Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Cize cela pointa vtedy bola o tom ze dnes, prave dnes ta EV nikto kupovat nenuti?
Re: Všeobecná diskusia II
je to tam dost jasne napisane
Re: Všeobecná diskusia II
Cize zdrazenie spalovacich automobilov o desiatky % pomocou nerealistickych emisnych noriem a zaroven uplne uvolnene podmienky pre EV(wtf, preco ma kazdy elektromobil formalne 0g emisii) nepovazujes za nutenie do kupy EV?
Re: Všeobecná diskusia II
spajas 2 veci, ktore spolu sice suvisia, ale nie su od seba priamo zavisle
emisna norma EURO I bola vytvorena pre auta vyrobene v roku 1992, vtedy o EV nikto ani len nechyroval (nechytaj ma tu za slovicka, viem, ze prve vyrobene "auta" boli na elektro pohon, a to este pred autami so spalovacimi motormi)
postupne sa to dostalo do stadia, ze musime do nadrze curat, aby to splnilo limity
EURO VII je od reality a hlavne fyziky odtrhnuta aktivita a som proti
ale nespajal by som to IBA s pretlacanim EV, ako pisal vyssie maniak, je jednoduchsie zachytavat COx (aj NOx) priamo pri zdroji a kedze vieme, ze vyfuk EV je v elektrarni, prenesene, vycistit vzduch z jednoho komina je jednoduchsie a efektivnejsie ako vycistit vzduch z tisicov vyfukov
emisna norma EURO I bola vytvorena pre auta vyrobene v roku 1992, vtedy o EV nikto ani len nechyroval (nechytaj ma tu za slovicka, viem, ze prve vyrobene "auta" boli na elektro pohon, a to este pred autami so spalovacimi motormi)
postupne sa to dostalo do stadia, ze musime do nadrze curat, aby to splnilo limity
EURO VII je od reality a hlavne fyziky odtrhnuta aktivita a som proti
ale nespajal by som to IBA s pretlacanim EV, ako pisal vyssie maniak, je jednoduchsie zachytavat COx (aj NOx) priamo pri zdroji a kedze vieme, ze vyfuk EV je v elektrarni, prenesene, vycistit vzduch z jednoho komina je jednoduchsie a efektivnejsie ako vycistit vzduch z tisicov vyfukov
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
prosim opravim : kazde poje...žehnané évé ma DVAKRAT nula emisii.
Vsetko co sa dnes deje je absolutne o pretlacani EV, nic ine.
Spalovaky sa sialene znevyhodnuju (emisne normy, zdrazovanie, platenie celeho EV retazca zo spalovacieho priemyslu pretoze inak je to absolutne nezivotaschopne, nechytajte ma za slovicka, zakazy vjazdu do centier miest su psychologicky terrorr), bzučiaky sa nadmerne zvyhodnuju (jazda v autobusovych pruhoch, NEUVERITELNE DOTACIE s ajtak katastrofickym vysledkom, akoze keby ti niekto dal 7.000 eur na 15.000 eurovy vrčiak, nepredal by sa ani jeden jediny bzučiak, parkovanie v centre miest bez poplatkov, vyhradene boxy s nabijackami, ZIADNA DPH V NORSKU AJ PRE SUDRUHA OBCANA NEPODNIKATELA [!!! KTO TI KEDY DAL 20% ZLAVU NA SPALOVAK ??], ziadne poplatky pri prihlaseni prepise blablabla). Nezabudnite na pokuty vyrobcom PRI NADMERNYCH CO2 nerealisticky nastavenych (vsetko nad 95 g/km/co2/tona/mW/kJ zaplati 190,-eur ci kolko).
Nie, absolutne nic co vidim okolo seba zjavne nepretlaca EV na ukor spalovakov. Vobec nic.
Dotacie na stavbu fabrik, dotacie na nabijacky, dotacie na autiaky, dotacie ktore vobec nevidime v celom tom retazci (tazobne, spracovatelske spolocnosti)....
Netreba ani riesit to, ze typicky Nisann Léaf alebo Renaltík Zoe maju najazd 39.000km z roku 2017... tie uz len zachranili planetu a zasluzili si dotacie !!
Vsetko co sa dnes deje je absolutne o pretlacani EV, nic ine.
Spalovaky sa sialene znevyhodnuju (emisne normy, zdrazovanie, platenie celeho EV retazca zo spalovacieho priemyslu pretoze inak je to absolutne nezivotaschopne, nechytajte ma za slovicka, zakazy vjazdu do centier miest su psychologicky terrorr), bzučiaky sa nadmerne zvyhodnuju (jazda v autobusovych pruhoch, NEUVERITELNE DOTACIE s ajtak katastrofickym vysledkom, akoze keby ti niekto dal 7.000 eur na 15.000 eurovy vrčiak, nepredal by sa ani jeden jediny bzučiak, parkovanie v centre miest bez poplatkov, vyhradene boxy s nabijackami, ZIADNA DPH V NORSKU AJ PRE SUDRUHA OBCANA NEPODNIKATELA [!!! KTO TI KEDY DAL 20% ZLAVU NA SPALOVAK ??], ziadne poplatky pri prihlaseni prepise blablabla). Nezabudnite na pokuty vyrobcom PRI NADMERNYCH CO2 nerealisticky nastavenych (vsetko nad 95 g/km/co2/tona/mW/kJ zaplati 190,-eur ci kolko).
Nie, absolutne nic co vidim okolo seba zjavne nepretlaca EV na ukor spalovakov. Vobec nic.
Dotacie na stavbu fabrik, dotacie na nabijacky, dotacie na autiaky, dotacie ktore vobec nevidime v celom tom retazci (tazobne, spracovatelske spolocnosti)....
Netreba ani riesit to, ze typicky Nisann Léaf alebo Renaltík Zoe maju najazd 39.000km z roku 2017... tie uz len zachranili planetu a zasluzili si dotacie !!
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
Preco si myslys ze sa hadzem o zem? Lebo nechcem EV a povazujem to za slepu ulicku?
S EV nemam problem, mam vyhrady k tomu natlaku, si take vozidlo zaobstarat.
O tom ci sa nebude dat kupit spalovak v 2035 sa mozeme porozpravat v 2035tom, ak dozijeme ako vravi moja starka
S EV nemam problem, mam vyhrady k tomu natlaku, si take vozidlo zaobstarat.
O tom ci sa nebude dat kupit spalovak v 2035 sa mozeme porozpravat v 2035tom, ak dozijeme ako vravi moja starka
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ale zase takto : do "tricjatehopjateho" este vela vody preplava dole Dunaiom, takze sa snad dovtedy vyriesia niektore drobne problemy.
Ja osobne najvacsi cirkus vidim v cene. Vseti spievali ako je EVé jednoduchsie nez spalovak, ze tam nie je dvetisic suciastok, okej tak mi ho dajte o tretinu alebo polovicu lacnejsie nez rovnaky spalovak a budem skripat zubami, nadavat a trieskat pastami, ale budem na tej srajde jazdit lebo je to lacnejsie. A zanedbame tie drobnosti a'la dojazd 160km (Opel e-zafira na dialnici v "zime"), tankovanie 1/2hodinu na dalsich 160km a podobne.
Ja osobne najvacsi cirkus vidim v cene. Vseti spievali ako je EVé jednoduchsie nez spalovak, ze tam nie je dvetisic suciastok, okej tak mi ho dajte o tretinu alebo polovicu lacnejsie nez rovnaky spalovak a budem skripat zubami, nadavat a trieskat pastami, ale budem na tej srajde jazdit lebo je to lacnejsie. A zanedbame tie drobnosti a'la dojazd 160km (Opel e-zafira na dialnici v "zime"), tankovanie 1/2hodinu na dalsich 160km a podobne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ach, od pellegriniho by som skor dostal jednoznacnu odpoved ako od tebabeardie napísal: ↑St 22. Feb, 2023, 11:03 spajas 2 veci, ktore spolu sice suvisia, ale nie su od seba priamo zavisle
emisna norma EURO I bola vytvorena pre auta vyrobene v roku 1992, vtedy o EV nikto ani len nechyroval (nechytaj ma tu za slovicka, viem, ze prve vyrobene "auta" boli na elektro pohon, a to este pred autami so spalovacimi motormi)
postupne sa to dostalo do stadia, ze musime do nadrze curat, aby to splnilo limity
EURO VII je od reality a hlavne fyziky odtrhnuta aktivita a som proti
ale nespajal by som to IBA s pretlacanim EV, ako pisal vyssie maniak, je jednoduchsie zachytavat COx (aj NOx) priamo pri zdroji a kedze vieme, ze vyfuk EV je v elektrarni, prenesene, vycistit vzduch z jednoho komina je jednoduchsie a efektivnejsie ako vycistit vzduch z tisicov vyfukov
Sice nedostanem odpoved na jednoduchu ano/nie otazku, ale zato sa dozviem v akom roku sa do platnosti dostala EURO1 a ze vtedy o EV nikto ani nechyroval.
ale to je jedno, k veci: Ano, je jednoduchsie zachytavat emisie centralne. Lenze to je ako zadania fyzikalnych prikladov na zakladnej skole. Zadanie kde 90% veci zanedbas a vytvoris sice podobnu, ale vyrazne jednoduchsiu situaciu. Vypocitas sice ze dokonale gulata a nedeformovatelna lopta vo vakuu doleti do vzdialenosti 10m a teoreticky mas aj pravdu, ale s realitou to vela spolocne nema.
Politicke rozhodnutia sa casto robia na zaklade tychto zjednodusenych situacii a emocii. A vychadzaju z toho vysledky ktore nemaju vela spolocne s realitou.
Cize ak by som to mal zhrnut, tak dnes ta stat do kupy EV nuti, a snaha o znizenie znecistenia je sice slachetna, ale v sucastnej podobe nefunkcna a nezmyselna.
Re: Všeobecná diskusia II
to je tvoje svate pravo, ale ten smer uz bol potvrdeny a je velmi nepravdepodobne, ze sa nieco vyznamne v tejto oblasti zmeni
preto mi pride adekvatne zacat sa na to pripravovat, hlavne teraz, ked nie je dopyt taky vysoky a ceny su relativne nizke
tie kable privadzajuce ele k tebe domov z rozvodne pri tvojom baraku maju konecny priemer a ak susedov nepredbehnes, budes si nabijat s 25 A za predpokladu, ze nebudes chciet prat
nehladaj v mojich postoch nic, co tam nie je, mam pocit, ze sa vyjadrujem dostatocne jasne
som si 100% isty, ze sa bude dat kupit spalovak aj v roku 2035, je ale velmi pravdepodobne, ze sa nebude dat v 2035 >>kupit<< >>novy<< osobny automobil, lebo sa tak EK a EP rozhodli
slova "kupit" a "novy" su zvyraznene
vidis ten rozdiel vo vyzname?
uz neviem, ako jasnejsie to napisat
tak sa spytaj priamo a nezanedbaj tych suvisiacich 90 %
Re: Všeobecná diskusia II
Ak by "spytat sa priamo" malo v slovniku definiciu, tak by tam ako priklad bol uvedeny moj prispevok hore.
Re: Všeobecná diskusia II
v tom pripade nechapes suvislosti
auta nezdrazuju IBA kvoli emisnym normam, ale AJ, a to kvoli:
- ich velkostiam (auta pred 20 rokmi boli v priemere mensie)
- materialom pouzivanym pre ich vyrobu (valcovana ocel je neporovnatelna s lahkym hlinikom ci nebodaj keramikou alebo karbonom)
- vybavou pozadovanou zakaznikmi
nemozem ti teda dat odpoved ano/nie na otazku, ci sa auta zdrazovali kvoli emisnym normam, lebo musim odpovedat "ano aj"
chapeme sa?
auta nezdrazuju IBA kvoli emisnym normam, ale AJ, a to kvoli:
- ich velkostiam (auta pred 20 rokmi boli v priemere mensie)
- materialom pouzivanym pre ich vyrobu (valcovana ocel je neporovnatelna s lahkym hlinikom ci nebodaj keramikou alebo karbonom)
- vybavou pozadovanou zakaznikmi
nemozem ti teda dat odpoved ano/nie na otazku, ci sa auta zdrazovali kvoli emisnym normam, lebo musim odpovedat "ano aj"
chapeme sa?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ano. Aj sa chapeme.
>> ten smer uz bol potvrdeny a je velmi nepravdepodobne, ze sa nieco vyznamne v tejto oblasti zmeni
nezmeni, to je jasne, politici na kontinentalej/svetovej urovni nikdy nezacuvali ze hups netrafili sme, zaradime spiatocku a spravime to inak, lepsie.
V pohode, toto chapeme. Aj chapeme.
>> preto mi pride adekvatne zacat sa na to pripravovat, hlavne teraz, ked nie je dopyt taky vysoky a ceny su relativne nizke
ceny coho su nizke ?
>> tie kable privadzajuce ele k tebe domov z rozvodne pri tvojom baraku maju konecny priemer a ak susedov nepredbehnes,
uzasna buducnost v podani vizionarov.
Teraz tu zaciname superit o elektriku, neighbor versus neighbor : ty si pral vcera, ja budem dnes a opovaz sa... ?
ale ja viem, to zase pritahujem za vlasy. Tie moje dekadentne scenare, jaaaaaaajmarha.
... prepacte ale pride vam normalne uvazovanie tohoto typu ? Musim si uchmatnut teraz lebo mi uchmatne sused ?
>> ten smer uz bol potvrdeny a je velmi nepravdepodobne, ze sa nieco vyznamne v tejto oblasti zmeni
nezmeni, to je jasne, politici na kontinentalej/svetovej urovni nikdy nezacuvali ze hups netrafili sme, zaradime spiatocku a spravime to inak, lepsie.
V pohode, toto chapeme. Aj chapeme.
>> preto mi pride adekvatne zacat sa na to pripravovat, hlavne teraz, ked nie je dopyt taky vysoky a ceny su relativne nizke
ceny coho su nizke ?
>> tie kable privadzajuce ele k tebe domov z rozvodne pri tvojom baraku maju konecny priemer a ak susedov nepredbehnes,
uzasna buducnost v podani vizionarov.
Teraz tu zaciname superit o elektriku, neighbor versus neighbor : ty si pral vcera, ja budem dnes a opovaz sa... ?
ale ja viem, to zase pritahujem za vlasy. Tie moje dekadentne scenare, jaaaaaaajmarha.
... prepacte ale pride vam normalne uvazovanie tohoto typu ? Musim si uchmatnut teraz lebo mi uchmatne sused ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
k tomu tvojmu A treba samozrejme aj B
-auta su castokrat vnutorne mensie ako pred 20r (ano aj kvoli bezpecnosti)
-materialy su eko friendly lebo musia byt
-vybava nariadena EU lebo musi byt - tu by sme sa mali pozastavit nad tym, ze prave ten zakaznik rozhoduje co chce v aute mat a ake auto chce mat, trh sam rozhoduje co bude vyrobcom prinosom, lenze tu im akosi nedavaju na vyber tak isto ako aj spotrebitelom
zase sa len prosposobime lebo nebude na vyber, cas ukaze ci sme dobre nasmerovani
-auta su castokrat vnutorne mensie ako pred 20r (ano aj kvoli bezpecnosti)
-materialy su eko friendly lebo musia byt
-vybava nariadena EU lebo musi byt - tu by sme sa mali pozastavit nad tym, ze prave ten zakaznik rozhoduje co chce v aute mat a ake auto chce mat, trh sam rozhoduje co bude vyrobcom prinosom, lenze tu im akosi nedavaju na vyber tak isto ako aj spotrebitelom
zase sa len prosposobime lebo nebude na vyber, cas ukaze ci sme dobre nasmerovani
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia II
ak to nezrusia, tak posledne roky to bude masaker… predpokladam, ze sa vyrobia miliony spalovacich aut na sklad, samozrejme ich v EU nakupia nejake globalne “dealerske” firmy ako predvadzacky a pod. a od r. 2035 ich budu postupne predavat v drazbach ako jazdene… do investiceho fondu, co sa do toho pusti, by som kludne vrazil uspory