Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7079
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
ale by sa dobili v kazdom meste. pekne reozostupy by boli hned, ani autonomne auta netreba. a mimo mesto by sli na eletriku.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Paci sa mi ako ropa klesla zo 130 na 100$ za barel a benzin zatial podrazel cez 1.7E
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Pokles ceny ropy sa prejaví na PHM až niekoľko desiatok dní po, čiže zatiaľ možeš čakať.
.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Ciao, potrebujem taku fundovanejsiu radu. Stale riesim tie brzdy na Mitsubishi. Povodny problem bol, ze brzdy piskali a jedna sa prehrievala a furt to nevedeli spravit. Odvtedy uz bolo auto asi 3-4x v dvoch servisoch a situacia je taka, ze brzdy pri stredne silnom pribrzdeni konstantne piskaju a zahrievanie je dost nerovnomerne. Podla servisu by bolo teraz dobre, aby som tie brzdy aspon trochu pojazdil, nech si sadnu a pripadne sa to potom dalej poriesi.
Situacia: Jesen 2021 sa menili brzdy (kotuce a dosticky Jurid, nove pohyblive a gumene casti) - toto piskalo od montaze, zhorsovalo sa, az dochadzalo k prehrievaniu.
Odvtedy sa menilo a robilo:
Termofotka po cesta medzi BA - PK, dialnica a nejake okresky, cca 43 km, cize ziadne masivne brzdenie:
Lava predna ~130°C, prava predna ~76°C. Lava zadna ~50°C, prava zadna ~103°C. Podobne rozdiely teplot boli aj pred poslednym servisovanim, tak neviem, ci je to v poriadku. Ci napriklad teplo z vyfukoveho potrubia (parohy) to moze ovplyvnovat, alebo nejake vacsie trenie v naboji mozno? Auto uz ma 230 000 najazdene. Sere ma to a chcem to mat cele na poriadku a tiche brzdy uz.
Situacia: Jesen 2021 sa menili brzdy (kotuce a dosticky Jurid, nove pohyblive a gumene casti) - toto piskalo od montaze, zhorsovalo sa, az dochadzalo k prehrievaniu.
Odvtedy sa menilo a robilo:
- Dosticky vpredu, vzadu za TRW
- Vsetky brzdove strmene za A.B.S. (TRW mali zly rozmer napriek tomu, ze podla katalogu sedeli; tym padom aj piestiky a tesnenia su nove)
- Vodiace pliesky, v ktorych sa klzu dosticky
- Brzdova kvapalina aj s dvojitym odvzdusnenim strojom
- Zabrusenie farby na tych vystupkoch na dostickach, nech to pekne pasuje
- Kopec noveho maziva tu a tam
Termofotka po cesta medzi BA - PK, dialnica a nejake okresky, cca 43 km, cize ziadne masivne brzdenie:
Lava predna ~130°C, prava predna ~76°C. Lava zadna ~50°C, prava zadna ~103°C. Podobne rozdiely teplot boli aj pred poslednym servisovanim, tak neviem, ci je to v poriadku. Ci napriklad teplo z vyfukoveho potrubia (parohy) to moze ovplyvnovat, alebo nejake vacsie trenie v naboji mozno? Auto uz ma 230 000 najazdene. Sere ma to a chcem to mat cele na poriadku a tiche brzdy uz.
- zodiaq
- Používateľ
- Príspevky: 2029
- Dátum registrácie: Po 17. Aug, 2009, 09:14
- Bydlisko: Nové Zámky/Galanta
Re: Všeobecná diskusia II
Ja by som potreboval tiež takú rýchlu radu.
Mazda 3 BK 2007 1.6 77kw
VIF super benzín - miešať ho s obyčajným benzínom alebo prémiovým? (Shell Fuelsave vs. V - power 95)
Normálne by som sa nepýtal ale pri aktuálnych cenách mi to nieje jedno.
Na parkovisku mi začalo pod/za výfukom zanechávať čierne fľaky, ako by nejaké usadeniny spálene začalo vylučovať.
Chcem tým trochu prečistiť palivový systém. V pondelok idem na výmenu oleja, diagnostiku ci nejaká sonda niečo nehlasí.
Mazda 3 BK 2007 1.6 77kw
VIF super benzín - miešať ho s obyčajným benzínom alebo prémiovým? (Shell Fuelsave vs. V - power 95)
Normálne by som sa nepýtal ale pri aktuálnych cenách mi to nieje jedno.
Na parkovisku mi začalo pod/za výfukom zanechávať čierne fľaky, ako by nejaké usadeniny spálene začalo vylučovať.
Chcem tým trochu prečistiť palivový systém. V pondelok idem na výmenu oleja, diagnostiku ci nejaká sonda niečo nehlasí.
AsRock DeskMini H470 - Pentium G6400 4Ghz, Noctua NH-l9i, Ballistix 2x8GB 2666Mhz, WD Blue SN520 256GB, 2xToshiba L200 2TB, Intel AX200
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Všeobecná diskusia II
@zoom: vidím, že tvoj problem riešiš už dlhšie a stale to nie je úplne ono. Ak by to bolo moje vozidlo tak by som postupoval asi takto:
1. V akom stave mas loziska kolies? Viem, ze napriklad na bmw e60 to robilo problem ak si nemenil loziska spolu s brzdami. E60 je sice vyrazne komplikovanejsie auto ako lancer ale predsa. Navyse je to pomerne jednoduche na kontrolu.
2. Rozvody brzd (trubky), u tejto veci moc neocakavam ze by to malo pomoct, ale na japonskych autach zvyknu hrdzaviet, tiez sa to da skontrolovat, avsak len zvonka.
3. Znacku jurid nepoznam(aka je to kvalita?), ale ak si tie brzdy sadli zle uz predtym a das na ne len nove platnicky, tak to podla mna nemusi pomoct, tie kotuce uz mozu byt pokazene. Navyse znacka TRW nie je znama nejakou extra kvalitou.
4. Preco si vlastne menil brzdove strmene? Nebol lepsi repas originalnych? Aka je kvalita znacky ABS?
5. Este posledna vec, nie uplne to ruzumiem z tvojho prispevku ci si sa aj na to pozeral a ani neviem ako sa to presne vola, ale ked mas jednopiestikove brzdy tak ten strmen beha na takej gume hore a dole, pozeral si aj tuto cast?
PS. vies spravit takuto termofotku aj z druhej strany?
1. V akom stave mas loziska kolies? Viem, ze napriklad na bmw e60 to robilo problem ak si nemenil loziska spolu s brzdami. E60 je sice vyrazne komplikovanejsie auto ako lancer ale predsa. Navyse je to pomerne jednoduche na kontrolu.
2. Rozvody brzd (trubky), u tejto veci moc neocakavam ze by to malo pomoct, ale na japonskych autach zvyknu hrdzaviet, tiez sa to da skontrolovat, avsak len zvonka.
3. Znacku jurid nepoznam(aka je to kvalita?), ale ak si tie brzdy sadli zle uz predtym a das na ne len nove platnicky, tak to podla mna nemusi pomoct, tie kotuce uz mozu byt pokazene. Navyse znacka TRW nie je znama nejakou extra kvalitou.
4. Preco si vlastne menil brzdove strmene? Nebol lepsi repas originalnych? Aka je kvalita znacky ABS?
5. Este posledna vec, nie uplne to ruzumiem z tvojho prispevku ci si sa aj na to pozeral a ani neviem ako sa to presne vola, ale ked mas jednopiestikove brzdy tak ten strmen beha na takej gume hore a dole, pozeral si aj tuto cast?
PS. vies spravit takuto termofotku aj z druhej strany?
Re: Všeobecná diskusia II
@zoom : ABSko mas odvzdusnene ked sa menili vsetky strmene ? Farba z dosiek sa neobrusuje, zbytocne to tam zahniva. Zadna prava ti mozno ostava trochu visiet, doska horuca. Nepomer teplot nieje taky strasny. Mas protokol zo STK , test brzd ?
@zodiaq : aditivovane palivo nemusis vylepsovat, zbytocne ... Vyfuk ma 3 metre, odkial ti to kvapka ? Cierne flaky z vyfuku za sebou nechavaju aj nove auta, po zime asi normalne, ked nemas vypaleny vyfuk
@zodiaq : aditivovane palivo nemusis vylepsovat, zbytocne ... Vyfuk ma 3 metre, odkial ti to kvapka ? Cierne flaky z vyfuku za sebou nechavaju aj nove auta, po zime asi normalne, ked nemas vypaleny vyfuk
Spoiler: ukázať
- zodiaq
- Používateľ
- Príspevky: 2029
- Dátum registrácie: Po 17. Aug, 2009, 09:14
- Bydlisko: Nové Zámky/Galanta
Re: Všeobecná diskusia II
Dobre, prémiové palivo je teda zbytočné v tomto prípade.
Asi som sa zle vyjadril, tie fľaky sú za autom, za koncovkou výfuku na dlažbe. Minulý rok som si nič také nevšimol, aj keď je pravda že aj viac snehu bolo. Možno preto som to prehliadol. Len som s výmenou oleja už pozadu, mal som ísť už v januári a aj cca 3500km+ nad intervalom výmeny tak ma to vystrašilo. Olej som pozeral, množstvo aj farba vyzerá v norme. Väčšinou tankujem tak že 2-3x full nádrž obyčajný a potom jedna full nádrž V-power.
Pri súčasných cenách asi budem tankovať na Tesco benzínke
Asi som sa zle vyjadril, tie fľaky sú za autom, za koncovkou výfuku na dlažbe. Minulý rok som si nič také nevšimol, aj keď je pravda že aj viac snehu bolo. Možno preto som to prehliadol. Len som s výmenou oleja už pozadu, mal som ísť už v januári a aj cca 3500km+ nad intervalom výmeny tak ma to vystrašilo. Olej som pozeral, množstvo aj farba vyzerá v norme. Väčšinou tankujem tak že 2-3x full nádrž obyčajný a potom jedna full nádrž V-power.
Pri súčasných cenách asi budem tankovať na Tesco benzínke
AsRock DeskMini H470 - Pentium G6400 4Ghz, Noctua NH-l9i, Ballistix 2x8GB 2666Mhz, WD Blue SN520 256GB, 2xToshiba L200 2TB, Intel AX200
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
@zoom Brzdove hadicky boli menene? pri takom najazde by este nemali byt zle, pri starych hadickach sa obcas stava ze sa upchaju tym padom sa piestik nevracia uplne, kedze neuvolni tlak.
@zodiaq Shellke sa skus tiez vyhybat, neviem ako benzin ale diesel maju nic moc.
@zodiaq Shellke sa skus tiez vyhybat, neviem ako benzin ale diesel maju nic moc.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Helou, no takto...
1adad1: Ano, riesim to dlhsie a o to viac ma to sere. Pretoze brzdy som vzdy v mojom okoli vedel urobit dobre a vzdy sme sa s tym vyhrali. Nikdy nebol problem, vzdy sa vsetko starostlivo robilo v rodine v garazi, vsetko vzdy tip top. Na starych Jeepoch su brzdy, ktorym nic nie je a trmaca sa to po blate, offroade, vode, vsade. Tuto mestske auticko, ktoreho najvacsi offroad je nafukany saharsky piesok na streche vymysla problemy. Ale pritom len teraz od tej poslednej vymeny. Dovtedy bol uplny pokoj s brzdami 150 000 km (okrem menenia spotrebaku). No a k tvojim otazkam:
1) Loziska maju 230 000 km a nikto ich zrejme nikdy nemenil. Nepozorujem ziadne symptomy, ze by isli odist (skripavy, drhnuci zvuk, pripadne valivy huciaci zvuk). Ziaden z prejavov zleho loziska, co poznam, sa tu nevyskytuje. Taktiez ani jeden servis mi nepovedal, ze by bolo potrebne menit naboje/loziska. Ked budem mat druhy par ruk, skusim este zdvihnut auto na zdvihak a pomykat kolesom. Inak nieco moze povedat aj test z brzd... vid nizsie.
2) (aj Heatman) Brzdove trubky a hadicky som nemenil, zatial nebolo treba a tiez to ziaden servis nehlasil. Chapem, ze zle moze byt vselico, ale chcem sa trochu vyhnut vymienaniu vsetkeho. Brzdove hadicky som nemenil ani na Jeepe z roku 1996, tak snad Mitsubishi z 2010, co nevidi zospodu vodu, blato, konare este nieco vydrzi.
3) Jurid je praveze taka menej znama ale dost dobra znacka. Mozes si pocitat na nete. Ak bude treba, vymenim predne kotuce napriklad za ATE, ale zatial chcem vyriesit komplet brzdy a az potom to menit. Ak by aj vymena prednych kotucov pomohla s piskanim a prehrievanim vpredu, stale sa to trochu viac hreje aj vpravo vzadu, takze chybu tipujem niekde inde.
4) Brzdove strmene som menil preto, lebo lavy zadny bol vyslovene v takom stave, ze sa moc neotvaral. V servise povedali, ze by bolo fajn vymenit, tak som kupil TRW, ktory nepasoval (napriek katalogovemu cislu, bol o 4 mm dlhsi a dosticka sa suchala o kotuc). Zobral som druhy, co mali - A.B.S. - co je nejaka holandska firma s cinskym tovarom. Beztak repasuju stare strmene, tak som to tam dal. Po vymene laveho zadneho strmena tato zaseknuta brzda mala uplne fajn teplotu a meranim som zistil, ze lava predna a prava zadna su na tom divne. Tak som to vymenil kol dokola za uz rovnaku znacku. Nech je akakolvek, je to kus zeleza a rok dva to urcite vydrzi. Zatial to brzdi, takze to je OK.
5) Neviem presne aku gumu myslis, ale gumene diely boli menene. S novym strmenom aj gumeny kruzok okolo piestika a aj gumene "harmoniky" na tych velkych sroboch, po ktorych sa posuva cely strmen k/od brzdoveho kotuca.
Dnes este cosi porobim a pojdem sa asi odviezt na Pezinsku babu hore, a potom aj dole. Tam urobim nove fotky aj z druhej strany, ako sa uz len bude dat. Ak sa mi bude chciet, vybehnem s Mitsu aj Jeepom, nech porovnam zahrievanie. Stay tuned.
j0hny: Brzdy, tym padom aj ABS, sa odvzdusnovalo po tom, co sa vymenili vsetky strmene. Citlivost brzdoveho pedalu je v norme, ako som zvyknuty. Mozem este skusit supnut auto na diagnostiku a pozriet, ci tam nie je polozka na odvzdusnenie ABS. Viem, ze Jeep to ma - pekne ti zabrrrka ABS - ale netusim ci aj Mitsu.
Pred poslednym servisom, tj. uz po vymene a odvzdusneni strmenov, ale pred vymenou vodiacich plieskov mi robili meranie na brzdovej stolici. Tu je vysledok:
Zaujimal by ma valivy odpor, co je vlastne odpor bez brzdenia (tj. zrejme odpor loziska). Prave lave predne a prave zadne su jemne vyssie, ale neviem, ci tato hodnota je v norme, alebo uz indikuje cas na vymenu. Ovalita tiez na jednom kolese mierne vyssia, ale na STK je do 20% OK, takze asi nic.
1adad1: Ano, riesim to dlhsie a o to viac ma to sere. Pretoze brzdy som vzdy v mojom okoli vedel urobit dobre a vzdy sme sa s tym vyhrali. Nikdy nebol problem, vzdy sa vsetko starostlivo robilo v rodine v garazi, vsetko vzdy tip top. Na starych Jeepoch su brzdy, ktorym nic nie je a trmaca sa to po blate, offroade, vode, vsade. Tuto mestske auticko, ktoreho najvacsi offroad je nafukany saharsky piesok na streche vymysla problemy. Ale pritom len teraz od tej poslednej vymeny. Dovtedy bol uplny pokoj s brzdami 150 000 km (okrem menenia spotrebaku). No a k tvojim otazkam:
1) Loziska maju 230 000 km a nikto ich zrejme nikdy nemenil. Nepozorujem ziadne symptomy, ze by isli odist (skripavy, drhnuci zvuk, pripadne valivy huciaci zvuk). Ziaden z prejavov zleho loziska, co poznam, sa tu nevyskytuje. Taktiez ani jeden servis mi nepovedal, ze by bolo potrebne menit naboje/loziska. Ked budem mat druhy par ruk, skusim este zdvihnut auto na zdvihak a pomykat kolesom. Inak nieco moze povedat aj test z brzd... vid nizsie.
2) (aj Heatman) Brzdove trubky a hadicky som nemenil, zatial nebolo treba a tiez to ziaden servis nehlasil. Chapem, ze zle moze byt vselico, ale chcem sa trochu vyhnut vymienaniu vsetkeho. Brzdove hadicky som nemenil ani na Jeepe z roku 1996, tak snad Mitsubishi z 2010, co nevidi zospodu vodu, blato, konare este nieco vydrzi.
3) Jurid je praveze taka menej znama ale dost dobra znacka. Mozes si pocitat na nete. Ak bude treba, vymenim predne kotuce napriklad za ATE, ale zatial chcem vyriesit komplet brzdy a az potom to menit. Ak by aj vymena prednych kotucov pomohla s piskanim a prehrievanim vpredu, stale sa to trochu viac hreje aj vpravo vzadu, takze chybu tipujem niekde inde.
4) Brzdove strmene som menil preto, lebo lavy zadny bol vyslovene v takom stave, ze sa moc neotvaral. V servise povedali, ze by bolo fajn vymenit, tak som kupil TRW, ktory nepasoval (napriek katalogovemu cislu, bol o 4 mm dlhsi a dosticka sa suchala o kotuc). Zobral som druhy, co mali - A.B.S. - co je nejaka holandska firma s cinskym tovarom. Beztak repasuju stare strmene, tak som to tam dal. Po vymene laveho zadneho strmena tato zaseknuta brzda mala uplne fajn teplotu a meranim som zistil, ze lava predna a prava zadna su na tom divne. Tak som to vymenil kol dokola za uz rovnaku znacku. Nech je akakolvek, je to kus zeleza a rok dva to urcite vydrzi. Zatial to brzdi, takze to je OK.
5) Neviem presne aku gumu myslis, ale gumene diely boli menene. S novym strmenom aj gumeny kruzok okolo piestika a aj gumene "harmoniky" na tych velkych sroboch, po ktorych sa posuva cely strmen k/od brzdoveho kotuca.
Dnes este cosi porobim a pojdem sa asi odviezt na Pezinsku babu hore, a potom aj dole. Tam urobim nove fotky aj z druhej strany, ako sa uz len bude dat. Ak sa mi bude chciet, vybehnem s Mitsu aj Jeepom, nech porovnam zahrievanie. Stay tuned.
j0hny: Brzdy, tym padom aj ABS, sa odvzdusnovalo po tom, co sa vymenili vsetky strmene. Citlivost brzdoveho pedalu je v norme, ako som zvyknuty. Mozem este skusit supnut auto na diagnostiku a pozriet, ci tam nie je polozka na odvzdusnenie ABS. Viem, ze Jeep to ma - pekne ti zabrrrka ABS - ale netusim ci aj Mitsu.
Pred poslednym servisom, tj. uz po vymene a odvzdusneni strmenov, ale pred vymenou vodiacich plieskov mi robili meranie na brzdovej stolici. Tu je vysledok:
Zaujimal by ma valivy odpor, co je vlastne odpor bez brzdenia (tj. zrejme odpor loziska). Prave lave predne a prave zadne su jemne vyssie, ale neviem, ci tato hodnota je v norme, alebo uz indikuje cas na vymenu. Ovalita tiez na jednom kolese mierne vyssia, ale na STK je do 20% OK, takze asi nic.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
@zoom Takze tvoj jediny problem je piskanie? Zmen dosky... Mne na suzuki napriklad piskali OEM po vymene za EBC (kotuce+dosky), klud. Teraz mam na druhom aute to iste a nepiskaju. Kamos zas kupil trosku zavodnejsie brzdy a musel to zhodit dole, lebo sa s tym kvoli piskaniu nedalo chodit po meste
Ak nemas po dlhsej pokojnej jazde horuci elektron, teplotu by som neriesil.
Ak nemas po dlhsej pokojnej jazde horuci elektron, teplotu by som neriesil.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X