Aku mate spotrebu?
Re: Aku mate spotrebu?
roztocit motor vyzaduje viac paliva ako udrzat ho v behu.
s&s odrb vznikol kvoli nedc, v reale to nema ziadny prinos.
s&s odrb vznikol kvoli nedc, v reale to nema ziadny prinos.
Re: Aku mate spotrebu?
Jasné, ten elektrický štartér čo roztáča motor si teda potiahne strašne veľa benzínu/nafty. Ibaže by nie.
ITX >>> ATX
Re: Aku mate spotrebu?
kratkozrako si sa zameral na jednu vec a x-dalsich ti unika.
Re: Aku mate spotrebu?
neviem na co ine by som sa mal zamerat, ked si pisal presne o roztoceni motora:
ITX >>> ATX
Re: Aku mate spotrebu?
Aby to nebola podobná Urban legend ako tá že keď rozsvietiš žiarovku tak minieš toľko elektriky ako keby si pol hodinu svietil...
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Dakedy to platilo, v časoch keď sa na prísun paliva do motora používali karburátory a nie vstrekovače.
ITX >>> ATX
Re: Aku mate spotrebu?
polhodina to nebude, ale predsa nieco. vlakno za studena ma 10x mensi odpor, teda po zapnuti je znacny peak.
na to elektromer zareaguje (digitalny urcite). nuz minul si, tak zaplat.
alternator tam mas naco?
ludia si myslia ze zataz alternatora je zanedbatelna, tak naco aj do lacnejsich aut strkaju drahe led (a nielen do drl).
s&s bol zavedeny kvoli starym testom, kde auto viackrat stalo na volnobehu dlhsi cas.
takze na oebavanie oficialnej spotreby sa system hodil. kde sa urcite nehodi, je bezna premavka ked okamzite vypne motor co len sekundu stojis v krizovatke, alebo do nej pribrzdujes.
v novych testoch s&s neprinasa az taky efekt, pamatam si ako renault sa postazoval v spravach.
* cykly pb aku a ucinnost chem procesov su mizerne. litium su lepsie, ale tie sa do aut na startovanie nedavaju.
cize vybijanie cez s&s (x krat za den) sa vrati na vyssej spotrebe cez alternator.
** pad tlaku oleja na nulu-s tym spojene opotrebenie, napr ojnicnych lozisk ktore su dizajnovane na "olejovy vankus".
je dokazane ze kratke trasy a cykly nicia motor. nie nadarmo sa hovori 100km dialnica=10km mesto z hladiska opotrebenia.
** viskozita a straty v kvapaline pri starte.
nanovo natlakovat system, uviest vsetko do pohybu->staticky koeficient trenia je horsi ako kineticky.
ale sme usetrili toho co2, az po kkt...
niekto z vas vytahne kartu "ale ved mame moderne materialy a technologie". ano mame, ale nie v prospech zakaznika.
tzn ze kedysi zivotnost auta naprojektovane aj s rezervou, dnes uz na hrane.
dnes je bezne v navode ze spotreba oleja az 1l/1000km je normalna. pred 20-30r by ich ludia poslali do riti.
je zrejme ze zaruku to prezije, co bude potom je otazne. a hlavne uz nie ich problem.
spaleny olej nevyraba co2 ?
Re: Aku mate spotrebu?
Ty máš asi nejaký špeciálny alternátor, ktorý sa napojí na kluku len po použití štart-stop a vypnutí motora, ináč je odpojený.
V meste na voľnobehu stojíš každú chvíľu, z 15 minútovej každý stojíš 5 minút na semafore, v kolóne alebo na parkovisku.
A spotreba litru oleja na tisíc kilometrov je všetko len nie bežné neviem kde si niečo také zobral.
V meste na voľnobehu stojíš každú chvíľu, z 15 minútovej každý stojíš 5 minút na semafore, v kolóne alebo na parkovisku.
A spotreba litru oleja na tisíc kilometrov je všetko len nie bežné neviem kde si niečo také zobral.
ITX >>> ATX
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Aku mate spotrebu?
Maximálne 0.5 litra medzi výmenami oleja je niečo iné ako liter na tisíc kilometrovNásledně přišla změna a nyní se u současných modelů dočtete, že můžete dolít olej specifikace VW 504 00/507 00 či VW 508 00/509 00, ale jen maximálně 0,5 litru mezi jednotlivými servisními intervaly. Který z těch dvou olejů je správný pro váš motor, to si máte ověřit v autorizovaném servisu.
Zdroj: Vaculík
Edit: čítam ďalej a máte skoro pravdu (polovičná spotreba, ale stále dosť). Mal som si o tom zistiť trochu viac dopredu
V návodu o pár řádek jinde se přitom dočtete, že spotřeba oleje může dosahovat až 0,5 l/1000 km. Jinými slovy v rámci třicetitisícového intervalu si vůz může říct až o 15 litrů oleje. Jistě je to extrém, ale podle příručky v pořádku.
ITX >>> ATX
Re: Aku mate spotrebu?
Nevsimol som si aby autam zo startstopom nejak vylietavali ojnice z bloku. A ze to uz nejaky ten rocik co sa start stop montuje bude. Ani sa im nerozpadavaju startery.
Snad jedine co dostava start stopom na frak su autobaterie, ale aj to nie kvoli samotnemu startovaniu, ale kvoli inteligentnemu dobijaniu("rekuperacii brzdnej energie")
anyway, nemyslim ze by boli v minulosti nejak kvalitnejsie motory. Akurat sa kludne 30r recyklovala rovnaka technologia takze bol cas ju vychytat. A tiez boli primitivnejsie(co nemas to sa nemoze pokazit)
Snad jedine co dostava start stopom na frak su autobaterie, ale aj to nie kvoli samotnemu startovaniu, ale kvoli inteligentnemu dobijaniu("rekuperacii brzdnej energie")
anyway, nemyslim ze by boli v minulosti nejak kvalitnejsie motory. Akurat sa kludne 30r recyklovala rovnaka technologia takze bol cas ju vychytat. A tiez boli primitivnejsie(co nemas to sa nemoze pokazit)
-
- Používateľ
- Príspevky: 493
- Dátum registrácie: Ut 30. Mar, 2021, 20:49
- Bydlisko: Trenčín
Re: Aku mate spotrebu?
Tak a teda načo vôbec existuje start stop? Teda skôr takto: Načo je dobrý? Lebo úprimne ja v tom nevidím význam. Hlavne by ma asi d**o keby som v kolóne kde sa hýbem čochvíľa furt vypínalo a štartovalo auto. A ešte keby nebola možnosť deaktivácie niekde v nastaveniach len niekde si to dať odstrániť tak to ďakujem pekne...
Plus nehovorím o tom ako to ešte zdržuje dajme tomu ak stojím na semafore o to sa dlhšie rozbieham keď ešte motor štartuje vďaka bohu, ale, že nemám ešte auto s týmto systémom.
Plus nehovorím o tom ako to ešte zdržuje dajme tomu ak stojím na semafore o to sa dlhšie rozbieham keď ešte motor štartuje vďaka bohu, ale, že nemám ešte auto s týmto systémom.
Re: Aku mate spotrebu?
Znižuje spotrebu a emisie. Motor máš naštartovaný skôr ako stihneš zaradiť prevodový stupeň, takže ťa to nijak nezdržiava. Ale tiež ho vypínam
ITX >>> ATX
Re: Aku mate spotrebu?
Bol to lacny sposob ako znizit spotrebu v europskom testovaciom cykle... Nic viac, nic menej