Pneumatiky :)
Re: Pneumatiky :)
To je akoze vela ci malo?
7000 za rok x 4 roky a si na limite pneumatik. Hlavne po meste.
7000 za rok x 4 roky a si na limite pneumatik. Hlavne po meste.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Pneumatiky :)
28000km po meste s nejakym beznym autom co nema tri tony ? By som povedal ze minimalne o polovicu viac.
Chalani nerobte z pneumatik vševesmírnu kovbojku : 99.99% ludi nejazdi na pneumatikach ktore vyhrali vsetky testy. To je cele, nic viac.
A pojdem az tak daleko ze zahlasim, ze 99.9% nehod sa nestane kvoli pneumatikam (!akymkolvek! pneumatikam) ale kvoli sibnutym hlavam soferov, tak trosku prehnanej rychlosti co tak trosku suvisi so sibnutou hlavou sofera, alkoholu atd. Velmi vynimocne sa semtam niekto smykne na lade, na snehu, v meste pri 42km/h rychlosti kde sa pokrcia plechy ale nemalo by sa jednat o zivoty.
Takto to vidim ja. Moja zena, moj tatko, cela moja rodina nikdy v zivote nemala pneumatiky co by vyhrali jeden jediny test. Napriek tomu som tu, zivy, zdravy, krasny, perspektivny, statisice kilometrov bez nehody, posledna 23 rokov dozadu a nemohol som za nu ja ale ten druhy.
Chalani nerobte z pneumatik vševesmírnu kovbojku : 99.99% ludi nejazdi na pneumatikach ktore vyhrali vsetky testy. To je cele, nic viac.
A pojdem az tak daleko ze zahlasim, ze 99.9% nehod sa nestane kvoli pneumatikam (!akymkolvek! pneumatikam) ale kvoli sibnutym hlavam soferov, tak trosku prehnanej rychlosti co tak trosku suvisi so sibnutou hlavou sofera, alkoholu atd. Velmi vynimocne sa semtam niekto smykne na lade, na snehu, v meste pri 42km/h rychlosti kde sa pokrcia plechy ale nemalo by sa jednat o zivoty.
Takto to vidim ja. Moja zena, moj tatko, cela moja rodina nikdy v zivote nemala pneumatiky co by vyhrali jeden jediny test. Napriek tomu som tu, zivy, zdravy, krasny, perspektivny, statisice kilometrov bez nehody, posledna 23 rokov dozadu a nemohol som za nu ja ale ten druhy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Pneumatiky :)
Tak ale ty nie si priemerny vodic. Jazdis defenzivne a zrejme co to vies o technike a technike soferovania. To je dobry zaklad aj keby si siel na holych diskoch. Ja tiez nemam problem soferovat cokolvek co ma kolesa. Akurat som zaparkoval auto co malo obute michelin energy saver vyrobene v roku 2013.
Ak by som to mal zhrnut, tak pre "normalne" jazdiaceho sofera maju lepsie pneumatiky vyhodu len asi v 2 situaciach:
1. Brzdenie za mokra a na roznych mazlavych povrchoch. Cim mazlavejsie a hladsi asfalt, tym vacsi rozdiel medzi zlou a dobrou pneu. Tam je ten rozdiel extremny. Jasne, vacsinu z tychto situacii odstranis tym ze budes predvidat a davat pozor na ostatnych a vpodstate uz ani nepamatam kedy som brzdil s ABS. Ale aj tak, obcas sa to zide.
2. Aj v 50tke v meste vies auto poslat do zvodidiel. Uplne idealne su na to zakruty dole kopcom ktore sa na konci utahuju. Co spravi bezny vodic ked uvidi pred sebou koniec zakruty ktory nahle meni polomer k prudsiemu?
Cize na jednej strane mame
1. kopec dole, co odlahcuje zadnu napravu.
2. pribrzdenie, co odlahcuje zadnu napravu.
3. mokry mazlavy asfalt, co extremne znizuje prilnavost
4. trhnutie volantom do strany, lebo sak zakruta.
Bum, v 50tke ides dverami napred do protismeru. Ti horsi to opru hned do zvodidiel napravo. Ti lepsi tomu daju este jednu kontru a skoncia v protismere.
V tomto pripade lepsia pneumatika pomaha v tom ze ma proste viac gripu, lebo sa v rozpocte na vyrobu nasiel pristor aj na siliku. A tiez ze sa sprava ovela predvidatelnejsie.
Lacne pneumatiky su vacsinou take ze haha ide to jak po kolajniciach a o sekundu neskor ze hmm, volant akoby odpojeny od kolies a ideme rovno...
Pri lepsej pneumatike si uz vyrobca dal zalezat na simulaciach a testoch, a dokaze ju naladit tak ze ta pekne dopredu upozorni ze uz to nezvlada. To je velka vec pre bezpecnost.
Mimo toho je dost mozne ze si nikdy nevsimne rozdiel.
Ak by som to mal zhrnut, tak pre "normalne" jazdiaceho sofera maju lepsie pneumatiky vyhodu len asi v 2 situaciach:
1. Brzdenie za mokra a na roznych mazlavych povrchoch. Cim mazlavejsie a hladsi asfalt, tym vacsi rozdiel medzi zlou a dobrou pneu. Tam je ten rozdiel extremny. Jasne, vacsinu z tychto situacii odstranis tym ze budes predvidat a davat pozor na ostatnych a vpodstate uz ani nepamatam kedy som brzdil s ABS. Ale aj tak, obcas sa to zide.
2. Aj v 50tke v meste vies auto poslat do zvodidiel. Uplne idealne su na to zakruty dole kopcom ktore sa na konci utahuju. Co spravi bezny vodic ked uvidi pred sebou koniec zakruty ktory nahle meni polomer k prudsiemu?
Cize na jednej strane mame
1. kopec dole, co odlahcuje zadnu napravu.
2. pribrzdenie, co odlahcuje zadnu napravu.
3. mokry mazlavy asfalt, co extremne znizuje prilnavost
4. trhnutie volantom do strany, lebo sak zakruta.
Bum, v 50tke ides dverami napred do protismeru. Ti horsi to opru hned do zvodidiel napravo. Ti lepsi tomu daju este jednu kontru a skoncia v protismere.
V tomto pripade lepsia pneumatika pomaha v tom ze ma proste viac gripu, lebo sa v rozpocte na vyrobu nasiel pristor aj na siliku. A tiez ze sa sprava ovela predvidatelnejsie.
Lacne pneumatiky su vacsinou take ze haha ide to jak po kolajniciach a o sekundu neskor ze hmm, volant akoby odpojeny od kolies a ideme rovno...
Pri lepsej pneumatike si uz vyrobca dal zalezat na simulaciach a testoch, a dokaze ju naladit tak ze ta pekne dopredu upozorni ze uz to nezvlada. To je velka vec pre bezpecnost.
Mimo toho je dost mozne ze si nikdy nevsimne rozdiel.
Re: Pneumatiky :)
Ja teraz chvíľu núdzovo jazdím na pneu GT Radial vyrobených v 2010. A je to teda riadny odpad. Auto má použiteľných asi tak 40 koní z 275, do každej mokrej zákruty pomaly a hlavne nepridávať plyn, ináč ideme okamžite bokom. Už aby som dostal slovenský TP a podľa neho kúpil poriadne pneu (samozrejme také čo vyhrali testy, ako ináč), nové disky už čakajú - umyté a navoskované.
ITX >>> ATX
Re: Pneumatiky :)
Proste auto co da 7000km, tam su celorocky ok aj pri 35st lebo proste nedostanu tolko zabrat, nepojdu 500km v kuse po dialnici pri 35+
Rozmyslal som nad CC2 na i30, lenze ak vyrobca tvrdi ze su do +30 a predstavim si ze v lete ked je 35-40 pojdeme 1500km do Fra tak neviem ci ich neznicim skor jak by som mal..ak by dal Michelin -10 az 40 tak som s tym ok
Rozmyslal som nad CC2 na i30, lenze ak vyrobca tvrdi ze su do +30 a predstavim si ze v lete ked je 35-40 pojdeme 1500km do Fra tak neviem ci ich neznicim skor jak by som mal..ak by dal Michelin -10 az 40 tak som s tym ok
Spoiler: ukázať
Re: Pneumatiky :)
videl som zimne na amg v horucom lete. asi to bol nejaky socialny pripad..
celorocky to preziju bez ujmy.
celorocky to preziju bez ujmy.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Pneumatiky :)
vobec sa netrap s konkretnymi cislami co sa tyka teplot. Ked raz pojdes 8 hodin v tom teple, nie je to presne to iste ako ked vyrobca tvrdi "tieto pneu by sa nemuseli pouzivat nad 39 stupnov" - to mas keby si bol furt v Egypte a jazdil nonstop. To je rozdiel medzi furt jazdim v Egypte cize 3/4roka tie pneumatiky roluju na 65 stupnovom asfalte, versus teraz idem 8 hodin v 37 stupnovej teplote do Francuzska po asfalte co ma 65 stupnov a nikdy viac tento rok uz pneu taku teplotu nezaziju.
to iste rychlostny aj hmotnostny index - ked mas pneu cajchovanu na 220, tak to neznamena ze ju okamzite roztrhne ked sa zabudnes dole kopcom a atakujes 265. Neroztrhne. Ale ta pneu jednoducho nebola skonstruovana aby furt chodila 250, aby z podia v Nurgburgringu tahala 260 na LeMans a tam zabila dalsie podium.
to iste rychlostny aj hmotnostny index - ked mas pneu cajchovanu na 220, tak to neznamena ze ju okamzite roztrhne ked sa zabudnes dole kopcom a atakujes 265. Neroztrhne. Ale ta pneu jednoducho nebola skonstruovana aby furt chodila 250, aby z podia v Nurgburgringu tahala 260 na LeMans a tam zabila dalsie podium.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Pneumatiky :)
No zrovna pri tom rychlostnom indexe by som si tak isty nebol. Skus ist trebars na 210 indexe 5minut 230 a daj vediet ci neucitis spalenu gumu
Tak ci tak, zaujimal by ma ten udaj -10 +30°C... ja som sa k nemu nedopatral
Tak ci tak, zaujimal by ma ten udaj -10 +30°C... ja som sa k nemu nedopatral
Re: Pneumatiky :)
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Pneumatiky :)
Daj vedieť kde sa dá ísť 230km/h 5 minut... Ty si kedy naposledy tolko šiel?
Točíš tu o niečom čo ani sám nerobíš a tiež platí že drvivá vačšina jazdí tak do 150km/h - tých pretekárov na dialnici už tiež nie je tolko čo kedysi a drvivá väčšina áut ani 230km/h nedá...
Čítať tie vaše teorie, tak to je ako počúvať Mareka Šouna ked každý den odhaluje pravdu
Re: Pneumatiky :)
Povedal clovek co nerozozna rozdiel medzi barum bravuris a michelin PS5, ale zato rozozna rozdiel medzi hmotnostnym indexom 96 a 92
A hej, mas pravdu, suhlasim s tebou.
A hej, mas pravdu, suhlasim s tebou.
Re: Pneumatiky :)
na tie nase "zimy"... ak sa bavime o bielom pekle, tak len nordic pneu/retaze/hroty to zachrania.hawkeye napísal: ↑Pi 25. Nov, 2022, 23:03 https://www.michelin.co.uk/auto/advice/ ... ason-tyres
cast:What are all-season tyres?
otazka je ze ci ma zmysel sypat penaze do giga-winter pneu, pre par krizovych dni, kde aj tak budes nuteny vystupit a dat retaz.
tak ci tak, celorocky maju 3pmsf to znamena ze boli testovane ako zimne...
Spoiler: ukázať
Re: Pneumatiky :)
tak co sa tyka priechodnosti snehom(alebo schopnosti vyjst hore kopcom), tak tam tie rozdiely medzi jednotlivymi zimnymi pneu nebudu nejak velke. Casto tam bude nejaka lacna cinska pneu aj lepsia ako trebars michelin...
Giga-winter pneu sa nekupuje preto ze ide po snehu ako ratrak, ale preto ze je vo vsetkom aspon priemerna a nema velku nejaku slabinu v ziadnej zimnej situacii.
Pre mna dobra zimna pneumatika znamena ze neplave na suchu, drzi na vode a chova sa predvidatelne. Ked chces ratrak tak ti stacia nejake tie lacne vraniky Green D. HPL 4 s 11mm dezenom
Giga-winter pneu sa nekupuje preto ze ide po snehu ako ratrak, ale preto ze je vo vsetkom aspon priemerna a nema velku nejaku slabinu v ziadnej zimnej situacii.
Pre mna dobra zimna pneumatika znamena ze neplave na suchu, drzi na vode a chova sa predvidatelne. Ked chces ratrak tak ti stacia nejake tie lacne vraniky Green D. HPL 4 s 11mm dezenom
Re: Pneumatiky :)
https://www.pneuvranik.sk/144/zimne-pneu-green-diamond hroty nesmieme, toto je sposob ako s tym vycurat.
https://www.pneuvranik.sk/x6322/protekt ... ms_-vranik 50e protektor ..
cc2 80e.. nove barum, hankook 50-60...asi sa protektor neoplati.
https://www.pneuvranik.sk/x6322/protekt ... ms_-vranik 50e protektor ..
cc2 80e.. nove barum, hankook 50-60...asi sa protektor neoplati.
Spoiler: ukázať