@mp3turbo , no ja som tom podobne, preto som sem aj prilepil poslednú faktúru...
Ja som dlhé roky nakupoval za 47-53€ / MWh a zrazu drb cez 500...
Ale ako nám už povedal pán Minister, mali sme sa zabezpečiť... Čo na tom, že dodávateľ prakticky defaultoval...
O podpore od štátu ako mi na faktúru za 15k momentálne v tomto prvom kole výziev uznali dotáciu 146,7€ či koľko, sa tu moc teraz nechcem baviť
To je do inej debaty...
@SKiLEX , no ale ten problém tu je tak ako si už písal.
MB so normálnym motorom rok+ dodanie, ale hybrid pane za 4 mesiace...
Rovnako v rámci emisných noriem na fleet tu vznikajú nezmysli ako to čo si písal, že spoločný dodávkoidný projekt z Opel/Peugeot/Citroen kúpiš s “normálnym“ motorom len v toyote...
No a kto si myslí, že nikto nikomu elektromobil nenúti, tak uvidí za pár rokov, MB ide rušiť celú triedu A a B napr. v roku 2025 a nahradí ich elektrická platforma... Mňa teda A a B vôbec netrápia, ale nie každý bude kupovať veľkú limuzínu alebo SUV aby mal normálny motor.
@maniak , v pohode, ja ti verím, ja hovorím za seba čo som ja jazdil.
Ešte prezraď Teslu si si vybral sám alebo je voľba EV súčasť korporátnej kultúry ako už aj inde na západe?
Ja som nepovedal, že na EV nie je nič dobré, tá akcelerácia toho Taycanu je neuveriteľná
Kvalitu spracovania som myslel Model S vs EQS vs Taycan, pozeral som hlavne túto vyššiu triedu, a tam si stojím za svojim, Porsche fakt vie robiť poctivé auto, aj to toľko stojí… Model S sa za mňa spracovaním moc nechytal na súčasné MB v ktorých mám celkom prehľad, ale mňa Tesly moc neberú, bol to starší model, bohvie, možno je to teraz lepšie.
K tej spotrebe, všeobecne mám ale
“ťažkú nohu”. Tu je priemer za cca pol milióna km z troch áut čo jazdím pravidelne papierová v TP vs real:
8,3l (5.2l TP) =
60%+ 10,4l (7.4l TP) =
40%+ 7,3l (5.0l TP) =
46%+
“Bulharská konštanta“ z týchto čísiel je, že budem mať cca.
48% nadspotrebu oproti tabulkovej -sprosto povedané o polovicu navyše.
Čiže buď jazdím fakt ako úplný debil, alebo tie čísla od výrobcu nesedia tak o 33% vs real, lebo som pozeral spotrebu na rovnakých autách u iných užívateľov a zďaleka ju nemám najvyššiu
WLTP toho Taycanu píšu 22,6-25,9kWh/100km = nech sa to ľahko počíta priemer: 24kWh/100km
Vynásobné
„bulharskou konštantou mojej ťažkej” nohy 35-36kWh / 100km – čo aj sedí s tým čo som to jazdil a písal.
Takže na Sku dieslovom ma stojí v palive pri dnešných cenách a mojej nohe 100km cca 14€ s DPH.
Taycan keď budem nabíjať v robote za tú cenu čo som sem dal v predošlom príspevku (bez "zľavy" lebo tú tankovanie nemám na a + DPH lebo aj naftu som počítal s DPH) tak 100km pri 0,7€ za kWH
(v tom je zaokruhlene cena za kWh + distribúcia + DPH z tej poslednej fak...)
Cca. 24,5€ na 100km... Ďakujem pekne za také šetrenie...
Nepíšte mi prosím, že to mám nabíjať doma na 11Kw nabíjačke 9h za
“lacnú elektrinu“, keď v robote mám sústavu dimenzovanú megawatthodiny záťaže, a prežil by som tu rýchlu nabíjačku, to by bolo také isté riešenie ako si momentálne presťahovať sústruh alebo frézu domov do garáže kvôli cenám...
Niekomu to asi príde veľa, že počítam 35kWh na 100km, ale som ochotný sa obetovať a znova to vyskúšať
A samozrejme je podstatný rozdiel v spotrebe ísť 110 km/h po diaľnici, a mať v Nemecku 110 km/h priemerku, snažím sa skôr o to druhé...
Za ďalšie je to 600PS+ auto, chodiť na tom na spotrebu za mňa znamená, že som si mohol kúpiť menšie a slabšie auto. Toto mi je trochu majiteľov EV ľúto, že sem-tam okrem semaforov, kde to elektro ide úplne iné bomby, si už ani nepamätám kedy ma naposledy predbehla Tesla alebo Etron alebo iné EV na diaľnici – samozrejme
“v Nemecku“
Proste u každého EV je určitá
“range anxiety“, a potom darmo sú všetky tieto hyper super EV 500 koní +, nikto tomu v reáli nenakladá...
Alebo sa mýlim a kupujú ľudia čo naozaj šetria životné prostredie
Tie
“extrémne” spotreby čo tu písal Skilex, sú určite ľahko dosiahnuteľné, na tom Taycane sme minuli 50% batérie do pol hodinky… Launch control robí svoje, ale ani som to sem nechcel pôvodne písať aby niekto zas nemoralizoval o pirátoch a okruhoch
No a na Porsche Track Experience čo bola predvádzačka Taycanu, tam niektorým svietilo 100-120kWh/100km,
“našťastie” sa baterka prehreje za cca 15 minút tvrdej jazdy, čo je skôr ako by sa vybila...
V neposlednom rade je tu ešte celkový
“cost of ownership“, kde to EV je to najhoršie čo sa dá v Porsche kúpiť aspoň z hľadiska amortizácie.
Taycan Turbo, (nie S) v takej
“stredne sociálnej“ výbave čo som skúšal vychádza u nás okolo 190k.
2 ročný ho predám tak okolo 110-115k rozumej za 60% percent z ceny nového.
Normálna 911ka, čo je trochu extrém lebo si drží cenu najlepšie asi zo všetkých áut na trhu, je za 2 roky okolo 90% z ceny nového vozidla…
Ale to zas v Porsche mi moc nechcú predať auto
MB čo som si dával naceniť E ako náhradu za 63 naposledy, obidve vo slušnej výbave (okolo 40k doplnková), tak to vyšlo takto:
EQE 53 AMG 165k
E53 AMG 133k
Za tých 32 tisíc rozdielu spravím v pohode 160 tisíc km+ čo je aj tak záruka, keď aj budem tankovať len 100 oktán pri dnešných cenách...
A ten benzín v pohode ďalej predám...
EQE s 200k kilometrami vzhľadom na batériu neviem či bude chcieť niekto ešte kúpiť po mne...
Za mňa je toto proste moc drahé na moje pomery aby som na tom trhol hubu...
A zase v severských krajinách, no neviem čo si pod tým predstaviť či Oslo alebo iné normálne mesto s infraštruktúrou, ale tam kde som sa pohyboval ja, tam je tak chujavo, že si rád že máš 100l+ nádrž keby niečo