Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Beriem to ako tichy suhlas s tym co som napisal.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
https://oenergetice.cz/emise-co2/nemeck ... rojnasobek
Takze predbezne vysledky zachranovania tucniakov v Nemecku.
Za rok 2022 znizili produkciu CO2 o 2%. Gratulujeme !! Poznamka : potrebovali znizit o 6%, aby splnili svoje plany.
Rozmenene na drobne
V energetika stupla produkcia CO2 o 4.4% [hadajte preco]
V priemysle klesla o 10,2% - kovospracjuci a chemicky priemysel znizil odbery energie. Dovod ? prestal vyrabat.
Doprava - ta hnusoba tiez nesplnila svoje ciele. Treba dotovat viacej bzuciakov.
Budovy - tam kleslo o 5.3% ale aj tak produkcia CO2 prekracuje naplanovane limity. Preklad : kurilo sa menej lebo bol uberdrahy plyn, tak ludia radsej sedeli vo svetroch.
Pome na to, hor sa vpred.
Takze predbezne vysledky zachranovania tucniakov v Nemecku.
Za rok 2022 znizili produkciu CO2 o 2%. Gratulujeme !! Poznamka : potrebovali znizit o 6%, aby splnili svoje plany.
Rozmenene na drobne
V energetika stupla produkcia CO2 o 4.4% [hadajte preco]
V priemysle klesla o 10,2% - kovospracjuci a chemicky priemysel znizil odbery energie. Dovod ? prestal vyrabat.
Doprava - ta hnusoba tiez nesplnila svoje ciele. Treba dotovat viacej bzuciakov.
Budovy - tam kleslo o 5.3% ale aj tak produkcia CO2 prekracuje naplanovane limity. Preklad : kurilo sa menej lebo bol uberdrahy plyn, tak ludia radsej sedeli vo svetroch.
Pome na to, hor sa vpred.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
vie mi niekto vymenovat hlavne faktory oteplovania sa nasej planety a produkcie co2?
lebo pokial si dobre pamatam, tak byvala chodila na enviromentalistiku a cinnost cloveka bol jeden mozno z 11 hlavnych vplyvov na vyssie vymenovane javy. Dokonca ani nie najvacsi.
lebo pokial si dobre pamatam, tak byvala chodila na enviromentalistiku a cinnost cloveka bol jeden mozno z 11 hlavnych vplyvov na vyssie vymenovane javy. Dokonca ani nie najvacsi.
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Vie.
Priemyselna revolucia. Hlavne ta druha kde uz bola elektrina miesto pary a skutocna masova vyroba.
Priemyselna revolucia. Hlavne ta druha kde uz bola elektrina miesto pary a skutocna masova vyroba.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
strasne sa tie oceany dvihaju. toto nie je jediny kontrolny bod.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Lamborghini CEO says ‘no more ICE vehicles’ past 2024
https://www.teslarati.com/lamborghini-c ... cles-2024/
Porsche Expects EVs To Make Up 80% Of Its Sales By 2030
https://insideevs.com/news/574374/porsc ... tric-2030/
UK ban of petrol engined cars from 2030
https://www.evo.co.uk/electric-cars/197 ... oems-react
EURO7 a zakaz 2035 nikoho nezaujíma a je nepodstatne či to schvália alebo nie výsledok bude rovnaký
https://www.teslarati.com/lamborghini-c ... cles-2024/
Porsche Expects EVs To Make Up 80% Of Its Sales By 2030
https://insideevs.com/news/574374/porsc ... tric-2030/
UK ban of petrol engined cars from 2030
https://www.evo.co.uk/electric-cars/197 ... oems-react
EURO7 a zakaz 2035 nikoho nezaujíma a je nepodstatne či to schvália alebo nie výsledok bude rovnaký
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
podla mna nie je absolutne nic zle na športiaku akejkolvek znacky, ktory poskytne 450-500kW vykonu a bude mat obrovsku 120kWh baterku.
Cize taku, ktora mu vystaci priblizne na 15 MINUT radosti. 15 poyebanych minut. To budu nadsenci kupovat len tak zafičí... dve kolečká Nurgburgring, pol hodinka odtahovka a hodinka v depe.
Le Mans. Styri kolecka po 3 minuty, pol hodinku nabijame ? Jezis pardon, to bol velmi nemiestny sarkazmus, samozrejme som zabudol na vymenu baterii. Ze ich budu musiet mat asi tak sest pre kazde auto nevadi (12 minut jazdis, 60 minut nabijas plus jedna do rezervy keby nahodou niektora z nich vybuchla, jejda pardon zase sarkazmus), pokrok nezastavis.
PS : sportove auto si clovek kupuje nielen so stopkami, ale aj s nejakym ocakavanim. Prejav. Charakter. Volaco, co k tomu patri. Napriklad... hukot z motoru. Mechanicke chvenie ked ten stroj pracuje. V Amerike posledny rok isli prudko hore predaje sportovych aut s manualnou prevodovkou. Dajte ludom sterilne bzukajuce hovno a urcite vas budu milovat.
Cize taku, ktora mu vystaci priblizne na 15 MINUT radosti. 15 poyebanych minut. To budu nadsenci kupovat len tak zafičí... dve kolečká Nurgburgring, pol hodinka odtahovka a hodinka v depe.
Le Mans. Styri kolecka po 3 minuty, pol hodinku nabijame ? Jezis pardon, to bol velmi nemiestny sarkazmus, samozrejme som zabudol na vymenu baterii. Ze ich budu musiet mat asi tak sest pre kazde auto nevadi (12 minut jazdis, 60 minut nabijas plus jedna do rezervy keby nahodou niektora z nich vybuchla, jejda pardon zase sarkazmus), pokrok nezastavis.
PS : sportove auto si clovek kupuje nielen so stopkami, ale aj s nejakym ocakavanim. Prejav. Charakter. Volaco, co k tomu patri. Napriklad... hukot z motoru. Mechanicke chvenie ked ten stroj pracuje. V Amerike posledny rok isli prudko hore predaje sportovych aut s manualnou prevodovkou. Dajte ludom sterilne bzukajuce hovno a urcite vas budu milovat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Formula E s 54kWh batériou zvládne krúžiť naplno celý 45min závod bez nabíjania.
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Prečo mu to tolerujes @wingo?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
pretoze pluralita nazorov. Nemusia mat vsetci rovnaky nazor ako ty, Bradáč.
prenesme sa z formule E do sveta Lamborghini. Rovnaka vaha ? Aerodynamika ? Rovnaky 180kW vykon ako na Formuli E ? Asi nie... pome na Nurgburgring. Rovnake ako Formula E ? Civilne Lambo auticka budu mat rovnaku techniku ako Formula E, vymeny bateriek ?
Toto som nasiel narychlo : https://sk.wikipedia.org/wiki/Formula_E
Podujatia sa začínajú dvoma rannými tréningami. Prvý má 45 minút a druhý 30 minút. Jazdci majú k dispozícii dva monoposty s výkonom 200 kW.
Kvalifikácia sa koná obvykle na obed a trvá jednu hodinu. Jazdci sú rozdelení do štyroch skupín po päť, pričom majú šesť minút na to, aby odjazdili ich najrýchlejšie kolo. Jazdci majú k dispozícii jeden monopost s výkonom 200 kW. Od druhej sezóny, päť najrýchlejších jazdcov má ešte jeden pokus (tzv. Super Pole) a po jednom odjazdia svoje kolo, čím sa stanoví prvých päť pozícií na štarte.
Samotný pretek trvá cca 50 minút. Jazdci majú povinný jeden pit stop, kedy musia vymeniť monopost, pričom im môžu pomáhať dvaja členovia tímu vymeniť bezpečnostné pásy.
ja sa pytam - s vymenou toho monopostu vymenia aj baterky zo stareho do noveho teda daju tam vybite ? Alebo NAHODOU ta vymena prebieha kvoli tomu ze baterky su vybite a bol by koniec po 20 minutach ? Tak mi nieco hovori ze s novym monopostom chlapci dostanu aj uplne cerstvo nabite baterčičky. Alebo tam je nejaka ina elektrofintička ?
"Generátory používané na dobíjanie batérií sú poháňané glycerinom, čo je vedľajší produkt výroby bio-dieselu."
jaaaaaaj... pochopil som to spravne ze elektricka formula ma glycerinmotor ktory dobija baterku na plne gule co to da, a ajtak v polovici preteku musia vymenit mašinku ? edit : aha, ta polovica pretekov bola predchadzajuca generacia A SAMOZREJME TO BOLO KVOLI VYBITYM BATERIAM, okej - je finta v glycerinovom nabijani baterii pocas jazdy ? To som nenasiel narychlo. Kvoli tomu dokaze novy Spark dat cely uzasny 40 minutovy pretek lebo este nikdy nikto nesiel dlhsie v elektroaute nez 40 minut ?
Kontrolna otazka : teraz vsetky motoristicke sporty skratime na 45 minut kvoli baterkam, aby to Beardiemu vyslo ? Zrusime LeMans24 ako nezaujimavy hnusny relikt minulosti ? Alebo budu pretekari kazdych par kol menit baterie, ako napisal Turbo a Beardiemu sa to velmi nezda ale fyzike este neusiel nikto - ked mam doriti 400kW motor a vyuzivam ho na plne bomby skoro cely cas a ked mam 54kWh baterčičku tak proste daleko nezajdem, ci sa to niekomu paci alebo nie.
prenesme sa z formule E do sveta Lamborghini. Rovnaka vaha ? Aerodynamika ? Rovnaky 180kW vykon ako na Formuli E ? Asi nie... pome na Nurgburgring. Rovnake ako Formula E ? Civilne Lambo auticka budu mat rovnaku techniku ako Formula E, vymeny bateriek ?
Toto som nasiel narychlo : https://sk.wikipedia.org/wiki/Formula_E
Podujatia sa začínajú dvoma rannými tréningami. Prvý má 45 minút a druhý 30 minút. Jazdci majú k dispozícii dva monoposty s výkonom 200 kW.
Kvalifikácia sa koná obvykle na obed a trvá jednu hodinu. Jazdci sú rozdelení do štyroch skupín po päť, pričom majú šesť minút na to, aby odjazdili ich najrýchlejšie kolo. Jazdci majú k dispozícii jeden monopost s výkonom 200 kW. Od druhej sezóny, päť najrýchlejších jazdcov má ešte jeden pokus (tzv. Super Pole) a po jednom odjazdia svoje kolo, čím sa stanoví prvých päť pozícií na štarte.
Samotný pretek trvá cca 50 minút. Jazdci majú povinný jeden pit stop, kedy musia vymeniť monopost, pričom im môžu pomáhať dvaja členovia tímu vymeniť bezpečnostné pásy.
ja sa pytam - s vymenou toho monopostu vymenia aj baterky zo stareho do noveho teda daju tam vybite ? Alebo NAHODOU ta vymena prebieha kvoli tomu ze baterky su vybite a bol by koniec po 20 minutach ? Tak mi nieco hovori ze s novym monopostom chlapci dostanu aj uplne cerstvo nabite baterčičky. Alebo tam je nejaka ina elektrofintička ?
"Generátory používané na dobíjanie batérií sú poháňané glycerinom, čo je vedľajší produkt výroby bio-dieselu."
jaaaaaaj... pochopil som to spravne ze elektricka formula ma glycerinmotor ktory dobija baterku na plne gule co to da, a ajtak v polovici preteku musia vymenit mašinku ? edit : aha, ta polovica pretekov bola predchadzajuca generacia A SAMOZREJME TO BOLO KVOLI VYBITYM BATERIAM, okej - je finta v glycerinovom nabijani baterii pocas jazdy ? To som nenasiel narychlo. Kvoli tomu dokaze novy Spark dat cely uzasny 40 minutovy pretek lebo este nikdy nikto nesiel dlhsie v elektroaute nez 40 minut ?
Kontrolna otazka : teraz vsetky motoristicke sporty skratime na 45 minut kvoli baterkam, aby to Beardiemu vyslo ? Zrusime LeMans24 ako nezaujimavy hnusny relikt minulosti ? Alebo budu pretekari kazdych par kol menit baterie, ako napisal Turbo a Beardiemu sa to velmi nezda ale fyzike este neusiel nikto - ked mam doriti 400kW motor a vyuzivam ho na plne bomby skoro cely cas a ked mam 54kWh baterčičku tak proste daleko nezajdem, ci sa to niekomu paci alebo nie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
turbo hlavne premanentne klame a zavadza, ked odstranime tento problem, mnohych to potesi
nejde len o obsah, ale aj o formu
nejde len o obsah, ale aj o formu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
hehe. FormulkaE ma vykon 180kW, 200kW a 900kg ; Lambordžini bude mat 400kW a zrejme 2 tony. A inu aerodynamiku.
Znovu sa ta pytam - ako chces spravit s baterkacmi LeMans, Daytonu a Sebring. Akykolvek pretek co trva dlhsie nez hodinu.
Znovu sa ta pytam, AKO MOZE 54KWH BATERKA VYDRZAT 50 MINUTOVY PRETEK - TO JE PROSIMPEKNE len 64KW VYKON POCAS CELEJ TEJ DOBY.
Snad mi nechces hovorit ze FormulaE jazdi na 64kW motoroch, snad mi nechces povedat ze 54kWh baterka da 64kW pri 2% nabiti.
Este raz sa pytam - maju FormuleE glycerinove nabijanie pocas celeho preteku ?
Znovu sa ta pytam - ako chces spravit s baterkacmi LeMans, Daytonu a Sebring. Akykolvek pretek co trva dlhsie nez hodinu.
Znovu sa ta pytam, AKO MOZE 54KWH BATERKA VYDRZAT 50 MINUTOVY PRETEK - TO JE PROSIMPEKNE len 64KW VYKON POCAS CELEJ TEJ DOBY.
Snad mi nechces hovorit ze FormulaE jazdi na 64kW motoroch, snad mi nechces povedat ze 54kWh baterka da 64kW pri 2% nabiti.
Este raz sa pytam - maju FormuleE glycerinove nabijanie pocas celeho preteku ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
neviem teraz dolozit zdroj
ale ma to aj side efekty. skrz vyssie hodnoty co2 sa dari viac aj raslinam, dokonca neviem ci planeta nema rastuci trend zelenych ploch, ktore samozrejme vedia absorbovat viac co2
ale v cislach to neviem dohladat
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Moze byt. Ale to ze mnozstvo sklenikovych plynov prudko rastie je fakt. A to ze krivka oteplenia kopiruje krivku rastu skenikovych plynov tiez.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Fiat šestovka : https://www.autodaily.com.au/fiat-600-e ... suv-spied/
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.