Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2803
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa lepermessiah »

SKiLEX napísal: Št 12. Jan, 2023, 00:14 Nie je problem takto zvysovat výkon. Problem je ze 90% tychto chiptunerov su deme... Nevedia o svojej praci vela...

Ked som sa tym zapodieval tak na novom aute najlepsie vychadzali "krabicky" ktore zapojis do OBD a po ich odpojeni nikto nezisti ze tam nieco take bolo...

https://www.cpa-chiptuning.de/en
https://www.urtuning.cz/
neviem ci prave boxy, ktore odrbavaju riadiacu jednotku su to prave orechove ..dizla este ako tak odrbes, ale benziny na to kruto doplacali. mam znameho co upravuje, mam v podstate vela znamych a jeden druheho nevedia vystat, lebo kazdy kyda na robotu toho druheho .. asi ako ITckari kydaju na robotu toho druheho (nenavidim git blame :D )

Ja keby som mal riesit upravu, beriem auto, kde viem ze silnejsia verzia ma rovnake komponenty, alebo ze tie komponenty vydrzia viac a beriem to od firmy, ktora sa specializuje a neodrbava. Napr. na taky VAG mas APR, Revo, RacingLine - vsetko roky vyvijane softy, ktore funguju vsade, nie len na valci a len kym vylezie papier z tlaciarne ako napr. v krasnom presklenom showroome pod TA3mi.

To uz ale neriesim, lebo som pracoval v eshope prave s tuningom aut ked to este bolo "in" a ten trh sa tak neskutocne dojebabral nefunkcnostou dodavatelov, neserioznostou, ignoraciou RRP ..az som si kupil hybrid, tam ma to nebude ani pokusat.
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5850
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Idk, ten cpa chiptuning odporucal typek z VAG importu... A ten druhy odporucal typek ktory mal uz "nachipovane" dvojciferne množstvo aut a co to sa im rozumie. Nasledne ked som robil resers tak obe firmy vyzerali ze vedia co robia. S urtuningom sa aj dalo dohodnut na cene.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2084
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa Miso122 »

lepermessiah napísal: Št 12. Jan, 2023, 03:01Ja keby som mal riesit upravu, beriem auto, kde viem ze silnejsia verzia ma rovnake komponenty, alebo ze tie komponenty vydrzia viac a beriem to od firmy, ktora sa specializuje a neodrbava. Napr. na taky VAG mas APR, Revo, RacingLine - vsetko roky vyvijane softy, ktore funguju vsade, nie len na valci a len kym vylezie papier z tlaciarne ako napr. v krasnom presklenom showroome pod TA3mi.
Silnejsia verzia "rovnakeho" motora takmer nikdy nie je rovnaka. Je tam rozdiel v zlozeni kovov jednotlivych casti motora. Riesilo sa to uz X krat, nie je 2.0 TSI ako 2.0 TSI.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2803
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa lepermessiah »

@Miso122 jasne ze nehovorime o piestoch ci ojniciach, ale prave tie poloosi, prevodovka. Viem o viacerych 2.0TSI 290PS upravenych na 440-460PS bez vymeny vnutra motora. Ale upravovat motor, ktory je napojeny na nejaku DQ250 a na DQ381 je sakra rozdiel.

@SKiLEX dvojciferne akoze od 10 do 99 aut? To je hodnota, ktoru poniektori robia za polrok-rok. Keby si povedal 4 cifernu, to uz by som si nazor aspon vypocul, pri 99 autach je stale len v stadiu ucenia a.k.a. junior tuner
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2084
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa Miso122 »

Vsetky EA888 (2.0TSI v R-ku, Cupre), ktore boli premapovane na 400+ koni, skor ci neskor zomru. Zalezi ako velmi im majitelia davaju zabrat. Ludia, co take auto beru pravidelne na okruh tie motory menia na beziacom pase, 1-2 nove kusy rocne. Kedze je to lacnejsie ako vymenit komplet vnutro za komponenty, co to vydrzia dlhsie.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2803
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa lepermessiah »

hm ako povies, musim povedat kamosovi, co s tym chodi na ring, ze s najazdom 230 000 uz mal mat aspon 6. motor a on blbec jazdi stale na tom jednom
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4787
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa scream »

Miso122 napísal: Št 12. Jan, 2023, 11:13 Silnejsia verzia "rovnakeho" motora takmer nikdy nie je rovnaka. Je tam rozdiel v zlozeni kovov jednotlivych casti motora. Riesilo sa to uz X krat, nie je 2.0 TSI ako 2.0 TSI.
Na to sral pes ked z atmosky vytlacis 37kw http://www.profituning.sk/chiptuning-ma ... 2013-2017/

Su auta, ktore sa oplati robit a su auta ktore sa robit neoplati a privodis im akurat skorsiu smrt.

Vela firiem robi stylom mam kupenu ( stiahnutu) mapu, reflashneme, skontrolujeme 3x na brzde a cau parky. Potom su ludia, co dokazu tieto mapy vysperkovat k dokonalosti ale takych je malo a zvacsa sa focusuju len na par znaciek.

Stale plati, ze nejaky blackbox, piggybag bude pre motor najhorsi, za tym ide "globalna mapa" pre dany motor a to najlepsie co moze byt je protune konkretneho kusu auta.

Nepisal si o aku motorizaciu ide. Pri turbe proste zvysis plniaci tlak, to je cele kuzlo. Mas vyssi tlak vo valci, vyssiu zataz na motor a turbo, vyssiu teplotu, zataz na tesnenia, niekedy idu vstreky na hranici, netreba cakat rovnaku vydrz ak ten vykon pouzivas.

Treba sa toho bat? Podla mna nie. Ak mas dobru mapu velakrat vie byt lepsia ako seriova, kde sa kvoli emisiam ochudobnuje zmes ( riziko detonacii). Zaroven sa vacsinou upravuje, len mapa pod zatazou, tj. ked si to prdkas 100km/h dedinami a hladaks plyn ides proste na seriovych hodnotach.

Ked ides pedal to the metal, tak samozrejme bude opotrebenie vacsie ale tam to zalezi od motora. Niektore znesu vacsie turbo, niektore maju problem uz ked sa vysponuje seria.
Naposledy upravil/-a scream v Št 12. Jan, 2023, 11:32, upravené celkom 1 krát.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5850
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa SKiLEX »

lepermessiah napísal: Št 12. Jan, 2023, 11:20 @SKiLEX dvojciferne akoze od 10 do 99 aut? To je hodnota, ktoru poniektori robia za polrok-rok. Keby si povedal 4 cifernu, to uz by som si nazor aspon vypocul, pri 99 autach je stale len v stadiu ucenia a.k.a. junior tuner
Osoba ktora ho odporucila si unho nechala spravit 2ciferny pocet aut. Nie ze tuner spravil 2ciferny pocet aut :D
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2084
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa Miso122 »

lepermessiah napísal: Št 12. Jan, 2023, 11:26 hm ako povies, musim povedat kamosovi, co s tym chodi na ring, ze s najazdom 230 000 uz mal mat aspon 6. motor a on blbec jazdi stale na tom jednom
Auto čo má 230k bez potrebného zásahu (servisu) v motore nechodí pravidelne okruhy :D a ani v sérii. 1-2 krát mesačne na hodinovú session je nič, ja sa bavím o celodenných trackdays každý druhý týždeň.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4787
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa scream »

lepermessiah napísal: Št 12. Jan, 2023, 11:20 @Miso122 jasne ze nehovorime o piestoch ci ojniciach, ale prave tie poloosi, prevodovka. Viem o viacerych 2.0TSI 290PS upravenych na 440-460PS bez vymeny vnutra motora. Ale upravovat motor, ktory je napojeny na nejaku DQ250 a na DQ381 je sakra rozdiel.

@SKiLEX dvojciferne akoze od 10 do 99 aut? To je hodnota, ktoru poniektori robia za polrok-rok. Keby si povedal 4 cifernu, to uz by som si nazor aspon vypocul, pri 99 autach je stale len v stadiu ucenia a.k.a. junior tuner
Ale tak ono pridat 150PS to uz je asi taka serioznejsia uprava, najskor sa bavime o niecom, kde sa nesaha na vstreky ani turbo, tam mas potom viac problemov. Ono tak ako Miso pise, ked nejakemu silnejsiemu autu nakladas, musis motor brat ako spotrebak.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Vela firiem robi stylom mam kupenu ( stiahnutu) mapu, reflashneme, skontrolujeme 3x na brzde a cau parky. Potom su ludia, co dokazu tieto mapy
>> vysperkovat k dokonalosti ale takych je malo a zvacsa sa focusuju len na par znaciek.

o tomto to je : drtiva vacsina "čipérov" proste pouzije nejaky nastroj a nieco naflashuje, prd vie o tom co to je. A taki ktori robia svoje vlastne mapy, lebo na to maju skusenosti, tych je malo a samozrejme sa nemozu venovat vsetkemu od Subaru, cez Audi, Volvo, Mazdu, John Deere az po kolobežku Ksiaomi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4787
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa scream »

Teoreticky mozu, ono tie skusenosti vies aplikovat aj plosne ale stoji to vela energie a casto aj hardwaru aby si vedel upravovat rozne typy riadiacich jednotiek. Jeden z takych ludi je "uchotd" https://er-performance.sk/

Ja mam subaru reflashnute "na kolene" , clovekom, co sa venuje minimalne dekadu len subaru. Nema dielnu, brzdu atd. ale tie mapy su najlepsie v nasich koncinach, kedze to len tupo neflashuje.

Ked si vezmes ecutek za strasne peniaze mas off shelf mapu so zaknutou jednotkou a si na tom v podstate horsie.

V usa fici coob, kupis velmi inteligentne zariadenie s diagnostikou a cez OBD si volis mapy podla komponentov nahadzanych na auto a ludia s tym ziju. Tam najst tunera, co ti spravi protune je drahe a je ich malo.

Nejaky profituning ti tam fukne odskusanu mapu a ked sa im chce pohraju sa s nejakymi hodnotami ale ladit ti auto ako vlastne nebudu.

4turbo znamy to polsky upravca, ma tiez niekedy problem korektne naladit aj na treti krat setup, kde sa stavia "novy" motor.

Cize nie je uprava ako uprava, rozhodne by som sa ale nebal cipnut 2.0tdi. Naopak pri japonskej atmosfere by som si daval pozor, kto to robi a ci to stoji za tych 5kW navyse.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2770
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa patro16 »

davnejsie sme mali v rodine vw caddy life 1.9tdi 55kw (2006) dovezeny z nemecka ked mal 160k km v 2017-tom, dal sa tam hned urobit "cip" - prehrala sa ecu na 77kW verziu, kdeze tam vraj bolo na motore vsetko rovnake ako vo "vykonnejsej" verzii len nemci ho mali znizeny pre nejaku ulavu na dani, myslim a tomu autu nic nebolo - predalo sa v 2020 s 260k km plne funkcne, dostavalo len potrebny servis ale bolo to fajn auticko teda az na to kurenie v zime - vpredu to malo sice origo vyhrievane sedacky no pre ludi vzadu to bolo utrpenie kym to zacalo kurit :D
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Cipovanie agregatov skusenosti, vsetko sem

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale 1.9tdi z éry Vento je nieco diametralne odlisne od sucasnych dvojturbovych 1.5d co prdia 160kW a kazdemu je malo na bezpecne predbiehanie...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"