VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Tipol by som ze to bude tou DSG, ktora v standardnom rezime celkom solidne podtaca vzdy a vsade.
A 7l nie je vela, aj ked viem ze vsetci cakaju ze ropa ma jazdit za 3.5/200km.
A 7l nie je vela, aj ked viem ze vsetci cakaju ze ropa ma jazdit za 3.5/200km.
Naposledy upravil/-a stiv v St 25. Máj, 2022, 14:39, upravené celkom 1 krát.
.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
A aka bola realna spotreba na tom exeu pred tymi servisnymi ukonmy, mal si to vobec odpozorovane?
Lebo zatial v tejto debate tu porovnavas aktualnu spotrebu exea s byvalym superbom, su to ine auta, ktore maju ine prevodovky a este k tomu ake mali pneumatiky?
Ta spotreba 6-7 litrov mi tiez nepride nejak hrozna, a popravde ten dieselgate SW to moze tiez ovplivnit, halvne ked na superbe nebol.
Proste mas tu vela faktorov ktore to ovplivnuju...
Lebo zatial v tejto debate tu porovnavas aktualnu spotrebu exea s byvalym superbom, su to ine auta, ktore maju ine prevodovky a este k tomu ake mali pneumatiky?
Ta spotreba 6-7 litrov mi tiez nepride nejak hrozna, a popravde ten dieselgate SW to moze tiez ovplivnit, halvne ked na superbe nebol.
Proste mas tu vela faktorov ktore to ovplivnuju...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
nejaksi neverim tomu ze 2010tka common rail (teda este urcite neni euro6) vydrzi >600km bez regenu dpf. Ani keby furt jazdila po dialnici.
Doporucenie skontrolovat priepustnost sania mi takisto nesedi, pretoze tie cisla su k dispozicii na diagnostike. Navyse, zase sa s autom staticky stalo na mieste a nejazdilo, takze taku diagnostiku mozes v principe zahodit. Tlaky turba nevidis i ked jasne na turbo sa tuto nesahalo, nevidis prevadzkove parametre. Ze co by ti povedali tlaky turba ? Ked mas zapisane ze na 1800rpm ma turbo tlacit cojaviem 1.4 baru pretlak pri 100% stlaceni plynu a tvoje turbo vyvija iba 1.25 baru, otazka je preco. Ked mas zapisane ze na 1950rpm maju vstrekovace spliechat xy mg paliva a davaju inu hodnotu, otazka je preco (jasne, na vstreky sa nesahalo ale neveril by si co rozvody dokazu, uz som to pisal). Bez jazdy nevidis aky mas ocakavany tlak paliva v common rail zasobniku a kolko je namerany (ano tento udaj sa zobrazi aj na volnobehu, ale to sa neda porovnavat - pan dochtor, ked sedim na gauci tak sa nezadycham ale hore schodmi uz nevybehnem lebo ma na tretom poschodi porazi a od prveho poschodia som modry... spravis echo, drb ho tam rozsypane srdce, WPW syndrom, infarkt na spadnutie).
Znacka na rozvodoch sedi - to som nepochopil. Neviem aka znacka.
PS : opytaj sa chlapcov co im na diagnostike ukazal BIP. Keby nahodou nevedeli co to je, tak nech hladaju na vstrekovacoch.
takto, cele to auto moze byt v pohode, je to proste iny voz ako si mal predtym. Ak je ten Seat ladeny do sportova teda kratsie prevody a toci pri rovnakej rychlosti 2900rpm namiesto 1900rpm co tocil Superb s rovnakym motorom, mohol by to byt rozdiel. Superba bola common rail alebo PD ? Mala DPF ? Lebo ked to bol superb z roku 2007, 2008, to je ina technika ako tento 2010 Seat. Je to ale furt osobne auto, neni to ziadny Mercedes Viano alebo nejaka podobne aerodynamicka chladnicka, takze spotreba 7 sa mi zda lahko vyssia nez by mala byt.
Doporucenie skontrolovat priepustnost sania mi takisto nesedi, pretoze tie cisla su k dispozicii na diagnostike. Navyse, zase sa s autom staticky stalo na mieste a nejazdilo, takze taku diagnostiku mozes v principe zahodit. Tlaky turba nevidis i ked jasne na turbo sa tuto nesahalo, nevidis prevadzkove parametre. Ze co by ti povedali tlaky turba ? Ked mas zapisane ze na 1800rpm ma turbo tlacit cojaviem 1.4 baru pretlak pri 100% stlaceni plynu a tvoje turbo vyvija iba 1.25 baru, otazka je preco. Ked mas zapisane ze na 1950rpm maju vstrekovace spliechat xy mg paliva a davaju inu hodnotu, otazka je preco (jasne, na vstreky sa nesahalo ale neveril by si co rozvody dokazu, uz som to pisal). Bez jazdy nevidis aky mas ocakavany tlak paliva v common rail zasobniku a kolko je namerany (ano tento udaj sa zobrazi aj na volnobehu, ale to sa neda porovnavat - pan dochtor, ked sedim na gauci tak sa nezadycham ale hore schodmi uz nevybehnem lebo ma na tretom poschodi porazi a od prveho poschodia som modry... spravis echo, drb ho tam rozsypane srdce, WPW syndrom, infarkt na spadnutie).
Znacka na rozvodoch sedi - to som nepochopil. Neviem aka znacka.
PS : opytaj sa chlapcov co im na diagnostike ukazal BIP. Keby nahodou nevedeli co to je, tak nech hladaju na vstrekovacoch.
takto, cele to auto moze byt v pohode, je to proste iny voz ako si mal predtym. Ak je ten Seat ladeny do sportova teda kratsie prevody a toci pri rovnakej rychlosti 2900rpm namiesto 1900rpm co tocil Superb s rovnakym motorom, mohol by to byt rozdiel. Superba bola common rail alebo PD ? Mala DPF ? Lebo ked to bol superb z roku 2007, 2008, to je ina technika ako tento 2010 Seat. Je to ale furt osobne auto, neni to ziadny Mercedes Viano alebo nejaka podobne aerodynamicka chladnicka, takze spotreba 7 sa mi zda lahko vyssia nez by mala byt.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
v dnesnych televiznych novinach na Markize... som presvedceny ze tam chalan jazdil na Seate Exeo. Pri 130km/h mu to ukazovalo 5.7 l/100km spotrebu.
pozri v archive
pozri v archive
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Stiv: Zas pozor, ja nie som zrovna spotrebový jazdec, vždy sa snažím to udržovať radšej okolo 2000ot./min, aj mestom jazdím výlučne na 3-4, nedusím to. 6tku tam radím vyložene až na diaľnici pri 120+. Takto jazdím celý život na X autách, nikdy som sa na spotrebu nezameriaval, tu mi ide len o to, z akého dôvodu to proste žerie výrazne viac ako porovnateľné autá.
Pre porovnanie aj mimo koncernu, áno, uvedomujem si že je to úplne iné auto a úplne iný výrobca motoru, ale mám aj jednu W203 220CDI 110kW v leštenkovom stave. Objem podobný, výkon podobný, dokonca zadokolka. Common Rail motor, má DPF, má EGR, má 6 kvaltovú prevodovku, váha je obdobná. A to je prosím pekne auto, kde človek na dlhú trasu (100+km kombinovane diaľnica mesto okresky, príklad LM-PD a späť) môže točiť, ísť svižne za plynom, skrátka dynamická jazda rýchlosťami 60/100/150, zapnutá klíma, výsledná spotreba 5.3l, bez klímy 5.0. A s týmto autom mám nabehaných cez 10k km s takýmto výsledkami.
Turbo: Tie Superby boli dva, jeden bol 2011 Kombi, CR, 125kW DSG, DPF - o tomto bola reč, to bolo auto bývalej. Druhý bol môj, ten bol 2010 sedan, PD, 77kW @99kW, 5 kvalt man., DPF, ale ten neporovnávam pre rozdielnosť technológii. Ale tiež jazdil za 5.4-5.7. Interval od poslednej regenerácie som videl na vlastné oči cez diagnostiku, vtedy tam svietila cifra 650 alebo 560km, tu priznávam že si nie som istý. Servisák mi tiež povedal že to DPF je vraj vo výbornom stave, či je to pravda, neviem.
Aby som to uviedol na pravú mieru, pred tým servisom som s tým Exeom po kúpe nabehal pár stoviek km, pričom to boli prevažne okresky (ale svižne), čiže asi si priznávam chybu že nemám dostatočnú štatistickú vzorku aby som to porovnal. No bolo to menej, skôr tam boli čísla začínajúce 5tkou. Uzavrem to tak. Mňa by ani tak nesralo to, že to žerie tých 6.4-6.8, principiálne ma to nezrujnuje, skôr sa mi jedná o to, aby to nebola taká tá "Something is Fucky" situácia kedy na oko ide všetko OK ale po XYZ tisíc km zistím že je na odpis pol motoru lebo takáto chyba X je tam dlhodobo neriešená a spôsobila XYZ ďalších následkov. V sobotu ma čaká trasa LM-SC-LM na otočku, teda nejakých 500-600km, som zvedavý.
Pre porovnanie aj mimo koncernu, áno, uvedomujem si že je to úplne iné auto a úplne iný výrobca motoru, ale mám aj jednu W203 220CDI 110kW v leštenkovom stave. Objem podobný, výkon podobný, dokonca zadokolka. Common Rail motor, má DPF, má EGR, má 6 kvaltovú prevodovku, váha je obdobná. A to je prosím pekne auto, kde človek na dlhú trasu (100+km kombinovane diaľnica mesto okresky, príklad LM-PD a späť) môže točiť, ísť svižne za plynom, skrátka dynamická jazda rýchlosťami 60/100/150, zapnutá klíma, výsledná spotreba 5.3l, bez klímy 5.0. A s týmto autom mám nabehaných cez 10k km s takýmto výsledkami.
Turbo: Tie Superby boli dva, jeden bol 2011 Kombi, CR, 125kW DSG, DPF - o tomto bola reč, to bolo auto bývalej. Druhý bol môj, ten bol 2010 sedan, PD, 77kW @99kW, 5 kvalt man., DPF, ale ten neporovnávam pre rozdielnosť technológii. Ale tiež jazdil za 5.4-5.7. Interval od poslednej regenerácie som videl na vlastné oči cez diagnostiku, vtedy tam svietila cifra 650 alebo 560km, tu priznávam že si nie som istý. Servisák mi tiež povedal že to DPF je vraj vo výbornom stave, či je to pravda, neviem.
Aby som to uviedol na pravú mieru, pred tým servisom som s tým Exeom po kúpe nabehal pár stoviek km, pričom to boli prevažne okresky (ale svižne), čiže asi si priznávam chybu že nemám dostatočnú štatistickú vzorku aby som to porovnal. No bolo to menej, skôr tam boli čísla začínajúce 5tkou. Uzavrem to tak. Mňa by ani tak nesralo to, že to žerie tých 6.4-6.8, principiálne ma to nezrujnuje, skôr sa mi jedná o to, aby to nebola taká tá "Something is Fucky" situácia kedy na oko ide všetko OK ale po XYZ tisíc km zistím že je na odpis pol motoru lebo takáto chyba X je tam dlhodobo neriešená a spôsobila XYZ ďalších následkov. V sobotu ma čaká trasa LM-SC-LM na otočku, teda nejakých 500-600km, som zvedavý.
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Na dieseli v meste jazdiť medzi 3 a 4 tisíc otáčok, a ty sa čuduješ prečo máš vysokú spotrebu
ITX >>> ATX
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
3-4 sú prevodové stupne pre boha, nie otáčky Ale uznávam, v tom kontexte to tak znelo
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Daj si 140 na tempomat a potom napis.
Inac tiez mam sluzobny mercedes W204 C200 OM651 100KW a ma spotrebu okolo 6l, palubak ukazuje dlhodobu 5,7.
Inac tiez mam sluzobny mercedes W204 C200 OM651 100KW a ma spotrebu okolo 6l, palubak ukazuje dlhodobu 5,7.
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1666
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
odmeraj si tu spotrebu realne ne cez palubak a potom skalibtujes
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
K tomuto. Práve som šiel na pumpu, natankoval plnku tj. 65l Slovnaft EVO Diesel. Cestou domov sa mi spustila regenerácia DPF, tak som sa bol ešte previezť nech to dobehne v poriadku, trasa okolo celej Liptovskej Mary, 90-120, zapnutá klimatizácia, 5.9/100. Regenerácia DPF započala pri +-182080km na odometri. O týždeň skontrolujem interval od poslednej regen.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7094
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
mozno by som pneu pozrelv akom stave su?a bol si teda v tom autorizaku ci vaetky len take best drive garaze?
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4787
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
stavim sa, ze to autorizak nebol. Ale tak ak si presvedceny o tom, ze su rozvody okej, tak nadviazem na to, co napisal turbo. Diagnostika na mieste ti nepomoze. Chod za nejakym DOBRYM tunerom, co ti napichne auto na pocitac pocas jazdy a skontroluje vsetky hodnoty. No a uz ked tam budes, tak ti tam fukne nejaku zabavnejsiu mapu s ktorou spravis lepsiu spotrebu
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Vinný, nebol to autorizák. Chalani, keď ja vám s tým autorizákom neviem. Či som mal VW, či Škodu, či BMW, Benz, teraz Seat, do autorizáku sa vždy chodilo tak maximálne po originálne diely typu dýzy ostrekovačov a lišta interiéru. Nechcem nikomu krivdiť, ale minimálne čo sa týka áut mimo záruky som vždy na autorizáky čítal len zlo, odrby, šialené ceny, neochotu a menenie dielov hurá systém modelom. Skrátka celé zle. Ale však ak máte niekto referenciu na TOP autorizák pre VAG kde sa môžem spoľahnúť, že mi nenaúčtujú len za samotnú diag 300 EUR a nenavrhnú výmenu celého agregátu, tak sem s ním. Rád sa tam zastavím po názor kvalifikovanej osoby.
Scream: Áno, to je aktuálny plán. Do auta hlavne pôjde pôvodný výrobný softvér z pred čias Dieselgate updatu. A ak sa aj pri jazde zhodnotí že hodnoty sú OK, tak sa tam naozaj šupne nejaká rozumná mapa.
Medzi rečou, pokračovanie spotrebového denníčka: Cesta LM=>SC v rámci predpisov a bez klímy 5.9l. Cesta SC=>LM s odviazanejšou nohou a s klímou 6.5.
Scream: Áno, to je aktuálny plán. Do auta hlavne pôjde pôvodný výrobný softvér z pred čias Dieselgate updatu. A ak sa aj pri jazde zhodnotí že hodnoty sú OK, tak sa tam naozaj šupne nejaká rozumná mapa.
Medzi rečou, pokračovanie spotrebového denníčka: Cesta LM=>SC v rámci predpisov a bez klímy 5.9l. Cesta SC=>LM s odviazanejšou nohou a s klímou 6.5.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7094
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
to je podla mna uplne pohode spotreba.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?
Hej, až sa mi to nezdá. Stále je to viac než som u TDI CR zvyknutý, ale je to lepšie. Žeby to urobila tá prémiová nafta? Neviem, ďalšiu nádrž skúsim zas bežnú a uvidí sa.