Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nepriamo to tvrdi ten automobilovy bulvar pre jednoduchsich, co si vyssie linkoval
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ano, moj vyrok "auto tolko dozije" znamena ze ho dovtedy nenaburas. Ze ti ho neukradnu. Ze ho nezahodis lebo bude nemoderne - najazd 300.000km beznemu sudruhovi obcanovi trva cojaviem 15 rokov, 20 rokov, to je proste strasidelne vela. Malo aut najazdi 300k km pod 8 rokov na ktore je zaruka.
Auto ako take tolko neprezije, nejde len o zaruku na bateriu. Neprezije nie v zmysle technicky ze nema sancu. Samozrejme ma.
Aj spalovacie aj bzúkacie. Inak nebol som to ja kto nejakym sposobom ohrnal nos nad "kratkou" zarukou na 300.000km alebo 1500 cyklov. Ja som s tym nezacal.
Auto ako take tolko neprezije, nejde len o zaruku na bateriu. Neprezije nie v zmysle technicky ze nema sancu. Samozrejme ma.
Aj spalovacie aj bzúkacie. Inak nebol som to ja kto nejakym sposobom ohrnal nos nad "kratkou" zarukou na 300.000km alebo 1500 cyklov. Ja som s tym nezacal.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Vôbec si sem ten článok nepridal, vôbec
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Udavany pocet cyklov nie je životnosť baterie. Jedna sa o projektovany pokles kapacity baterie na 70% originalnej hodnoty pri nabijani vykonom 1C a cykloch 100-0-100%. Pomalsie nabijanie, nabijanie v rozsahu 20-80% (NCA, NMC) vyrazne limituju degradaciu baterie. Ja mam vraj aktualne po takmer 30k km pokles kapacity o 2.4%.
FVE 12.45 kWp V/Z
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2264
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tesla k dnešnímu dni vyrobila okolo 2,4 milionu vozů a několik set tisíc z nich jsou Modely S/X s NCA akumulátory, o nichž je výše zobrazený graf. Díky připojení vozů na Internet má Tesla velmi dobrý základ pro poměrně kvalitní statistiku toho, jak se dojezd vozů snižuje s najetými kilometry. Jak vidíme, kapacita nejprve během prvních pár desítek tisíc km klesne o několik jednotek procent, ale pak jde dolů jen velmi pomalu. Dle toho má průměrná Tesla po ujetí 200 tisíc mil (to je 320 tisíc km) ještě cca 88% dojezd ve srovnání se zbrusu novým vozem. To je stále velmi pěkné číslo na to, aby nebylo potřeba měnit akumulátor.
https://www.svethardware.cz/tesla-88-za ... lace/55735
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Vôbec si sem ten článok nepridal, vôbec
ale ja som neohrnal nos nad vydrzou 1500 cyklov alebo 300.000km. To som nebol ja - ano clanok som pridal ja. To su dve absolutne rovnake veci ?
Ten clanok upozornuje na technicky stav auta ktory je zlahka zarazajuci vzhladom na jeho vek a najazdene motohodiny, na zaujimave pristupy autorizovanej siete k problemom navyse v rozlicnych krajinach takze to nevyzera byt izolovany pripad "ujo v tomto servise sa zle vyspal" atd.
Clanok nepojednava o tom ze baterie nevydrzia alebo ze bzuciaky maju nemaju zaruku 300.000km.
ale ja som neohrnal nos nad vydrzou 1500 cyklov alebo 300.000km. To som nebol ja - ano clanok som pridal ja. To su dve absolutne rovnake veci ?
Ten clanok upozornuje na technicky stav auta ktory je zlahka zarazajuci vzhladom na jeho vek a najazdene motohodiny, na zaujimave pristupy autorizovanej siete k problemom navyse v rozlicnych krajinach takze to nevyzera byt izolovany pripad "ujo v tomto servise sa zle vyspal" atd.
Clanok nepojednava o tom ze baterie nevydrzia alebo ze bzuciaky maju nemaju zaruku 300.000km.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
oj toto aby sa nam nestavalo, chalani : https://www.facebook.com/piotr.czajkows ... 5707511182
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tu je inak vsetko povedane, zacina to na 2:22, matematika proste nepusti.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nie, nema. Vela spalovakov zaruku 300.000km fakt nema. No... vela... konkretne ma napadaju iba VSETKY Hjundaje.
UNLIMITED kilometre zaruka, nieze nejakych blbych 300.000km. Akurat obmedzenie na 5 rokov esli se nepletu hihihi.
Mercedesy maju myslim tiez unlimited kilometre, prve dva roky. Neviem, hviezdicu som este nemal takze su to neoverene cisla.
a... Kefalíne, vsetky bzuciaky maju zaruku 300.000km ? Napriklad taky Renoualt Zoe za 40.000 eur ? Sopel Korza za 39k eur, Nisann Líf, Honda é ?
a vsetky bzuciaky maju zaruku na absolutne vsetko 300.000km alebo je to len jeden jediny specificky komponent, pricom ten uzasny kilometrovy priebeh prakticky nie je dolezity kedze okrem jedneho-dvoch clovekov sa na neho nikto nedostane pocas limitovanej doby kedy ta zaruka plati ?
zaruka 300.000km rozhodne neplati v desiaty, dvanasty alebo sestnasty rok zivota vozidielka, cize 99.9998478% majitelov si nikdy nebude moct uplatnit takuto kilometrovu zaruku. Ja osobne teda vyhodu nevidim.
PS : nieco sa mi zda, ze Toyoty mali donekonecna predlzovanu zaruku na plug-in pohon ked tam clovek chodil na prehliadky.
UNLIMITED kilometre zaruka, nieze nejakych blbych 300.000km. Akurat obmedzenie na 5 rokov esli se nepletu hihihi.
Mercedesy maju myslim tiez unlimited kilometre, prve dva roky. Neviem, hviezdicu som este nemal takze su to neoverene cisla.
a... Kefalíne, vsetky bzuciaky maju zaruku 300.000km ? Napriklad taky Renoualt Zoe za 40.000 eur ? Sopel Korza za 39k eur, Nisann Líf, Honda é ?
a vsetky bzuciaky maju zaruku na absolutne vsetko 300.000km alebo je to len jeden jediny specificky komponent, pricom ten uzasny kilometrovy priebeh prakticky nie je dolezity kedze okrem jedneho-dvoch clovekov sa na neho nikto nedostane pocas limitovanej doby kedy ta zaruka plati ?
zaruka 300.000km rozhodne neplati v desiaty, dvanasty alebo sestnasty rok zivota vozidielka, cize 99.9998478% majitelov si nikdy nebude moct uplatnit takuto kilometrovu zaruku. Ja osobne teda vyhodu nevidim.
PS : nieco sa mi zda, ze Toyoty mali donekonecna predlzovanu zaruku na plug-in pohon ked tam clovek chodil na prehliadky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Môžeš neblabolit?
Pridal si článok, kde píšu, že Tesla dáva záruku 8 rokov resp 1500 cyklov, čo môže byť "pouhych" 300k
Nerozporoval si to, lebo od teba na túto tému nie je v tvojom príspevku žiaden komentár, je teda možné, že s tým súhlasíš
Porovnateľnú záruku neponúka takmer žiaden iný výrobca a nezmenia to ani tvoje detinské zdrobneniny
Zase si si len potreboval kopnúť a zase si narazil na realitu
Btw u Hyundai je záruka na non-EV 5 rokov bez obmedzenia počtu km (s hviezdičkou) , na Elektrické a hybridní vozy Hyundai poskytují nadstandardní záruku 8 let/160 000 km na trakční akumulátor.
Pridal si článok, kde píšu, že Tesla dáva záruku 8 rokov resp 1500 cyklov, čo môže byť "pouhych" 300k
Nerozporoval si to, lebo od teba na túto tému nie je v tvojom príspevku žiaden komentár, je teda možné, že s tým súhlasíš
Porovnateľnú záruku neponúka takmer žiaden iný výrobca a nezmenia to ani tvoje detinské zdrobneniny
Zase si si len potreboval kopnúť a zase si narazil na realitu
Btw u Hyundai je záruka na non-EV 5 rokov bez obmedzenia počtu km (s hviezdičkou) , na Elektrické a hybridní vozy Hyundai poskytují nadstandardní záruku 8 let/160 000 km na trakční akumulátor.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Myslím že vag deklarujú 1l/1000 km spotrebu oleja v norme
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
88% z 500 je pohoda . Z 200km to už nie._Mato_ napísal: ↑Pi 10. Mar, 2023, 20:59Tesla k dnešnímu dni vyrobila okolo 2,4 milionu vozů a několik set tisíc z nich jsou Modely S/X s NCA akumulátory, o nichž je výše zobrazený graf. Díky připojení vozů na Internet má Tesla velmi dobrý základ pro poměrně kvalitní statistiku toho, jak se dojezd vozů snižuje s najetými kilometry. Jak vidíme, kapacita nejprve během prvních pár desítek tisíc km klesne o několik jednotek procent, ale pak jde dolů jen velmi pomalu. Dle toho má průměrná Tesla po ujetí 200 tisíc mil (to je 320 tisíc km) ještě cca 88% dojezd ve srovnání se zbrusu novým vozem. To je stále velmi pěkné číslo na to, aby nebylo potřeba měnit akumulátor.
https://www.svethardware.cz/tesla-88-za ... lace/55735
Čiže pri lacnejších modeloch, batérie častejšie pôjdu 0..100, a každé % dolu bude citeľné.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Môžeš neblabolit? Pridal si článok, kde píšu, že Tesla dáva záruku 8 rokov resp 1500 cyklov, čo môže byť "pouhych" 300k
pridal som clanok ktory ukazuje na zaujimave technicke zlyhania tych automobilov. Blabol o baterke bol uplne na konci. Nepodstatne. Mne neslo o baterie. Ja som o bateriach nerozpraval, to ste "vy" (kolektivny "vy") vybrali z toho clanku. Ja nie. Mne je zivot baterii uprdele a otvorene som napisal, ze 300k km must be enough for everybody a otvorene som napisal, ze absolutne suhlasim s tym ze to je enough for everybody. Ze bezny sudruh nenajazdi 300.000km ani za 15, 18 rokov a ze dovtedy take auto nechces mat lebo bude zastarale z inych ohladov.
Mne sa vobec nejedna o zivotnost baterky ani nikdy nejednalo. Ja som nezacal s baterkou. Linkoval som clanok v ktorom servisak tvrdi, ze rocna Tesla ma take zavady, s ktorymi by uz nepresla nemeckou STK. Serem na baterku.
>> Porovnateľnú záruku neponúka takmer žiaden iný výrobca a nezmenia to ani tvoje detinské zdrobneniny
takmer ziadny neznamena ziadny. Pisal som konkretne priklady. Je to ina zaruka, kratsia v case, dlhsia v kilometroch (5 rokov unlimited Hyundai, myslim ze 2 roky unlimited Mercedes versus 8 rokov/300.000km Tesla a aj to neviem ci plati uplne vsade).
Tebe to nestaci. Mne je to jedno. Pisal som, ze ZDALEKA NIE VSETKY EV MODELY PONUKAJU ZARUKU 300.000KM a tak to je.
Schvalne : VYMENUJ NAM PROSIM VSETKY EV KTORE PONUKAJU 300.000KM ZARUKU NA BATERIU.
Aj ja mam na teba otazku : Môžeš neblabolit?
pridal som clanok ktory ukazuje na zaujimave technicke zlyhania tych automobilov. Blabol o baterke bol uplne na konci. Nepodstatne. Mne neslo o baterie. Ja som o bateriach nerozpraval, to ste "vy" (kolektivny "vy") vybrali z toho clanku. Ja nie. Mne je zivot baterii uprdele a otvorene som napisal, ze 300k km must be enough for everybody a otvorene som napisal, ze absolutne suhlasim s tym ze to je enough for everybody. Ze bezny sudruh nenajazdi 300.000km ani za 15, 18 rokov a ze dovtedy take auto nechces mat lebo bude zastarale z inych ohladov.
Mne sa vobec nejedna o zivotnost baterky ani nikdy nejednalo. Ja som nezacal s baterkou. Linkoval som clanok v ktorom servisak tvrdi, ze rocna Tesla ma take zavady, s ktorymi by uz nepresla nemeckou STK. Serem na baterku.
>> Porovnateľnú záruku neponúka takmer žiaden iný výrobca a nezmenia to ani tvoje detinské zdrobneniny
takmer ziadny neznamena ziadny. Pisal som konkretne priklady. Je to ina zaruka, kratsia v case, dlhsia v kilometroch (5 rokov unlimited Hyundai, myslim ze 2 roky unlimited Mercedes versus 8 rokov/300.000km Tesla a aj to neviem ci plati uplne vsade).
Tebe to nestaci. Mne je to jedno. Pisal som, ze ZDALEKA NIE VSETKY EV MODELY PONUKAJU ZARUKU 300.000KM a tak to je.
Schvalne : VYMENUJ NAM PROSIM VSETKY EV KTORE PONUKAJU 300.000KM ZARUKU NA BATERIU.
Aj ja mam na teba otazku : Môžeš neblabolit?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
lacnejšie modely maju LFP baterie ktore v manuale maju doslova napisane ze by sa mali dobíjať do 100% raz za 2 tyzdne minimalne
a ak si ešte o LFP nepocul tak odporučam si niečo o tom načítať predtym než tu bude zas niekto mudrovať