Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Renault Group nemá so Stellantis spoločné nič, teda okrem toho že vedúca automobilka je z Francúzska.
Stellantis - PSA + FIAT + Chrysler groupy, kopec značiek, ale Renault a Dacia tam nepatrí
Renault Group - Renault, Dacia, Alpine
Tak dobre, upravím porovnanie, BMW (ktoré vlastní aj Mini a Rolls Royce) a VW (ktoré vlastní plnú riť značiek, ale nevlastní BMW). Tiež majú spoločné len že sú z Nemecka.
Stellantis - PSA + FIAT + Chrysler groupy, kopec značiek, ale Renault a Dacia tam nepatrí
Renault Group - Renault, Dacia, Alpine
Tak dobre, upravím porovnanie, BMW (ktoré vlastní aj Mini a Rolls Royce) a VW (ktoré vlastní plnú riť značiek, ale nevlastní BMW). Tiež majú spoločné len že sú z Nemecka.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
http://www.psa-slovakia.sk/novinky-1/kr ... ge_id=2980
https://sk.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA
je to uplne fuk, aj tak maju +- rovnakych dodavatelov a pri EVčkach budu mat rovnake platformy.. so who cares o par rokov vačšina z nich bude aj tak minulost.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA
je to uplne fuk, aj tak maju +- rovnakych dodavatelov a pri EVčkach budu mat rovnake platformy.. so who cares o par rokov vačšina z nich bude aj tak minulost.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
z tych automobiliek alebo z tych dodavatelov ? alebo nedajboze si myslel ze z tych problemov to bude minulost
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
tron44: ja si skor myslim, ze nemci maju realne sancu predbehnut Teslu vo vsetkych ohladoch. Mna ako konzumenta nezaujima vyska marze automobilky, ale ci za porovnatelne peniaze dostanem lepsi produkt (pre mna osobne). Otvorene poviem, ze nemci nie su daleko od parity s Teslou na urovni pohonu, s bateriami to asi tiez nie je daleko (nech sa vyjadria znalejsi), rozlicne prvky vybavy maju nemci rozhodne lepsie (radar pre mrtvy uhol, matrix svetla, radar pre tempomat, LIDAR v najnovsom Polestar3, rozlicne interierove prvky), od Tesly sa mozu inde ucit (e.g. efektivita pohonu, mozno nejake SW veci). Ja teda rozhodne nie som Tesla fanboy, to auto ma svoje muchy a kludne ich pomenujem. Je to hlavne stroj, ktory ma bude najblizsie roky vozit a potom pojde opat do sveta (bude vymeneny). Pre nas vsetkych je skor dolezite, aby konkurencia existovala a bola dostatocne siroka.
FVE 12.45 kWp V/Z
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Dávnejšie som čítal o tom, že Tesla nie je automobilová firma ale SW firma, ktorej beta testeri platia za to, čo musí robiť google a spol na svoje náklady, teda mapovanie ciest/miest/sveta.
Je všeobecne známe že data sú najdrahšou komoditou budúcnosti (ak nie je už dnes) a tesla našla skvelý spôosob ako ich zbierať a ešte na tom zarobiť. Briliant
Tým im nechcem nadávať, práve naopak, skvelý ťah. ich Autopilot a AI čo je v pozadí je reálny produkt firmy, autíčka sú prostriedok ako sa ku nemu dostať.
Je všeobecne známe že data sú najdrahšou komoditou budúcnosti (ak nie je už dnes) a tesla našla skvelý spôosob ako ich zbierať a ešte na tom zarobiť. Briliant
Tým im nechcem nadávať, práve naopak, skvelý ťah. ich Autopilot a AI čo je v pozadí je reálny produkt firmy, autíčka sú prostriedok ako sa ku nemu dostať.
Re: Všeobecná diskusia II
Jedinu konkurenciu vidím z Číny Byd, Nio, Xpeng a mozno kia/hyundai, VW ma absolutne nevzladnuty softvér a dalším problémom budu nedostupne batérie kedže oni sami nevedia ake objemy EVs budu vyrabat a ako rychlo ukončiť spalovaky.
"Mna ako konzumenta nezaujima vyska marze automobilky, ale ci za porovnatelne peniaze dostanem lepsi produkt (pre mna osobne)"
Ved práve VW predava svoje IDčka za podobne ceny ako Tesla a skus si pozriet nejake testy na yt, fakt iba blbec by siahol po IDčku + bohvie či vobec nie su na nich aj stratový. Bez gigapresu alebo niečoho podobného nikdy nebudu konkurencieschopný. Volvo už o gigapresse aspon hovorí že to chcu mat v novej fabrike na Slovensku ale to su roky kym to realne spravadzkuju.
https://youtu.be/9W7c8kqJias?t=3726
dalšia mozaika do skladačky ako to spomína aj vo videu - najlepší inžinieri idu do spacex a tesly a to je proste vidno.
https://www.businessinsider.com/employe ... sum-2022-8
- marian_sk
- Nový používateľ
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: Pi 20. Apr, 2018, 21:32
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Toto je malá ilustracia prečo je treba sa: aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás
https://www.youtube.com/watch?v=Go4SlLWhEcI
Dôkaz o tom, že aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás.
https://www.youtube.com/watch?v=Go4SlLWhEcI
Dôkaz o tom, že aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás.
marian_sk napísal:Ti brdo ja som si mislel že ju fakt vyhodí z auta Bŕŕŕ.
Hovor vždy pravdu aj keby ta to malo bolieť. Ale časom sa ju naučíš počúvať, aj keď tY do očí klamú.
Chemická zlúčenina vodíka s kyslíkom, ktorá produkuje minimálnu úroveň hlasitosti,
spôsobuje eróziu vrstvy hornín, uložených pozdĺž jej trajektórie. (Ticha voda brehy myje.)
Chemická zlúčenina vodíka s kyslíkom, ktorá produkuje minimálnu úroveň hlasitosti,
spôsobuje eróziu vrstvy hornín, uložených pozdĺž jej trajektórie. (Ticha voda brehy myje.)
Re: Všeobecná diskusia II
Škoda už ide bomby https://youtu.be/pnEFlkQYH04
Re: Všeobecná diskusia II
https://youtu.be/YXm9qeq1_eEmarian_sk napísal: ↑Pi 21. Okt, 2022, 20:37 Toto je malá ilustracia prečo je treba sa: aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás
https://www.youtube.com/watch?v=Go4SlLWhEcI
Dôkaz o tom, že aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás.
marian_sk napísal:Ti brdo ja som si mislel že ju fakt vyhodí z auta Bŕŕŕ.
Re: Všeobecná diskusia II
Počúvaj, ty si bot či si len skopíroval strojovo preložený text z nejakej clickbait stránky či sociálnej siete? Však ten text sa nedá čítaťmarian_sk napísal: ↑Pi 21. Okt, 2022, 20:37 Toto je malá ilustracia prečo je treba sa: aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás
https://www.youtube.com/watch?v=Go4SlLWhEcI
Dôkaz o tom, že aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás.
marian_sk napísal:Ti brdo ja som si mislel že ju fakt vyhodí z auta Bŕŕŕ.
Odpíš normálnym textom nech viem že nie si bot.
Ak sa bavíme o zapínaní pásu vzadu, hento nie je až taká dobrá ilustrácia, náraz bol zboku a všetci prežili. Toto je dobrá ilustrácia prečo je to dôležité:
https://www.youtube.com/watch?v=TF96W8WJcMc
Videl som aj ešte názornejšie podobné, len to teraz neviem nájsť.
Nepripútaný spolujazdec zozadu pekne poláme chrbticu vodiča keď ho pri náraze vystrelí dopredu.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to uz bzučiaky maju odfajcene baterie ktorym treba vdychovat druhy zivot ? Su to presne tie iste baterie o ktorych nas vizionari-solarnici presviedcaju ze budu fungovat minimalne 25 rokov v autach a potom dalsich 20 rokov ako solarne uloziska ?
Okej.
Okej.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
baterky su z "testovacich" vozov + tam hovori, ze auta s najazdom 150-200k km sa k 70% ani neblizia, preto ani velmi nevedia skusit vyuzivat 60%, co je slusne, zvlašt ked to vedia rozoberat na segmenty a vyskladat kvazi "obstojne" batterypacky.
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 766
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Všeobecná diskusia II
Bohuzial, on je realny zivy, trochu simplementnejsi, clovek..
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
https://www.youtube.com/watch?v=FywlxoDJAl8marian_sk napísal: ↑Pi 21. Okt, 2022, 20:37 Toto je malá ilustracia prečo je treba sa: aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás
https://www.youtube.com/watch?v=Go4SlLWhEcI
Dôkaz o tom, že aj vzadu v aute treba mať zapnutý bezpečnostný pás.
marian_sk napísal:Ti brdo ja som si mislel že ju fakt vyhodí z auta Bŕŕŕ.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Dneska som po dlhej dobe na niekoho zablikal aby uhol z ľavého pruhu(siel tak 130, ja tak 150)). Najskor len smerovkou dolava, a ked ju odignoroval tak aj svetlami...
Sice ma hned nevybrzdil ako je zvykom. Ale zato ma pustil a zacal vyblikavat on. Pustil som mu zadnu hmlovku, snazil sa krkolomne dostat predomna(pri 200-210 mu to skrz aerodynamiku zacalo ist lepsie, takze som ho musel bloknut o zvodidla) a následne za mnou siel 20km az do slepej uliciky v mojej cielovej destinacii.
Tldr; je lepsie obehovat auta z prava, vyblikavanie je vhodne len pre dobrodruzne a bojachtive povahy.
Sice ma hned nevybrzdil ako je zvykom. Ale zato ma pustil a zacal vyblikavat on. Pustil som mu zadnu hmlovku, snazil sa krkolomne dostat predomna(pri 200-210 mu to skrz aerodynamiku zacalo ist lepsie, takze som ho musel bloknut o zvodidla) a následne za mnou siel 20km az do slepej uliciky v mojej cielovej destinacii.
Tldr; je lepsie obehovat auta z prava, vyblikavanie je vhodne len pre dobrodruzne a bojachtive povahy.