Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to na dialku nemoze vediet nikto z nas...
k tym évé : pre mna neprekvapivo. Akoze co, za kazdu cenu spievat oslavné ódy na Renoaulut Zoe UZ OD 40.000 eur ?? https://www.renault.sk/elektricke-vozidla/zoe.html
Mne tiez évéčka nevonaju - preco by som si mal kupovat nieco ukrutne drahsie, rozmerovo mensie (dajte mi ekvivalent superbu kombi, insignie kombi a povedzte kolko stoji), a vsetky tie obohrane platne s tragickym dojazdom, pomalym nabijanim, len tie najlepsie kusy dojdu z Bratislavy na Donovaly, castokrat divne interiery z desatkrat recyklovanych PET flasiek, hrozny zvuk (mne osobne napriklad to bzucanie nepride roztomile ani nahodou), atd atd. a v 99.9% neexistuje ani financna vyhodnost (nezabudnime na pad hodnoty - co sa ale samozrejme tyka aj drahych spalovakov : ked kupim nieco nove za 55.000, aku bude mat hodnotu za 6 rokov ? hlavne ze som usetril 1.262,- rocne na palive), nezabudnime na havarijne poistky ktore su ukrutne drahsie nez na spalovaky takze uspora paliva papa, s tragickym vyberom (chcem kabrio, chcem Sharan)...
Nie, Hondu é za 42.000 si nekupim ani nahodou a pockaj tie náreky a žalospevy ked bude verejne nabijanie za 70 centov kWh buduci rok.
Sumar : fakt je tazko nieco povedat proti évéčkam, su to len same vyhody a svetlejsie zajtrajšky. Zatial som nevyriesil ako bude nabijat 150.000 ludi v Petrzalke, 40.000 v Sasovej, 50.000 z kosickej Terasy...
k tym évé : pre mna neprekvapivo. Akoze co, za kazdu cenu spievat oslavné ódy na Renoaulut Zoe UZ OD 40.000 eur ?? https://www.renault.sk/elektricke-vozidla/zoe.html
Mne tiez évéčka nevonaju - preco by som si mal kupovat nieco ukrutne drahsie, rozmerovo mensie (dajte mi ekvivalent superbu kombi, insignie kombi a povedzte kolko stoji), a vsetky tie obohrane platne s tragickym dojazdom, pomalym nabijanim, len tie najlepsie kusy dojdu z Bratislavy na Donovaly, castokrat divne interiery z desatkrat recyklovanych PET flasiek, hrozny zvuk (mne osobne napriklad to bzucanie nepride roztomile ani nahodou), atd atd. a v 99.9% neexistuje ani financna vyhodnost (nezabudnime na pad hodnoty - co sa ale samozrejme tyka aj drahych spalovakov : ked kupim nieco nove za 55.000, aku bude mat hodnotu za 6 rokov ? hlavne ze som usetril 1.262,- rocne na palive), nezabudnime na havarijne poistky ktore su ukrutne drahsie nez na spalovaky takze uspora paliva papa, s tragickym vyberom (chcem kabrio, chcem Sharan)...
Nie, Hondu é za 42.000 si nekupim ani nahodou a pockaj tie náreky a žalospevy ked bude verejne nabijanie za 70 centov kWh buduci rok.
Sumar : fakt je tazko nieco povedat proti évéčkam, su to len same vyhody a svetlejsie zajtrajšky. Zatial som nevyriesil ako bude nabijat 150.000 ludi v Petrzalke, 40.000 v Sasovej, 50.000 z kosickej Terasy...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ty si z tych jednoduchsich, nie?
Ale uz sa to riesilo v minulych stranach a dosli sme k zaveru, ze sa to v buducnosti vyriesi. Takze sa netreba bat.
Ale uz sa to riesilo v minulych stranach a dosli sme k zaveru, ze sa to v buducnosti vyriesi. Takze sa netreba bat.
Naposledy upravil/-a stiv v Po 17. Okt, 2022, 21:49, upravené celkom 1 krát.
.
Re: Všeobecná diskusia II
MG 5 nevyzera uplne najhorsie. Akurat range neni boh vie co
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
turbo: nech sa paci, porovnanie.
Model Y porovnavam so Superb Combi. Priblizne rovnaky priestor v interieri, v kufri.
Superb Combi, 2l TDI stoji vo vybave Style nejakych 45t+ € v SK cenniku, 54t+€ v AT cenniku. Plus minus dokonfigurujes, nieco bude lepsie tu, nieco tam. Poistka na Sup mna stala 2400 € pri Bonus +6 (Vollkasko) / rocne. Palivo aktualne za ca. 2€/l, cize niekde okolo 12-15 €/100 km. Servis podla potreby, povedzme 300-400 € rocne. Plusom je v niektorych smeroch vybava (napr. matrix svetla) a samozrejme dojazd na jedno natankovanie (okolo 1000-1200 km v pohode).
Model Y ma stal 51t eur (Long Range, na zakladnych 19"). Poistka (Vollkasko) ma stoji 1200 eur / rocne. Elektrika aktualne za 0.13-0.19 €/kWh, odhadom 2-3,5€/100 km. Rychlonabijacky su drahsie. Aktualne minuly tyzden som spravil Jenu a spat pri MPR v AT a 140-145 km/h v DE. 1600 km za 120 €, cize 7.5€/100 km (dalo by sa lacnejsie, ale bola tam jedna draha Tesla nabijacka za 0,7€/kWh, inak som nabijal za 0.31-0.46 €/kWh na rychlonabijackach). Servis netusim, bezna rocna prehliadka (filtre a kontrola okolo auta) bude okolo 100-150 €. Nevyhoda dojazd na jedno nabitie (ca. 300-350 km zo 100% baterky na nejakych 10% baterky na dialnici pri 130-140 kmh).
Tu spominanu Jenu (770 km jednym smerom) som dal za 9h, dve nabijacie zastavky, jedna zastavka na nalozenie dalsieho clena posadky a dve dalsie kratke zastavky aby sme prebalili dieta. O co by som bol rychlejsi s benzinom/naftou? O pol hodiny? Pripadne keby som to daval 180tkou po DE dialnici, mozno o celu hodinu?
Model Y porovnavam so Superb Combi. Priblizne rovnaky priestor v interieri, v kufri.
Superb Combi, 2l TDI stoji vo vybave Style nejakych 45t+ € v SK cenniku, 54t+€ v AT cenniku. Plus minus dokonfigurujes, nieco bude lepsie tu, nieco tam. Poistka na Sup mna stala 2400 € pri Bonus +6 (Vollkasko) / rocne. Palivo aktualne za ca. 2€/l, cize niekde okolo 12-15 €/100 km. Servis podla potreby, povedzme 300-400 € rocne. Plusom je v niektorych smeroch vybava (napr. matrix svetla) a samozrejme dojazd na jedno natankovanie (okolo 1000-1200 km v pohode).
Model Y ma stal 51t eur (Long Range, na zakladnych 19"). Poistka (Vollkasko) ma stoji 1200 eur / rocne. Elektrika aktualne za 0.13-0.19 €/kWh, odhadom 2-3,5€/100 km. Rychlonabijacky su drahsie. Aktualne minuly tyzden som spravil Jenu a spat pri MPR v AT a 140-145 km/h v DE. 1600 km za 120 €, cize 7.5€/100 km (dalo by sa lacnejsie, ale bola tam jedna draha Tesla nabijacka za 0,7€/kWh, inak som nabijal za 0.31-0.46 €/kWh na rychlonabijackach). Servis netusim, bezna rocna prehliadka (filtre a kontrola okolo auta) bude okolo 100-150 €. Nevyhoda dojazd na jedno nabitie (ca. 300-350 km zo 100% baterky na nejakych 10% baterky na dialnici pri 130-140 kmh).
Tu spominanu Jenu (770 km jednym smerom) som dal za 9h, dve nabijacie zastavky, jedna zastavka na nalozenie dalsieho clena posadky a dve dalsie kratke zastavky aby sme prebalili dieta. O co by som bol rychlejsi s benzinom/naftou? O pol hodiny? Pripadne keby som to daval 180tkou po DE dialnici, mozno o celu hodinu?
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
fascinuju ma tie hausnummera typu 150k ludi v Petrzalke...
1. tolko ludi v Petrzalke nezije
2. uz vobec tolko ludi nema v Petrzalke auto
3. ti, co auto maju, nenajazdia denne tolko, aby museli nabijat denne niekolko hodin
prave naopak, vidim to ako prilezitost
ak si ludia nebudu mat kde nabijat, auto mat nebudu, viac ich prejde do MHD, bude viac miesta na parkovanie, resp pre zelen, win-win
1. tolko ludi v Petrzalke nezije
2. uz vobec tolko ludi nema v Petrzalke auto
3. ti, co auto maju, nenajazdia denne tolko, aby museli nabijat denne niekolko hodin
prave naopak, vidim to ako prilezitost
ak si ludia nebudu mat kde nabijat, auto mat nebudu, viac ich prejde do MHD, bude viac miesta na parkovanie, resp pre zelen, win-win
Re: Všeobecná diskusia II
Cize dôvod preco ľudia nejazdia MHD je ze maju kde tankovat.
Je to zatial najprimitivnejsi nazor ktory som tento mesiac pocul, a to som tam zaratal aj volicov harabina.
Je to zatial najprimitivnejsi nazor ktory som tento mesiac pocul, a to som tam zaratal aj volicov harabina.
Re: Všeobecná diskusia II
Ak si si z toho zobral práve toto, tak áno, presne to som napísal
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
a nezabudnime na to, ze MHD bude potom daleko kvalitnejsia nez je dnes, pretoze bude mat daleko viac penazi od cestujucich ! Dobre hovorim, ze ?
podla mna Y nema priestorovo na Superba ale uprimne priznam ze som to nikdy šublerou nemeral. Zaroven ked pozrem slovenske cenniky a nie rakuske, tak vidim superba za 33600 vratane dépéháhá a za 41100 laurina aj s klementom. Jo ano neferovo som si vybral najlacnejsi benzinovy 1.5 motor lebo ja som taka lúza co nepotrebuje 560kW aby mohla bezpecne predbiehat.
Daleko vaznejsi problem vidim v tom, ze ludi ktori si kupuju auticka za 51.000 je strasidelne malo. Kontrolna otazka je ci este vieme kupit Y Long Range za 51000, odpoved je samozrejme nie - pretoze zacina na 59.990 a najlacnejsia ojazdena v inzeratoch v rakusku je za 55000, druha najlacnejsia za 58990 a tretia najlacnejsia za 58980. Potom uz 61990 co je sice nove auto ale proste lacnejsie nie su.
Inak mame nejake doporucenie a riesenie pre skupinu takychto kupujucich ?
https://auto.bazos.sk/inzerat/142537799 ... 000-km.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/142103411/predam.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/141549234 ... omfort.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/142744642 ... -combi.php
a vo tom to je. Bzuciak velkosti Superbu za hentake peniaze nebude ani o 10 rokov. Dovolim si pripomenut ze priemerny vek auticka v nasej republike je 14 rokov a to pravdepodobne preto lebo si vsetci kupuju nove za 60 litrov. Ake systemove riesenie ponukneme spolocnosti, ktora sa ruti do stagflacie, inflacie, menstruacie a bude mat katastrofalne ine priority nez nakup autíčok za pajcku alebo šestdesiat ? Ake riesenie ponukneme v radoch milionov kusov vozidiel ktore su registrovane na Slovensku (vsetci maju strasne vela penazi a chcu v 2023 kupit elektromasinku, proste vsetci) ? V Cechach, Polsku, Madarsku je priemer podobny, 14-15 rokov, cize kupna sila spolocnosti je taka nejaka.
... pravda, s tou Petržlenkou som to prehnal, oficialne ma 114000 obyvatelov podla scitania 2021, takze s prenajmami atd tu mame cojaviem 125000 alebo tak nejak. Jasne aut tu tolko nie je, ani som nepisal ze je tolko aut. Cize budeme zakopavat o nabijacie stojany, lebo kazde druhe miesto aj na chodniku bude mat vyondievačku aby sa dalo v noci vyondievať. Nic co by poriadne dotacie z penazi nas vsetkych nevyriesili.
A to vobec nie je zalezitost Petržlenky, ale kazdeho sidliska. Dlhe Diely, cokolvek mimo hlavneho mesta. Ja chapem ze elektroňemobil nie je pre kazdeho, ze nie je univerzalne pouzitelny ako spalovak atd, ale chapem tiez aj to ze nam ich vsetkym nutia horom aj dolom. Bez ohladu na vierovyznanie, farbu pleti, orientaciu, nieco ine je nabijat masinku na Orave pri -35, nieco ine v Bubline pri nepredstavitelne treskucich -6 stupnoch... Opel Korzička len za 31 papierov po "dvojke" zlave pricom vacsia vybava za 35 papierov po zlave nie je problem, Hondicka E bola spominana, Renoltik Zoe uz od 40, s tymto mam TROSKU problem a nech mi nikto nevyprava, ze je to "adekvatna" cena.
podla mna Y nema priestorovo na Superba ale uprimne priznam ze som to nikdy šublerou nemeral. Zaroven ked pozrem slovenske cenniky a nie rakuske, tak vidim superba za 33600 vratane dépéháhá a za 41100 laurina aj s klementom. Jo ano neferovo som si vybral najlacnejsi benzinovy 1.5 motor lebo ja som taka lúza co nepotrebuje 560kW aby mohla bezpecne predbiehat.
Daleko vaznejsi problem vidim v tom, ze ludi ktori si kupuju auticka za 51.000 je strasidelne malo. Kontrolna otazka je ci este vieme kupit Y Long Range za 51000, odpoved je samozrejme nie - pretoze zacina na 59.990 a najlacnejsia ojazdena v inzeratoch v rakusku je za 55000, druha najlacnejsia za 58990 a tretia najlacnejsia za 58980. Potom uz 61990 co je sice nove auto ale proste lacnejsie nie su.
Inak mame nejake doporucenie a riesenie pre skupinu takychto kupujucich ?
https://auto.bazos.sk/inzerat/142537799 ... 000-km.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/142103411/predam.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/141549234 ... omfort.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/142744642 ... -combi.php
a vo tom to je. Bzuciak velkosti Superbu za hentake peniaze nebude ani o 10 rokov. Dovolim si pripomenut ze priemerny vek auticka v nasej republike je 14 rokov a to pravdepodobne preto lebo si vsetci kupuju nove za 60 litrov. Ake systemove riesenie ponukneme spolocnosti, ktora sa ruti do stagflacie, inflacie, menstruacie a bude mat katastrofalne ine priority nez nakup autíčok za pajcku alebo šestdesiat ? Ake riesenie ponukneme v radoch milionov kusov vozidiel ktore su registrovane na Slovensku (vsetci maju strasne vela penazi a chcu v 2023 kupit elektromasinku, proste vsetci) ? V Cechach, Polsku, Madarsku je priemer podobny, 14-15 rokov, cize kupna sila spolocnosti je taka nejaka.
... pravda, s tou Petržlenkou som to prehnal, oficialne ma 114000 obyvatelov podla scitania 2021, takze s prenajmami atd tu mame cojaviem 125000 alebo tak nejak. Jasne aut tu tolko nie je, ani som nepisal ze je tolko aut. Cize budeme zakopavat o nabijacie stojany, lebo kazde druhe miesto aj na chodniku bude mat vyondievačku aby sa dalo v noci vyondievať. Nic co by poriadne dotacie z penazi nas vsetkych nevyriesili.
A to vobec nie je zalezitost Petržlenky, ale kazdeho sidliska. Dlhe Diely, cokolvek mimo hlavneho mesta. Ja chapem ze elektroňemobil nie je pre kazdeho, ze nie je univerzalne pouzitelny ako spalovak atd, ale chapem tiez aj to ze nam ich vsetkym nutia horom aj dolom. Bez ohladu na vierovyznanie, farbu pleti, orientaciu, nieco ine je nabijat masinku na Orave pri -35, nieco ine v Bubline pri nepredstavitelne treskucich -6 stupnoch... Opel Korzička len za 31 papierov po "dvojke" zlave pricom vacsia vybava za 35 papierov po zlave nie je problem, Hondicka E bola spominana, Renoltik Zoe uz od 40, s tymto mam TROSKU problem a nech mi nikto nevyprava, ze je to "adekvatna" cena.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Memnon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3957
- Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia II
Tá vnútorná veľkosť by som práve povedal, že je asi ozaj pravda, ale len na pocit
cena nového, cena ojazdeneho a cena poistiek na SK.. nič z toho mi nevychádza
Beardie však sa trochu obháj, no tiež mi to prišlo jemne nedomyslene
cena nového, cena ojazdeneho a cena poistiek na SK.. nič z toho mi nevychádza
Beardie však sa trochu obháj, no tiež mi to prišlo jemne nedomyslene
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
Re: Všeobecná diskusia II
beardie napísal: ↑Po 17. Okt, 2022, 21:58 fascinuju ma tie hausnummera typu 150k ludi v Petrzalke...
1. tolko ludi v Petrzalke nezije
2. uz vobec tolko ludi nema v Petrzalke auto
3. ti, co auto maju, nenajazdia denne tolko, aby museli nabijat denne niekolko hodin
prave naopak, vidim to ako prilezitost
ak si ludia nebudu mat kde nabijat, auto mat nebudu, viac ich prejde do MHD, bude viac miesta na parkovanie, resp pre zelen, win-win
ked u mas tu je bezne 1-2 auta na rodinu (nie moc zarobkove rodiny), tak v ba nepochybujemwiki napísal:Obyvateľstvo 113 377 (31. 12. 2021)
Re: Všeobecná diskusia II
Prvý odkaz v gugli
V bratislavskej Petržalke parkuje počas noci približne 34-tisíc motorových vozidiel. Zhruba 15 percent z nich má mimobratislavské evidenčné číslo. Vyplýva to z trojnásobného sčítania áut, ktoré mestská časť realizovala na prelome mája a júna.
Približne 23-tisíc áut bolo napočítaných počas všetkých troch sčítaní, zvyšné autá boli napočítané raz alebo dvakrát. Sčítanie preukázalo, že za ostatné roky počet áut v najväčšej bratislavskej mestskej časti stúpol.
Kým v roku 2013 bolo v nočných hodinách zaevidovaných približne 30-tisíc áut, v súčasnosti je to o niekoľko tisíc viac. Značné množstvo z nich pritom parkuje aj na nelegálnych miestach, keďže počet oficiálnych miest na parkovanie sa pohybuje na úrovni okolo 26-tisíc.
V bratislavskej Petržalke parkuje počas noci približne 34-tisíc motorových vozidiel. Zhruba 15 percent z nich má mimobratislavské evidenčné číslo. Vyplýva to z trojnásobného sčítania áut, ktoré mestská časť realizovala na prelome mája a júna.
Približne 23-tisíc áut bolo napočítaných počas všetkých troch sčítaní, zvyšné autá boli napočítané raz alebo dvakrát. Sčítanie preukázalo, že za ostatné roky počet áut v najväčšej bratislavskej mestskej časti stúpol.
Kým v roku 2013 bolo v nočných hodinách zaevidovaných približne 30-tisíc áut, v súčasnosti je to o niekoľko tisíc viac. Značné množstvo z nich pritom parkuje aj na nelegálnych miestach, keďže počet oficiálnych miest na parkovanie sa pohybuje na úrovni okolo 26-tisíc.
Re: Všeobecná diskusia II
majitelia EV využívajú svoje autá inak ako majitelia benzinakov ci naftakov
Vôbec sa neberie do úvahy zdieľaná ekonomika, ceny EV, atd
Ak si niekto myslí, že počet áut "v petrzke" bude rovnaký o 20 rokov v porovnaní s dneskom, tak je na omyle
Re: Všeobecná diskusia II
Njn, ked spalovaky umelo zdrazime skrz nesplnitelne emisne limity a pokuty za ich prekrocenie, brutalne im oproti elektrike zdanime pohonne hmoty, mám poziadavky ktore dokaze splnit elektromobil(pripadne mam nahradny spalovak), mam to kde nabijat a idealne to este zadotujeme z penazi danovych poplatnikov... V tom pripade moze davat elektromobil zmysel...
Anyway, nepride mi rozumne tlacit peniaze do elektromobility a prislusnej infraštruktúry ked teplaren ktoru mam pod nosom si ide na uhlie, vysoké pece v USS na plyn miesto elektriky a jedna nemenovana velka firma prechadza z elektriky na topny olej
Anyway, nepride mi rozumne tlacit peniaze do elektromobility a prislusnej infraštruktúry ked teplaren ktoru mam pod nosom si ide na uhlie, vysoké pece v USS na plyn miesto elektriky a jedna nemenovana velka firma prechadza z elektriky na topny olej
Re: Všeobecná diskusia II
Co tebe nepríde rozumné nemá priamy súvis s realitou o 20 rokov