Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
ako klky v creve na zvysenie plochy kontaktu.
dokazem si predstavit ze v niektorych test disciplinach to vie vylepsit skore.
mozno vyzera ako zbytocnost, ale urcity efekt trakcie musi to mat, naco by si komplikovali vyrobu ?
(vtip je v tom ze po suchej sezone tie srandy su prec)
dokazem si predstavit ze v niektorych test disciplinach to vie vylepsit skore.
mozno vyzera ako zbytocnost, ale urcity efekt trakcie musi to mat, naco by si komplikovali vyrobu ?
(vtip je v tom ze po suchej sezone tie srandy su prec)
Re: Všeobecná diskusia II
Presne tie drážky pomáhajú trakcii na snehu. Ak ich máš po prvej sezóne preč, niečo robíš zle, keďže bežne zvládajú 5+ rokov úplne bezproblémov.
ITX >>> ATX
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Ja mám tiež w330 v rozmere 225/40/18. Po dvoch zimach sú predné dosť zošlahané ale jednu sezónu určite spravia. Jedine čo mi vadí je hlučnosť. Jazdné vlastnosti asi naj čo som mal zimné pneu, veľmi blízko sú Nokiany.
Spoiler: ukázať
- zodiaq
- Používateľ
- Príspevky: 2029
- Dátum registrácie: Po 17. Aug, 2009, 09:14
- Bydlisko: Nové Zámky/Galanta
Re: Všeobecná diskusia II
Ahojte, v piatok po praci mi neslo nastratovat. Vybita bateria.
Kolega ma nahodil kablami. Bateria ma uz 5 - 6 rokov tak asi je cas ju vymenit. Aktualne je tam Banner 60 09
12V 60Ah 540A
Ako nahradu som vybral Exide Excell 12V 62Ah 540A EB620.
Moze byt alebo ma zmysel priplacat za vyssiu kapacitu, alebo startovaci prud?
Pripadne ina znacka?
Mazda 3 BK 2007 1.6 77kW benzin
Kolega ma nahodil kablami. Bateria ma uz 5 - 6 rokov tak asi je cas ju vymenit. Aktualne je tam Banner 60 09
12V 60Ah 540A
Ako nahradu som vybral Exide Excell 12V 62Ah 540A EB620.
Moze byt alebo ma zmysel priplacat za vyssiu kapacitu, alebo startovaci prud?
Pripadne ina znacka?
Mazda 3 BK 2007 1.6 77kW benzin
AsRock DeskMini H470 - Pentium G6400 4Ghz, Noctua NH-l9i, Ballistix 2x8GB 2666Mhz, WD Blue SN520 256GB, 2xToshiba L200 2TB, Intel AX200
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som doposiaľ do každého auta, kam som dával novú baterku, postupoval nasledovne:
P.S.: nemal som zatiaľ to "šťastie" mať Inteligentné Battery Management- y.
- Značka: Yuasa
- Rozmer: najväčší možný, ale aby baterka mohla byť bez úprav čohokoľvek osadená
- Najväčšia možná kapacita v danom rozmere
- Najväčší možný skratový prúd v danom rozmere
P.S.: nemal som zatiaľ to "šťastie" mať Inteligentné Battery Management- y.
Re: Všeobecná diskusia II
Ta ti tam na 99% nebude pasovat, mazda ma azijsky rozmer baterie, ta co si vybral je pre EU auta
Cize potrebujes exide ktorej nazov konci na 4rku... podla exide konfiguratora ti tam vojde
excell: EB604 (66€)
premium: EA654 (ta ale stoji nezmyselne vela, 96€)
efb: EL604 (87€)
Osobne by som zobral tu poslednu EFB, stoji len o 21€ viac a je to uplne ina liga oproti klasickej excell... tato je uz stavana pre vozidla so startstopom, takze je ovela robustnejsia, vyssia cyklicka odolnost, odolnejsia pri totalnom vybiti...
banner je od exide trosku lepsi, ale ten cenovy narast je tam uz neprimerany. Ostatne znacky typu varta, bosch atd. sa neoplati ani pozerat.
nemozem povedat zeby yuasa boli nieco extra... ak chces nieco extra tak mas optimu, alebo odyssey, ale tam ti uz z tych cien zabehne
Cize potrebujes exide ktorej nazov konci na 4rku... podla exide konfiguratora ti tam vojde
excell: EB604 (66€)
premium: EA654 (ta ale stoji nezmyselne vela, 96€)
efb: EL604 (87€)
Osobne by som zobral tu poslednu EFB, stoji len o 21€ viac a je to uplne ina liga oproti klasickej excell... tato je uz stavana pre vozidla so startstopom, takze je ovela robustnejsia, vyssia cyklicka odolnost, odolnejsia pri totalnom vybiti...
banner je od exide trosku lepsi, ale ten cenovy narast je tam uz neprimerany. Ostatne znacky typu varta, bosch atd. sa neoplati ani pozerat.
nemozem povedat zeby yuasa boli nieco extra... ak chces nieco extra tak mas optimu, alebo odyssey, ale tam ti uz z tych cien zabehne
Re: Všeobecná diskusia II
mazda 3 ma nahodou celkom dobre rieseny ten plastovy kastlik na baterku do ktoreho sa da po jednoduchom vypodlozeni dna kastlika umiestnit väcsia bateria, u mna na rovnakom aute (negarazovane) je od 2014-teho stale VARTA BLUE dynamic 12V 74Ah 680A E11 resp. jej dvojicka S4 od Boschu 092S40080.
Naposledy upravil/-a patro16 v So 27. Aug, 2022, 20:56, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Privela namahy, primalo(nula) uzitku
Re: Všeobecná diskusia II
ale co nepovies, ja si naopak myslim, ze kazda rada a hlavne realna skusenost dobra...
alebo mozno si to len zle pochopil
alebo mozno si to len zle pochopil
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
myslel som to tak ze sa nema zmysel hnat takto krkolomne za co najvacsou kapacitou, ked z hladiska zivotnosti mu to nepomoze...
Omnoho podstatnejsie je to ako je bateria skonstruovana, ci ma dosky lisovane(varta, bosch...) alebo odlievane(banner, exide...), kvalita vnutornosti, pouzita technologia...
Napr. ta 60Ah EFB exide prezije v jeho aute dlhsie ako hoc aj 100Ah varta
Omnoho podstatnejsie je to ako je bateria skonstruovana, ci ma dosky lisovane(varta, bosch...) alebo odlievane(banner, exide...), kvalita vnutornosti, pouzita technologia...
Napr. ta 60Ah EFB exide prezije v jeho aute dlhsie ako hoc aj 100Ah varta
Re: Všeobecná diskusia II
otazka na baterkarov: kto vyraba baterky pre Hondu, resp. by to mal byt Panasonic? Alebo akou technologiou su vyrabane? Moj byvaly Civic z roku 1996 mal povodnu baterku, ktora zdochla v roku 2013, tj. po 16 rokoch. Vtedy som kupil novu baterku, opat "original" z Hondy. Aktualne ma baterka takmer 10 rokov a podla info co mam, ta baterka stale funguje bez problemov. A to som ju tyral pravidelne kratkymi trasami (2-3 km).
V Navare som donedavna mal baterku Fiamm, kupovana v roku 2017 este predoslym majitelom. Pred nedavnom sa odporucala zo dna na den - predpokladam, ze lisovane dosky sa oddelili, lebo napatie hned po vypnuti motora zacalo klesat niekam k 10V a pri zhaveni islo na 7-8V. Kupil som novu Bosch S5 kedze som mal na nu dobru cenu. Hadam vydrzi aspon dokym pojde auto z domu.
V Navare som donedavna mal baterku Fiamm, kupovana v roku 2017 este predoslym majitelom. Pred nedavnom sa odporucala zo dna na den - predpokladam, ze lisovane dosky sa oddelili, lebo napatie hned po vypnuti motora zacalo klesat niekam k 10V a pri zhaveni islo na 7-8V. Kupil som novu Bosch S5 kedze som mal na nu dobru cenu. Hadam vydrzi aspon dokym pojde auto z domu.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
neviem.
Ja som mal vo Forde Galaxy 2001 original baterku Motorcraft 62Ah, uderila 15 rokov, 960.000km (ano tie nuly su tam spravne, masinu som kupil od firmy co prepravovala opatovatelky Svajciarsko, Nemecko). NEviem kto im to vyrabal. Poslednych 120.000km vyhradne bratislavske jazdy, auto bolo jedinykrat na Šwechate inak intercity only a HODNE sa vyuzivalo nezavisle kurenie.
Krajzler Vojadžer 2004, baterka Red Optima a ani sa s tym netaja, 50Ah, zdochla minuly rok cize 17 rokov, 268.000km. Inak v zahranici maju 7 rokov zaruku, no questions asked. Su to cylindricke baterie podobne ako ummmm Exide neviemco, takze pri 50Ah kapacite vytrieskaju 910A [!!!] prud co nedaju vsetky 100Ah. Nezavisle kurenie takisto.
Bracho mal v Civicu baterku 14 rokov, kilometre nezname, kapacita nepamatam.
obrovsky rozdiel je ako zaznelo - dnesne "inteligentne" nabijanie zavrazdi baterky neporovnatelne skor nez v minulosti. Z toho sa neda utiect.
Takisto plati co zaznelo ze cim vacsi startovaci/skratovy prud, tym hrubsie dosky = tym lepsie baterka vydrzi chvilkove vybitie a dokaze sa rychlejsie nabijat. Ja osobne takisto vyberam baterky systemom "vzdy daj najvacsiu aka sa vojde a v ramci kapacity si vyber najvacsi prud". Vo Fordiku som 62ku nahradil 100Ah/900A (cize dnes ma 7 rokov), v Krajzleri mam terazki 88Ah/neviemco.
Ja som mal vo Forde Galaxy 2001 original baterku Motorcraft 62Ah, uderila 15 rokov, 960.000km (ano tie nuly su tam spravne, masinu som kupil od firmy co prepravovala opatovatelky Svajciarsko, Nemecko). NEviem kto im to vyrabal. Poslednych 120.000km vyhradne bratislavske jazdy, auto bolo jedinykrat na Šwechate inak intercity only a HODNE sa vyuzivalo nezavisle kurenie.
Krajzler Vojadžer 2004, baterka Red Optima a ani sa s tym netaja, 50Ah, zdochla minuly rok cize 17 rokov, 268.000km. Inak v zahranici maju 7 rokov zaruku, no questions asked. Su to cylindricke baterie podobne ako ummmm Exide neviemco, takze pri 50Ah kapacite vytrieskaju 910A [!!!] prud co nedaju vsetky 100Ah. Nezavisle kurenie takisto.
Bracho mal v Civicu baterku 14 rokov, kilometre nezname, kapacita nepamatam.
obrovsky rozdiel je ako zaznelo - dnesne "inteligentne" nabijanie zavrazdi baterky neporovnatelne skor nez v minulosti. Z toho sa neda utiect.
Takisto plati co zaznelo ze cim vacsi startovaci/skratovy prud, tym hrubsie dosky = tym lepsie baterka vydrzi chvilkove vybitie a dokaze sa rychlejsie nabijat. Ja osobne takisto vyberam baterky systemom "vzdy daj najvacsiu aka sa vojde a v ramci kapacity si vyber najvacsi prud". Vo Fordiku som 62ku nahradil 100Ah/900A (cize dnes ma 7 rokov), v Krajzleri mam terazki 88Ah/neviemco.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.