Kúpa auta do 8k

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa scream »

V tom rozpocte najdes civica 1.8 v slusnom stave ale 4x4 velke, zanovne spolahlive asi tazko.

Turbo, priamovstrek, proste predrazuju servis maximalne. Nie preto, ze by sa turbo nejak kazilo ale jak to zaklepe na kluke ( to to moze byt dosledok nie pricina), tak to berie vsetko so sebou. Pridaj k tomu x problemov v starsom aute s hadicami, medzichladicom ako bolo spomenute a mas vsetko len nie spolahlive auto. Prerazis chladic, nevsimnes si a mas skodu za 5k+. Pri atmoske najskor kupis druhy motor z buracky za dvojku a ides dalej.

V podastate sa bud uskromnis alebo 2.0tdi + haldex v koncernovej nizsej triede.
SKiLEX napísal: Ut 16. Aug, 2022, 18:55 pri atmosfere si treba tiez este uvedomit jednu vec:

Ak chces atmosfericky motor tak si limitovany na rocnik tak 2009 a starsie
Jak mozes napisat taku sprostost ked si tu uz nejaky piatok. Nepriamovstrek atmo kupis okolo 2018 (auris 1.6, vitara 1.6 atd.), fiat myslim robi dodnes....
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Bono83
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: Ne 04. Sep, 2011, 08:12

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Bono83 »

AK chces velke auto novsie ako terajsi ford, tak za 8 tis sa ti to neoplati kupovat, lebo kupis nieco do coho budes musiet natlacit dost penazi hned na prvotny servis. To si skor zoservisuj forda, urobis lepsie.
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

A čo mladšie sa dá kúpiť za 8000€ ak nechceš nejakú krabičku?
Schválne som si dal námahu, nastavil filter na 10 ročné auto 2012+, benzín a ked som vynechal všetky TSI a iné oturbené maloobjemové blbosti a čajové atmosferické 1.4i/1.6i, tak mi tam vyhodili nech 3 kusy Chevroletov (2x Cruze + 1x Orlando s 1.8i) a to zo 702 ponúk...

Mne je to úplne fuk, kludne nech si kúpi aj kachle, aj malé turbo, ja nebudem ten čo bude s tým chodiť do servisu
Stúpli aj ceny jazdeniek a je velký problém kúpiť auto čo má "trochu viac" priestoru a zároven to nemá byť staré

2x radšej si kúpim Accorda, Mazdu 6, prípadne Avensis ročník 2009/2010, ako niečo typu ASX, či SX4 s 1,6i ale 2012 (najlacnejšie benzínové ASX som našiel za 8600€ rv 2010). Takže nakoniec nevíde ani to ASX. A že by bolo napríklad nejak na výber SX4 do 8000€ s rokom po 2012 sa tiež nedá povedať

Atmosféra je stále použitelná len to pýta objem a nie 1.6i ktoré nemajú žiaden krúťak aj keby boli EURO 3
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

Bono83 napísal: Ut 16. Aug, 2022, 20:35 AK chces velke auto novsie ako terajsi ford, tak za 8 tis sa ti to neoplati kupovat, lebo kupis nieco do coho budes musiet natlacit dost penazi hned na prvotny servis. To si skor zoservisuj forda, urobis lepsie.
Trepe človek čo sa autám nerozumie a vyberal by na 1000% tak aby za tých 8000€ bolo čo najmladšie - to je presne cesta ako kúpiť auto do ktorého po kúpe naleješ kopec prachov. Miesto velmi zachovalého staršieho auta kúpiť naleštenú vytepovanú navoňanú čo najmladšiu vydojenú kravu
Naposledy upravil/-a Ivko v Ut 16. Aug, 2022, 20:52, upravené celkom 2 krát.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1678
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa werwest »

scream napísal: Ut 16. Aug, 2022, 20:15
SKiLEX napísal: Ut 16. Aug, 2022, 18:55 pri atmosfere si treba tiez este uvedomit jednu vec:

Ak chces atmosfericky motor tak si limitovany na rocnik tak 2009 a starsie
Jak mozes napisat taku sprostost ked si tu uz nejaky piatok. Nepriamovstrek atmo kupis okolo 2018 (auris 1.6, vitara 1.6 atd.), fiat myslim robi dodnes....
Kde sa spomina ako dovod nepriamy vstrek?


Inak tiez by som povedal ze je cas vyrast a prestat robit bububu okolo turbomotorov. Su tam suciasky navyse? Ano. Ale nekazi sa to kazdych 30 tisic aby sa z toho robila nejaka drama
Naposledy upravil/-a werwest v Ut 16. Aug, 2022, 20:52, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ak chces atmosfericky motor tak si limitovany na rocnik tak 2009 a starsie.

Jasne.
211kW Lancia Voyager 3.6i bez turba bez priamovstreku rok 2018. Joj akurat asi nebude za osmicku, inak by som ich zobral za vagon.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2082
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Miso122 »

Ďalší čo skilexov post nedočítal dokonca
ITX >>> ATX
Bono83
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: Ne 04. Sep, 2011, 08:12

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Bono83 »

Ivko, a to sa mu oplati kupit o 4-5 rokov mladsie auto ? Ved tam bude treba urobit tiez dost velky servis, lebo to bude ma dost kilometrov. Nie je rozumnejsie zoservisovat forda ktoreho pozna? Druha vec je ze nejaka 110kw limuzina bude to iste alebo horsie co sa dynamiky tyka ako krabicka s cca 88kw.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa SKiLEX »

scream napísal: Ut 16. Aug, 2022, 20:15 Jak mozes napisat taku sprostost ked si tu uz nejaky piatok. Nepriamovstrek atmo kupis okolo 2018 (auris 1.6, vitara 1.6 atd.), fiat myslim robi dodnes....
skus si docitat moj prispevok a potom mudrovat.
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

Bono83 napísal: Ut 16. Aug, 2022, 21:00 Ivko, a to sa mu oplati kupit o 4-5 rokov mladsie auto ? Ved tam bude treba urobit tiez dost velky servis, lebo to bude ma dost kilometrov. Nie je rozumnejsie zoservisovat forda ktoreho pozna? Druha vec je ze nejaka 110kw limuzina bude to iste alebo horsie co sa dynamiky tyka ako krabicka s cca 88kw.
A prečo by mal robiť podla teba velký servis? Stačí kúpiť auto v slušnom stave, bude síce staršie, ale auto sa kupuje podla stavu a nie podla ročníka
Investovať do Forda? Sa blázniš? Teraz je to dvojhmota + spojka, zajtra to bude turbo, pozajtra vstrekovače a sme kámo na 3000€

Vieš prečo mám ja benzín 2.5i?
No preto lebo nemusím riešiť drahé vstrekovače, no preto lebo nemusím riešiť turbo, nemusím riešiť pády do núdzového režimu (ked mne zasvieti check engine tak mám presne ten istý výkon ako ked nesvieti, absolútne bez citelného rozdielu), nemusím riešiť EGR...
No vlastne za zhruba 11 rokov vlastníctva som ani raz nepotreboval odťah, nikdy sa mi nestalo že by som nedošiel domov.

A čo sa týka porúch motora, tak som musel meniť tesnenia pod hlavami a to 2x pre moju chybu, inak by to bolo len raz. Zmáknem to za 6 hodín a pár tesnení, pod hlavy, veká výfuk + sanie ma stojí zhruba 100€...
Jeden krát som došiel na 3 valce, lebo zalievalo sviečku olejom cez tesnenie pod vekom, čo vyriešila sada tesnení za 16€, k tomu nové sviečky a káble a potom som riešil ko***tiny typu vadná lambda sonda asi 3x (2x predná a 1x zadná).
Asi pol roka dozadu som zrepasoval štartér a kedže som mal tušenie že príde na alternátor, tak som si kúpil druhý jazdený za 15€ a vymenil ložiská a regulátor s uhlíkmi čo ma stálo ale 35€...
Zvyšok údržby sa týkal v podstate podvozku, brzdy, tlmiče, náboje kolies, silenbloky ramien...
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa scream »

SKiLEX napísal: Ut 16. Aug, 2022, 21:34
scream napísal: Ut 16. Aug, 2022, 20:15 Jak mozes napisat taku sprostost ked si tu uz nejaky piatok. Nepriamovstrek atmo kupis okolo 2018 (auris 1.6, vitara 1.6 atd.), fiat myslim robi dodnes....
skus si docitat moj prispevok a potom mudrovat.
Docital som ale to dalej bol este vacsi nezmysel. Accord 2.4 sa robil este par rokov po 2009, ked sa bavime o tom, co taha a netaha. Nie zrovna drahe auto to bolo... ked beriem do uvahy aj primovstreky, tak skus si sadnut do posratej mazdy 3 s atmosferou, nebodaj do 6tky s 2.5. Budes prekvapeny jak to ide. Alebo sadni do 370z a povedz, ze ten motor je mrtvy dole :D
Ja ozaj neviem kde na to chodite obcas.

Ono aj STI je mrtve do 3500rpm a ma 300ps. A? Sak si podradim lietam.... Ked chcem jazdit pianko a len tukat do plynu mame tu diesel alebo maloobjemove turba, ktore su na tom dynamikou dole lepsie jak atmosky z roku 90.

Okrem ineho, nieco ako reakcia na plyn sa da poladit lepsou mapou za 3 stovky, len si treba vybrat normalny motor a nie sa pausalne stazovat.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Bono83
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: Ne 04. Sep, 2011, 08:12

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Bono83 »

Ivko,ja som mal Mazdu MPW 2.0D (100kw), auto som dal bratovi ktory s tym jazdi vysmiaty doteraz. Ma to 500tis km, a tiez som nikdy nepotreboval odtah, nemenil som okrem oleja, rozvodov, spojky a zotrvacnika, startera nic ine. Kupil som ju ked mala 120tis km. Nabehal som na nej skoro 400 tis.
Znamena to teraz ze vsetky starsie naftove auta su bezporuchove? Podla mna za 8 tis. nekupi nijaku limuzinu v lepsom stave ako je jeho ford. Resp. nic co by nevyzadovalo dalsie investicie v podobe rozvodov, spojky a pod. Zrataj si kolko by ta stali tie opravy ak by si si ich nerobil sam, ale dal do servisu.
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa Ivko »

Jaj môj ale Mazda Mpv je trošku obstaróžny model bez kadejakých kurvítok čo majú dnešné auta.
Ta je to isté ako keby si porovnával motor z Octavie 1 1.9TDI 66kW s motorom Octavie 3 2.0TDI CR
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1678
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa werwest »

Vsak porovnaj. A co zistis. Nic. Moja oktavia uz taha skoro 300k. Podla tvojho bububu ma mala uz 2x zruinovat a svina furt nic nepyta. TDI CR su vcelku dobre motory bez nejakych much. Akurat sa do nich nesmie liat nafta pofiderneho povodu, to je pravda
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Kúpa auta do 8k

Príspevok od používateľa scream »

Ivko napísal: Ut 16. Aug, 2022, 21:43
Bono83 napísal: Ut 16. Aug, 2022, 21:00 Ivko, a to sa mu oplati kupit o 4-5 rokov mladsie auto ? Ved tam bude treba urobit tiez dost velky servis, lebo to bude ma dost kilometrov. Nie je rozumnejsie zoservisovat forda ktoreho pozna? Druha vec je ze nejaka 110kw limuzina bude to iste alebo horsie co sa dynamiky tyka ako krabicka s cca 88kw.
A prečo by mal robiť podla teba velký servis? Stačí kúpiť auto v slušnom stave, bude síce staršie, ale auto sa kupuje podla stavu a nie podla ročníka
Investovať do Forda? Sa blázniš? Teraz je to dvojhmota + spojka, zajtra to bude turbo, pozajtra vstrekovače a sme kámo na 3000€

Vieš prečo mám ja benzín 2.5i?
No preto lebo nemusím riešiť drahé vstrekovače, no preto lebo nemusím riešiť turbo, nemusím riešiť pády do núdzového režimu (ked mne zasvieti check engine tak mám presne ten istý výkon ako ked nesvieti, absolútne bez citelného rozdielu), nemusím riešiť EGR...
No vlastne za zhruba 11 rokov vlastníctva som ani raz nepotreboval odťah, nikdy sa mi nestalo že by som nedošiel domov.

A čo sa týka porúch motora, tak som musel meniť tesnenia pod hlavami a to 2x pre moju chybu, inak by to bolo len raz. Zmáknem to za 6 hodín a pár tesnení, pod hlavy, veká výfuk + sanie ma stojí zhruba 100€...
Jeden krát som došiel na 3 valce, lebo zalievalo sviečku olejom cez tesnenie pod vekom, čo vyriešila sada tesnení za 16€, k tomu nové sviečky a káble a potom som riešil ko***tiny typu vadná lambda sonda asi 3x (2x predná a 1x zadná).
Asi pol roka dozadu som zrepasoval štartér a kedže som mal tušenie že príde na alternátor, tak som si kúpil druhý jazdený za 15€ a vymenil ložiská a regulátor s uhlíkmi čo ma stálo ale 35€...
Zvyšok údržby sa týkal v podstate podvozku, brzdy, tlmiče, náboje kolies, silenbloky ramien...
Ale toto mi zas uz pride trosku ako zavadzanie, kedze zrovna subaru ma 2 hlavy a prave vymena tesnenia sa dost predrazi oproti inym autam...
Okrem ineho sada OEM tesneni nestoji 100e, potrebujes minimalne nove sruby, zrovnat hlavy, motor von a uz ked je s tym tolko roboty tak menis aj sviece, spojku a spravis go hlavy.
A zrovna tmato 2.5 moc nejde a dost zere :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"