cenovke 0.9 e/liter mame 6.3 eura na 100km, krat 4.2 = 25 eur. Nechapem v com je velka veda, 2001 A8 longovica 6.0i W12 jazdi 130km/h za 8.5 litra benzinu, LPG neviem lebo take hujoviny nerobim. Nehovorte mi ze neexistuju spalovacie auta ktore jazdia dialnicu Brno-Praha (cize nie Mnichov-Frankfurt) ze sedem litrov ked to mojej zeny Voyager zvladne a ja dam na inom Voyageri Bratislava-Mnichov-Bratislava za 5 litrov [!] aj drobne na 100km, nafty. Ale s piatimi chlapmi vnutri a 150kg batoziny, avsak rychlost ~100km/h.
Pouzijuc ine slova : teplota ktoru nastavujeme "na kurenie" nie je teplota vzduchu vychadzajuceho z fukarov ; ta je v skutocnosti vyssia. Teplota ktoru nastavujeme je želaná v interieri a auto sa ju teda snazi dosiahnut.
To nic nemeni na nejakej mojej neschopnosti pobrať 72kWh Jonik Peť, jeden z najucinnejsich elektromodebilov, do zoznamu "mohlo by sa mi nachadzat doma keby to stalo tretinu". Ja sa nejako v tychto elektrodemobiloch pardon elektromodebiloch neviem najst, proste neviem, neviem, neviem.
A uz sa ani nesnazim. Serem na ne, pockam este dve generacie s tym euro6 ... a uvidim. Zaradil som to do šuplíčka s nalepkou KKTNA, JBMNT.
spotreba : nejake bezne vozitko 7 litrov LPG /100km pri cenovke 0.9 e/liter mame 6.3 eura na 100km, krat 4.2 = 25 eur. Nechapem v com je velka veda, 2001 A8 longovica 6.0i W12 jazdi 130km/h za 8.5 litra benzinu, LPG neviem lebo take hujoviny nerobim. Nehovorte mi ze neexistuju spalovacie auta ktore jazdia dialnicu Brno-Praha (cize nie Mnichov-Frankfurt) ze sedem litrov ked to mojej zeny Voyager zvladne a ja dam na inom Voyageri Bratislava-Mnichov-Bratislava za 5 litrov [!] aj drobne na 100km, nafty. Ale s piatimi chlapmi vnutri a 150kg batoziny, avsak rychlost ~100km/h.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
A čo spravíme s takýmto nič nehovoriacim číslom, keďže v realite budeš mať kombinovanú priemerku 20l/100km
ITX >>> ATX
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
To ja na nafte mam na dialnici viac. Ten 6liter zobere 30l plynu urcite a to by si potreboval privezny vozik este na plyn.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
ofca v tedei, 3 ludia, nalozena "po strechu". golf je iba ilustracny. na a6 s v6 lpg som jazdil do brna za 11.5l lpg. na benzin to tiez zralo furt okolo 10-11 priemer.
Re: Všeobecná diskusia II
ak si ideme merat pipiky, tak momentalne mam priemerku 11,6 l / 100 km
Re: Všeobecná diskusia II
na porovnavanie pipikov ohladom spotreby tu je druha tema https://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtop ... 3#p1554903
ITX >>> ATX
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
To je tak, ked niekto nepochopi ucel auta... Absolutne nechapem co sa rozculujes, ked vidis, ze aj pri extremnej spotrebe elektra za podmienok uplne nevhodnych pre elektro sa dostavas na spotrebu umernu 3,5l/100km. Pri jazde mestom a okolim si skoro na polovici a to je cely ucel toho auta. Emisie nula, nakupna cena taka aby sa to dalo hejtovat.mp3turbo napísal: ↑Pi 11. Feb, 2022, 14:10 cesky fanatik s elektrovozitkami : https://www.youtube.com/watch?v=mUqDxoS4e5w
ze bezny pracovny den. Okej. Cely zivot samozrejme prisposobuje len vysedavaniu v kávičkárňach ktore maju šňúru, ze tam minie viac penazi ako my normalni ludia na arabsku zbrndu samozrejme neprizna. Pri normalnom presune Brno-Praha mal spotrebu 30kWh / 100km [!!] lahka zimička (4 STUPNE NAD NULOU), "kurenie" na 22 stupnov, rozmyslam ci sme my niekedy isli pod 26 v spalovaku, nespominam si. Proste "pohoda" v podani vizionarov, zapnuta vetrovka po krk lebo setrime aby sme so stastim dosli na 4% k vyondievačke.
Keby bolo -10 tak co ?
Na druhom mieste nemal volnu nabijacku a len so stastim sa mu uvolnil stojan, inak keby nabijal na tych 11kW tak domov samozrejme nedojde.
Celkovo pri spotrebe 26.5kWh/100km presiel 421km za 4:18hod, cize priemer krasna stovka. Len sa mi znovu sniva o tych cislach 12/100 a viac sa neda nech robim co robim... tu mame trosku prebudenie alebo co.
7:32 ... 41% baterky !!72kWh!! auto odhaduje dojazd 122km. Zmiznite s tou tragediou volakde. Hanba.
Budte taki dobri a nenutte normalnym ludom takto sracky a neminajte stovky miliard nasich penazi na taketo veci.
7:40 "to dnesni cestovani stalo priblizne 560 korun" ... 420km za 22 eur PRICOM PRVE NABIJANIE V RESTAURACII MAL ZADARMO !! Neviem ci sa mi sniva ale TO JE SKORO ROVNAKO DRAHE AKO S NORMALNYM SPALOVAKOM UZ DNES, a v buducnosti ked vam na to vytrubia 80% spotrebne dane tak ako je dnes na arabsku zbrndu tak budete jazdit UKRUTNE DRAHSIE nez spalovak.
!! 420KM ZA 22 EUR (PRVE NABIJANIE GRATIS !) JE DRAHSIE NEZ LPG ZA POSLEDNYCH 30 ROKOV VRATANE DNESNEJ CENY 0.80 ZA LITER !!
S tym 12 valcom snad srandujes nie... to len nastartujes a svieti ti tam 25...
No a s tym kurenim v zime... Ked idem kratsie ako hodinu, tak sa mi zrovna v aute nechce vyzliekat a vykurovat na 26. Skor mam opacny problem, ze by som tam nastavil tak 10 stupnov - v zimnej bunde teplo az az... ale to este nikoho pri automatickej klime za 3 dekady nenapadlo implementovat.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
To svietilo aj na V8 ako standard. Ale tak na tych modernych sa da jazdit za 15 kombinovano v priemere. Cize ekologicky.
.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja mam pocit ze ak niekto nepochopil ucel takeho auta, tak je to brusel, a nie turbo...
Turbo si ho totiz kupit neplanuje, lenze bude musiet...
Turbo si ho totiz kupit neplanuje, lenze bude musiet...
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
Vies, v zivote vela veci neplanujes a aj tak sa udeju
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Skilex skus mi vysvetlit, ako je mozne, ze v Norsku je podiel e-aut na celkovych predajoch za posledny rok 80+%? Aj im nieco Brusel prikazuje?
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
Tak v prvom rade Norsko je jedna z najbohatsich krajin sveta. A v druhom rade na spalovaky tam maju uvalene take dane, ze casto je elektromobil lacnejsi (!!!) nez spalovak. To sa potom pozera na statistiky podielu elektromobilov