Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Mne pride vypukli dost. Hlavne po tom co som sa vo februari snazil objednat auto pri com kriteria splnalo 10modelov a:
5 z nich sa dali iba elektro, lebo nesplnili fleet emisie(Opel Combo, citroen berlingo, renault kangoo, mercedes citan, peugeot rifter)
1 sa dal iba elektro, N1 verzia s mrezou, bez vybavy a slabym spalovakom... Lebo fleet emisie... (peugeot partner)
1 sa nedalo objednat vobec ani ako elektro, lebo fleet emisie (fiat doublo)
2 Tourneo a caddy akurat prechadzali na novu generaciu, stara uz vypredana a novy v nedohladne. Ponuka silno obmedzena skrz fleet emisie...
A jedine co sa dalo objednat bola toyota proace city... Ktora je vdaka absencii konkurencie zahltena objednavkami... Predavaju ju len vdaka tomu ze toyota predava mnozstvo hybridov, takze do 2024-2025 si mozu dovolit ponukat tento fuj fuj spalovak vo svojom fleete a neplatit tak pokuty za emisie.
Cize hej, povedal by som ze to je celkom obmedzujuce.
5 z nich sa dali iba elektro, lebo nesplnili fleet emisie(Opel Combo, citroen berlingo, renault kangoo, mercedes citan, peugeot rifter)
1 sa dal iba elektro, N1 verzia s mrezou, bez vybavy a slabym spalovakom... Lebo fleet emisie... (peugeot partner)
1 sa nedalo objednat vobec ani ako elektro, lebo fleet emisie (fiat doublo)
2 Tourneo a caddy akurat prechadzali na novu generaciu, stara uz vypredana a novy v nedohladne. Ponuka silno obmedzena skrz fleet emisie...
A jedine co sa dalo objednat bola toyota proace city... Ktora je vdaka absencii konkurencie zahltena objednavkami... Predavaju ju len vdaka tomu ze toyota predava mnozstvo hybridov, takze do 2024-2025 si mozu dovolit ponukat tento fuj fuj spalovak vo svojom fleete a neplatit tak pokuty za emisie.
Cize hej, povedal by som ze to je celkom obmedzujuce.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Hlavne asi matrix (svetla s vyrezavanim). Mám tu Matrix LEDky od Helly s 200+ adresovatelnymi ledkami, ale Matrix funkcia je prístupná (zatial) len pre nejakú blbu svetelnú šou. Radar pre mŕtvy uhol v zadnom nárazníku a indikátory v zrkadlach (inak je mŕtvy uhol v pohode, ale ten radar ma ešte funkciu navyše pri parkovaní). Čítanie značiek (lebo tesla odmieta platiť za patent Mobileye) a menej pipania (napr korekcia pri kontakte s ciarou). A možno trošku mäkší podvozok a užšiu karosériu (+ ca. 10cm oproti Superbu), pričom aj disky sú zbytočne široké (ľahko ich suchne človek, nepomôže ani ochrana na pneu)
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Nechceš nechať tie starosti až ďalšej generácií?
nie, nechcem.
Preco nechcu blazni strasidelne tlačiaci na pílku - politici ktori tomu hovno rozumeju, vizionari atd - prenechat tieto starosti dalsej generacii ?
Lebo ty su uvedom jednu vec, este predtym ako ti pan dochtor bude musiet vysvetlit - ze dodnes si si mohol v pohode kupit Mercedes vrčiak sprinterík za 33k bez dph, ale zajtra si budes musiet kupovat mercedes sprinterik bzučiak len za 77k eur. Ale neboj nic, najazd ma v pohode 95km ked netreba kurit, to predsa pre NAKLADNU DODAVKU musi stacit. A hlavne sa ziadna dodavka nevyskytuje na Orave Spiši alebo Vysokych Tatroch, takze nikdy nestretne -25 alebo -32 stupnov vonkajsiu teplotu, kde sa jej dojazd skrati pod 50km. Fabulujem ? Jasne.
Ze si mohol kupit Renoltík Oplík Trafik Vivaro pod 20k bez dph. Fordík Tranzitík lahko cez dvacku.
Jedna vec su rodinne osobne auticka Honda e, ma to styri sedadla, je to rodinne, koniec fabulaciam... druha vec je ze mam odlozene screenshoty inzeratov dva roky dozadu, stvorrocne Superby kombi sa ponukali okolo 11k eur bez dph, noze mi najdi AKEKOLVEK adekvatne elektro za plusminus rovnaku cenovku. A vobec nemusis riesit s panom dochtorom ze polovicka Slovenska byva v panelakoch a ich moznosti nabijania su... diplomaticky povedane... uplne nakkt. Skus si predstavit co by sa stalo keby sa DNES rozbehlo tych par stotisic aut nabijat, asi tak kde.
Ja viem, to sa vsetko vyriesi v buducnosti. O 15 rokov. Pan doktor bude stat na kazdej ulici a bude s usmevom mavat okoloiducim.
nie, nechcem.
Preco nechcu blazni strasidelne tlačiaci na pílku - politici ktori tomu hovno rozumeju, vizionari atd - prenechat tieto starosti dalsej generacii ?
Lebo ty su uvedom jednu vec, este predtym ako ti pan dochtor bude musiet vysvetlit - ze dodnes si si mohol v pohode kupit Mercedes vrčiak sprinterík za 33k bez dph, ale zajtra si budes musiet kupovat mercedes sprinterik bzučiak len za 77k eur. Ale neboj nic, najazd ma v pohode 95km ked netreba kurit, to predsa pre NAKLADNU DODAVKU musi stacit. A hlavne sa ziadna dodavka nevyskytuje na Orave Spiši alebo Vysokych Tatroch, takze nikdy nestretne -25 alebo -32 stupnov vonkajsiu teplotu, kde sa jej dojazd skrati pod 50km. Fabulujem ? Jasne.
Ze si mohol kupit Renoltík Oplík Trafik Vivaro pod 20k bez dph. Fordík Tranzitík lahko cez dvacku.
Jedna vec su rodinne osobne auticka Honda e, ma to styri sedadla, je to rodinne, koniec fabulaciam... druha vec je ze mam odlozene screenshoty inzeratov dva roky dozadu, stvorrocne Superby kombi sa ponukali okolo 11k eur bez dph, noze mi najdi AKEKOLVEK adekvatne elektro za plusminus rovnaku cenovku. A vobec nemusis riesit s panom dochtorom ze polovicka Slovenska byva v panelakoch a ich moznosti nabijania su... diplomaticky povedane... uplne nakkt. Skus si predstavit co by sa stalo keby sa DNES rozbehlo tych par stotisic aut nabijat, asi tak kde.
Ja viem, to sa vsetko vyriesi v buducnosti. O 15 rokov. Pan doktor bude stat na kazdej ulici a bude s usmevom mavat okoloiducim.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
aktualna verzia je pre poslednu milu uplne dostatocna
nova verzia v predaji od 2023/2024 bude dostatocna aj pre lokalne kurierske sluzbyVo veľkých mestách, ako je napríklad Bratislava či ostatné krajské mestá na Slovensku ale takisto kuriéri prejdú denne do 100 km. V tomto prípade im teda pokojne vystačí aj verzia s menšou batériou. Veľmi podobne sú na tom aj kuriéri iných logistických spoločností. Tí, ktorí jazdia do obcí v okolí logistického centra v prieme denne prejdú 150 až 160 km. V Nitre kuriér za deň najazdí 70 km pri 100 balíkoch za deň, takže eSprinter s menšou batériou by v takomto prípade bez problémov vystačil aj v zimných mesiacoch.
The upcoming refresh of the Mercedes eSprinter electric van has been tested with impressive results on both range and efficiency. In fact, they’re almost too impressive to be believed.
The test was conducted by TÜV Süd, an independent testing agency, on a real-world route through the mountains in Southern Germany – from Stuttgart to Munich and back again. The drive happened in mid-October, before winter cold or inclement weather set in – rain and snow can both lower efficiency for all vehicles by increasing rolling resistance.
On the trip, the eSprinter traveled 475km (295 miles) with an additional 20km (12 miles) left in the battery at the end of the trip. This worked out to an efficiency of 21.9kWh per 100km, equivalent to 2.8 miles/kWh, or about 350Wh/mi.
Mercedes already sells the eSprinter in Europe, but the 2024 model is getting a big refresh. The current version has two smaller battery options – 41kWh and 55kWh, good for 115km and 150km (71 and 93 miles) of range, respectively.
This makes the van useful for local last-mile or across-town delivery applications, which many of these vehicles are used for, but restricts it from longer or more difficult routes.
The 2024 model will get larger battery options covering a wider spread, rumored at 60/80/120kWh. The larger gap between the smallest and largest batteries will mean that purchasers can get a van more suited to their specific needs so that customers who only need to do local deliveries don’t need to waste money and weight on extra batteries. One of those needs could be overlanding – or “vanlife” – which is increasingly popular and would be much easier to do with the 2024 model’s larger battery options.
irelevantne ako spotreba vojádžeraSkus si predstavit co by sa stalo keby sa DNES rozbehlo tych par stotisic aut nabijat, asi tak kde.
Re: Všeobecná diskusia II
Fajn, kurierov mame. Co o nieco typickejsie pouzitie dodavky. Rano do nej sadnes, otocis KE-BA-budapest-KE a vecer si doma?
Sadnes, otocis KE-BA-KE vpodstate bez zastavky a si doma?
Vezmes kamarata, otocis KE-francuzko-KE a na druhy den si doma?
Sadnes, otocis KE-BA-KE vpodstate bez zastavky a si doma?
Vezmes kamarata, otocis KE-francuzko-KE a na druhy den si doma?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to je nepodstatne, co tam po detoch v Afrike. Okrem ineho, ropa takisto nie je ziadny biely anjelik.
A hlavne... vies co... tazba lithia, kobaltu atd, sa v buducnosti vyriesi.
Irelevantne ako cenovka 120kWh Sprintera. Az na to, ze vsetci budeme platit vyssie ceny za tovary ktore ten Sprinter prevezie. Pohoda.
By ma zaujimalo aku odmenu dame tomu kretenovi co kupil spedicnym sluzbam tie prve generacie Sprinterov, ktore su proste nahovno. Strasidelne drahe, financna navratnost nikde, absolutne nikde, technicka zhovadilost, proste nevadi, dajte dotacie, ideme onanovat nad zelenymi nez zelenšími excelovymi tabulkami s tonami CO2, CO3 a ostatne nas hovno zaujima a hovno tomu rozumieme.
Zaslepenost. Sialenost. Zhovadilost. Sekta.
Kto chce, nech si kupi Renoltik Zoe. Ale nenutte ho vsetkym. Kto chce, nech ma Teslicku a nech sa trikrat vydrbe na autopilote ako moj kolega. Kludne.
A hlavne... vies co... tazba lithia, kobaltu atd, sa v buducnosti vyriesi.
Irelevantne ako cenovka 120kWh Sprintera. Az na to, ze vsetci budeme platit vyssie ceny za tovary ktore ten Sprinter prevezie. Pohoda.
By ma zaujimalo aku odmenu dame tomu kretenovi co kupil spedicnym sluzbam tie prve generacie Sprinterov, ktore su proste nahovno. Strasidelne drahe, financna navratnost nikde, absolutne nikde, technicka zhovadilost, proste nevadi, dajte dotacie, ideme onanovat nad zelenymi nez zelenšími excelovymi tabulkami s tonami CO2, CO3 a ostatne nas hovno zaujima a hovno tomu rozumieme.
Zaslepenost. Sialenost. Zhovadilost. Sekta.
Kto chce, nech si kupi Renoltik Zoe. Ale nenutte ho vsetkym. Kto chce, nech ma Teslicku a nech sa trikrat vydrbe na autopilote ako moj kolega. Kludne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
KE-BA-KE cez Maďarsko s nejakou nahodnou nabijackou okolo Budapesti
https://abetterrouteplanner.com?plan_uu ... 065261fbb8
Plati pre asi 80 kWh bateriu, uz je tam nejaka degradacia v modeli zahrnuta. Id4 bude mat asi trosku vyssiu spotrebu. V kazdom pripade nic nerealne, 460km za nejakych 5h aj s pauzou (nevrav, ze by si si ju nespravil) je normalka. To iste s FR viem nasimulovat a bude to realne.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
bude. Len nezabudnite na cenovky nabijania na verejnych vyondievačkách, ceny prestojov (traja chlapi tvrdnu hodinu na vyondievacke a ty im musis zaplatit tu hodinu normalnu vyplatu) a take drobnosti ze napriklad tutok v baraku sused na prvom je kurier a dodavku parkuje u nas, doma. Nie na firme.
Ale samozrejme nie je ziadny problem aby o pol osmej vecer, ked skonci s rozvozom balickov, tahal jak chuj do Ivanky s elektrododávočkou, tam sadol do spalovaku, odviezol sa domov do Péééétržky a potom rano naopak, spalovakom do Ivanky pretoze pojde o piatej rano takze budu prazdne cesty a sadne do elektrododavocky ktora sa na firme celu noc nabijala. Pri jazde na tom spalovaku sa nevytvoria ziadne emisie ani naklady, proste pohoda - nie, prosim nechodte na mna s tym ze kurieršofér bude jazdit elektromobil. Nema na neho. Takyto cyklus rozhodne spravi povolenie kuriera atraktivnejsim ale na to sa vysrat. to sa v buducnosti vyriesi samosašoférujúcimi dodávočkami.
Naspat k tomu susedovi soferovi : bude jazdit spalováčik pekne krasne takze sme denne prejazdili 40km navyse v ramci zachrany planety a znizovania nakladov. Nezabudnut na častice z pneumatik plus zanedbame nejaky ten drobny cas kuriera, je to jeho hodina, ja ju mam v pipine.
Hops takze naspat k problemu ze Šprinteríkdodávočka sa celu noc nabijala v depe. SPS tvrdi ze ma 750 dodávočiek https://www.sps-sro.sk/ samozrejme nie na jednej hromade ale cojaviem nech maju 80 v posratej Bubline. Vobec neriesim nejake vacsie logisticke celky a'la Mnichov Pariz, to je daleko. Uz len to nabijanie vsetkych nakladiakov a polonakladiakov na depe SPS, DHL, UPC bude sranda srandovna - no ved coze je to 3-4 MW na dvore.
Asi ste este nikto neriesili energeticku situaciu v administrativnej budove, ze nie ? Rezervovane kapacity, odbery, pokuty za nedodrzanie nahlasenych, pokuty za prekrocenie nahlasenych... Hajde predlzovacka z letiska. V buducnosti budu lepsie predlzovacky !
Ja viem, v buducnosti sa vsetko vyriesi. Ono vlastne uz je vyriesene. Inak som zvedavy co predvedie Tesla Kamijón v realite, vsetci sucasni zakaznici maju strasidelne strasidelne NDA... cenovka bude hrozna, ale zase americke dotacie 120.000 $ na kazdy kus [!!!!!!] to vytiahnu do pohody.
Ale samozrejme nie je ziadny problem aby o pol osmej vecer, ked skonci s rozvozom balickov, tahal jak chuj do Ivanky s elektrododávočkou, tam sadol do spalovaku, odviezol sa domov do Péééétržky a potom rano naopak, spalovakom do Ivanky pretoze pojde o piatej rano takze budu prazdne cesty a sadne do elektrododavocky ktora sa na firme celu noc nabijala. Pri jazde na tom spalovaku sa nevytvoria ziadne emisie ani naklady, proste pohoda - nie, prosim nechodte na mna s tym ze kurieršofér bude jazdit elektromobil. Nema na neho. Takyto cyklus rozhodne spravi povolenie kuriera atraktivnejsim ale na to sa vysrat. to sa v buducnosti vyriesi samosašoférujúcimi dodávočkami.
Naspat k tomu susedovi soferovi : bude jazdit spalováčik pekne krasne takze sme denne prejazdili 40km navyse v ramci zachrany planety a znizovania nakladov. Nezabudnut na častice z pneumatik plus zanedbame nejaky ten drobny cas kuriera, je to jeho hodina, ja ju mam v pipine.
Hops takze naspat k problemu ze Šprinteríkdodávočka sa celu noc nabijala v depe. SPS tvrdi ze ma 750 dodávočiek https://www.sps-sro.sk/ samozrejme nie na jednej hromade ale cojaviem nech maju 80 v posratej Bubline. Vobec neriesim nejake vacsie logisticke celky a'la Mnichov Pariz, to je daleko. Uz len to nabijanie vsetkych nakladiakov a polonakladiakov na depe SPS, DHL, UPC bude sranda srandovna - no ved coze je to 3-4 MW na dvore.
Asi ste este nikto neriesili energeticku situaciu v administrativnej budove, ze nie ? Rezervovane kapacity, odbery, pokuty za nedodrzanie nahlasenych, pokuty za prekrocenie nahlasenych... Hajde predlzovacka z letiska. V buducnosti budu lepsie predlzovacky !
Ja viem, v buducnosti sa vsetko vyriesi. Ono vlastne uz je vyriesene. Inak som zvedavy co predvedie Tesla Kamijón v realite, vsetci sucasni zakaznici maju strasidelne strasidelne NDA... cenovka bude hrozna, ale zase americke dotacie 120.000 $ na kazdy kus [!!!!!!] to vytiahnu do pohody.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Turbo, 80 dodaviek x 11 kW wallbox = 880 kW instalovana kapacita. 1 MW pre takyto vozovy park mi nepride vela. Mozu tam mat pritom aj nejake rychlonabijacky (pre pripad potreby), alebo nižší instalovany vykon a riadenie nabijania. Asi bude lepsie to nechat na firmu a distribucku. Ked si to objednaju, tak im to distribucka zabezpeci.
Priklad: len ja mam vo firme 3 klimy s max. odberom 22 kW. Ako firma uz mame asi 3tie trafo pre labaky a vyrobu (ca. 300 ludi office, ciste priestory, 4x 22 kW nabijacka na auta (povinne vybavenie, stavebny zakon vyzaduje), halda strojov vyzadujuca klimu, ...). Jednoducho, ked to potrebujes, tak ti distribucka ponukne riesenie. Dalej je to len o peniazoch.
Inak, verejne nabijacky, napr. cez Elli nabijas na Ionity za 35c/kWh
https://www.elli.eco/de/ladetarife
Priklad: len ja mam vo firme 3 klimy s max. odberom 22 kW. Ako firma uz mame asi 3tie trafo pre labaky a vyrobu (ca. 300 ludi office, ciste priestory, 4x 22 kW nabijacka na auta (povinne vybavenie, stavebny zakon vyzaduje), halda strojov vyzadujuca klimu, ...). Jednoducho, ked to potrebujes, tak ti distribucka ponukne riesenie. Dalej je to len o peniazoch.
Inak, verejne nabijacky, napr. cez Elli nabijas na Ionity za 35c/kWh
https://www.elli.eco/de/ladetarife
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
meanwhile
Zpět k Audi, které od roku 2026 dodávat na světový trh pouze EL vozy.
To není daleko…
Re: Všeobecná diskusia II
tieto zlomky promile prípadov chceš použiť ako dôkaz, prečo to pre väčšinovu populáciu nebude fungovať?
Re: Všeobecná diskusia II
zle si to skopíroval
Audi bude od roku 2026 uvádět na světový trh pouze nové modely s elektrickým pohonem. Do roku 2033 pak postupně ukončí výrobu vozidel se spalovacími motory.
Re: Všeobecná diskusia II
Len sa mi to zda alebo si mi poslal mapku platnu pre model Y long range ked sme sa bavili o kurieroch, dodavkach a sprinteroch? To je nejaka forma trollingu?maniak napísal: ↑St 28. Dec, 2022, 11:27 KE-BA-KE cez Maďarsko s nejakou nahodnou nabijackou okolo Budapesti
https://abetterrouteplanner.com?plan_uu ... 065261fbb8
Plati pre asi 80 kWh bateriu, uz je tam nejaka degradacia v modeli zahrnuta. Id4 bude mat asi trosku vyssiu spotrebu. V kazdom pripade nic nerealne, 460km za nejakych 5h aj s pauzou (nevrav, ze by si si ju nespravil) je normalka. To iste s FR viem nasimulovat a bude to realne.
A neviem, ja pauzu robim vacsinou po 5-6hodinach cesty tak 20minut.
Je dost pravdepodobne ze pre vacsinovu populaciu to bude minimalne zo zaciatku pomerne funkcny model. Zabu musis varit pomaly.
Naposledy upravil/-a SKiLEX v St 28. Dec, 2022, 12:35, upravené celkom 2 krát.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja tiez som bez pauzy. 5 hodin nie je tak vela aby som niekde na parkovisku rozjimal.
.