Bono83 napísal: ↑Ut 16. Aug, 2022, 21:00
Ivko, a to sa mu oplati kupit o 4-5 rokov mladsie auto ? Ved tam bude treba urobit tiez dost velky servis, lebo to bude ma dost kilometrov. Nie je rozumnejsie zoservisovat forda ktoreho pozna? Druha vec je ze nejaka 110kw limuzina bude to iste alebo horsie co sa dynamiky tyka ako krabicka s cca 88kw.
A prečo by mal robiť podla teba velký servis? Stačí kúpiť auto v slušnom stave, bude síce staršie, ale auto sa kupuje podla stavu a nie podla ročníka
Investovať do Forda? Sa blázniš? Teraz je to dvojhmota + spojka, zajtra to bude turbo, pozajtra vstrekovače a sme kámo na 3000€
Vieš prečo mám ja benzín 2.5i?
No preto lebo nemusím riešiť drahé vstrekovače, no preto lebo nemusím riešiť turbo, nemusím riešiť pády do núdzového režimu (ked mne zasvieti check engine tak mám presne ten istý výkon ako ked nesvieti, absolútne bez citelného rozdielu), nemusím riešiť EGR...
No vlastne za zhruba 11 rokov vlastníctva som ani raz nepotreboval odťah, nikdy sa mi nestalo že by som nedošiel domov.
A čo sa týka porúch motora, tak som musel meniť tesnenia pod hlavami a to 2x pre moju chybu, inak by to bolo len raz. Zmáknem to za 6 hodín a pár tesnení, pod hlavy, veká výfuk + sanie ma stojí zhruba 100€...
Jeden krát som došiel na 3 valce, lebo zalievalo sviečku olejom cez tesnenie pod vekom, čo vyriešila sada tesnení za 16€, k tomu nové sviečky a káble a potom som riešil ko***tiny typu vadná lambda sonda asi 3x (2x predná a 1x zadná).
Asi pol roka dozadu som zrepasoval štartér a kedže som mal tušenie že príde na alternátor, tak som si kúpil druhý jazdený za 15€ a vymenil ložiská a regulátor s uhlíkmi čo ma stálo ale 35€...
Zvyšok údržby sa týkal v podstate podvozku, brzdy, tlmiče, náboje kolies, silenbloky ramien...