Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
s novými modelmi sa roztrhlo vrece
ID 2all
https://www.mojelektromobil.sk/volkswag ... -pre-masy/
Kia EV5
https://www.mojelektromobil.sk/kia-ev5/
Ford Explorer
https://www.youtube.com/watch?v=YC0nd1yIj64&t=204s
a dalších 8 kúskov v lineupe
ID 2all
https://www.mojelektromobil.sk/volkswag ... -pre-masy/
Kia EV5
https://www.mojelektromobil.sk/kia-ev5/
Ford Explorer
https://www.youtube.com/watch?v=YC0nd1yIj64&t=204s
a dalších 8 kúskov v lineupe
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Mozno by pomohlo viacej tlacit na umelu vyrobu masa miesto krav, ktore prdia metan vo velkom...uz teraz vieme 3D tlacit maso, a vraj je na nerozoznanie od praveho. Uz davnejsie sa pisalo, ze velkochovy dobytka produkuju az moc metanu/sklenikovych plynov.
A tiez chytit za gule tisice zaoceanskych prepravnych lodi spalujucich mazut a podobne svinstvo...oproti nim su auta nic co sa znecistenia tyka. Nechapem ze s tym za X rokov nikto nic nerobi...asi na tom nieco bude.
Dufam ze to nebude zase vyzerat ako nafuknuty balon, vid Fiat 500L a Fiat 500X...fuj. Nafuknute balonove skaredosti.mp3turbo napísal: ↑Ut 21. Mar, 2023, 13:12 Fiat šestovka : https://www.autodaily.com.au/fiat-600-e ... suv-spied/
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> A tiez chytit za gule tisice zaoceanskych prepravnych lodi spalujucich mazut a podobne svinstvo...oproti nim su auta nic co sa znecistenia tyka.
lebo s lietadielkami a plťkami proste nevieme nic urobit. Ze si skratime automobilove preteky na 23 minut aby nam stacili baterky, sranda velika.
Ale skus nieco skratit na plťkách napriklad zaoceansku trasu. Nemas ako.
Nemame technologiu. Nemas dostatocne velke baterky, nemas moznost namontovat dostatok solarpanelov aby sa plťka dostala kam je treba. To iste lietadla - tak nejak mi nieco hovori ze buduci rok nepoletim cojaviem z Viedne do Ankary na elektrolietadielku.
Inak co sa tyka lodi, riesi sa palivo aby vytvaralo menej emisii. Nejake snahy tam su, kazdemu ja jasne ze cely svet vidi nezmyselnost riesenia osobnej dopravy v takej miere ako sa nam to teraz dari a neriesenia strasne spinavej namornej dopravy.
lebo s lietadielkami a plťkami proste nevieme nic urobit. Ze si skratime automobilove preteky na 23 minut aby nam stacili baterky, sranda velika.
Ale skus nieco skratit na plťkách napriklad zaoceansku trasu. Nemas ako.
Nemame technologiu. Nemas dostatocne velke baterky, nemas moznost namontovat dostatok solarpanelov aby sa plťka dostala kam je treba. To iste lietadla - tak nejak mi nieco hovori ze buduci rok nepoletim cojaviem z Viedne do Ankary na elektrolietadielku.
Inak co sa tyka lodi, riesi sa palivo aby vytvaralo menej emisii. Nejake snahy tam su, kazdemu ja jasne ze cely svet vidi nezmyselnost riesenia osobnej dopravy v takej miere ako sa nam to teraz dari a neriesenia strasne spinavej namornej dopravy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
"NAJDLHŠIE A NAJVÄČŠIE LODE NA SVETE SÚ ROPNÉ TANKERY" nie je to nahodov situacia "2 muchy jednou ranou"?
https://top5.sk/top-5-najdlhsie-a-najva ... e-tankery/
btw nazov témy su elektromobily nie co2/emisie
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ako autor temy vravim ze to spada do "a vsetko okolo nej"
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo, prestaň tu z toho robiť facebook či twitter plný dojmov, hier na emócie a križiackych výprav. V jednom príspevku si napísal blbosť a sám si si ju rovno vyvrátil lebo si konečne dočítal do konca článok na ktorý si sám linkoval. Hlavne že tú polovicu príspevku plnú dezinformácií čo si plný emócií napísal skôr než si si zistil všetky informácie si tam nechal. My tu máme čítať tvoje myšlienkové pochody za chodu? Vedieš krížovú výpravu proti elektromobilom a každý kúsok informácie ktorý nájdeš a máš dojem že tvoj názor podporí sem musíš okamžite linkovať spolu s emotívnym výlevom.
zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_regulations
Sme na odbornom fóre. Niečo ma napadne, sformulujem ucelenú myšlienku, overím si fakty, napíšem. Keď neviem, spýtam sa, keď píšem tak si overím čo píšem. Ak počas písania zistím že moje predpoklady boli chybné tak svoj príspevok pred odoslaním prepíšem s novými vedomosťami. Sme na fóre, nie IRC (používa to ešte niekto či všetci prešli na Discord?) Ak si niečo myslím, ale nie som si istý, napíšem to. Fakt tu neskĺznime na úroveň sociálnych sietí na ktoré tak radi kydáme
Inak sorry, viem že sa diskusia už posunula inde, ale nemal som skôr čas a dlho mi tiež trvalo dobre si premyslieť čo a ako napíšem.
A ešte doplním sekciu z pravidiel:
Ten tvoj druhý príspevok na tému Formula E je krásny príklad. Aby som parafrázoval, keď nenávidíš, nie si to ty. Si inteligentný, vieš vyhľadávať informácie, máš vedomosti. Ukľudni sa a zamysli sa. Dám ti hádanku. Ako môže Formula 1 so 110kg paliva v nádrži odkrúžiť 2h pretek? To je prosím pekne 55kg/h a vieme že "na plný plyn" je spotreba reguláciami limitovaná na 100 kg/h. Nie, nie je to tým že motor dáva tých 1000kW pri spotrebe 55kg/h alebo majú tajne 200kg nádrže.mp3turbo napísal: ↑Ut 21. Mar, 2023, 11:15 Znovu sa ta pytam, AKO MOZE 54KWH BATERKA VYDRZAT 50 MINUTOVY PRETEK - TO JE PROSIMPEKNE len 64KW VYKON POCAS CELEJ TEJ DOBY.
Snad mi nechces hovorit ze FormulaE jazdi na 64kW motoroch, snad mi nechces povedat ze 54kWh baterka da 64kW pri 2% nabiti.
Este raz sa pytam - maju FormuleE glycerinove nabijanie pocas celeho preteku ?
zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_regulations
Sme na odbornom fóre. Niečo ma napadne, sformulujem ucelenú myšlienku, overím si fakty, napíšem. Keď neviem, spýtam sa, keď píšem tak si overím čo píšem. Ak počas písania zistím že moje predpoklady boli chybné tak svoj príspevok pred odoslaním prepíšem s novými vedomosťami. Sme na fóre, nie IRC (používa to ešte niekto či všetci prešli na Discord?) Ak si niečo myslím, ale nie som si istý, napíšem to. Fakt tu neskĺznime na úroveň sociálnych sietí na ktoré tak radi kydáme
Inak sorry, viem že sa diskusia už posunula inde, ale nemal som skôr čas a dlho mi tiež trvalo dobre si premyslieť čo a ako napíšem.
A ešte doplním sekciu z pravidiel:
2.5 Prispievanie a gramatika: Skontrolujte si pred prispievaním gramatiku a pravopis (funkciou náhľad). Siahodlhé, nečitateľné texty, nadmerné používanie skratiek alebo nadmerné používanie interpunkčných znamienok či smajlíkov a písanie so zapnutým CAPS LOCKOM môže vyústiť do zmazania príspevku. Je taktiež zakázané prispievať odkazmi na stránky, ktoré vyžadujú registráciu, slúžia ako pyramídová schéma, prinesú prispievajúcemu zisk, či inú formu odmeny. Na hypertextové odkazy je zakázané používať tag ["code"].
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ked uz sme pri tom overovani informacii - F1 nema 1000kW. Spalovaci motor produkuje okolo 850 koni, co je cca 625kW. A kedze sa jedna o hybrid, zvysnych 150 koni (110kW) produkuje elektromotor. Suma sumarum, dokopy je to nieco okolo 750kW, alebo 1000 koni.wingo napísal: ↑Ut 21. Mar, 2023, 19:42Ako môže Formula 1 so 110kg paliva v nádrži odkrúžiť 2h pretek? To je prosím pekne 55kg/h a vieme že "na plný plyn" je spotreba reguláciami limitovaná na 100 kg/h. Nie, nie je to tým že motor dáva tých 1000kW pri spotrebe 55kg/h alebo majú tajne 200kg nádrže.
zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_regulations
ITX >>> ATX
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Mea culpa. Hej, najprv som chcel napísať kW, ale zapáčilo sa mi krásne okrúhle číslo v koňoch a zabudol som opraviť jednotky.
To že tých 1000 koní nie je len zo spaľovacieho motora bola tiež nápoveda k ďalším technológiám na ktoré sa oplatí pozrieť pri elektromobilite a robia rozdiel oproti spaľovákom. Zaujímavé info je ohľadom 3rd gen Formula E (ktoré aktuálne jazdia ale na slovenskej Wiki chýbajú, treba prepnúť na en verziu) že až 40% energie minutej počas závodu má byť z rekuperácie.
To že tých 1000 koní nie je len zo spaľovacieho motora bola tiež nápoveda k ďalším technológiám na ktoré sa oplatí pozrieť pri elektromobilite a robia rozdiel oproti spaľovákom. Zaujímavé info je ohľadom 3rd gen Formula E (ktoré aktuálne jazdia ale na slovenskej Wiki chýbajú, treba prepnúť na en verziu) že až 40% energie minutej počas závodu má byť z rekuperácie.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
pohoda, netrap sa s konmi alebo kilowattmi, to nikoho z nas nehodi do minusu. Pozri, pisal som ze osobne sportove Lambo bude ina konstrukcia, aerodynamika, hmotnost, urcite aj vykon nez Formula E.
NEpisal som ze v Ečku musi bateria vydrzat jeden jediny zavod takze im je uplne jedno ze 54kWh nabijaju cojaviem 400kW alebo takou nejakou sialenostou pri rekuperacii brzdeni. Lambo musi mat zivotnost aspon cojaviem 100.000km statisticky, to sa od monopostu E ani ziadneho ineho necaka a nikdy tak neboli konstruovane.
Proste to budu ine veci. Navyse neviem kolko stoji Formula E, moznoze jeden kus vyjde dva miliony eur, zrejme elektricke Lambo sa bude musiet vyrovnat s diametralne inou cenovou realitou. Z technickej stranky mi to v terajsom stave veci proste pride tak, ze 54kWh baterka do osobneho vozidielka je dost vazna tragedia s ohladom na bezne prevadzkove pouzitie, a hypersportove Lambo s obrovskym vykonom bude mozno tazsi oriesok. Pokial sa vykon nechce pouzivat a bude sa šmrdlať 107km/h po okreske, v pohode.
Ozaj by ma zaujimalo, akym prejavom sa budu sportove bzučiaky odlisovat. Alebo budu bzučať rovnako ? Pustite si Teslu Plaid, potom Rimaca.
NEpisal som ze v Ečku musi bateria vydrzat jeden jediny zavod takze im je uplne jedno ze 54kWh nabijaju cojaviem 400kW alebo takou nejakou sialenostou pri rekuperacii brzdeni. Lambo musi mat zivotnost aspon cojaviem 100.000km statisticky, to sa od monopostu E ani ziadneho ineho necaka a nikdy tak neboli konstruovane.
Proste to budu ine veci. Navyse neviem kolko stoji Formula E, moznoze jeden kus vyjde dva miliony eur, zrejme elektricke Lambo sa bude musiet vyrovnat s diametralne inou cenovou realitou. Z technickej stranky mi to v terajsom stave veci proste pride tak, ze 54kWh baterka do osobneho vozidielka je dost vazna tragedia s ohladom na bezne prevadzkove pouzitie, a hypersportove Lambo s obrovskym vykonom bude mozno tazsi oriesok. Pokial sa vykon nechce pouzivat a bude sa šmrdlať 107km/h po okreske, v pohode.
Ozaj by ma zaujimalo, akym prejavom sa budu sportove bzučiaky odlisovat. Alebo budu bzučať rovnako ? Pustite si Teslu Plaid, potom Rimaca.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Pokial ide o emisie a mame problem s planetou, tak kludne aj zrusit nejake formule. Alebo nech si jazdia na elektriku, nech si vymyslia system vymeny bateriek v boxoch, ako bolo navrhovane pre bezne auta.... Zbytocna spotreba energie, ci uz fosilnej alebo elektrickej. Pre nic, pre cisla a par soferujucich pipisov akoze smotanka...toto k zivotu nepotrebujeme. Ale atmosferu a prirodu potrebujes.mp3turbo napísal: ↑Ut 21. Mar, 2023, 19:22 >> A tiez chytit za gule tisice zaoceanskych prepravnych lodi spalujucich mazut a podobne svinstvo...oproti nim su auta nic co sa znecistenia tyka.
lebo s lietadielkami a plťkami proste nevieme nic urobit. Ze si skratime automobilove preteky na 23 minut aby nam stacili baterky, sranda velika.
Ale skus nieco skratit na plťkách napriklad zaoceansku trasu. Nemas ako.
Nemame technologiu. Nemas dostatocne velke baterky, nemas moznost namontovat dostatok solarpanelov aby sa plťka dostala kam je treba. To iste lietadla - tak nejak mi nieco hovori ze buduci rok nepoletim cojaviem z Viedne do Ankary na elektrolietadielku.
Inak co sa tyka lodi, riesi sa palivo aby vytvaralo menej emisii. Nejake snahy tam su, kazdemu ja jasne ze cely svet vidi nezmyselnost riesenia osobnej dopravy v takej miere ako sa nam to teraz dari a neriesenia strasne spinavej namornej dopravy.
Zaoceanske lode, spalujuce somariny, mali byt riesene kludne uz 30-40r dozadu. Teraz kazdy kuka iba na auta, v EU sa riesia 1kw vysavace, rovne banany a uhorky..... Pritom najvacsi znecistovatelia sa len smeju a veselo zamoruju - lode, lietadla, uholne elektrarne a spalovanie gum v Cine a Indii.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
tak, Čína kaká na emisie a otvorene hovori ze do 2045 ci tak nejak budu jej emisie proste stupat. A mozeme si strcit rovny banan do zadku, bude to tak.
skuste sa pozerat na SOC co by mohlo byt State Of Charge v tomto videjku o Rimacu :
https://youtu.be/rIfEkqXWHEA?t=14
94% 93% 92% 91% 90% doslova dopismena za par sekund a to ma 120kWh baterku. Okej, Lambo nebude mat 1600 koni blablabla ale zrejme nebude mat ani 120kWh baterku aby to nevazilo tri tony a nestalo tri mega.
skuste sa pozerat na SOC co by mohlo byt State Of Charge v tomto videjku o Rimacu :
https://youtu.be/rIfEkqXWHEA?t=14
94% 93% 92% 91% 90% doslova dopismena za par sekund a to ma 120kWh baterku. Okej, Lambo nebude mat 1600 koni blablabla ale zrejme nebude mat ani 120kWh baterku aby to nevazilo tri tony a nestalo tri mega.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Aj ked sa mi nepaci elektromobilita a nasilu zakazane spalovaky, uz som za. Tento mp3 turbo mi “boj” proti tomu uplne znechutil. Uplne jak sa bavit s priemernym dezolatom o korone a politike, klamstva, konspiracie, zavadzacky. Nech to vsetko schvalia, zeby ho porazilo a bol by od tychto opustaciek pokoj.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Lebo vsetci potrebujeme Rimac a Lambo....
Myslim ze vacsine ludi staci EV s vykonom 60-80kw a dojazdom 200-300km na lietanie po meste, ktore moze nabit na 100% za 15min. V opacnom pripade je to proste moc velky rozdiel oproti benzinu/dieslu natankovanemu na 100% dojazdu za 3 minuty. A take auto by malo zacinat na 10-15k, nie overkilly zacinajuce na 40k. Dlho vravim, ekologia musi byt lacna, inac sa bude tazko presadzovat. Problem je tiez s nabijacou infrastrukturou, je nezmysel aby niekto vypinal elektrarne a zaroven sa snazil pretlacat EV.
Potom by mohla byt druha kategoria EV s dojazdom 500-700km na dlhsie trasy, ale tiez by nemali stat o 40k viac ako zaklad. Nejak to vyriesit.
Myslim ze vacsine ludi staci EV s vykonom 60-80kw a dojazdom 200-300km na lietanie po meste, ktore moze nabit na 100% za 15min. V opacnom pripade je to proste moc velky rozdiel oproti benzinu/dieslu natankovanemu na 100% dojazdu za 3 minuty. A take auto by malo zacinat na 10-15k, nie overkilly zacinajuce na 40k. Dlho vravim, ekologia musi byt lacna, inac sa bude tazko presadzovat. Problem je tiez s nabijacou infrastrukturou, je nezmysel aby niekto vypinal elektrarne a zaroven sa snazil pretlacat EV.
Potom by mohla byt druha kategoria EV s dojazdom 500-700km na dlhsie trasy, ale tiez by nemali stat o 40k viac ako zaklad. Nejak to vyriesit.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Lebo ta zberba v EU parlamente s rozpravkovymi platmi, odseknuta od reality, nema nic normalneho na praci?
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB