Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
To by som tak s urcitostou netvrdil. Moja 130i bola pri prvom merani cez hranicu, na druhy pokus velmi tesne pod, takze STK uspesna.
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
Stare auta s vysypanymi katmi veru emisne nedavaju
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
preco by ste mali mat vysypane katy, ked americke 15 rocne vysypane nie su a davaju emisne s prstom v riti ?
nikdy v zivote som nepocul ziadneho kamosa so 6valcom Vojadzerom ze by sa AKOKOLVEK pripravoval na emisnu. Proste tam dosiel, zaujúkali mu motorom, dali nalepky a zaplatit ucet.
Či ?
nikdy v zivote som nepocul ziadneho kamosa so 6valcom Vojadzerom ze by sa AKOKOLVEK pripravoval na emisnu. Proste tam dosiel, zaujúkali mu motorom, dali nalepky a zaplatit ucet.
Či ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Idk, tu je protokol z pred roka a pol, mozno z neho nieco vycitas
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... 450112.jpg
Spolu s hrkanim mi to vychadza na rozpadnuty katalyzator. Preco by sa mohol rozpadnut? Napadaju mi 3dovody:
1. Nekvalita? neviem posudit
2. Ked odisla zapalovacia cievka, par desiatok km slo auto na 3valce... Niekto tvrdi ze by sa ten 4. mal odpojit a nepustat palivo do vyfuku, niekto ze nemal... Kto vie
3. Vysoke tepelne zatazenie - bol to ako sluzobak pre X ludi. Bezna bola situacia ze sadnem, dam plyn na podlahu, o 100km neskor ho pustim a zaparkujem s 13l spotrebou. Najviac ten jazdny styl vystihuje asi to ze za 160k km boli 4x menene brzdy, a treba ich menit zase.
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... 450112.jpg
Spolu s hrkanim mi to vychadza na rozpadnuty katalyzator. Preco by sa mohol rozpadnut? Napadaju mi 3dovody:
1. Nekvalita? neviem posudit
2. Ked odisla zapalovacia cievka, par desiatok km slo auto na 3valce... Niekto tvrdi ze by sa ten 4. mal odpojit a nepustat palivo do vyfuku, niekto ze nemal... Kto vie
3. Vysoke tepelne zatazenie - bol to ako sluzobak pre X ludi. Bezna bola situacia ze sadnem, dam plyn na podlahu, o 100km neskor ho pustim a zaparkujem s 13l spotrebou. Najviac ten jazdny styl vystihuje asi to ze za 160k km boli 4x menene brzdy, a treba ich menit zase.
- adam102
- Nový používateľ
- Príspevky: 197
- Dátum registrácie: Št 10. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Košice 13
Re: Všeobecná diskusia II
Preco by to robili? Ide predsa o prijem mesta. Zamestnaju dalsiu uradnicku a vyberaju kazdeho.
MB: Gigabyte B550 Vision D CPU: AMD Ryzen 9 3900X/Noctua NH-D12L RAM: Gigabyte Designare 128 GB 3200 MHz CL16 GPU: AMD Radeon Pro Ⅶ SSD: 2 × Samsung 990 PRO 2 TB HDD: 2 × WD40EZRZ PSU: Seasonic PRIME Fanless TX-700 ODD: Pioneer BDR-XS07B-UHD CASE: Lian Li PC-O11 WXC FAN: 6 × Noiseblocker Multiframe M12-1 LCD: NEC PA301W | NEC LCD2090UXi KB: Filco Majestouch 2 MX Brown | Ducky One 2 Mini MX Blue MOUSE: Zowie FK2/Zowie P-SR HP: Beyerdynamic DT 990 PRO TV: Pioneer PDP-LX5090H
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Ked odisla zapalovacia cievka, par desiatok km slo auto na 3valce...
to by sa eventualne mohlo stat zapalovacia cievka nema nic spolocne so vstrekovanim paliva do valca, nemyslim si ze by elektronika v tomto voze bola natolko fit aby odpojila vstrekovanie ked detekuje anomaliu spalovania v tomto zmysle (napr. podla uhloveho zrychlenia klukovky ked mal "palit" ten postihnuty valec a podobne). Moj tip teda je, ze palivo tam islo.
... a nic vyraznejsie o pouziti auta nez 13l spotreba asi nenapovie. Lenze "takymto" chces dat do ruky Tojotku na ktoru dva roky cakas ?
Bohuzial z hentoho protokolu neviem čítať, lebo nie som frajer na tieto veci - ale nahodme nejaky brejnstórmink :
a) zvysene hodnoty uhlovodikov podla mna znamenaju nespalene alebo zle spalene palivo. Sviecky, kable, lambda sondy ? Nestoja milion.
b) hodnoty mas nad limitom len minimalne, kedze HC limit je 60 a CO 0.20 - si prakticky len 10% nad nimi. To mi nepride dovod na zosrotovanie vozu.
c) predpokladam ze auto na STK prislo uplne zohriate, ze nemas STK dvesto metrov od firmy (ano, teplota motora je 88 stupnov ale to neznamena ze auto ma za sebou 40km jazdenia a ze prislo kompletne zohriate, olej na prevadzkovej teplote atd)
d) takisto by som ocakaval aj olej, ktory ma najazd menej nez 20.000km, nepripeceny na kruzkoch atd
Do paliva by som strčil Velfobin alebo VIF, proste nejake aditivum a čistič. Nezaskodi aj ked je to benzin - ma to kilometre kde by si uz zasluzilo.
Vycistit skrtiacu klapku v benzine ak je dobre dostupna. Von, štetec, dnu. Zvyknu sa zasekavat a nedoliehat naplno, zvlast v ošidenych plastovych konstrukciach.
Myslim si, ze keby bol zly katalyzator tak by boli zvysene hodnoty CO hlavne na volnobehu co nemas. Kludne ma opravte, ak tam mam chibu.
to by sa eventualne mohlo stat zapalovacia cievka nema nic spolocne so vstrekovanim paliva do valca, nemyslim si ze by elektronika v tomto voze bola natolko fit aby odpojila vstrekovanie ked detekuje anomaliu spalovania v tomto zmysle (napr. podla uhloveho zrychlenia klukovky ked mal "palit" ten postihnuty valec a podobne). Moj tip teda je, ze palivo tam islo.
... a nic vyraznejsie o pouziti auta nez 13l spotreba asi nenapovie. Lenze "takymto" chces dat do ruky Tojotku na ktoru dva roky cakas ?
Bohuzial z hentoho protokolu neviem čítať, lebo nie som frajer na tieto veci - ale nahodme nejaky brejnstórmink :
a) zvysene hodnoty uhlovodikov podla mna znamenaju nespalene alebo zle spalene palivo. Sviecky, kable, lambda sondy ? Nestoja milion.
b) hodnoty mas nad limitom len minimalne, kedze HC limit je 60 a CO 0.20 - si prakticky len 10% nad nimi. To mi nepride dovod na zosrotovanie vozu.
c) predpokladam ze auto na STK prislo uplne zohriate, ze nemas STK dvesto metrov od firmy (ano, teplota motora je 88 stupnov ale to neznamena ze auto ma za sebou 40km jazdenia a ze prislo kompletne zohriate, olej na prevadzkovej teplote atd)
d) takisto by som ocakaval aj olej, ktory ma najazd menej nez 20.000km, nepripeceny na kruzkoch atd
Do paliva by som strčil Velfobin alebo VIF, proste nejake aditivum a čistič. Nezaskodi aj ked je to benzin - ma to kilometre kde by si uz zasluzilo.
Vycistit skrtiacu klapku v benzine ak je dobre dostupna. Von, štetec, dnu. Zvyknu sa zasekavat a nedoliehat naplno, zvlast v ošidenych plastovych konstrukciach.
Myslim si, ze keby bol zly katalyzator tak by boli zvysene hodnoty CO hlavne na volnobehu co nemas. Kludne ma opravte, ak tam mam chibu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Ak jebto benzin kludne to co si spomenul alebo moj aktualny pripad diera vo vyfuku...ehm nenazvime to dierou ale asi skor prasklinkou lebo na stk nenasli nic ale s EK som mal problem.
Dal som nove lambdy nive zapalovacie moduly nove sviecky a problem sa vyskytoval len na volnobehu akonahle sa jemne zdvihly otacky bolo vsetko v poriadku aj z pohladu EK len ten volnobeh robil problem
Tak sa teraz menil vyfuk a ejha servisak uz nasiel prasklinu v jednom spoji kde sa potrubie rozdelovalo ....po vymene vyfuku sa vsetko vratilo do normalu a 16 rocne auto ma hodnoty ako z vyroby
Dal som nove lambdy nive zapalovacie moduly nove sviecky a problem sa vyskytoval len na volnobehu akonahle sa jemne zdvihly otacky bolo vsetko v poriadku aj z pohladu EK len ten volnobeh robil problem
Tak sa teraz menil vyfuk a ejha servisak uz nasiel prasklinu v jednom spoji kde sa potrubie rozdelovalo ....po vymene vyfuku sa vsetko vratilo do normalu a 16 rocne auto ma hodnoty ako z vyroby
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12541
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
Minuly rok stk 20 rocna toyota EK hodnoty ako nove. Menil som ale koncak vyfuku a cast potrubia. Na potrubi v spojoch bola prasklina a koncak uz mal tie najlepsie casy za sebou
Inac pred stk idem natankovat 100 oktan, trocha prevetram na otackach a problem som este na stastie nemal. Motor benzin
Inac pred stk idem natankovat 100 oktan, trocha prevetram na otackach a problem som este na stastie nemal. Motor benzin
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> po vymene vyfuku sa vsetko vratilo do normalu a 16 rocne auto ma hodnoty ako z vyroby
>> Minuly rok stk 20 rocna toyota EK hodnoty ako nove.
uplne normalne.
Ja nechapem co vsetci s tymi 6rocnymi hyperautickami stresuju.
Ano, jasne : ked su vyfuky na rozpadnutie, pletence cez ktore presvita podlaha... tak to nemoze byt v poriadku. Automaticky.
>> Minuly rok stk 20 rocna toyota EK hodnoty ako nove.
uplne normalne.
Ja nechapem co vsetci s tymi 6rocnymi hyperautickami stresuju.
Ano, jasne : ked su vyfuky na rozpadnutie, pletence cez ktore presvita podlaha... tak to nemoze byt v poriadku. Automaticky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
mp3turbo napísal: ↑Št 06. Apr, 2023, 00:33 >> Ked odisla zapalovacia cievka, par desiatok km slo auto na 3valce...
a) zvysene hodnoty uhlovodikov podla mna znamenaju nespalene alebo zle spalene palivo. Sviecky, kable, lambda sondy ? Nestoja milion.
b) hodnoty mas nad limitom len minimalne, kedze HC limit je 60 a CO 0.20 - si prakticky len 10% nad nimi. To mi nepride dovod na zosrotovanie vozu.
...
1. Sviecky boli vtedy asi 10k km stare, cize to som skrtol. Kable... co ja viem, su tam len zapalovacie cievky hore. Bud to ide alebo nejde.
2. Lambdu som skrtol, na protokole pise "lambda pri zvysenych otackach: 1,0030"... ak by bola zla, tak by to nesedelo, ci?
3. Ani sa nesrotovalo... Na druhy pokus preslo
4. olej menenych kazdych 15k km
5. Klapku som tam rozoberal mozno 3roky dozadu(teda asi rok a pol pred emisnou). Bol tam nejaky jemny nanos ale nic strasne.
To s tym vif moze kludne byt. Tym ze je to auto nepohodlne hlucne a vsetko, tak neskor sa uz vpodstate nepouzivalo mimo mesto. Cesty ze 600m, 2,5km a tak... Potom aj malo take skackave rozbehy za studena, obcas si podrzalo na par sekund volnobeh na 2500rpm... medzi tym som vyjazdil asi 3nadrzde vifka a prestalo to.
Tak ci tak, je to auto uz stare, nepohodlne, nereprezentativne(nie je nic moc pocit zaparkovat 14rocnu daciu vedla zakaznikovho M760Li/A8), a neda sa s tym cestovat nad 110kmh bez intercomu. Nie je dovod nechciet nove ked ho vies kupit a po 5r predat za tu istu cenu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
jejda keby som ja mal takych zakaznikov... lambda vie zlyhat asi siedmymi roznymi sposobmi a nechyti ju ani onboard diagnostika, ani pristroj na stk - chytil by ju jedine osciloskop.
>> Bud to ide alebo nejde.
takto jednoduche to bohuzial nie je - ale zjavne mas vyriesene (a realne dovody k tomu, otazka vsak moze byt, preco ste take auto kupili ale to je ina debata). Skackave rozbehy a 6200 rpm volnobeh si predtym nespominal
>> Bud to ide alebo nejde.
takto jednoduche to bohuzial nie je - ale zjavne mas vyriesene (a realne dovody k tomu, otazka vsak moze byt, preco ste take auto kupili ale to je ina debata). Skackave rozbehy a 6200 rpm volnobeh si predtym nespominal
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Skackave rozbehy podla mna boli kvoli karbonu na sacich ventiloch. Podla mna sa tymi kratkymi jazdami a tesco benzinom zaniesli, zacal sa v tom karbonovom jazierku na ventile zachytavat benzin a tym padom to malo problem trafit spravnu bohatost. Vifko to podla vsetkeho vyriesilo... Aspon si myslim ze to tak bolo Nie som mechanik, nerozumiem tomu
Actually, celkom dava zmysel ze to kvoli tomu mohlo nespravit emisnu.
A preco vtedy to auto?
1. dovod - Oproti felcedesu sa to javil ako fajn upgrade. Vtedy bola uplne ina situacia vo vsetkom, iny rozpocet, ine naroky.
2. dovod - Vseobecna neznalost, vtedy som to este neriesil ja
Actually, celkom dava zmysel ze to kvoli tomu mohlo nespravit emisnu.
A preco vtedy to auto?
1. dovod - Oproti felcedesu sa to javil ako fajn upgrade. Vtedy bola uplne ina situacia vo vsetkom, iny rozpocet, ine naroky.
2. dovod - Vseobecna neznalost, vtedy som to este neriesil ja
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
V chudakovi Jeepovi zdochla baterka. Zacala tazsie startovat, az raz pred Kauflandom nenastartovala, normalne som sa musel cez kable nahodit. Ale aspon neodisla necakane. Mal som Yuasu, najvyssi model 9000, AGM bateria. Vydrzala 4,5 roka, hlavne kratke a menej caste jazdy, startovanie V8. Neviem sa rozhodnut, ci teda vydrzala malo alebo vela. Tester nameral Health 8% (pri nabiti 12,48V). Nechal som ju kompletne nabit na C-TEK nabijacke aj s Recondition programom a Health sa zvysil na 19%. Asi teda vymenit, co?
Rozhodol som sa, ze chcem ostat pri AGM. Ked pozeram ponuku pre moje auto a z roznych diskusii si zoberiem nejake aspon trochu odporucane baterie, tak mi to vychadza na:
- Opat tato Yuasa AGM (YBX9096, 70Ah, 760A, ~150,-€ alebo aj YBX9115, 80 Ah, 800A, ~170,-€)
- Exide AGM Start-Stop (EK800, 80Ah, 800A, ~140,-€)
- Mozno nejaka Banner Running Bull AGM (570 01, 70Ah, 720A, ~150,-€)
Je nieco z tohto vyrazne lepsie ako ine? Nemam problem opat kupit Yuasu, ale tak zase rad otestujem aj nieco ine. Exide je teraz v Mitsu a ziaden problem. Banner som nikdy v zivote nemal v aute ani nikto z mojho okolia.
Rozhodol som sa, ze chcem ostat pri AGM. Ked pozeram ponuku pre moje auto a z roznych diskusii si zoberiem nejake aspon trochu odporucane baterie, tak mi to vychadza na:
- Opat tato Yuasa AGM (YBX9096, 70Ah, 760A, ~150,-€ alebo aj YBX9115, 80 Ah, 800A, ~170,-€)
- Exide AGM Start-Stop (EK800, 80Ah, 800A, ~140,-€)
- Mozno nejaka Banner Running Bull AGM (570 01, 70Ah, 720A, ~150,-€)
Je nieco z tohto vyrazne lepsie ako ine? Nemam problem opat kupit Yuasu, ale tak zase rad otestujem aj nieco ine. Exide je teraz v Mitsu a ziaden problem. Banner som nikdy v zivote nemal v aute ani nikto z mojho okolia.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
Ta Yuasa odisla aj mne po cca rovnakom case taktiez 9000 rada 95Ah, ale taktiez podobny problem, uz menej jazdene auto, a niekolkokrat sa vybila uplne co jej tiez asi nepomohlo.
Osobne by som dalsiu bateriu asi volil Exide, z toho isteho dovodu "skusit nieco ine".
Osobne by som dalsiu bateriu asi volil Exide, z toho isteho dovodu "skusit nieco ine".
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Banner su kvalitnejsie ako exide, ak stoja rovnako tak nie je dovod brat exide. Akurat preco jedna 80Ah a druha 70Ah?
Jednu EK700 som objednaval 27.12.2021 sla do T6
druhu EK600 som objednaval 13.09.2021 sla do tourana
Obe boli tak o tretinu lacnejsie ako banner v tej dobe
Ani jedna sa uz nesprava ako nova. Vnutorny odpor som meral teraz bol okolo 12miliohmov. Tester v servise ukazoval tesne nad 50% zdravia. Nie som z toho nejak uneseny.
Jednu EK700 som objednaval 27.12.2021 sla do T6
druhu EK600 som objednaval 13.09.2021 sla do tourana
Obe boli tak o tretinu lacnejsie ako banner v tej dobe
Ani jedna sa uz nesprava ako nova. Vnutorny odpor som meral teraz bol okolo 12miliohmov. Tester v servise ukazoval tesne nad 50% zdravia. Nie som z toho nejak uneseny.