Kúpa auta do 8k

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

5 a 6 stupnove prevodovky casto tocia takmer identicke otacky(+-200-300rpm), len maju prevody bližšie pri sebe
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Miso122 »

Viď 6kvalt na Swiftovi - pri 130 gps točí asi 3750
ITX >>> ATX
Bono83
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: Ne 04. Sep, 2011, 08:12

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Bono83 »

Ale ved pise ze hlavne bude vyuzivane na presuny v meste. A vikendovu jazdu da kludne aj swiftom vpohode. A este si môže aj v horach pekne zajazdit.
Swift je aj sofersky príjemné auto. Rozoberaju sa tu otacky ako keby s tym kazdy den jazdil nemecku dialnicu.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa HellAngel »

Drviva vacsina jazdy su kratke cesty. Obcasne dlhs8e trasy, kvoli turistike. Do da vo swiftovi s prstom v nose. Nie je to volvo s60, ale ani trabant. A spotrebu ma ten swift malu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6149
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa wingo »

Zase Swift je motokára, ak si nechce užívať šoférsky zážitok v zákrutách sú aj pohodlnejšie autá.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB Plus
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Hlasky typu kupovat auto s turbom je nebezpecne neberiem,je nebezpecne si vobec nieco kupit, nikdy nevies, zalezi na stave daneho kusu.

Turbo aj neturbo motory maju svoje statistiky, jasne ze cielene nehladas 1.6 thp a pod.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Miso122 »

HellAngel napísal: Po 15. Aug, 2022, 09:35 Drviva vacsina jazdy su kratke cesty. Obcasne dlhs8e trasy, kvoli turistike. Do da vo swiftovi s prstom v nose. Nie je to volvo s60, ale ani trabant. A spotrebu ma ten swift malu
ked spravi cez tyzden 5x20km do/z prace, a potom cez vikend 300km dakde na vylet na turistiku, drviva vacsina jazdy su kratke cesty?
Obrázok
ITX >>> ATX
Bono83
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: Ne 04. Sep, 2011, 08:12

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Bono83 »

Miso122, dobre rady si sem zatial dal.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa HellAngel »

Miso122 napísal: Po 15. Aug, 2022, 11:58
HellAngel napísal: Po 15. Aug, 2022, 09:35 Drviva vacsina jazdy su kratke cesty. Obcasne dlhs8e trasy, kvoli turistike. Do da vo swiftovi s prstom v nose. Nie je to volvo s60, ale ani trabant. A spotrebu ma ten swift malu
ked spravi cez tyzden 5x20km do/z prace, a potom cez vikend 300km dakde na vylet na turistiku, drviva vacsina jazdy su kratke cesty?
Obrázok
:facepalm: noze radsej nieco porad. Ano su to kratke trasy. Aj keby tyzdene dal 600km, stale su to kratke trasy. Ja mam mesacne okolo 700km na sukromnom, zvacsia kratkych tras. Neviem ci chapes medzi trasou a dajme tomu mesacnym najazdom
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
pade2112
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 104
Dátum registrácie: Po 18. Apr, 2011, 19:41
Bydlisko: Brezno

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa pade2112 »

Len teraz sa mi dalo ozvať sa ospravedlnujem sa, v prvom rade dakujem za názor každého a ochotu poradiť
čo sa týka dialníc tam to bude fakt že sem tam preferujem cesty mimo dialnice ale samozrejme tomu niekedy nedá vyhnúť, momentálne auto mám ford mondeo 2005 2.0tdci ale odchádza mu spojka a už spomínaná dvojhmota klepká a velmi sa mi nechce do neho vrážať peniaze

popozeral som si odporúčania a auto so 4x4 som dostal viac krát aj od známich že by to bolo vhodné kedže niektoré turistické/lezecké trasy/steny sú horšie situované čo sa týka cesty a Duster sme mali požičaný na Islande a to autíčko zvládlo komplet všetko čo od neho sa očakávalo o tej suzuki som čítal ale sakra to auto sa mi strašne nepáči :/ rovnako tak ten seat .. čiže ostáva mi prmýšľať čo sa týka rozpočtu asi len nad tým Dusterom pravdepodobne a kedže duster aký aký ročník atd. lebo fakt netuším a nechcem zasa tiež kúpiť nejaký trash čo budem banovať

Ešte raz velká vďaka !!
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

Prechod z Mondea do Swiftu by bol riadny šok...
SX4 to je také dôchodcovské auto, má to 4 dvere, na pohlad chabé sedačky, radio... Nič viac nepotrebuješ, stačí že ťa to odvezie, emocie NULA cela nič. Kupovať ho pre možnosť 4x4, tak to je úplne paródia, niečo to prejde, ale je to skôr ako auto pre rýbara čo sa dovezie po nespevnenej ceste na svoje miesto.
Po skúsenostiach s kamošovou Grand Vitarou DDIS 2007, by som žiadne Suzuki asi nechcel, hlučné že človek potrebuje štuple do uší už pri 80-90km/h
Nemá to daleko od firemnej VW Caddy SDI 2007, čo je suverejne najhlučnejšie auto v ktorom jazdím.

A k tým otáčkam na dialnici, môj 2,5i s iba 4°AT si pri 150 budíkových šepoce na 3500rpm (170km/h = 4000rpm) a niekto ide onanovať nad tým aby mal 6 kvaltov.
Ked raz nie je výkon a ani krútiaci moment, tak to bude vždy točiť vysoké otáčky

Osobne by som po prechode z Mondea volil už spomenutú Mazdu 6, či už kombíka, alebo 5 dverovú variantu liftback, samozrejme iba z benzínom, kludne aj 2.0i (1.8i je najprimitívnejší z nich) pohladať nejaký zachovalý kus, kde pri troche štastia bude mať audio systém BOSE

A ak nechceš kúpiť niečo aby si nelutoval, tak sa vyhni autám čo majú štart/stop, inteligentné dobíjanie, vyhni sa autám čo majú elektronickú ručnú
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Pietro sk »

dochodcovske je aj asx.
zbytocne je radit nieco s velkym motorom ak to realne nevyuzije. drahsie na servis a spotrebu.

lepsie by bolo povedat aky rozmer a typ auta a az potom by ludia prisli s navrhmi. :bye:
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

Drahé na servis vzhladom na objem je velmi diskutabilný pojem.
Novšie modernejšie plné techniky nie je o nič menej nákladné, práve naopak. A ak to má ešte turbo tak tým duplom...

Nemáš turbo, tak sa ti nikdy nestane že by ti zblblo nejaké čidlo a motor padol do núdzaku, čo sú najčastejšie problémy oturbených áut.
Nemáš turbo, nemáš intercooler, či vedenie vzduchu ktoré môže tiež prasknúť, respektíve intercooler sa môže preraziť od kamienka a zasa núdzový režim...
Nemáš turbo, tak sa nemôže pokaziť...
Inak je všetko ostané ako na klasickom benzináku, len to oturbené má niekolko dalších vecí naviac a dnes kedy práca niečo stojí a diely nie sú za facku, servisy preplnené, moderné auto nie je žiadna výhra
Vždy lepšie atmosferický 2.0i benzín bez turba, ako nejakú oturbenú 1.4 s rovnakým výkonom, či nebodaj ešte menší objem.
Kupovať malý oturbený benzín, tak to idem radšej do hybrida od Toyoty, čo by na tých 10km aj dávalo zmysel

Osobne som bol teraz pozerať s kamošom jedno Legacy ale v kombíku ako mám ja, je to rv05, socialka motor 2.0i 101kW, 4°AT, každé jedno má digi klimu, všetky el. okná, zrkadlá, tempomat. Auto v pôvodnom stave, nikde nič nechýba, jeden škrabanec na zadnom leme, sadú zimných kolies s takmer novými pneu a chce za to 2300€, verím že 100vku by spustil vždy, a možno aj dve...

Ja verím že to auto by malo minimálne náklady na prevádzku a kolko že chýba do 8000€? Ani nemusí riešiť spotrebu, alebo do toho hodiť LPG a vozí sa za menej ako s kachlami...

A čo sa velkosti týka - nuž niekto kto sa vozil roky v Mondeu, si ťažko bude zvykať na malé auto, ale to chápe hlavne ten čo sa v takom aute vozí.
Nemôžeš chcieť komfort Mondea v aute typu SX4 = nedá sa porovnať auto čo stálo 30k€ s autom čo stálo nejakých 13-14k€
Kto sa chce potrestať na pár rokov tak nech si kludne kúpi aj SX4, spolahlivosť nebude vôbec zlá s jednoduchým benzínom, ale všetko ostané bude voči Mondeu tragédia
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1664
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa d3Xter »

idealne je nekupit nic, tym padom sa nikdy nic nemoze pokazit, co tam po turbe
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

pri atmosfere si treba tiez este uvedomit jednu vec:

Ak chces atmosfericky motor tak si limitovany na rocnik tak 2009 a starsie. Cize uvazujes o 13rocnych autach v najlepsom pripade. Preco nie novsie? Lebo novsie su uz emisne normy euro5 a euro6 ktore vsetky atmosfery totalne zabili. Akoze fakt ze tak totalne ze na tom nechces jazdit lebo maju extremne otupenu reakciu na plyn, a casto este aj variabilne casovanie ked motor do tych 4000-4500rpm ide na "eko" casovanie kde to netaha uz vobec.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"