Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Aj moderných manualov, ktoré ti navrhujú nezmyselné prevodové stupne. Idem po meste, zaradená trojka, 1800 otáčok a počítač kričí že mám preradiť do 5..
ITX >>> ATX
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to mas nejako vela, Octavia DSG 1500rpm a ze dalsi prevod dalsi prevod rychlo rychlo. No coze by si nedal hope kopcom...
drrrrb snad aj sedem otacok nad volnobehom, vsetko trasie, vsetko rezonuje... 62.000km
drrrrb snad aj sedem otacok nad volnobehom, vsetko trasie, vsetko rezonuje... 62.000km
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Tie DSGcka sa daju soferovat snáď len v sport mode
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Mam uz nahodene webasto aj s appkou, je to super easy na uzivanie.
Inak aku voltaz baterie mam brat ako OK? Ked mi to uz ukazuje no netusim, kedy si mysliet ze je to malo...
Neocakavam pri novom aute problemy ale v zime to moze klesnut napriklad, predpokladam, vacsinou jazdim kratke trasy.
Inak celkom mila funkcia ze vzdy vidim kde je auto a viem aj nastavit alarm ak odide bezomna, zlodej predpokladam necaka/neodmontuje webasto.
Niezeby niekto chcel kradnut citron
Inak aku voltaz baterie mam brat ako OK? Ked mi to uz ukazuje no netusim, kedy si mysliet ze je to malo...
Neocakavam pri novom aute problemy ale v zime to moze klesnut napriklad, predpokladam, vacsinou jazdim kratke trasy.
Inak celkom mila funkcia ze vzdy vidim kde je auto a viem aj nastavit alarm ak odide bezomna, zlodej predpokladam necaka/neodmontuje webasto.
Niezeby niekto chcel kradnut citron
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
12.6V je uplne ok voltaz v kludovom stave auta cize vypnuty motor. Je to stav plneho nabitia.
12.2V je hranica kde by uz clovek mal zacat rozmyslat - bateria moze zradit v mrazoch.
12.2V je hranica kde by uz clovek mal zacat rozmyslat - bateria moze zradit v mrazoch.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
Mate niekto skusensti s exide orbital?
rozmyslam ci dat obyc. premium, agm, abo aj orbital
rozmyslam ci dat obyc. premium, agm, abo aj orbital
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
Vojadžery 2000-2008 od novoty maju cylindricke baterie Optima (Red) co je prakticky to iste ako toto. Robi sa to na jednej linke Johnsons Controls.
Absolutne spickove baterie, Redy mali 7 rokov zaruku no questions asked. 51Ah davala 910A prudu (to nedavaju zdaleka vsetky 100Ah) pretoze vnutri su tie dosky stocene a prave preto ma bateria taky fyzicky tvar aky ma. Moja umrela minuly rok, auto vyrobene v roku 2004 [!], 270.000km, negarazovane, skoro vsetko len kratke jazdy Bratislava (dvakrat rocne slana voda), trikrat vybite na nulu (decka svetlo vnutri) z toho raz auto stalo tri mesiace na mieste bez pohnutia lebo zahraničná stáž.
Bratovi umrela v 15rocnom aute (330.000km), fotrovi v 14 rocnom (nejake drobne 2xx000). Myslim ze to uz je dostatocne reprezentativna vzorka.
edit : no umrela... moja umrela tak, ze dieslovy 2.8 motor uz nenahodi takze som ju vymenil, ale zato 6.0i W12 startuje bez problemu. Fakt.
Absolutne spickove baterie, Redy mali 7 rokov zaruku no questions asked. 51Ah davala 910A prudu (to nedavaju zdaleka vsetky 100Ah) pretoze vnutri su tie dosky stocene a prave preto ma bateria taky fyzicky tvar aky ma. Moja umrela minuly rok, auto vyrobene v roku 2004 [!], 270.000km, negarazovane, skoro vsetko len kratke jazdy Bratislava (dvakrat rocne slana voda), trikrat vybite na nulu (decka svetlo vnutri) z toho raz auto stalo tri mesiace na mieste bez pohnutia lebo zahraničná stáž.
Bratovi umrela v 15rocnom aute (330.000km), fotrovi v 14 rocnom (nejake drobne 2xx000). Myslim ze to uz je dostatocne reprezentativna vzorka.
edit : no umrela... moja umrela tak, ze dieslovy 2.8 motor uz nenahodi takze som ju vymenil, ale zato 6.0i W12 startuje bez problemu. Fakt.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
v akych pripadoch sa webasto doporuci montovat?
napada mi len bydlisko mimo civilizacie v horach, kde su pravidelne treskuce mrazy a nie je garaz, ale budem rad, ked popisete ine pripady
v mojom okoli totiz nepoznam nikoho, kto to ma
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Myslim, ze ani nejde o odporucanie pre prostredie, proste vies nastúpiť do vyhriateho auta. Podobne v lete som si vedel vychladit auto pred cestou, vyuzival som to denne.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
Tych 12,1 je rozumna hodnota. Predpokladam ze niekde okolo 12,2 sa webasto tak ci tak automaticky vypne
btw, zlodeji chodia aj s GSM/GPS rusickou, takze vela toho neuvidis.
btw, zlodeji chodia aj s GSM/GPS rusickou, takze vela toho neuvidis.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> v akych pripadoch sa webasto doporuci montovat?
v absolutne vsetkych pripadoch, aj ked zijes v Hurbanove. Moj pripad : Bublina. Sadnem do studeneho auta, nastartujem, mas zvysenu spotrebu - v lete som na Šharane robil okolo 7.5, v zime DESAT. Zdoraznujem na mojich trasach, boli to mestske trasy, kratke, primerane zapchy ziadna samota.
S nezavislym kurenim ? Po 12 minutach bufíkovania pri vonkajsej teplote -10 stupnov (vypnuty vnutorny ventilator, to som naschval odstavil) startujem motor s takmer 60 stupnami, zapnes ventilaciu, prakticky okamzite ide vlazny vzduch, do minuty teply vzduch lebo bufik stale bezi a ma vykon 5kW. Spotreba PRAKTICKY ROVNAKA AKO V LETE kvoli tomu teplemu motoru (skoda ze ten ancikrist nezohrieval aj olej v olejovej vani, i ked samozrejme on si nieco malinko tepla cucol), prakticky plne kurenie do minuty. Spotreba bufiku ? 0.9l za hodinu, takze pred kazdym startom som minul 0.2 litra paliva a usetril som mnohonasobne viac pri jazde v dosledku tepleho motora ktory krochkal blahom. Spotreba baterky uplne nic, bufik zral 35W cakomprask, cize 3A a ked vrcal 10 minut = 1/6 hodiny, tak zozral 3A x 0.16 hod = 0.48Ah takze 70Ah baterka si ani nevsimla. Win - win - win - win, vsetci vyhrali, nikto neprehral.
Okrem uzivatelskeho komfortu uzasna vec pre zivotnost auta. V Bratislave som ho pouzival pred kazdou jednou jazdou - auto je 2001, dnes [!] na nom jazdi bratranec v inom okrese, masina ma takmer milion kilometrov a motoru+turba sa nikto nikdy nechytal.
Nezavisle kurenie ? Nechapem ako ludia mozu kupit auto BEZ neho. Chcel by si auto bez klimy ? Takze tak.
edit : nezavisle kurwenia su teplovodne a teplovzdusne. Teplovzdusne len fuka teply vzduch do kabiny a vobec nezohrieva motor, take by som nechcel. Je dobre ze ja ako majitel sa mam fajn v takom pripade, ale je to auto ktore v krutych mrazoch potrebuje daleko vacsiu pomoc nez ja kedze sa nevie obliect, a je to presne to iste auto ktore rozhoduje o mojom uspechu alebo neuspechu na ceste ked ma volakde necha visiet. Nejde o to aby si sebe urobil dobre a na ostatne sa vys...kakal, ide o to aby sa masina ktoru potrebujes v tazkych podmienkach mala dobre.
v absolutne vsetkych pripadoch, aj ked zijes v Hurbanove. Moj pripad : Bublina. Sadnem do studeneho auta, nastartujem, mas zvysenu spotrebu - v lete som na Šharane robil okolo 7.5, v zime DESAT. Zdoraznujem na mojich trasach, boli to mestske trasy, kratke, primerane zapchy ziadna samota.
S nezavislym kurenim ? Po 12 minutach bufíkovania pri vonkajsej teplote -10 stupnov (vypnuty vnutorny ventilator, to som naschval odstavil) startujem motor s takmer 60 stupnami, zapnes ventilaciu, prakticky okamzite ide vlazny vzduch, do minuty teply vzduch lebo bufik stale bezi a ma vykon 5kW. Spotreba PRAKTICKY ROVNAKA AKO V LETE kvoli tomu teplemu motoru (skoda ze ten ancikrist nezohrieval aj olej v olejovej vani, i ked samozrejme on si nieco malinko tepla cucol), prakticky plne kurenie do minuty. Spotreba bufiku ? 0.9l za hodinu, takze pred kazdym startom som minul 0.2 litra paliva a usetril som mnohonasobne viac pri jazde v dosledku tepleho motora ktory krochkal blahom. Spotreba baterky uplne nic, bufik zral 35W cakomprask, cize 3A a ked vrcal 10 minut = 1/6 hodiny, tak zozral 3A x 0.16 hod = 0.48Ah takze 70Ah baterka si ani nevsimla. Win - win - win - win, vsetci vyhrali, nikto neprehral.
Okrem uzivatelskeho komfortu uzasna vec pre zivotnost auta. V Bratislave som ho pouzival pred kazdou jednou jazdou - auto je 2001, dnes [!] na nom jazdi bratranec v inom okrese, masina ma takmer milion kilometrov a motoru+turba sa nikto nikdy nechytal.
Nezavisle kurenie ? Nechapem ako ludia mozu kupit auto BEZ neho. Chcel by si auto bez klimy ? Takze tak.
edit : nezavisle kurwenia su teplovodne a teplovzdusne. Teplovzdusne len fuka teply vzduch do kabiny a vobec nezohrieva motor, take by som nechcel. Je dobre ze ja ako majitel sa mam fajn v takom pripade, ale je to auto ktore v krutych mrazoch potrebuje daleko vacsiu pomoc nez ja kedze sa nevie obliect, a je to presne to iste auto ktore rozhoduje o mojom uspechu alebo neuspechu na ceste ked ma volakde necha visiet. Nejde o to aby si sebe urobil dobre a na ostatne sa vys...kakal, ide o to aby sa masina ktoru potrebujes v tazkych podmienkach mala dobre.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia II
Ani vtedy nie...
S ma zasa vie nahnevať nezmyselným ponechaním motora vo vysokých otáčkach. Ale áno, furt lepšie, ako neznesiteľné dunenie na D. Ak nemám čas na manuálne radenie (lebo manuál používam naozaj stále, D len na diaľnici), tak je tam na tú chvíľu (jedlo, pitie, ciga) režim S.
Re: Všeobecná diskusia II
Prave ze na Sku to aj tak nenecha dlho v otackach a vzdy hodi dalsi stupen. Ale asi sa to rozni.
V dcku pouzitelne len na dialnici.
V dcku pouzitelne len na dialnici.
.
Re: Všeobecná diskusia II
z hladiska zivotnosti motoru, najma kvoli kratkym zimnym jazdam to je galakticky rozdiel.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Presne tak, pred kazdou jazdou zapinam webasto, aj ked len pri odchode pri obliekani, 5 ci 10 minut zahrievania chladiacej kvapaliny na prevadzkovu teplotu autu robi dobre, hlavne ked, ako aj turbo, robim kratke trasy.
Pokial viem webasto iba vetra, nechladi (klimakompresor nezopne) ale ak sa mylim som iba rad
Jasne ze sa bez toho da mat auto dlhodobo a je to len jeden z X faktorov ktore urcuju zivotnost daneho motora.
Pokial viem webasto iba vetra, nechladi (klimakompresor nezopne) ale ak sa mylim som iba rad
Jasne ze sa bez toho da mat auto dlhodobo a je to len jeden z X faktorov ktore urcuju zivotnost daneho motora.