Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Tak daleko som este nedosiel, aspon ATE zacnu skripat a prestanu brzdit skor ako svietia... chcelo by to skusit EBC
V noci tusim ide vidiet cervenu na zeleze od nejakych ~520°C(neviem, nie som metalurg, len co si pamatam o vyrobe nozov), takze to uz su OEM dosticky nepouzitelne...
V noci tusim ide vidiet cervenu na zeleze od nejakych ~520°C(neviem, nie som metalurg, len co si pamatam o vyrobe nozov), takze to uz su OEM dosticky nepouzitelne...
Re: Všeobecná diskusia II
To tiez vela zalezi od toho ake mas brzdy. Hlavne to ma byt zladene kotuc-dosky. Potom sa nadava na jedno alebo druhe, ked sa kupia lacne kotuce na syntrovane dosky a dosky zasa v akcii sa kupia organicke A dalej na triedu zatazenia a teploty. Cim lacnejsie sady, tym vacsie rozdiely su pri brzdnych ucinkoch... Trebars brembo na to ma pekne tabulky.
Kotuce svietia od 400 (v noci samozrejme, cez den nepostrehnes ani tych 520, ani 600)
EDIT: ci 400 alebo 600, ked zatleju, je to u 99% znamenie ze mozu ist do srotu
Kotuce svietia od 400 (v noci samozrejme, cez den nepostrehnes ani tych 520, ani 600)
EDIT: ci 400 alebo 600, ked zatleju, je to u 99% znamenie ze mozu ist do srotu
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Preco mozu ist do srotu?
Re: Všeobecná diskusia II
To je dobra otazka. Niektore sportovejsie brzdy musis zabehnut tym, ze potrebujes X krat za sebou brzdit z vysokej rychlosti, prip brzda plyn a ine metody.
Co som ich naposledy zabiehal tak som brzdil kym sa im uz nechcelo - akoze par sekund brzdenia zo 140 a rychlost stale okolo 100.
10km chladiace kolo a boli pripravene na pouzitie. Ci svietili tak to neviem, nechcelo sa mi na okreske bez krajnic zastavovat.
Co som ich naposledy zabiehal tak som brzdil kym sa im uz nechcelo - akoze par sekund brzdenia zo 140 a rychlost stale okolo 100.
10km chladiace kolo a boli pripravene na pouzitie. Ci svietili tak to neviem, nechcelo sa mi na okreske bez krajnic zastavovat.
.
Re: Všeobecná diskusia II
zmenis vlastnosti toho materialu. V beznej prevadzke seriove kotuce hrejes tak do 280° A cim viac bordelu mas na kotucoch a vyssiu teplotu, tym skor budu suce na sustruh alebo kovosrot
edit: inak je to s doskami, tam su vyssie teploty, tiez zalezi na akej "platnicke" mas ten material, a ako sa to kruti. Zabehnutie je potrebne vzdy hlavne asi koli tomu aby tie dosky zaberali celou plochou a je fuk ci mas 1, 2 alebo 6 piestov na strmeni
edit: inak je to s doskami, tam su vyssie teploty, tiez zalezi na akej "platnicke" mas ten material, a ako sa to kruti. Zabehnutie je potrebne vzdy hlavne asi koli tomu aby tie dosky zaberali celou plochou a je fuk ci mas 1, 2 alebo 6 piestov na strmeni
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Nemam velmi rad nic nehovoriace odpovede, typu "zmenis vlastnosti materialu". A nezdalo sa mi to velmi pravdive, takze som poslednu hodinu a pol stravil studovanim o tepelnom spracovani(kaleni, popustani) ocele, vyrobe nozov atd...
A vyzera to tak ze si mal pravdu
Pod "zmenis vlastnosti materialu" by som videl prave popustanie...
https://en.wikipedia.org/wiki/Tempering_(metallurgy)
Ak kotuce dostanu takuto tehlovu farbu, mali by byt este relativne v poriadku
Ak po vychladnuti sfieloveju, zmodreju atd(cize 280°C a viac...), tak podla toho co som sa docital skrehnu, a pravdepodobne v blizkej dobe popraskaju...
A vyzera to tak ze si mal pravdu
Pod "zmenis vlastnosti materialu" by som videl prave popustanie...
https://en.wikipedia.org/wiki/Tempering_(metallurgy)
Ak kotuce dostanu takuto tehlovu farbu, mali by byt este relativne v poriadku
Ak po vychladnuti sfieloveju, zmodreju atd(cize 280°C a viac...), tak podla toho co som sa docital skrehnu, a pravdepodobne v blizkej dobe popraskaju...
Re: Všeobecná diskusia II
Ked si kupis vrtane kotuce je to 100% istota ze popraskaju a je aj jedno ci stoja raketu alebo nie.
Drazky su cesta.
Drazky su cesta.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
problem je ze ty teplotou neskrutiš kotuče, ale ich narovnaš (a budu hádzať)
vyrabaju sa rychlo a preto nieje čas prave na popúštanie
teda ked ich ty zahrejes uvolnuju sa vnutorne pnutia v materialy a to ma za nasledok vecne skrutenie
idealne by bolo kupit nove kotuce jebnut ich do pece a potom zbrusit.. take neohnes uz len tak teplotou
vyrabaju sa rychlo a preto nieje čas prave na popúštanie
teda ked ich ty zahrejes uvolnuju sa vnutorne pnutia v materialy a to ma za nasledok vecne skrutenie
idealne by bolo kupit nove kotuce jebnut ich do pece a potom zbrusit.. take neohnes uz len tak teplotou
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Ja také fialové brzdy mávam po tom čo si idem zajazdiť trocha na aute a brzdy to zatiaľ zvládajú a majú za sebou už 100tkm.
Ako napísal @stiv tak dierované zvyknú prasknúť od dier a to vo veľa prípadoch je koniec brzdám. Vedia tak prasknúť aj karbonové kotúče.
Všetko záleží ale aj od toho ako ich výrobca vytemperuje. Drahšie dierované kotúče sú podľa mňa ešte dodatočne dobre tepelne spracované.
Ja si plánujem na predok kúpiť na O3 RS kotúče z Golfu GTI Clubsport a dozadu drážkované EBC.
Origo brzdy brzdia fajn ale toto by malo to brzdenie o niečo ďalej posunúť.
Ako napísal @stiv tak dierované zvyknú prasknúť od dier a to vo veľa prípadoch je koniec brzdám. Vedia tak prasknúť aj karbonové kotúče.
Všetko záleží ale aj od toho ako ich výrobca vytemperuje. Drahšie dierované kotúče sú podľa mňa ešte dodatočne dobre tepelne spracované.
Ja si plánujem na predok kúpiť na O3 RS kotúče z Golfu GTI Clubsport a dozadu drážkované EBC.
Origo brzdy brzdia fajn ale toto by malo to brzdenie o niečo ďalej posunúť.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Lepšie kotúče tvoje brzdenie nikam neposunú (akurát budú lepšie zvládať teplo), na lepšie brzdenie musíš vymeniť platničky za niečo lepšie.
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
priznavam, ze TDI evo som nemal tu "cest". Zo skusenosti viem z OII a OIII 1.6tdi vedelo jazdit cisto dialnicu okolo 4,6. 2.0tdi okolo 5,2 - nikdy vsak nie pod 5l. Mozno keby sa drzalo tempo okolo 110-120, tak ano, ale predpisovych 130-140 to vyslo vzdy trochu nad 5. Ako spotreba aj tak uzasna, ale ked som si mal na 3000 km trasu vybrat auto, tak to bola vzdy 1.6TDI. To pisem o 3-4 osobach na palube + plny kufor batoziny.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Spotrebovo určite bola 1,6TDi lepšie. Ja som na nej najazdil tak 300km. Teraz mám 2.0TDI 160kw a rád mám dobrú dynamiku aj pri naloženom aute a to mi 1.6ka nedá. Ale aj mám vyššiu spotrebu na tej dialnici to má pri 130 tak 6-6,2l ale to mávam málokedy skôr 7l.
Tak jasne, že to k tomu patrí, že aj platničky vymením.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Moze byt, ja som sa dalej ako tehlova farba nedostal, takze nemam odskusane
Nie je to skor tym ked ich zle vychladis? Poriadne ich zohrejes, zastavis, pod strmenom budu chladnut pomalsie...stanomx napísal: ↑Ne 13. Feb, 2022, 21:07 problem je ze ty teplotou neskrutiš kotuče, ale ich narovnaš (a budu hádzať)
vyrabaju sa rychlo a preto nieje čas prave na popúštanie
teda ked ich ty zahrejes uvolnuju sa vnutorne pnutia v materialy a to ma za nasledok vecne skrutenie
idealne by bolo kupit nove kotuce jebnut ich do pece a potom zbrusit.. take neohnes uz len tak teplotou
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Vsak ten dierovany kotuc co si dal sem to je hrdza na nom. Nic viac. Tehlovy nadych dosiahnes aj pri dlhsom jemnom brzdení.
Spoiler: ukázať