Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som dal tiež do Sharana 100AH lebo niekedy keď prituhlo mal problém štartovať. Od kedy som opravil nezávislé tak neriešim či je -20 alebo +20 štartuje to auto rovnako
- zodiaq
- Používateľ
- Príspevky: 2029
- Dátum registrácie: Po 17. Aug, 2009, 09:14
- Bydlisko: Nové Zámky/Galanta
Re: Všeobecná diskusia II
Cize ak by som vyberal medzi:
VARTA BLUE DYNAMIC 12V 70AH 630A 570 412 063 - 85,20€
EXIDE EXCELL 12V 70AH 540A EB704 - 78,80€
EXIDE START-STOP EFB 12V 60AH 520A EL604 - 78,36€
tak brat tu EL604 kvoli konstrukcii? Nevadi nizsi startovaci prud?
VARTA BLUE DYNAMIC 12V 70AH 630A 570 412 063 - 85,20€
EXIDE EXCELL 12V 70AH 540A EB704 - 78,80€
EXIDE START-STOP EFB 12V 60AH 520A EL604 - 78,36€
tak brat tu EL604 kvoli konstrukcii? Nevadi nizsi startovaci prud?
AsRock DeskMini H470 - Pentium G6400 4Ghz, Noctua NH-l9i, Ballistix 2x8GB 2666Mhz, WD Blue SN520 256GB, 2xToshiba L200 2TB, Intel AX200
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
Sony PS5 Slim/ 2TB Samsung 990 Pro , Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
Kolkokrat tu treba napisat ze varta je sracka ?
Re: Všeobecná diskusia II
A ze ta excell je lowendova rada exidu, ktoru oznacuju ako pre "nenarocne pouzitie"
Zatial co EFB je uz bateria urcena pre vozidla so start-stopom, takze u teba bude mat tazku pohodu
Zatial co EFB je uz bateria urcena pre vozidla so start-stopom, takze u teba bude mat tazku pohodu
Re: Všeobecná diskusia II
pokial nehodlas riesit do vypodkladanie kastlika a vzhladom aj na tie ceny by som zobral tu efb exide EL604 alebo pouvazovat nad EA654 ale ta je cenou este trocha vyssie
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
El604 > ea654
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia II
vcera som zistil ze na toyote camry pri dojazde 30 km este nesvieti kontrolka paliva... budem zvedavy kedy skoncim niekde na krajnici bez benzinu
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Otázne je čo je to dojazd. Mne začne svietiť kontrolka pod 60 km dojazdu. Ak idem až na nulu, tak viem načapovať okolo 72l. Maximum som dal 74 a to som mal už veľmi stiahnutu riťku. Nádrž by mala mať 80l, čiže ešte som mal okolo 50km na úplnú nulu.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
vyhoda plyn vozidla, mozes jazdit dosucha, sak je tam este jedna nadrz
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> vcera som zistil ze na toyote camry pri dojazde 30 km este nesvieti kontrolka paliva..
asi zobrali elektroniku z nejakeho elektrodebilu... pardon, elektroňemobilu.
Dneskaj som sa vratil z Juhoslavie : to som zvedavy ako chceme nabijat tie TISICE A TISICE autiakov na dialnici ktore dojdu hadam aj 300km daleko (60kWh na 300km a to som strasidelne milosrdny lebo rychlosti 110-130km/h, klima k tomu a vonku 35 grádusov)... a kazdych 300km sa proste zhrcia na nejakom hlupom "odmorišti" kde nevedie žila rovno z atomovej elektrarne. Ked to niekomu matematicky vyjde, nezabudnite zaratat veselo 10-15% neefektivitu pri nabijani, nutnost chladenia battery packov atd atd, skuste k tomu priratat kamiony a nakladaky.
asi zobrali elektroniku z nejakeho elektrodebilu... pardon, elektroňemobilu.
Dneskaj som sa vratil z Juhoslavie : to som zvedavy ako chceme nabijat tie TISICE A TISICE autiakov na dialnici ktore dojdu hadam aj 300km daleko (60kWh na 300km a to som strasidelne milosrdny lebo rychlosti 110-130km/h, klima k tomu a vonku 35 grádusov)... a kazdych 300km sa proste zhrcia na nejakom hlupom "odmorišti" kde nevedie žila rovno z atomovej elektrarne. Ked to niekomu matematicky vyjde, nezabudnite zaratat veselo 10-15% neefektivitu pri nabijani, nutnost chladenia battery packov atd atd, skuste k tomu priratat kamiony a nakladaky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Turbo: trosku ti doplnim data. Efektivita nabijania je 94-95%, doma aj na DC rychlonabijacke (data za posledny mesiac: do baterie natieklo 983 kWh a nabijacky potrebovali na to 1032 kWh). Priemernu spotrebu mam za posledny mesiac 18.2 kWh/100km, s nabijacimi stratami 19.2 kWh/100km. Takto mi to vyslo aj na trase do Talianska, vzdy MPR +5-10kmh na dialnici.
Len zo zaujimavosti, 6l nafty vyzaduje 42 kWh elektrickej energie na vyrobu (komplet) : https://www.store-charge.com/blog/der-o ... hmen%20mit.
Len zo zaujimavosti, 6l nafty vyzaduje 42 kWh elektrickej energie na vyrobu (komplet) : https://www.store-charge.com/blog/der-o ... hmen%20mit.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
doma skutocnu rychlonabijacku asi nemas - cojaviem 11kW je vsetko len nie "rychlo", nieco mi nasepkava ze 150kW doma netlacis do masinky.
co sa tyka strat, udaje som bral z verejne dostupnych zdrojov ktore zohladnovali celkovu spotrebu - cize napriklad aj zurive chladenie vrestiace pocas nabijania 2C alebo 3C (ked do 55kWh batercicky pechujeme 150kW lebo Máničko to se vyplatí). Nieco na sposob tohoto https://fontech.startitup.sk/pri-nabija ... romobilov/
bolo takych clankov viacero. Na autickarskom fore dokonca zahlasil majitel Peužegeuotu é208 ze doma nenabil skoro ani vindru pri normalnej zasuvke 240 V x 16A pretoze takmer vsetko padlo na chladenie battery packu a nie na nabijanie. Doletel odvolakade domov, potrebovat natlacit a dopadlo to rozhorucenou baterkou.
Dovolim si zopakovat : 10-15% neefektivita pri nabijani elektrotragačov je cislo, zverejnene inymi ludmi. Nevycucal som si ho z prstu - to som bol skor milosrdny a nezahlasil som 20% aby nejakeho vizionara hned nevydulo. Nechcem sa nikoho dotknut, nemam v plane.
co sa tyka strat, udaje som bral z verejne dostupnych zdrojov ktore zohladnovali celkovu spotrebu - cize napriklad aj zurive chladenie vrestiace pocas nabijania 2C alebo 3C (ked do 55kWh batercicky pechujeme 150kW lebo Máničko to se vyplatí). Nieco na sposob tohoto https://fontech.startitup.sk/pri-nabija ... romobilov/
bolo takych clankov viacero. Na autickarskom fore dokonca zahlasil majitel Peužegeuotu é208 ze doma nenabil skoro ani vindru pri normalnej zasuvke 240 V x 16A pretoze takmer vsetko padlo na chladenie battery packu a nie na nabijanie. Doletel odvolakade domov, potrebovat natlacit a dopadlo to rozhorucenou baterkou.
Dovolim si zopakovat : 10-15% neefektivita pri nabijani elektrotragačov je cislo, zverejnene inymi ludmi. Nevycucal som si ho z prstu - to som bol skor milosrdny a nezahlasil som 20% aby nejakeho vizionara hned nevydulo. Nechcem sa nikoho dotknut, nemam v plane.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Turbo: nie že by sa má to dotýkalo, len mám úplne iné údaje a skúsenosti. Nech sa paci, 3 vybrate nabijania. https://photos.app.goo.gl/UB3Wp29sjMcZ7ibm8
Ionity na Mondsee, po 330 km na dialnici, peak ca. 150 kW, ucinnost 95%, nizka vonkajsia teplota.
Supercharger Asten, 36 stupnov vonku, preconditioning baterie, 96% ucinnost
Dnes rano v praci, cesta po dialnici 75km, hned napojenie na nabijacku, opat 95%, 11kW.
Ja som sam ratal, ze straty budu tych 10-15%, ale nie su. Mozno to ma Tesla dobre osefovane, efektivne polovodice (invertor je na baze SiC, cize 98%+ efektivnost), dobre chladenie (aj mne bezi dochladzovanie baterie po ceste doma), ... Zrovna e208 je povodne ICE s naskladanymi bateriami kade tade, také auta budu narocne na chladenie baterie. Aj Mach-E s tym ma vraj problem. Bjorn nedavno pekne popisal problem s klímou pri i4 (bud nabijas a chladis bateriu, alebo chladis seba v aute na nabijacke a prehrievas bateriu).
Ionity na Mondsee, po 330 km na dialnici, peak ca. 150 kW, ucinnost 95%, nizka vonkajsia teplota.
Supercharger Asten, 36 stupnov vonku, preconditioning baterie, 96% ucinnost
Dnes rano v praci, cesta po dialnici 75km, hned napojenie na nabijacku, opat 95%, 11kW.
Ja som sam ratal, ze straty budu tych 10-15%, ale nie su. Mozno to ma Tesla dobre osefovane, efektivne polovodice (invertor je na baze SiC, cize 98%+ efektivnost), dobre chladenie (aj mne bezi dochladzovanie baterie po ceste doma), ... Zrovna e208 je povodne ICE s naskladanymi bateriami kade tade, také auta budu narocne na chladenie baterie. Aj Mach-E s tym ma vraj problem. Bjorn nedavno pekne popisal problem s klímou pri i4 (bud nabijas a chladis bateriu, alebo chladis seba v aute na nabijacke a prehrievas bateriu).
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
stale.mi.neide.do.hlavy nabijanie viacerych aut naraz. velakrat stojim na benzinke na dialnici za niekym kym natankuje
. to budem caka 40min za niekym kym sa dobije? ci ako to bude ?
. to budem caka 40min za niekym kym sa dobije? ci ako to bude ?
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Stefan, ja som nikde nečakal. Ionity Mondsee aj Brennero mali 6 stojanov (350kW max), na Brennero za mnou akurát prišla ev6 a chvíľu čakala, kým sa niečo uvoľnilo. Tesla na Astene mala 12 stojanov (250kW max), väčšina bola voľná. Ja som ale ani na pumpe už dávno nečakal na voľný stojan, možno 1-2x ročne chvíľu.
FVE 12.45 kWp V/Z