Všeobecná diskusia II
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
scream: Piskanie je otravny problem, ale nie jediny. Jemne prehrievanie (nerovnomernost zahriatia) a zda sa mi ze aj vyssia spotreba poukazuju na to, ze to este nepracuje optimalne. Mozno to nie je kriticka teplota, ale je to stroj a musi fungovat optimalne. Ziadne "good enough".
Bol som sa teda povozit na Pezinsku babu a naspat dole. To bolo podla auta presne 27,0 km. Zobral som Mitsu, isiel hore, pokukal brzdy, isiel dole, pofotil brzdy. Zobral som Jeep, isiel zase hore... tam som si vsimol, ze mi niekto ulomil zadny stierac, lebo vsak nebyvam teraz docasne v meste, ale musim riesit taketo dedinarske problemy, tak trosku som to riesil, potom som siel dole, pofotil brzdy. Za 2-3 mesiace viac skody na aute ako v BA za cely zivot (z toho 7 rokov to konkretne auto). No nic, vsak zachvilu som konecne nazad. Tak teda fotky...
Mitsubishi - prva fotka brzdy (lave predne koleso, co hlasi >150°C bolo cca 168°C podla Bosch IR teplomera), druha fotka je pohlad zvnutra. Velmi zle sa to fotilo, nie som ja zvyknuty na taketo bruchoplazy. Ale minimalne na lavom prednom kolese nevyzera byt, ze by teplo islo od manzety a naboja...?
Jeep - myslim si, ze uplne v pohode na to, ze to musi brzdit 2550 kg (tie divne minimalne teploty ignorujte, sposobuje to leskly chrom na diskoch).
Bol som sa teda povozit na Pezinsku babu a naspat dole. To bolo podla auta presne 27,0 km. Zobral som Mitsu, isiel hore, pokukal brzdy, isiel dole, pofotil brzdy. Zobral som Jeep, isiel zase hore... tam som si vsimol, ze mi niekto ulomil zadny stierac, lebo vsak nebyvam teraz docasne v meste, ale musim riesit taketo dedinarske problemy, tak trosku som to riesil, potom som siel dole, pofotil brzdy. Za 2-3 mesiace viac skody na aute ako v BA za cely zivot (z toho 7 rokov to konkretne auto). No nic, vsak zachvilu som konecne nazad. Tak teda fotky...
Mitsubishi - prva fotka brzdy (lave predne koleso, co hlasi >150°C bolo cca 168°C podla Bosch IR teplomera), druha fotka je pohlad zvnutra. Velmi zle sa to fotilo, nie som ja zvyknuty na taketo bruchoplazy. Ale minimalne na lavom prednom kolese nevyzera byt, ze by teplo islo od manzety a naboja...?
Jeep - myslim si, ze uplne v pohode na to, ze to musi brzdit 2550 kg (tie divne minimalne teploty ignorujte, sposobuje to leskly chrom na diskoch).
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
Teplotne rozdiely su dost vysoke, a z fotiek z vnutornej strany to nevyzera zeby zdrojom bolo lozisko.
Proste to pribrzduje, celust sa neuvolni uplne, podla mna tie A.B.S. celuste su pofidernej kvality, spravte test, dajte dole celust kde sa to prehrieva, brzdovym pedalom trocha vytlacte piestik a skuste ho zatlacit naspet ako tazko pojde, a porovnajte s druhou stranou, samozrejme robit po jednom aby vam nevystrelili piestiky.
A ked to nebude ono tak by som este dal dole hadicky zo strmenov a skusil trocha napumpovat brzdovy pedal ci brzdovka bude vytekat alebo len trocha kvapkat.
Ked ani to vsetko nepomoze tak skusit spravit odvzdusnenie brzd podla predpisov vyrobcu s diagnostikou aby sa ABS blok preplachol poriadne, ak Mitsubishi nieco take ma.
Jeden kamos nemal dobru skusenost s repasovanym stmenom, dvakrat mu prisiel strmen kde manzeta na piestiku nesedela dobre, zvliekala sa.
Obe poslal naspet na reklamaciu, bez problemu to vzali naspet a az na tretikrat mu dodali dobry strmen. Na nom boli aj vygravirovane znacenia ako na originalnom strmeni spolu so znakom ATE, tie predchadzajuce dva nemali vobec ziadne znacenia.
Moje teoria bola ze to bola nejaka pofiderna druhovyroba.
Proste to pribrzduje, celust sa neuvolni uplne, podla mna tie A.B.S. celuste su pofidernej kvality, spravte test, dajte dole celust kde sa to prehrieva, brzdovym pedalom trocha vytlacte piestik a skuste ho zatlacit naspet ako tazko pojde, a porovnajte s druhou stranou, samozrejme robit po jednom aby vam nevystrelili piestiky.
A ked to nebude ono tak by som este dal dole hadicky zo strmenov a skusil trocha napumpovat brzdovy pedal ci brzdovka bude vytekat alebo len trocha kvapkat.
Ked ani to vsetko nepomoze tak skusit spravit odvzdusnenie brzd podla predpisov vyrobcu s diagnostikou aby sa ABS blok preplachol poriadne, ak Mitsubishi nieco take ma.
Jeden kamos nemal dobru skusenost s repasovanym stmenom, dvakrat mu prisiel strmen kde manzeta na piestiku nesedela dobre, zvliekala sa.
Obe poslal naspet na reklamaciu, bez problemu to vzali naspet a az na tretikrat mu dodali dobry strmen. Na nom boli aj vygravirovane znacenia ako na originalnom strmeni spolu so znakom ATE, tie predchadzajuce dva nemali vobec ziadne znacenia.
Moje teoria bola ze to bola nejaka pofiderna druhovyroba.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
A ta ovalita ako nikomu nevadila na NOVYCH brzdach ?
Cele by som to rozhodil a skontroloval. Teda dat to niekomu kto tomu aj rozumie a nenecha zakaznika platit stale nove diely... Nove gumy do strmenov 20€
To vyzera jak keby niekto na valcekoch zalozil opacne tie klinove gumicky, ze nevracaju. To vidiet na valivom odpore, skoda ze niesu priebehy... Ovalita by mala strmen trochu rozhadzat a tym padom to nemoze piskat. Tak povedal by som ze piska len prava predna.
Ale podla ovality a tych brznych sil mi to nejak nesedi. Tam bude toho viac. Dosky napevno v strmeni, nesedia spony dosiek vo valcekoch, dosky a strmene inej znacky (dilatacne plechy na doskach trbars), nekvalitne repasovane diely, neocisteny naboi pred montazou kotuca, vadny naboj alebo lozisko, vadny vodiaci valcek na strmeni, ...
Priechodnost hadic a trubiek neviem, to asi nie, da sa merat tlakomerom miesto odvzdusnovaku. Ale to by som nepovedal ze je problem, leda tak pri rozmlatenom alebo zadretom abs (ktore by uz asi svietilo na pristrojovke), zapucenej trubke atd.
Zle nastavena rucna brzda alebo pridrete lano/koliska/tiahla.
Co to je presne za auto ?
Pises ze to piska pri brzdeni. Tak po kontrole prebehnut kotuce pripravkom na aute a dosky prebrusit ak to zacalo piskat po nejakom case. Bude v doskach spaleny prach z nezabehnutych kotucov. Alebo dat maksie rovno, ak to piskalo hned po vymene
Cele by som to rozhodil a skontroloval. Teda dat to niekomu kto tomu aj rozumie a nenecha zakaznika platit stale nove diely... Nove gumy do strmenov 20€
To vyzera jak keby niekto na valcekoch zalozil opacne tie klinove gumicky, ze nevracaju. To vidiet na valivom odpore, skoda ze niesu priebehy... Ovalita by mala strmen trochu rozhadzat a tym padom to nemoze piskat. Tak povedal by som ze piska len prava predna.
Ale podla ovality a tych brznych sil mi to nejak nesedi. Tam bude toho viac. Dosky napevno v strmeni, nesedia spony dosiek vo valcekoch, dosky a strmene inej znacky (dilatacne plechy na doskach trbars), nekvalitne repasovane diely, neocisteny naboi pred montazou kotuca, vadny naboj alebo lozisko, vadny vodiaci valcek na strmeni, ...
Priechodnost hadic a trubiek neviem, to asi nie, da sa merat tlakomerom miesto odvzdusnovaku. Ale to by som nepovedal ze je problem, leda tak pri rozmlatenom alebo zadretom abs (ktore by uz asi svietilo na pristrojovke), zapucenej trubke atd.
Zle nastavena rucna brzda alebo pridrete lano/koliska/tiahla.
Co to je presne za auto ?
Pises ze to piska pri brzdeni. Tak po kontrole prebehnut kotuce pripravkom na aute a dosky prebrusit ak to zacalo piskat po nejakom case. Bude v doskach spaleny prach z nezabehnutych kotucov. Alebo dat maksie rovno, ak to piskalo hned po vymene
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Na rozdielnu teplotu moze mat vplyv aj abs/esp, takze zalezi ako velmi si tomu nakladal.
Imho 150 stupnov je normalka po odbrzdenom dolekopci. Je ale pravda, ze ten rozdiel medzi kolesami, by nemal byt az tak velky.
Imho 150 stupnov je normalka po odbrzdenom dolekopci. Je ale pravda, ze ten rozdiel medzi kolesami, by nemal byt az tak velky.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Mno... praveze tomu vobec nenakladam. Dnes som siel asi 2x 40 minut jazdu, dialnice + dedinky, ziadne prudke brzdenie, dokonca som sa snazil malo a jemne brzdit. Po prichode domov teplotny rozdiel v brzdach citelny rukou (salave teplo). Nemal som pri sebe termokamerku, ale bolo to citelne. Na hovno.
Co sa tyka brzd a A.B.S. - ako som pisal. Bolo to dostupne okamzite, beztak su to repasovane diely. TRW strmene nesedeli, bud mali zly diel, alebo zle oznacenie v katalogu. Zase takto... vsetky strmene kol dokola su teraz A.B.S., z coho nie som nadseny, ale tak na dvoch kolesach to funguje. A pozor, toto som zacal riesit este na starych OEM strmenoch. Po vymene sa situacia zasadne zlepsila na lavom zadnom kolese (dalsie som vtedy neskumal). Piskalo to stale, aj pred vymenou dosticiek, aj po vymene za dalsie. Cizeee... nefixlo to uplne situaciu, ale ani neopravilo uplne. Je to kus zeleza, jedno blbe tesnenie a piestik, tak hadam aj nejaky Ind pracujuci v Polsku, pouzivajuci cinske diely to vie zlozit. Chapem, ze to moze byt zle, ale vzhladom na situaciu, to asi bude menej pravdepodobne.
Rozobrat a zlozit brzdy by bolo najlepsie, ale to by som najradsej urobil po znamosti v rodine a to by som musel ist daleko od domu a tomu sa mi teraz nechce venovat. Mam co robit milion inych veci. Navyse tie brzdy uz boli rozobrate asi 4x v dvoch servisoch, s ktorymi mam OK skusenosti. Viem, ze vzdy sa da co dojebabrat, ale tak... no.
Jedna sa o Mitsubishi Lancer 2010, 1.8L benzin. Tie predne brzdy, mozu byt zvlnene kotuce a nie je problem ich vymenit, len ich vymenim, ak to bude az posledny problem. Nie ze dam nove a zanedlho ich mozem menit znovu. Tie brzdy piskaju... kratko po zahriati. Ked nastartujem rano, viem ist zopar krizovatiek bez piskania, ale potom to zacne. Neviem, ci to nieco indikuje. A ja viem, ze tam toho moze byt kopec, ale presne sa chcem vyhnut skumaniu a rozoberaniu vsetkeho. Najradsej by som to dal na 4 kozy v garazi a sam si to pekne rozobral a zlozil naspat. Akurat nemam garaz . Ja viem, ze asi nic nevyriesim takto, len napisem tonu textu. Len som myslel, ci niekto nema nejaky tip. Potvrdil som si, ze rozdiel teplot je velky a nie je to OK a ak sa nic nevymysli, tak to pojdem rozobrat sam. Mozno este dam sancu nejakemu servisu. Vyskumam zatial, ktore kolesa presne robia to popiskavanie.
Co sa tyka brzd a A.B.S. - ako som pisal. Bolo to dostupne okamzite, beztak su to repasovane diely. TRW strmene nesedeli, bud mali zly diel, alebo zle oznacenie v katalogu. Zase takto... vsetky strmene kol dokola su teraz A.B.S., z coho nie som nadseny, ale tak na dvoch kolesach to funguje. A pozor, toto som zacal riesit este na starych OEM strmenoch. Po vymene sa situacia zasadne zlepsila na lavom zadnom kolese (dalsie som vtedy neskumal). Piskalo to stale, aj pred vymenou dosticiek, aj po vymene za dalsie. Cizeee... nefixlo to uplne situaciu, ale ani neopravilo uplne. Je to kus zeleza, jedno blbe tesnenie a piestik, tak hadam aj nejaky Ind pracujuci v Polsku, pouzivajuci cinske diely to vie zlozit. Chapem, ze to moze byt zle, ale vzhladom na situaciu, to asi bude menej pravdepodobne.
Rozobrat a zlozit brzdy by bolo najlepsie, ale to by som najradsej urobil po znamosti v rodine a to by som musel ist daleko od domu a tomu sa mi teraz nechce venovat. Mam co robit milion inych veci. Navyse tie brzdy uz boli rozobrate asi 4x v dvoch servisoch, s ktorymi mam OK skusenosti. Viem, ze vzdy sa da co dojebabrat, ale tak... no.
Jedna sa o Mitsubishi Lancer 2010, 1.8L benzin. Tie predne brzdy, mozu byt zvlnene kotuce a nie je problem ich vymenit, len ich vymenim, ak to bude az posledny problem. Nie ze dam nove a zanedlho ich mozem menit znovu. Tie brzdy piskaju... kratko po zahriati. Ked nastartujem rano, viem ist zopar krizovatiek bez piskania, ale potom to zacne. Neviem, ci to nieco indikuje. A ja viem, ze tam toho moze byt kopec, ale presne sa chcem vyhnut skumaniu a rozoberaniu vsetkeho. Najradsej by som to dal na 4 kozy v garazi a sam si to pekne rozobral a zlozil naspat. Akurat nemam garaz . Ja viem, ze asi nic nevyriesim takto, len napisem tonu textu. Len som myslel, ci niekto nema nejaky tip. Potvrdil som si, ze rozdiel teplot je velky a nie je to OK a ak sa nic nevymysli, tak to pojdem rozobrat sam. Mozno este dam sancu nejakemu servisu. Vyskumam zatial, ktore kolesa presne robia to popiskavanie.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5861
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Japgarage?
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Kotuce ak ti to nekope pri brzdeni budu rovne. Ak by neboli alebo mas hadzavost naboja, tak sa to da zistit odchylkomerom asi za 20E ( naposledy som ho kupil a nepouzil, lebo mi doslo, ze na 4x4 nepretocim kolesa v garazi ). Piskanie = 99% pomoze vymena dosiek za inu zmes. Napriklad EBC dava k podlozkam take ativibracne pliesky.
No dojebabrane auto s neriesitelnym problemom hadzavosti na novych kotucoch pomaha ucinne PRO-CUT sustruch = sustruzenie na aute.
Moje zadne strmene na accorde boli po 12 rokoch tak vybehane, ze nepomohol ani repas a beztak to nebrzdilo celu plochu kotuca. Viem si teda predstavit, ze nekvalitna druhovyroba moze sposobit problem.
Ak budes bezradny, skus kupit OEM strmene.
Ja na tvojom mieste spravim jednu vec. Dam si babu hore bomby, cestou dole dochladit, toto tak 5x. Ak mas problem s brzdami, prejavi sa nejakym sposobom. Dosky su aj tak na odpis kedze piskaju, tak si aspon zajazdis a vymeties karbon z valcov. Ak po tom nic nebude hadzat a nadalej piskat, tak by som zmenil dosky a pri tej prilezitosti nechal vsetko skontrolovat u niekoho, co ma subleru, odchylkomer a nejake know how ohladom brzd ( daju sa pomerat stare platne atd. )
No dojebabrane auto s neriesitelnym problemom hadzavosti na novych kotucoch pomaha ucinne PRO-CUT sustruch = sustruzenie na aute.
Moje zadne strmene na accorde boli po 12 rokoch tak vybehane, ze nepomohol ani repas a beztak to nebrzdilo celu plochu kotuca. Viem si teda predstavit, ze nekvalitna druhovyroba moze sposobit problem.
Ak budes bezradny, skus kupit OEM strmene.
Ja na tvojom mieste spravim jednu vec. Dam si babu hore bomby, cestou dole dochladit, toto tak 5x. Ak mas problem s brzdami, prejavi sa nejakym sposobom. Dosky su aj tak na odpis kedze piskaju, tak si aspon zajazdis a vymeties karbon z valcov. Ak po tom nic nebude hadzat a nadalej piskat, tak by som zmenil dosky a pri tej prilezitosti nechal vsetko skontrolovat u niekoho, co ma subleru, odchylkomer a nejake know how ohladom brzd ( daju sa pomerat stare platne atd. )
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
.
.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pr ... adila-vse/
.
.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ce ... ajmu-o-ne/
.
.
.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pr ... adila-vse/
.
.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ce ... ajmu-o-ne/
.
.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
Prestanu sa predavat auta krachne ekonomika bude mad max
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ved prave toho sa trosku bojim, ked sa na nasom krasnom Slowensku pozrem od Devinskej Novej Vsi smerom na Trnavu a Nitru
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ono samotna automobilka je len uplny vrchol ekosystemu na ktory su naviazany stovky firiem po celom slovensku.
Ak skonci automobilka na zapade tak nepotopi len seba a subdodavku v blizkom okoli. Skonci aj firma na vychode co pre automobilku vyrabala trebars opierky sedadiel/svetla/volant/whatever. A skonci aj firma co vyrabala balenia pre firmu co vyrabala volanty... Vies si dalej predstavit kolko komponentov je v priemernom aute, a ako tie pracovne miesta dalej rozvetvuju...
Skoncia automobilky na vrchole ekosystemu, a polka slovenska nebude mat co jest. V takej CR to je este horsie, naposledy co som cital tak spominali ze tam je na automobilovy priemysel naviazanych cez 60% pracovnych miest.
Ak skonci automobilka na zapade tak nepotopi len seba a subdodavku v blizkom okoli. Skonci aj firma na vychode co pre automobilku vyrabala trebars opierky sedadiel/svetla/volant/whatever. A skonci aj firma co vyrabala balenia pre firmu co vyrabala volanty... Vies si dalej predstavit kolko komponentov je v priemernom aute, a ako tie pracovne miesta dalej rozvetvuju...
Skoncia automobilky na vrchole ekosystemu, a polka slovenska nebude mat co jest. V takej CR to je este horsie, naposledy co som cital tak spominali ze tam je na automobilovy priemysel naviazanych cez 60% pracovnych miest.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
samozrejme. Neviem ci u nas je to tolko percent a u ceskych bratov hentolko percent, ale je to proste obrovska cast hospodarstva bez debaty a samozrejme mas pravdu s tym retazcom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Potrebujem tlakomer na pneumatiky, mam 3 poziadavky
1. Aby bol do 4,5baru(dodavky...)
2. Aby sa s nim dobre meralo
3. Idealne v KE, nech 50% ceny netvori postovne
Nejaky napad?
1. Aby bol do 4,5baru(dodavky...)
2. Aby sa s nim dobre meralo
3. Idealne v KE, nech 50% ceny netvori postovne
Nejaky napad?
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Mam doma asi 3 random znacky a vsetko funguje dobre. Aj tak fukam podla toho, co je na kompresore na pumpe
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Meh, ked tie kompresory funguju vseliak. A tiez su na pume pneumatiky uz teple...
Skusim niekde splasit kovo brno do 4,5baru
inak pre elektromobily to aktualne vyzera slubne
Skusim niekde splasit kovo brno do 4,5baru
inak pre elektromobily to aktualne vyzera slubne