Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Beztak na sedmicke to nic nezere nech ides ako chces. Potom to spriemerujes na 6.5 a pohodka, zadarmo.
.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Vsetko je velmi zavisle od aerodynamiky. Napr nove Octavie 4 maju velmi dobru aerodynamiku oproti trojke. Preto napr. 1.5tsi to vie rozkotulat aj 250kmh. Kdezto trojkova koncila s rovnakym motorom tak pri 230kmh. Podobne to bude aj so spotrebou pri 200kmh. Octavia 4 napr. s 2.0TDI 110kw pri 200vke moze zrat napr. 9l ale Octavia 3 s rovnako vykonnym dvojlitrom si zoberie 10-11l. Ono sa to fakt porovnat ani noc neda, pretoze mas iny aerodynamicky odpor, iny motor, ine sprevodovanie, ina vaha. Proste da sa to len porovnat ze toto auto ma tolko a toto tolko. Porovnanie efektivnosti by som porovnaval iba pri rovnakom aute s inym motorom. Cize Octavia 4 s 2.0tdi 85kw vs 110kw. Motor rovnaky, auto rovnake, vaha rovnake. Toto sa da porovnat. Ale neviem ci tam bude nejaky rapidny rozdiel.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Octavia 3 ma obmedzovac na 230kmh. Viem, mam, vyskusal.
Odpor vzduchu nestupa priamou umerou, cize 9l na 100km pri 200kmh je ciry nezmysel.
Vid napriklad tu
Odpor vzduchu nestupa priamou umerou, cize 9l na 100km pri 200kmh je ciry nezmysel.
Vid napriklad tu
Re: Všeobecná diskusia II
odpor vzduchu sice nestupa s priamou umerou, ale to ani efektivita motora pri vyssom zatazeni, obzvlast dizloveho
Re: Všeobecná diskusia II
Ano. Ale efektivita stupa v percentach, odpor vzduchu v nasobkoch. To si pozabudol napisat.
Re: Všeobecná diskusia II
Nezabudol. Nenapisal som to len preto lebo by to nebola pravda, a nerad by som takto zavadzal
Vyrobcovia su na tieto informacie dost skupy na slovo, ale schvalne si skus najst nejaky graf mernej spotreby paliva.
A zistis ze aj pri benzinovom motore bude rozdiel v efektivnosti medzi trebars 20% vykonu a 100% vykonu kludne dvojnasobny Pri dizli kde su vacsie mechanicke straty to bude este o dost vyraznejsie
Ak chces vidiet auto kde efektivita so zvysujucou zatazou stupa len v percentach a nie nasobkoch, tak si pozri spotreby tesly
70kmh = 10kW
110kmh = 25kW
140 kmh = 45kW
atd...
Vyrobcovia su na tieto informacie dost skupy na slovo, ale schvalne si skus najst nejaky graf mernej spotreby paliva.
A zistis ze aj pri benzinovom motore bude rozdiel v efektivnosti medzi trebars 20% vykonu a 100% vykonu kludne dvojnasobny Pri dizli kde su vacsie mechanicke straty to bude este o dost vyraznejsie
Ak chces vidiet auto kde efektivita so zvysujucou zatazou stupa len v percentach a nie nasobkoch, tak si pozri spotreby tesly
70kmh = 10kW
110kmh = 25kW
140 kmh = 45kW
atd...
Re: Všeobecná diskusia II
Dame si graf efektivity premeny energie (z paliva na kluku) prepocitany na mernu spotrebu paliva (v gramoch na kWh) :
(zdroj tu)
Tu mozeme ist podla krutiaceho momentu a otacok. Kludne si primysli, ake otacky a aku percentualnu zataz bude mat motor pri 130kmh a pri 200kmh.
Skusme pocitat ze to bude na ucely pomeru niekde 300g/kWh voci 262g/kWh. Rozdiel efektivity je teda do 15%. Aj keby to bolo 30%, je to oproti aerodynamickym silam zanedbatelne.
Priklad znel, rozdiel medzi 130 a 200 (230). Ak by to bolo 50 vs 200, bavime sa o inej zmene efektivity. Ale zasa aj drag by bol uplne inde.
Teda znovu, efektivita stupa v percentach, odpor vzduchu v nasobkoch.
(zdroj tu)
Tu mozeme ist podla krutiaceho momentu a otacok. Kludne si primysli, ake otacky a aku percentualnu zataz bude mat motor pri 130kmh a pri 200kmh.
Skusme pocitat ze to bude na ucely pomeru niekde 300g/kWh voci 262g/kWh. Rozdiel efektivity je teda do 15%. Aj keby to bolo 30%, je to oproti aerodynamickym silam zanedbatelne.
Priklad znel, rozdiel medzi 130 a 200 (230). Ak by to bolo 50 vs 200, bavime sa o inej zmene efektivity. Ale zasa aj drag by bol uplne inde.
Teda znovu, efektivita stupa v percentach, odpor vzduchu v nasobkoch.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Dakujem este raz za podrobnu analyzu, stacilo napisat "okolo 11l/100km"
Dovod: dlhe presuny po autobahn
Dovod: dlhe presuny po autobahn
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Bol som minulý vikend pracovne v Nemecku na BMW 530d za celú cestu tam svietila spotreba 7,8l pri priemerke 115kmh. V DE sme išli na dialnici okolo 200kmh, v Čechách tak 160. Cielom bol čo najrýchlejší presun v rámci premávky, bezpečnosti a nedostania pokuty.
V jeden moment ma tiež zaujímalo čo si to berie pri tých 200kmh ale nejak som sa k údaju uplne nedostal keďže BMW má takú oranžovú stupnicu a keďže tie dialnice sú hore dolu tak som aj tak nevedel koľko to bolo.
V jeden moment ma tiež zaujímalo čo si to berie pri tých 200kmh ale nejak som sa k údaju uplne nedostal keďže BMW má takú oranžovú stupnicu a keďže tie dialnice sú hore dolu tak som aj tak nevedel koľko to bolo.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Tak dialnice vedia tie auta velmi usporne. Hlavne ak nejdes stylom brzda plyn (typicky v spicke kedy ti kazdu sekundu niekto vojde do pruhu a dobrzdujes mu do kufra). V takom pripade sa da KE-BA za 17l nafty s suv. . .
.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Cesta do DE bola v pohode bola to nedela. Ale cesta naspat to bola tragedia, to uz brzda plyn bolo. Preto som v niektorych miestach uz kaslal aj na to ze dostanem pokutu. Zakazal by som v Cechach obiehanie kamionov.
Vsetky nebezpecne situacie sposobilo to ich debilne obiehanie o 1kmh.
Vsetky nebezpecne situacie sposobilo to ich debilne obiehanie o 1kmh.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Tak zalezi o aky motor ide zeano... predpokladam ze tento konkretny je z nejakej benzinovej atmosfery... pri turbodiesli budu tie cisla kusok inde.Le_Frog napísal: ↑Št 23. Jún, 2022, 19:52 Dame si graf efektivity premeny energie (z paliva na kluku) prepocitany na mernu spotrebu paliva (v gramoch na kWh) :
(zdroj tu)
Tu mozeme ist podla krutiaceho momentu a otacok. Kludne si primysli, ake otacky a aku percentualnu zataz bude mat motor pri 130kmh a pri 200kmh.
Skusme pocitat ze to bude na ucely pomeru niekde 300g/kWh voci 262g/kWh. Rozdiel efektivity je teda do 15%. Aj keby to bolo 30%, je to oproti aerodynamickym silam zanedbatelne.
Priklad znel, rozdiel medzi 130 a 200 (230). Ak by to bolo 50 vs 200, bavime sa o inej zmene efektivity. Ale zasa aj drag by bol uplne inde.
Teda znovu, efektivita stupa v percentach, odpor vzduchu v nasobkoch.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> V jeden moment ma tiež zaujímalo čo si to berie pri tých 200kmh ale nejak som sa k údaju uplne nedostal
jedenast s obrovskym stastim, skor tak dvanast kedze si mal OSEM PRI PRIEMERKE 115km/h co je strasidelne daleko od 200km/h.
Aby si mal ===PRIEMERKU=== 115, musel si STRASNE VELA IST aj 80km/h, kedze si strasne vela upaloval 160-200. Inak taku priemerku mat nemozes.
jedenast s obrovskym stastim, skor tak dvanast kedze si mal OSEM PRI PRIEMERKE 115km/h co je strasidelne daleko od 200km/h.
Aby si mal ===PRIEMERKU=== 115, musel si STRASNE VELA IST aj 80km/h, kedze si strasne vela upaloval 160-200. Inak taku priemerku mat nemozes.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
je to možné že 11-12l neviem ťažko sa to odčitovalo.........cca 8l bolo za celých 2100km čo sa spravilo behom troch dní, je tam asi 70km jazda po meste takže tá priemerná rýchlosť je taká aká je. Dialnica v DE je síce neobmedzená ale je tam dosť úsekov s max 120-130kmh ale tam kde bolo neobmedzene sa slo 200-260kmh.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
sa mi rozliala kaufland letna do ostrekovacov v kufri. prasklo viecko. som nechapal.nastastie mam vanicku v kufri ale pachne to v aute mega. ako ideal cim skor vyvetrat?vanu som umyl uz na wapke ale stale je silny puch jak fras.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook