Aku mate spotrebu?
Re: Aku mate spotrebu?
Jeeeeeeeezis, zase tato urban legend. Jo pri 250k sa vsetko pokazi a dojazdil si.
340kkm a menila sa len spojka. A to to auto prezilo hodne. Hodiny noha na podlahe, 30 tisicove intervaly, kratke jazdy po meste, nezohriaty olej.. proste pracant jak ma byt.
Ale nieco aj z ineho sudka. 1.5TSI - mesto, okresky, rychlostka - 7.4 dlhodoby priemer. Vsetky jazdy nad limit, rychlosti zvacsa do 200.
Tankovany 100 oktan, lebo preco nie.
340kkm a menila sa len spojka. A to to auto prezilo hodne. Hodiny noha na podlahe, 30 tisicove intervaly, kratke jazdy po meste, nezohriaty olej.. proste pracant jak ma byt.
Ale nieco aj z ineho sudka. 1.5TSI - mesto, okresky, rychlostka - 7.4 dlhodoby priemer. Vsetky jazdy nad limit, rychlosti zvacsa do 200.
Tankovany 100 oktan, lebo preco nie.
.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Hej v case 90kW atmosfer so 4 valcami bola 3tisic euro na servis 2.0tdi obrovska polozka. Dnes v dobe komplikovanych benzinov si na tom istom. Akurat nastartujes aj ked na strbskom prituhne na na -25
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7079
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Aku mate spotrebu?
stiv ze si ty vzal oktavku betar. hej ten tsi nezere vela na to co ponuka. ale nahodou oskusane 2tsi nemas?tu slabsiu 140kw? tam kenyze som na 8l by som bol mocne rad.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 494
- Dátum registrácie: Ut 30. Mar, 2021, 20:49
- Bydlisko: Trenčín
Re: Aku mate spotrebu?
Neverím aktuálne moc, že by sa niečo také stalo, ale pravda moje auto má 222k a za tie 2 roky čo ho mám tak nevyskytli sa horšie problémy, teda také čo by boli finančne náročné. Ale keby sa malo také niečo diať, riešenie jednoduché, predať auto skôr ako by sa malo niečo také objaviť. Aj tak dnes nikto nechce hádam mať rovnaké auto dlhodobo, vždy je predsa možnosť "upgradu" na lepšie.
Proste dieselový a benzínový motor sú odlišné a každý má svoje plusy a mínusy. Je na každom aby si zvážil čo je pre neho výhodnejšie/lepšie. To ako keby som teraz si povedal, že je lacnejší benzín ako nafta tak si idem kúpiť benzínové auto... ani by ma nenapadlo. Síce benzín je lacnejší to je jedna vec, ale spotreba vyššia a tým pádom to pri diesli s nižšou spotrebou vyjde snáď +- narovnako. Plus druhá vec, keď treba natankovať natankujem, rozčuľovať sa nad vysokou cenou som zistil, že sa už neoplatí. Ničomu to nepomôže.
Re: Aku mate spotrebu?
Ono kilometre su aj tak nicnehovoriace cislo
Mame doma VW T6 so 108k km, 2016 rocnik... Pouzivane ako pracovne auto, bezne sa s nim spravi 200km po meste bez toho aby sa motor zahrial na prevadzkovu teplotu
Kolega ma vpodstate to iste auto. VW T5, tusim 2014, 295k km... Jazdilo ako podporne vozidlo v cyklistickych pretekoch...len v lete, len v taliansku sedel v nom jeden clovek, 3bicykle a nic viac.
To so 108k km ma vpredu lak od kamienkov obyty az do plechu, na vodicovej sedacke uz diera, riadiaca paka totalne zosuchana atd... na podvozkovych dieloch hrdza atd... Je na nom asi tretia sada brzd, nove zhavice, menil sa pletenec vyfuku, zachvilu skonci spojka s dvojhmotou... Podvozok zacina poklepkavat
To so 295k km vyzera jak nove, aj z vonku, aj z vnutra, na podvozkovych dieloch este precitas papierove nalepky... V servisnej historii sa menili len oleje, filtre, baterka a tiez ma tretiu sadu brzd
Ak s tym starsim zastavis pri niekom tak sa pyta ci nove auto
Mame doma VW T6 so 108k km, 2016 rocnik... Pouzivane ako pracovne auto, bezne sa s nim spravi 200km po meste bez toho aby sa motor zahrial na prevadzkovu teplotu
Kolega ma vpodstate to iste auto. VW T5, tusim 2014, 295k km... Jazdilo ako podporne vozidlo v cyklistickych pretekoch...len v lete, len v taliansku sedel v nom jeden clovek, 3bicykle a nic viac.
To so 108k km ma vpredu lak od kamienkov obyty az do plechu, na vodicovej sedacke uz diera, riadiaca paka totalne zosuchana atd... na podvozkovych dieloch hrdza atd... Je na nom asi tretia sada brzd, nove zhavice, menil sa pletenec vyfuku, zachvilu skonci spojka s dvojhmotou... Podvozok zacina poklepkavat
To so 295k km vyzera jak nove, aj z vonku, aj z vnutra, na podvozkovych dieloch este precitas papierove nalepky... V servisnej historii sa menili len oleje, filtre, baterka a tiez ma tretiu sadu brzd
Ak s tym starsim zastavis pri niekom tak sa pyta ci nove auto
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1797
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Aku mate spotrebu?
no hol len uz ani toto neplati aj u benzinov mas turbo GPF takze tak ale tie benzinove spotreby isli rapidne dolu ako strom co som zajazdil bolo na dilanici za idealnych podniko pri jazde do 110 ta Zilina Trencin za dakych 4,8l ale to bolo len raz
Re: Aku mate spotrebu?
Benzinove spotreby sli dole pri nizkej zatazi... Male lahke aerodynamicke auta, kludna jazda. Tam uz dizel stratil zmysel, neusetris ani liter na spotrebe.
Skus dat ale benzin do niečoho ako multivan... Nafta pojde za 7 a benzin za 12
To iste ked sa s autom ponahlas... Pri kludnej jazde pojde TDI za 5.5 a TSI za 6
Slapnes na plyn, TDI pojde za 6.5 a TSI za 10
Skus dat ale benzin do niečoho ako multivan... Nafta pojde za 7 a benzin za 12
To iste ked sa s autom ponahlas... Pri kludnej jazde pojde TDI za 5.5 a TSI za 6
Slapnes na plyn, TDI pojde za 6.5 a TSI za 10
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
benzinoveho GPF sa netreba vobec bat, teploty daleko vyssie vo vyfuku benzinu nez diesla, daleko rychlejsie dosiahnutelne, daleko lahsie bez vsetkych tych dieslovych kktincov, prakticky dve dekady skusenosti za nami (prve dpf boli kedy ? 2005 ? ), benzin pri horeni nevytvara take splodiny ako diesel [!!!! budu sa upchavat 50x menej !!!!] atd, atd,
s benzinovym GPF ja osobne nevidim ziadny problem kdezto s dieslovym vidim tak strasne vela problemov ze nechapem ako to vobec mohlo vzniknut.
Asi zlahka odbacame od temy - Lančja Krazler Vojadzer 2014, 2.8diesel hydromenic automat, Bratislava 11 litre leto neprilis vela zapch, zima 13 kratke trasy (pre porovnanie : na tych istych trasach v tom istom jazdnom rezime 1.9tdi zralo 10.5 l/100km). Dialnica 115km/h okolo 7 (styria ludia vnutri na dovolenku, tretia rada sedaciek sklopena a natrieskany nafull, teda objem styrikrat Pasatt kombi a zataz minimalne 500kg pretoze len ludia mali 320-340kg). Stary model Vojadzeru 2005 s motorom 2.5d manual pytal na tych istych jazdach 8.5 leto / 11 zima / 6 dialnica.
1.9tdi na tych istych jazdach 7.5 leto mesto / 10.5 zima mesto / 6.5 dialnica
Kvalitativne, servisnymi nakladmi a vydrzou neznesie T6 porovnanie s T5 a ta neznesie porovnanie s T4. Pri T4 mozes mat akehokolvek debila majitela, rozpadne sa od hrdze pri najazde 2 miliony ; T5 sa na ten najazd nedostane ani ked je bravurny majitel a T6 ani nesnivala o takom cisle aj keby ju furt tlacili a tahali a v zivote nenastartovali. Tesime sa na T7, ta bude rada ak neskape pred dovrsenim 150.000km ; moju kamossovi vyletel motor do vzduchu 2.0tdi 140kw, 83.000km, furt garazovane v teplej garazi (dom, banka, dom, banka...), oprava Impa Bratislava 10.500 eur aj s vymenou DPF.
s benzinovym GPF ja osobne nevidim ziadny problem kdezto s dieslovym vidim tak strasne vela problemov ze nechapem ako to vobec mohlo vzniknut.
Asi zlahka odbacame od temy - Lančja Krazler Vojadzer 2014, 2.8diesel hydromenic automat, Bratislava 11 litre leto neprilis vela zapch, zima 13 kratke trasy (pre porovnanie : na tych istych trasach v tom istom jazdnom rezime 1.9tdi zralo 10.5 l/100km). Dialnica 115km/h okolo 7 (styria ludia vnutri na dovolenku, tretia rada sedaciek sklopena a natrieskany nafull, teda objem styrikrat Pasatt kombi a zataz minimalne 500kg pretoze len ludia mali 320-340kg). Stary model Vojadzeru 2005 s motorom 2.5d manual pytal na tych istych jazdach 8.5 leto / 11 zima / 6 dialnica.
1.9tdi na tych istych jazdach 7.5 leto mesto / 10.5 zima mesto / 6.5 dialnica
Kvalitativne, servisnymi nakladmi a vydrzou neznesie T6 porovnanie s T5 a ta neznesie porovnanie s T4. Pri T4 mozes mat akehokolvek debila majitela, rozpadne sa od hrdze pri najazde 2 miliony ; T5 sa na ten najazd nedostane ani ked je bravurny majitel a T6 ani nesnivala o takom cisle aj keby ju furt tlacili a tahali a v zivote nenastartovali. Tesime sa na T7, ta bude rada ak neskape pred dovrsenim 150.000km ; moju kamossovi vyletel motor do vzduchu 2.0tdi 140kw, 83.000km, furt garazovane v teplej garazi (dom, banka, dom, banka...), oprava Impa Bratislava 10.500 eur aj s vymenou DPF.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1797
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Aku mate spotrebu?
Povedz to tým ludom co si kupili auto na vrkanie po meste a GPF filter sa im ozval po 5 - 8tis.km realne.mp3turbo napísal: ↑St 21. Sep, 2022, 09:29 benzinoveho GPF sa netreba vobec bat, teploty daleko vyssie vo vyfuku benzinu nez diesla, daleko rychlejsie dosiahnutelne, daleko lahsie bez vsetkych tych dieslovych kktincov, prakticky dve dekady skusenosti za nami (prve dpf boli kedy ? 2005 ? ), benzin pri horeni nevytvara take splodiny ako diesel [!!!! budu sa upchavat 50x menej !!!!] atd, atd,
s benzinovym GPF ja osobne nevidim ziadny problem kdezto s dieslovym vidim tak strasne vela problemov ze nechapem ako to vobec mohlo vzniknut.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Ozaj je problem s GPF? Oplati sa to romakom rezat von ako katalyzatore?
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7079
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Aku mate spotrebu?
dnes Po Ba som dal.za 3:45 cez certovicu ale vietor jak svina..7.5 L na konci a siel.slm asi 146 stale na dialnici a inac predpisovo
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1797
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Aku mate spotrebu?
Pokiaľ jazdis normálne a nie len krátke trasy v meste GPF nebude problém ja mám 70tis a ani o ňom neviem v podstate platí to čo pre DPF akurát benzín sa rýchlejšie zohreje a rýchlejšie vypaluje
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
>> Povedz to tým ludom co si kupili auto na vrkanie po meste a GPF filter sa im ozval po 5 - 8tis.km realne.
toto bolo pre mna strasne prekvapenie. Odkial mas info, co to bolo za auto, nejaky automat co drzi benzin na 1025rpm ?
Lebo sa mi nezda ze ked tomu prije...bijem 4000+rpm tak ze sa nieco v tom vyfuku udrzi. Ja ked obcas idem na W12, tak po vypnuti motora desat sekund puka a praska vyfukove potrubie a to som posledne stovky metrov isiel normalne na styroch kolesach cize uz prestalo svietit na ružovo...
toto bolo pre mna strasne prekvapenie. Odkial mas info, co to bolo za auto, nejaky automat co drzi benzin na 1025rpm ?
Lebo sa mi nezda ze ked tomu prije...bijem 4000+rpm tak ze sa nieco v tom vyfuku udrzi. Ja ked obcas idem na W12, tak po vypnuti motora desat sekund puka a praska vyfukove potrubie a to som posledne stovky metrov isiel normalne na styroch kolesach cize uz prestalo svietit na ružovo...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Aku mate spotrebu?
Takemu je jedno ci tam ma gpf alebo nie, znici to auto tak ci tak
Minule mali v autorizaku 2rocneho T-roca 1.5TSI. Majitel nim jazdil kratke trasy a dost defenzivne. Cely zaneseny karbonom, pieskovali ho orechovymi skrupinkami
Minule mali v autorizaku 2rocneho T-roca 1.5TSI. Majitel nim jazdil kratke trasy a dost defenzivne. Cely zaneseny karbonom, pieskovali ho orechovymi skrupinkami