A su teraz tie chrochty s vami v miestnosti?
lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
a ked je Duster orezany usetreny, skus si sadnut do Springa. Alebo vies co, radsej neskus. Hovorim, na dverach to ma nalepku namiesto plastovej listy.
Lebo je to lacnejsie.
Skus v takom vehikli búrať. To je proste zavreta rikša so strechou, cele.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Tak zase na ucel za akym sa tie dacie vacsinou kupuju - nahradzuju jednotkovu fabiu/octaviu/feliciu... Najazdi to do 10k km, zvacsa mimo dialnice.
Tam je to celkom fajn. A urcite to je aj bezpecnejsie ako 90% aut z prelomu tisicrocia.
Tam je to celkom fajn. A urcite to je aj bezpecnejsie ako 90% aut z prelomu tisicrocia.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12546
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Tu jeden vozil 50l bandasky v logane. Pouzival to ako firemny voz na rozvoz. Zadne sedacky dal von a co tam bolo priestoru, by som neveril. Urcity ucel to auto splni, ale ako rodinne vozitko by som to nekupil
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
kto sa dnes vozi na felde alebo fabci asi tazko prejde na hocico za 20k... Ked si vezmes TCO takej fabie tak sa za 10 rokov mozno dostanes na cenu takeho Springa. To skor cieli tak na ludi, co chcu mat za kazdu cenu nove auto. Mam suseda co toci tieto nove low costy. Co sa pozname, tak mal Thaliu, 2x i10, teraz Bayon. Vravel ze on proste nechce jazdene auto po niekom, chce mat nove, svoje, so zarukou, nudne.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
daciu nemám ale musím sa jej zastať, pretože trh s jazdenkami je otras.
Je to nové auto robené podľa súčasných noriem. So zárukou.
Ale ty si kľudne ďalej kupuj vojagery, stočené z 800000 na 127000, vykvitnute odspodu, pozvarane z troch.
Máličko jazdené, dovoz po nemeckom dôchodcovi ...
Spoiler: ukázať
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Tak sandero ide stale nejak od 11. Za 15 ho zozenies aj s OK vybavou a LPG.
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Už to nie je čo to bývalo ako sa tie šroty nenávratne rozpadajú majiteľom pod rukami, možno trochu pomohla aj prísnejšia EK. Ale cez víkend sa jeden popri mne prehnal v protismere do kopca pri Handlovej. Nejaká Audi z prelomu tisícročia, dymilo to ako stará Avia, normálne ma oviala nostalgia, aj mi z toho dymu bolo rovnako zle napriek prémiovému kabínovému filtru cez ktorý bežne pachy zvonku necítim.
Spoiler: ukázať
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
A dá sa ten ford pripojiť aj k FVE a slúžiť ako batéria pre ukladanie energie so slnka a čerpanie napr. vykurovanie domu počas noci ?Jednoduska napísal: ↑Ut 28. Mar, 2023, 18:39 To uz predsa davno vie robit ford f150 lighting ci ako sa vola.
Aký BMS používa ?
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12546
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
F150tky zy davnejsie pouzivaju ako generatory pre napajanie domov, akurat teraz tento uplne elektricky nevie sluzit ako generator a vie dodat len stavu z baterie. Po jej minuti je koniec. Neviem sa ale dopatrat k testom F150tky ako dlho taky dom dokaze napajat a nejakej blizsej tech. specifikacie.
Hybrydna verzia vedela tusim dodat okolo 7kw na par hodin, potom sa musel nastartovat motor, aby vyrobil elektrinu
Hybrydna verzia vedela tusim dodat okolo 7kw na par hodin, potom sa musel nastartovat motor, aby vyrobil elektrinu
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
>> Ale ty si kľudne ďalej kupuj vojagery, stočené z 800000 na 127000, vykvitnute odspodu, pozvarane z troch.
kludne budem, pretoze vsetky maju 800.000. Roky dozadu som videl fotografie tych uzasnych Dacii odspodu, ked uz o tom hovoris, a veru tak nevyzeral vtedy nas 15 rocny Voyager - takze ano, budem kludne kupovat, a veselo do toho posadim zenu s dvomi detmi. Okrem ineho, nemecki dochodcovia nejazdia na Voyageroch, to som fakt este nikoho nevidel - oni jazdia na Pasattoch, Audinkach a stacania sa bat nemusis.
Videl som aj tie kolajnice co to ma namiesto deformacnych vystuh ci ako sa to vola na beznom aute. Fakt kolajnice. Mame aj battlefield testy, bratranec zasekol tachometer na 105 pri Bojnickej zahrade ked idiot na kamione s navesom zastal na cervenu (trosku ho museli stvrthodinu vystrihovat, a mal zlomenu ruku), brat prevratil Fabiu teda Fabia sa prevratila na Zochovej v centre mesta ked mu rozbila zadnu pravu stvrtku.
Ach ozaj, niekto spominal Duster ? Kludne : https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/3 ... od-novoty/
https://www.daciaclub.cz/forum-tema/nas ... utin-81231
Zdar,rad by som ziskal názor majiteľov dustrov alebo dacii všeobecné na možné antikorózne ošetrenie podvozku. Po tom čo som videl veľa fotiek podvozkov po 1 roku a vyzerali ako by mali min 10 som začal rozmýšľať nad investíciou do náteru,ktorý by mal podľa údajov servisov zakonzervovať podvozok na cca 5 rokov..
"Dneska jsem poprvy videl sveho 3 roky stareho Dustera na plechovych discich a zhrozil jsem se rzi. Co s tim?"
tak si kupujte lahko ojazdene Dustery co zodpovedaju normam lebo Pietro tomu rozumie najviac (Dustre sa predavaju len nove, ze ? A potom sa vyparia, proste po prvom majitelovi zmiznu do mimokozmickeho priestoru). Voyagery ziadnym normam nezodpovedaju a nikdy ani nezodpovedali. Inak Vojadžre tiez idu na LPG lebo vsak normalny motor, sestvalcek, bez turba, bez priamovstreku, bez blbosti...
kludne budem, pretoze vsetky maju 800.000. Roky dozadu som videl fotografie tych uzasnych Dacii odspodu, ked uz o tom hovoris, a veru tak nevyzeral vtedy nas 15 rocny Voyager - takze ano, budem kludne kupovat, a veselo do toho posadim zenu s dvomi detmi. Okrem ineho, nemecki dochodcovia nejazdia na Voyageroch, to som fakt este nikoho nevidel - oni jazdia na Pasattoch, Audinkach a stacania sa bat nemusis.
Videl som aj tie kolajnice co to ma namiesto deformacnych vystuh ci ako sa to vola na beznom aute. Fakt kolajnice. Mame aj battlefield testy, bratranec zasekol tachometer na 105 pri Bojnickej zahrade ked idiot na kamione s navesom zastal na cervenu (trosku ho museli stvrthodinu vystrihovat, a mal zlomenu ruku), brat prevratil Fabiu teda Fabia sa prevratila na Zochovej v centre mesta ked mu rozbila zadnu pravu stvrtku.
Ach ozaj, niekto spominal Duster ? Kludne : https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/3 ... od-novoty/
https://www.daciaclub.cz/forum-tema/nas ... utin-81231
Zdar,rad by som ziskal názor majiteľov dustrov alebo dacii všeobecné na možné antikorózne ošetrenie podvozku. Po tom čo som videl veľa fotiek podvozkov po 1 roku a vyzerali ako by mali min 10 som začal rozmýšľať nad investíciou do náteru,ktorý by mal podľa údajov servisov zakonzervovať podvozok na cca 5 rokov..
"Dneska jsem poprvy videl sveho 3 roky stareho Dustera na plechovych discich a zhrozil jsem se rzi. Co s tim?"
tak si kupujte lahko ojazdene Dustery co zodpovedaju normam lebo Pietro tomu rozumie najviac (Dustre sa predavaju len nove, ze ? A potom sa vyparia, proste po prvom majitelovi zmiznu do mimokozmickeho priestoru). Voyagery ziadnym normam nezodpovedaju a nikdy ani nezodpovedali. Inak Vojadžre tiez idu na LPG lebo vsak normalny motor, sestvalcek, bez turba, bez priamovstreku, bez blbosti...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12546
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Dacia sa rozhodne nekupuje pouzivana. Tie auta fakt po 1-2 rokoch vyzeraju hrozne odspodu a podozkovo je to na vymenu. Dacie su low cost auta, netreba od nich moc ocakavat. Aspon teda kvalitativne
Ale aby sme nehanili len Daciu, ze odspodu su to vraky po roku. Ked som bol u znameho menit cast vyfukoveho potrubia (mal som este origo co malo za sebou 21 rokov) tak zhodou okolnosti mal na zdvihaku BMW. 5 rocny voz, od spodu by som mu tipol podstatne viacej. Moje 22 rocne auto vyzera od spodku uz patricne k veku, ale hento po 5tich rokoch akoze masaker. Necakal by som to
Ale aby sme nehanili len Daciu, ze odspodu su to vraky po roku. Ked som bol u znameho menit cast vyfukoveho potrubia (mal som este origo co malo za sebou 21 rokov) tak zhodou okolnosti mal na zdvihaku BMW. 5 rocny voz, od spodu by som mu tipol podstatne viacej. Moje 22 rocne auto vyzera od spodku uz patricne k veku, ale hento po 5tich rokoch akoze masaker. Necakal by som to
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
uprimne si povedzme, i ked neviem ci to patri do diskusie LPG, ze nejaka hrdza na vyfuku, na ramenach napravy a podobne veci nie je kriticka.
Ked sa teda nebavime ze dva roky stare rameno na Dasteri sa rozpada na prach od hrdze - povrchova hrdza nevadi. Vyfuk v najhorsom odhnije a bude z neho subwoofer (my mame 17 rocny vyfuk na Vojadzeri, este veeeela vydrzi, nikdy nebol garazovany), vymenis, ides dalej, tym nikoho nezabijes. Dokial nie je auto zhnite ze sa rozpadne na polovicku, ked mas hrdzave dvere centimeter odspodu a fuci ti donutra, tak je to tvoj problem a nikoho tym nezabijes. Samozrejme je to jasny znak kvality konstrukcie ako celku, lenze to uz je ina diskusia - taketo veci netrapia sudruha ktory kupi novy Daster a bude ho mat styri roky.
Jasne ze by to tak nemalo byt a take auta nechceme, a nemali by prejst STK atd atd ale z hladiska ohrozenia zivota nejde o nic.
Ked sa teda nebavime ze dva roky stare rameno na Dasteri sa rozpada na prach od hrdze - povrchova hrdza nevadi. Vyfuk v najhorsom odhnije a bude z neho subwoofer (my mame 17 rocny vyfuk na Vojadzeri, este veeeela vydrzi, nikdy nebol garazovany), vymenis, ides dalej, tym nikoho nezabijes. Dokial nie je auto zhnite ze sa rozpadne na polovicku, ked mas hrdzave dvere centimeter odspodu a fuci ti donutra, tak je to tvoj problem a nikoho tym nezabijes. Samozrejme je to jasny znak kvality konstrukcie ako celku, lenze to uz je ina diskusia - taketo veci netrapia sudruha ktory kupi novy Daster a bude ho mat styri roky.
Jasne ze by to tak nemalo byt a take auta nechceme, a nemali by prejst STK atd atd ale z hladiska ohrozenia zivota nejde o nic.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
Hoc ako nemam rad daciu, podla mna nie je pravda to co pisete. Videl som niekolko dacii zo spodu, videl som vaculikove videa, vidim nasu 14rocnu daciu, bavil som sa s typkom z dacia autorizaku...
Ze maju tenky lak? To je pravda.
Ze hlavne tie prve kusy z rokov pred 2010 a tak(proste pred faceliftami prvych modelov) malo ochranu pred koroziou slabu? To je tiez pravda.
Ze na starsich kusoch nemal problem odhnit drziak vyfuku po 3rokoch? to je tiez pravda
Ze hlavne na starsich kusoch(ktore de facto ani neboli vyvijane pre EU trh) lubia hnit dvere, blatniky atd. ? To je tiez pravda
Ale nosne casti, podmotorovy ram, prahy, nosniky, napravy... Tie su bezchybne. Kludne po 15rokoch.
Ze podvozkovo na vymenu po dvoch rokoch, to som este tiez v zivote na dacii nevidel. Ved tam dohromady ani niet co menit Primitivne podvozky s torznou zadnou napravou, velkymi silentblokmi ako na autach z 2000. Aj ked ti po 100k km slovenskych ciest zacnu klepkat tycky stabilizatora, ramena, silentbloky, capy... Tak ceny za servis tam su smiesne. Komplet repas prednej napravy so vsetkym co sa hybalo(okrem tlmicov a pruzin) stal v autorizaku tusim 300€ Neautorizak by to spravil za polovicu.
Ze maju tenky lak? To je pravda.
Ze hlavne tie prve kusy z rokov pred 2010 a tak(proste pred faceliftami prvych modelov) malo ochranu pred koroziou slabu? To je tiez pravda.
Ze na starsich kusoch nemal problem odhnit drziak vyfuku po 3rokoch? to je tiez pravda
Ze hlavne na starsich kusoch(ktore de facto ani neboli vyvijane pre EU trh) lubia hnit dvere, blatniky atd. ? To je tiez pravda
Ale nosne casti, podmotorovy ram, prahy, nosniky, napravy... Tie su bezchybne. Kludne po 15rokoch.
Ze podvozkovo na vymenu po dvoch rokoch, to som este tiez v zivote na dacii nevidel. Ved tam dohromady ani niet co menit Primitivne podvozky s torznou zadnou napravou, velkymi silentblokmi ako na autach z 2000. Aj ked ti po 100k km slovenskych ciest zacnu klepkat tycky stabilizatora, ramena, silentbloky, capy... Tak ceny za servis tam su smiesne. Komplet repas prednej napravy so vsetkym co sa hybalo(okrem tlmicov a pruzin) stal v autorizaku tusim 300€ Neautorizak by to spravil za polovicu.
- elementar
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5243
- Dátum registrácie: Ut 16. Mar, 2010, 22:34
- Bydlisko: Brno/Brezno
Re: lacné LPG vs Elektro alebo oboje ?
ten Duster rozhodne nie je tak tragicky ako tu opisujete https://www.youtube.com/@RastoChvalaofficial
ma o Dusteroch toho dost nieco ma aj Vaculik.
jeden ma vozil po Islande a keby to neboli auta spolahlive, funkcne a lacne na udrzbu a servis tak by to pozicovne aut nepouzivali a nebolo by kazde druhe auto na islande Duster.
urcite to nieje 5 hviezd NCAP ale tu zlu nalepku bezpecnosti dostal Duster kvoli prvym modelom co sa vyvazali dakam do indie bez airbagov.
podvozkovo je to dobre postavene auto, velmi funkcne aj v terene atd.
sak internet je toho plny ma to muchy ale srot to fakt nie je
ak to ma byt auto na vozenie pre zenu tak mimo to to bude aj velmi prakticke auto do rodiny co toho dost zvladne kdezto ten Spring je vylozene premiestnovadlo do mesta
ma o Dusteroch toho dost nieco ma aj Vaculik.
jeden ma vozil po Islande a keby to neboli auta spolahlive, funkcne a lacne na udrzbu a servis tak by to pozicovne aut nepouzivali a nebolo by kazde druhe auto na islande Duster.
urcite to nieje 5 hviezd NCAP ale tu zlu nalepku bezpecnosti dostal Duster kvoli prvym modelom co sa vyvazali dakam do indie bez airbagov.
podvozkovo je to dobre postavene auto, velmi funkcne aj v terene atd.
sak internet je toho plny ma to muchy ale srot to fakt nie je
ak to ma byt auto na vozenie pre zenu tak mimo to to bude aj velmi prakticke auto do rodiny co toho dost zvladne kdezto ten Spring je vylozene premiestnovadlo do mesta
Spoiler: ukázať