ciiiize ak ma niekto iny nazor na akukolvek temu ako ty, tak je nevzdelany blbec a ma drzat hubu. ale ostatni su tu vsevedi a v kazdom jendom obore ste jak doma gratulujemSKiLEX napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 14:30 Zbytocne to budes vysvetlovat hentakym odbornikom. Rano na zachod precita jeden clanok na internete a po zbytok dna je z neho expert na virusy, pandemie, financie, investicie, politiku, elektricke energie, ich vyrobu a distribuciu, kamionovu dopravu, ekologiu, tazobny priemysel, osobnu dopravu, automobilovy priemysel, pripadne na hoc co co ho v dany den zaujme. A potom ide posielat pikachu face ked mu zdvorilo naznacis ze je asi kusok jednoduchsi.
Inak, rano som rozpraval s typkom z toyoty. Proace city uz oficialne nejde zadat do vyroby Dopodnikals batmane.
dpd ci ktori to, jazdia s elektro autami (tie male) uz nejake tie roky - napr v mojej obci. tak asi to neni take zle s nimi
sofer kamionu ma aj tak povinne prestavky, takze aj tak niekde sedi a kuka do blba. ak tam nejdu dvaja.mp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 17:18 Co tym chcel basnik povedat : to ze nejaka svajciarska firma chce kupit dalsich 18 tahacov, a to ze jej soferi stravia 2x viac casu na cestach cim im treba zaplatit 2x viac penazi, vobec nie je podstatne a/alebo vobec nevypoveda o tom, ze je vsetko v poriadku v straznej vezi.
neviem ako to maju v kurierskych spolocnostiach, ale dost pochybujem o tom ze nejde s nedorucenymi balikmi nasledne na depo, ale ide zaparkovat pred svoj panelacik v petrzalke. Kde btw zabere 3 miesta, lebo sa na parkoviskach nerata s dodavkami. ci? akoze ok, mozno par takych soferov je, ale pochybujem ze kazdy jeden. A tak ako tu bolo napisane, parkovacia politika toto vcelku pekne riesi Domov z depa moze ist busom, zas netvar sa ze vsetci pracujuci v bratislave chodia do prace autom... BTW, stale tu uvadzas len depo v ivanke. dpd ma depo napr pri galvaniho, kde ti ide dost busov.mp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 17:18 PS : vo vypocte uplne zanedbaj ze naseru vsetkych vodicov a nikto tam nebude chciet robit. Sused v baraku je kurier, spalovaciu dodavku parkuje pod barakom - v klude, bez stresu, proste normalny zivot. S elektrododavkou musi co ? Kazdy vecer tahat do Ivanky na depo jak taky xuj aby sa tam napichol na elektricky cecok aby niekam dosiel na druhy den, a svojim spalovacim autom moze robit jednu UPLNE ZBYTOCNU štreku 25km kazdy den. Jeho vola pracovat v tej spolocnosti prudko vzrastie s elektrotragacom, urcite.
[/quote]
zas vytahujes uplne extremy. policia a aj meteorologovia varovali ze takyto problem s dopravou bude. Normalny clovek si zvazi problem a bud pocka, alebo si naplanuje cestu ze pojde kazdych 20km na nabijacku. btw: normalny clovek ke dvedel ze tento problem nastane (avizovalo sa to den vopred tysim, ale hovorili o tom uz aj rano dost intenzivne) tak bud tam ani nejdem (ak isiel individualne na den lyzovacky) alebo odidem den skor, pripadne si prebookujem a ostanem dlhsie. ale hej, lepsie sa hodi zobrat tych par prikladov ludi co na vsetko kaslali a potom uviazli v kolonach na hodiny. to je akoby si vravel ze freerider, ktory zahynie pod lavinou, napriek varovaniam nad zvysenym stupnom, zeee to je chyba jeho lyzi, lebo ho bezpecne nodopravili alebo co. pripadne ze turista v tatrach na ture ktoreho zasiahne blesk, ze to je problem neviem coho.mp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 23:27 dieta sa mi prave dnes vratilo z lyzovacky, skolsky vylet v Jasnej... niektori take stastie nemali. Druha skola uz zostala visiet, najprv ze pridu do Bubliny o polnoci, teraz uz je jasne ze pridu akurat tak do psej matere lebo sa nehybu. Teraz tiez pisal sudruh s osobakom ze vyrazil z Jasnej tesne poobede a uz su pod Strecnom... rozmyslam ake baterie mozu mat elektrobusíky, aky maju dojazd a kolko spotrebuju na kurenie.
neviem aky typ kurenia ma e-kona, ale aktualne mavaju EV tepelne cerpaldo - kompresor. cize ako som cital daky clanok tera znarychlo, v tesle to mas daco pod 1kw. takze v zaparkovanom 90kwh aute to mas na dajme tomu 90 hodin. to uz kalamita prejde, no nie? ci nafta v aute ti vystaci na kolko? pri spotrebe dajme tomu 0.8l/hod (ked sa ti zapne topna spirala v okruhu, lebo ti v tom mraze diesel ani nevykuri interier na volnobeznych otackach) - pri 50l nadrzi to mas na cca 60 hodin? hmmm, znie mi to podobnemp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 23:27 Kia e-kona vie zozrat 3.5kW na kurenie, taky elektroautobusik potom kolko ? 10 - 15kW ? Ked bude cojaviem 8 alebo 12 hodin stat v takejto kalamite, to by uz bola slusna pecka - nevybije batercicky len na kureni natolko ze nebude schopny doplazit sa volakde a nacucúť na elektro cecek ?
hej hej, lebo to sa krasne nocuje v nastartovanom aute. a uuuuf, ake je to eko bio raw ze BTW, taky diiizlik v octavii (tak ebezne slovenske auto) ti pri mrazoch na volnobehu ani nezvlada udrziavat prijemnu teplotu v interieri (a to sa aj pridava topna spirala a zvysuje otacky motora aby altik zvladal vykon tej spiralky). jaaaj ale to neni EV, to sa sem nehodiiimp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 23:27 Este som nevidel autobusik na nejakej 11kW dedinskej vyondievačke v okrese XYZ, ale to sa zrejme v buducnosti vyriesi. Teda myslim v zmysle ze uvidim. Dalsia teta pise vyrazili sme na vychod, obrazok : 286km presli za 9:04hod [!] a budu tam na ceste nocovať. Ummm vieme ze osobne auta dokazu prezit noc s kurenim, ale co take elektroautobusiky ?
neviem, ja by som bol menej nervozny keby maju moderny bus, ako 50 rocnu karosu. ale ok a tiez ak je sofer / zbor s rozumom, nesli by silou mocou stat do 20 hodinovej kolony (btw aj aoferi autobusu maju nejake povinne prestavky nie?), ale by preckali noc napr na nabijacke, napojeni a kuriaci tepelkom v busemp3turbo napísal: ↑Pi 03. Feb, 2023, 23:27 Z nejakeho divneho dovodu by som bol hodne nervozny keby moje dieta dnes islo zelenym elektrobusikom Jasna-Bratislava lebo nejaka zelena hlava tak rozhodla. Z nejakeho jednoducheho dovodu vobec nie som nervozny ked tam dnes celu noc budu stáť dieslove autobusiky.
Inak, este k tym tvojim problemom s elektrotruckmi ktore ti nedavaju spavat. Vacsina tychto firiem si kupuje tie trusky na kratke vzdialenosti, primarne do poslednych bodov dorucovania. cize okolo distribucneho centra. nie na dopravu tovaru z FR do RU. ale ok. A som nazoru, ze mame priliz lacne phm, ked je pohodlnejsie / lacnejsie pre spedicne firmy vozit tovar z opacneho konca europy na kamione a nejde vlakom. To len taaak na okraj.