Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

V tom pripade to znamena ze je kona efektivnejsia ako tesla o desiatky percent. Co sa mi uplne nezda.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Kamos co ma hajbrida (toyo) zas hovori, ze ma z toho v zime benzinak :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

1adad1 napísal: Št 29. Dec, 2022, 21:58 Konu elektro mame v robote, tých 140kmh bude za 23-25, 160 tak za 25-30. Po diaľnici tých 320-350km dáš keď ideš okolo 130-140. S kludnou nohou verím ze aj 400km spravíš.
Ako so 62 kWh baterkou pri spotrebe 23 kWh/100km das po dialnici 320km?
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... tam je urcite nejaka rezerva, ne ? Vies jak na spalovaku, ked ti ukaze nulu tak to neni nula :)




>> Sharan 1,9TDi 86kw bez DPF

absolutne ano. Osobne som dral 20 rocny Galaxy 1.9tdi 85kW teda ten isty produkt ako si si zaumienil, za 14 rokov mojho vlastnictva bolo raz na Šwechate a snad trikrat v Šenkviciach, inak furt len Bublina. Kupene s najazdom 800.000km (ano, fakt, prve tri roky rakusky Bosch, 360.000km, potom špedička na opatrovatelky Slovensko-Svajciarsko) a skoncilo s najazdom milion kilometrov u bratranca na dedine pred dvomi rokmi kde zije dalsi - lepsi - zivot. Motor AUY. Pochadza z lahkych nakladnych strojov [!] ako derivat do osobneho vozidla, v nakladakoch vydrzi milion.

Do mesta bez problemu. 1.9tdi ma svoje vlastne cirkusy a'la zatuhavajuce turbo, ale celkovo je to jeden z poslednych dieslovych strojov ktore mozes v zime posuvat po dvoch kilometroch a jazdit studene od novembra do marca a nic sa mu nestane. Moje trasy boli 4.4km, 6.7km, 7.7km, dlhsie nez 20km ten stroj prakticky nikdy nesiel. Motora som sa nikdy nechytil. Turbo sa da vycistit, netreba ho hned menit ako blazon.

Pred kupou si sprav jednoduchu diagnostiku, vyrovnavacie davky vstrekovacov, tlaky turba pri jazde (plny kotol treti prevod, stvrty prevod, od nejakych 1400rpm do 3500rpm by si na trojke mal dat, na stvorke je to nereal lebo rychlost), daj si pozriet hrdzu na podvozku. Vsetky Sharany maju bufiky, prakticky na istotu fungovat nebude jedine ze by ho majitel opravoval ; daju sa lahko prerobit na plnohodnotne nezavisle kurenie.

Rozhodne doporucujem. Veselo aj 96kW, ak zozenies tak kludne aj 110kW verziu (ano, 1.9tdi 110kW ; nie 2.5tdi 110kW).
Vynikajuco odprevodovane, 130km/h toci na 2250rpm co je sotva domena sucasnych vozov, nie masiny 20 rokov starej.

Kludne sa pytaj, hovorim mal som to auto 14 rokov a vyhradne v meste.
V najblizsej rodine mame tri, nedavno spominany foter ma tiez (2004ku a neda ju z ruky, preco by aj...)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
SAJBAMA
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 297
Dátum registrácie: So 25. Apr, 2009, 11:52
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SAJBAMA »

Prosím Vás chalani, a nemohli by ste mi niekto z tej elektriky za 30 centov za kWh niekto doniesť v kýbli alebo fúriku?
Značka: odkúpim ihneď megawatthodinové množstvá, platba možná v hotovosti, zlate, rolexkách... :facepalm: :rolleyes:
Obrázok

Turbo aj Skilex čo píšu, majú pravdu... V Toyote som bol pred dvoma týždňami a čakačka na blbý proace so spalovákom je vyše roka, keď to má byť dodávka a nie presklený mikrobus. A ESprinter je totálna chu... A v tom aká je jeho cena má turbo pravdu tiež...

Ja s nájazdom 50-100k km ročne nie som asi zákazníkom pre EV, to si uznám, ale sú to proste haraburdy :D

U nás jazdí napríklad pár GLS na ESprintery, tak sa skúste niekedy keď Vám niečo donesú opýtať na range... U nás na tom dajú cca 85-100km... Za 75 tisíc úplná paráda. Nevraviac o tom, že "starý poctivý" V6 sprinter OM642 vedel chodiť 160+ po diaľnici, a najazdiť milión kilometrov...

Stáť každých 300km, ak som na výlete no ešte dobre... Aj keď zrovna nepreferujem jedenie a nakupovanie na raststazionoch, ale proti gustu žiaden dišputát... Mojim problémom je, že ja niekam aj potrebujem ísť a byť tam na čas, 1000km na otočku za deň sám dám úplne bežne bez problémov, vrátane jednania a obeda... Z predstavy že by som musel každých 300-400km nabíjať pri mojom použití ma trafuje šľak, keď za dve minúty mám natankované ďalších 1000km, ale ako hovorím nie som typický adept na EV...

Za ďalšie EV ako nástroj šetrenia životného prostredia, tak ako tu už bolo spomenuté, je úplný nezmysel. Ešte väčší ako tí ľudia čo si kupujú od ZSE na faktúre "zelenú elektrinu"....

Kto z Vás čo tu píšete aj naozaj má / jazdí na EV?(Maniak má túším Teslu...) Mimo súťažná otázka: kde takú Teslu servisujete na Slovensku? :D
Odkiaľ beriete tie parádne spotreby? Tie z tabuliek výrobcov pri jazde v lete bez klímy?
Ja na hnusnom 2t+ spalováku pri konštantnej 110 km/h potrebujem výkon cca 22-23kW. Elektro podobnej triedy má o pol tony navyše ešte...

Na Taycane, čo je imho momentálne jediné luxusné EV v ponuke čo je hodné tých peňazí, Tesla sa proste na Porsche nikde nebude kvalitou chytať a k Mercedesu píšem nižšie, som tam nevidel na diaľnici pod 24kWh a to som išiel ako na kravách. Ja som není moc priaznivec "hyper-milingu" ale pokiaľ som V8 Sko dokázal zajazdiť za 7l na diaľnici v režime ultra-ľahká noha, tak toto by som mal jazdiť za 13kWh :D Normálne diaľničné tempo 33-37 kWh na 100, nič moc...

No a potom ešte k EV Mercedesom, keďže sa tu diskutovalo o ESprintery a EQS. Neodporúčam kupovať.

Neexistuje za tie peniaze väčšia haraburda ako EQS, treba si kúpiť normálne dieslové S400... A aspoň nemusím vypínať klimatizáciu na posledných 100 km :rofl:

Kúpa auta za tie peniaze, znamená, že očakávam aj niečo viac ako auto, a to spoľahlivosť a starostlivosť a servis.
Iné značky ohovárať nebudem, ale prakticky skoro nič iné ako MB roky nejazdím...
ESprinter sa veselo predáva, ale keď si k tomu v STARke chce technik otvoriť návod, tak mu tam ukáže len že "bude doplnené..."
Rozumej nie sú na to zaškolený a nevedia čo s tým robiť... A zopár dodrbaných ich u nás vzadu Motorcare stojí...
A takýto "mercedes benz ownership experience" funguje aj pri EQS za 180 tisíc :facepalm:
Z Motorcaru odišli nejaký zamestnanci, a schválne sa ich niekto skúste opýtať, koľko technikov majú na SVK zaškolených na prácu s tým vysokonapäťovým systémom...
Takže momentálne ako je tam niečo pokazené, a potrebujú to odpojiť, tak chodí po nahlásení technik z Maďarska alebo Viedne... Rozumej dva - tri dni sa čaká na technika čo to odpojí, potom niečo skúsia vymeniť, potom sa zase čaká na technika čo to zapojí... A keď to nepomôže tak znova... A takto tam majú pár ležiakov už týždne...

Ku dnešnému dňu je pri MB jednoduchšie nájsť na u nás človeka certifikovaného na rozobratie a poskladanie AMG motoru, ako na prácu na EV...
A za tie peniaze, je to neprijateľný stav... Len taká perlička k tým technikom, keby sa na to niekto išiel pýtať lebo mu to pri tých peniazoch príde absurdné, tak sa skúste opýtať či im už niekoho v Nemecku v servise usmažilo jak to odpájal, lebo certifikáciu nemal :facepalm:

Je to celé rýchlo kvasené a nedomyslené, nemáme na to ani infraštruktúru, ani servis, a v neposlednom rade keďže sme na SVK kde stále má väčšina ľudí "staršie lacné autá" ani peniaze...
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Na to urcite dostanes odpoved ze momentalne ta nikto elektromobil kupit nenuti a ze sa to v buducnosti vyriesi.

Mozno pride aj na nejake odveci prirovnanie na styl ze ani infrastruktura na spalovacie motory nevznikla hned a predsa sa to vyriesilo.

A takto sa vieme tocit do kolecka este zopar stran.

Chceme v tom pokracovat?
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

HellAngel napísal: Št 29. Dec, 2022, 21:06 Chalani,co vravite na TDi motor este bez DPF na meste prdkanie? Ja viem, ze hladky stary benzin je na toto naj, ale avensis mi dal dovi dopo a teraz zohnat nieco rozumne benzinove v schopnom stave v cenovke okolo 5000€ je takmer nemozne. Potrebunem vacsie auto, nie nakupne kosiky. Zaujal ma Sharan 1,9TDi 86kw bez DPF
Tiez som nejaky piatok vlastnil sharan 85kW 4motion priestrane auto ale za mna na to ze to bolo rodinne mpv biedne odhlucnene spotreba super ale tieto SAG mpv trpely trasne na korozii hlavne predok plus byva problem zo 6st manualom vymacakny obal prevodovky kedy nejde dobre zaradit rýchlosť al mefunguje bufik co akk spominal mp3turbo je pomerne casto je problem vykurit auto ak bufik funguke auto zacne kurit po 7-10 min co akutalne trva dlhsie aj mojmu benzinovemu ceedu dalsia vec vybrievane predne okno je nutnosť dovozom z talianska to chyba
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Sajbama: keď chces, môžem ti poskytnúť komplet data v csv, trasy, časť, rýchlosti, nabíjania. Model Y, váha okolo 2t v TP, spracovanie na podobnej úrovni ako Passat/Superb, jazdím identicky ako na Supe, tie isté trasy. Tam som mal celoročný priemer 5.8 l/100km nafty. Elektro mi ukazuje priemer spotreby 19.4 kWh/100km za 18,5t km, s nabijacimi stratami a predohrevom zo zásuvky (aktuálne veľký podiel) som na 21.4 kWh/100km. Žiaden hypermiling. Z tých 18.5t trackovanych km mam okolo 30% priemerný rýchlosť na úrovni 100-105km pri spotrebe 19.4 kWh.
Ja samozrejme súhlasím, nie je to pre každého, ako zdaleka nie je pokrytý trh podľa potreby. Sme v národnej fáze technológie (povedzme influexny bod, kde dochádza k rychlejsiemu rozširovaniu, vidieť to na severských krajinách, nastupuje to v DE/AT, Benelux, Čína je silný hráč, USA s pick-up-mi).
Inak, infraštruktúra, DE/AT sú už celkom v pohode, v IT som tiež nemal nejak problém. SK je poslabsie.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5857
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

EQrady mercedesoc prepadavaju v kazdom teste.

Je na jednu stranu fajn vidiet po dlhej dobe, ze automobilky maju co skusat, nie je to na jedno kopyto ale hej, eqs abpod. Slabota.

Zevraj elektricka 7 od bmwje o urovne vyssie, ale to len z recky nejakej su to auta mimo mna uplne...
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa HellAngel »

mp3, lopo dakujem. Idem popozerat tie alhambry, este skusim jedneho lokalneho servisaka, ci by sa mi na to nepozrel. Hrdza pri tychto rocnikoch je problem asi vsade. 17-20 rocne vozy maju toho za sebou po vacsine dost. Mal som vyhladnutu jednu peknu CRV 2.0l benzin, ale bola rychlo fuc
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5857
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

nj CRV je málo na trhu, ja som tiež predtým skončil pri Tourane. ozaj pozor na stav, pozrieť podvozok, či nemá 4 rôzne okná a tak. Ja som to kúpil ako amatér a doplácal som potom :D (napr. 4 rôzne gumy, spatne sa za to hanbím že mi to prišlo OK) :D
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

strucne na zamyslenie : ak si niekto mysli, ze UZ DNES NESTOJI ELEKTRINA NA SLOVENSKU CEZ 30 centov za KWH, TAK SA STRASNE MYLI.

Vysvetlim : je nadherne ze platite 0.14/kWh vratane vsetkych poplatkov atd. ale trosku ste zabudli na to, ze Slovensko vysype niekde okolo 6 miliard eur [!!!!!!!!!] na energeticku podporu firmam aby neskrachovali a mozno aj nejakym sudruhom občanom. Jo ano, tieto prachy idu z vasich a mojich dani.

Takze PRIAMO moznoze elektrika stoji 12-14 centov za kWh, ALE NEPRIAMO ZAPLATIME DALEKO VIAC. Pretoze ten dlh, co si republika narobi takym alebo onakym sposobom, ten volakto bude musiet zaplatit. Zajtra alebo pozajtra. Presne to iste ako v Madarsku... lacna nafta, lacna nafta, nic sa nedeje, prešťali sme system, lacna nafta, ziadna nafta, neni nafta, ziadna nafta.

ze ?

Neexistuje moznost aby realna cena u nas v zasuvke bola 12 centov ked na burze kupis elektriku za 25 so stastim, plus to je volakde v riti odkial ju treba prepravit (netrapte sa, energeticka siet vobec nic nestoji, ta je uplne zadarmo) plus treba nieco aj zarobit.

U nas na firme sme dopadli tak, ze namiesto nejakych 14000 rocne zaplatime sto litrov pri presne tej istej spotrebe. Pohodicka. Netrapte sa, to sa v buducnosti vyriesi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

HellAngel napísal: Pi 30. Dec, 2022, 10:32 mp3, lopo dakujem. Idem popozerat tie alhambry, este skusim jedneho lokalneho servisaka, ci by sa mi na to nepozrel. Hrdza pri tychto rocnikoch je problem asi vsade. 17-20 rocne vozy maju toho za sebou po vacsine dost. Mal som vyhladnutu jednu peknu CRV 2.0l benzin, ale bola rychlo fuc
Pozri aj Touran. Prvu generaciu sme mali v robote a celkom fajn auta. Tri posuvne vyberatelne zadne sedadla, kufor pomerne velky. Pocitovo sa mi v tom lepsie sedelo vzadu ako v Sharane/Alhambre, ktore sa dost zuzuju smerom k streche a buchal som si tam hlavu o okno.

Co sa tyka spolahlivosti, tak jeden bol prakticky iba bezny servis ako olej, filtre, nejake poistne udalosti ale nespominam si ze by sa tam robilo nieco na motore alebo spojke. Pamatam si len problem s bufikom, olupujucu sa farbu na vypinacoch v interieri a hrdzu na piatych dverach. Kilometre cca 150k.

Druhy Touran bol na tom horsie so servisom - tam sa menila 2x spojka, a tlmice + pruziny, najazd cca 250k. Raz nam ohoblovalo vacku a podpalilo ventily na jednom valci + motor spapal turbo (doslova :D ). Ale tam to kolega jazdil dost, povedzme, nesetrne. Ledva starter pretocil motor a uz startoval z parkoviska. Parkovanie podobne, este auto v pohybe a uz uz vypinal motor, lebo by ho tych par sekund navyse asi stalo zivot. A uzival si zatah vocpoda, akurat skoda ze olej casto krat nemal ani len zdaleka prevadzkovu teplotu. Okrem tychto "drobnosti" to fungovalo do cca 200k km bez nejakych vacsich problemov.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

td bez dpf budu dost stare, bude si to pytat na servise, chasis hrdza aky stav
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

Njn sharan 7M bez dpfka končil v 2009 ale tak vies najst zachovale kusy

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"