Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
casopis Electric Drive, april 2023 : https://novafile.org/file/126ru6xtf8ew
mam dojem ze nemecky
mam dojem ze nemecky
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
uz aby vsade boli tie nehorlave LiFePo baterie pripadne nejake sodikove a tak :
https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE
som zvedavy kedy pojde prvy obchodak, administrativna budova alebo panelak aj s ludmi.
A uplne uzasne je ako zhoria este zamaskovane cize uplne nove vozy, minutáž 15:46 ; none of the airbags deployed 16:57
https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE
som zvedavy kedy pojde prvy obchodak, administrativna budova alebo panelak aj s ludmi.
A uplne uzasne je ako zhoria este zamaskovane cize uplne nove vozy, minutáž 15:46 ; none of the airbags deployed 16:57
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
https://insideevs.com/news/660046/tesla ... -lfp-tech/
Tesla hovori ze by v Ameeeerikeee chcela spravit baterkársku fabriku s LiFePo technologiou čínskeho CATLu
zaujimave A ALARMUJUCE ze si nieco take nevedia spravit sami a musia prosit číňankov o spolupracu. Daleko mensie, kapitalovo podvyzivenejsie firmy to dokazali. A tu mame zaroven aj odpoved preco kupuju LFP baterky od Cinanov a preco stale vyrabaju / pouzivaju NMC technologiu vo svojich autach
Kia EV6, predaje nejak padaju : https://insideevs.com/news/660239/us-ki ... march2023/
snad to je len docasny trend a vystreli to hore do nebies
Peužegeot 5008 elektrikuš : https://www.motor1.com/news/658214/peug ... py-photos/
Tesla SajbrTrak produkcna linka je vraj uz takmer pripravena :https://insideevs.com/news/660365/tesla ... elon-musk/
... a nejaky vraj videli jazdit na testovacom okruhu. https://insideevs.com/news/660325/tesla ... -on-track/
lebo uz vraj vyzera takmer ako produkcny model : https://insideevs.com/news/660234/tesla ... rototypes/
a mozno bude mat aj wrapy (folie) : https://insideevs.com/news/660074/tesla ... la-hiring/
rekordne predaje auticok Tesly : https://insideevs.com/news/659650/tesla ... eliveries/
Ford F-150 uz dlho nezdrazoval, takze... zase. https://insideevs.com/news/660042/ford- ... increased/
Tesla zjavne vyrobila 35 kamiónov medzi 30.Nov.2022 az 28.2.2023 : https://insideevs.com/news/660131/tesla ... ake-issue/
mozno vyrobili viac, mozno to nie je cela produkcia, neviem. Ale urcite vyrobili 35 kusov.
Tesla hovori ze by v Ameeeerikeee chcela spravit baterkársku fabriku s LiFePo technologiou čínskeho CATLu
zaujimave A ALARMUJUCE ze si nieco take nevedia spravit sami a musia prosit číňankov o spolupracu. Daleko mensie, kapitalovo podvyzivenejsie firmy to dokazali. A tu mame zaroven aj odpoved preco kupuju LFP baterky od Cinanov a preco stale vyrabaju / pouzivaju NMC technologiu vo svojich autach
Kia EV6, predaje nejak padaju : https://insideevs.com/news/660239/us-ki ... march2023/
snad to je len docasny trend a vystreli to hore do nebies
Peužegeot 5008 elektrikuš : https://www.motor1.com/news/658214/peug ... py-photos/
Tesla SajbrTrak produkcna linka je vraj uz takmer pripravena :https://insideevs.com/news/660365/tesla ... elon-musk/
... a nejaky vraj videli jazdit na testovacom okruhu. https://insideevs.com/news/660325/tesla ... -on-track/
lebo uz vraj vyzera takmer ako produkcny model : https://insideevs.com/news/660234/tesla ... rototypes/
a mozno bude mat aj wrapy (folie) : https://insideevs.com/news/660074/tesla ... la-hiring/
rekordne predaje auticok Tesly : https://insideevs.com/news/659650/tesla ... eliveries/
Ford F-150 uz dlho nezdrazoval, takze... zase. https://insideevs.com/news/660042/ford- ... increased/
Tesla zjavne vyrobila 35 kamiónov medzi 30.Nov.2022 az 28.2.2023 : https://insideevs.com/news/660131/tesla ... ake-issue/
mozno vyrobili viac, mozno to nie je cela produkcia, neviem. Ale urcite vyrobili 35 kusov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Buducnost, bohajeho
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
tak z tohoto bola taka emocia, ako ked ide hluchy na koncert Elanu. Nieco vidis, domyslys si, ale nic nepocujes nudaaa
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nema emocie pretože to neprdí ? čo máš patnáct? Mne skor prídu vtipne tie buracajuce motori ktore mu musia uhýbať
pre doplnenie tá tesla plaid ma nove Karbon keramicke bzrdy priamo z fabriky za 20k a zaroven po zakupení odomkla max rychlost na urovni 350 km/h.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... est-video/
pre doplnenie tá tesla plaid ma nove Karbon keramicke bzrdy priamo z fabriky za 20k a zaroven po zakupení odomkla max rychlost na urovni 350 km/h.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... est-video/
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ano presne, neprdi to akoze moj najvacsi automobilovi zazitok boli preteky formule 1. Este v dobe ked jazdil Shumi za ferrari. To ked tie auta isli okolo, tie motory vytocene do nepricetna, ten zvuk. To nikdy nezabudnem. No hentoto, nech ide aj 1000km/h, nech ma akekolvek brzdy, nikdy ma to nenadchne tak ako ta formula. je super vidiet kam sa hybe technologia a ze taketo seriove bzuciatko za sebou nehava palivove prditka, ale pre mna to je nemasne neslane. Viac by som si uzil pohlad napriklad na Civic VTi, ktory ide hoc aj 1/4 rychlostou ale tak kazdeho berie nieco ine. Niekto ma rad velke zadny, velke prsia, male ritky, male prsia atd... este ze mame na vyber
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
"There's a point at 7,000 RPM... where everything fades. The machine becomes weightless. Just disappears. And all that's left is a body moving through space and time. 7,000 RPM. That's where you meet it. You feel it coming. It creeps up on you, close in your ear. Asks you a question. The only question that matters. Who are you?"
ITX >>> ATX
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
paci sa mi ako musel pridat hudbu do toho Plejd videa aby nikto nezaspal...
v casoch Sennu Laudu atd, si isiel na formulu a pol dna si nepocul. Zem sa triasla pod nohami ked tie masiny fičali okolo. Dnes ? Mozes byt meter od plotu a budes kludne telefonovat ze jeeeeej tati, som na vzrusujucich formulách. To iste Ford GT40 atd, versus dnesne hybridbzučiaky. Americky osemvalec si nahodil a uz si malo pol okresu zorničky rozsirene az k ušiam, ani si sa nemusel pohnut. Rozklepane kolena.
Elektronika bola ziarovka v svetlach. Musel si bojovat s monstrom, ktore ta bez vahania zabilo ked spravis prvu chybu, maximalne druhu. To bola doba chlapov s tromi pedalmi, nie chlapčekov ako dnes ze dva pedale "rychlejsie pomalsie".
Chodte dakedy na LeMans Classics. Vlastne na obidva, najprv LeMans cize moderny, a potom Classics. Povedzte, z ktoreho stali vlasy na hlave.
Stretnite sa s Derekom Bellom, nech vam kludne porozprava ako v 70tych rokoch pálil cez 350 (ano, km/h) na 917tkach. Nech vam povie ze si musel ustrazit otacky lebo to mydlil na 8000-8100, motor sa konstrukcne rozleti volakde pri 8400... analog, ziadne limitery. Plynove lanko. Pilot a masina. Nic viac. Ziadny strazny anjel. Ziadne ABS, ESP, obmedzovace. 5 prevodov. Nula na dvesto vraj pod sest sekund. 50 rokov dozadu. Dovidenia.
Jaj kdeze dovidenia, v noci mas predsa halogenky a hviezdy nad hlavou. V momente kedy zaregistrujes pred tebou sliepňajúce zadne svetla, musi pri tebe stat vsetko bozstvo na svete aby to nebol ten najpomalsi - pretoze ty mas 340, a on 220. V tej situacii ani nema zmysel skusat brzdit ; jedine sa zmestit okolo neho.
Buducnost ? Budeme sa ukajat nad kilogramami CO2 ktore sme usetrili pri pretekoch : vyhrava ten, komu menej nafukne sáčok s CO2, kto ma viacej solarpanelov na streche. Budeme hujerovať a šúchať v trenkách ze kto ma viacej vykrojený džuke volant. A uprimne si povedzme, je to fakt nebezpecne.
Neeee, skutocne male prsia fakt nema rad nikto, aj ked to tvrdi.
To je presne o tom ako TopGear posadil Hamiltona do Sennovej formuli a chlapcovi dlho nevedeli prestat cvakať zuby... presne o tom.
presne tak : vzrúšo v elektrickej buducnosti ? Nula cela nula cela nula cela nula cela. Snad nam aspon tie Classics race nezakážu.
Budeme chodit zregenerovat dušu aj myseľ.
v casoch Sennu Laudu atd, si isiel na formulu a pol dna si nepocul. Zem sa triasla pod nohami ked tie masiny fičali okolo. Dnes ? Mozes byt meter od plotu a budes kludne telefonovat ze jeeeeej tati, som na vzrusujucich formulách. To iste Ford GT40 atd, versus dnesne hybridbzučiaky. Americky osemvalec si nahodil a uz si malo pol okresu zorničky rozsirene az k ušiam, ani si sa nemusel pohnut. Rozklepane kolena.
Elektronika bola ziarovka v svetlach. Musel si bojovat s monstrom, ktore ta bez vahania zabilo ked spravis prvu chybu, maximalne druhu. To bola doba chlapov s tromi pedalmi, nie chlapčekov ako dnes ze dva pedale "rychlejsie pomalsie".
Chodte dakedy na LeMans Classics. Vlastne na obidva, najprv LeMans cize moderny, a potom Classics. Povedzte, z ktoreho stali vlasy na hlave.
Stretnite sa s Derekom Bellom, nech vam kludne porozprava ako v 70tych rokoch pálil cez 350 (ano, km/h) na 917tkach. Nech vam povie ze si musel ustrazit otacky lebo to mydlil na 8000-8100, motor sa konstrukcne rozleti volakde pri 8400... analog, ziadne limitery. Plynove lanko. Pilot a masina. Nic viac. Ziadny strazny anjel. Ziadne ABS, ESP, obmedzovace. 5 prevodov. Nula na dvesto vraj pod sest sekund. 50 rokov dozadu. Dovidenia.
Jaj kdeze dovidenia, v noci mas predsa halogenky a hviezdy nad hlavou. V momente kedy zaregistrujes pred tebou sliepňajúce zadne svetla, musi pri tebe stat vsetko bozstvo na svete aby to nebol ten najpomalsi - pretoze ty mas 340, a on 220. V tej situacii ani nema zmysel skusat brzdit ; jedine sa zmestit okolo neho.
Buducnost ? Budeme sa ukajat nad kilogramami CO2 ktore sme usetrili pri pretekoch : vyhrava ten, komu menej nafukne sáčok s CO2, kto ma viacej solarpanelov na streche. Budeme hujerovať a šúchať v trenkách ze kto ma viacej vykrojený džuke volant. A uprimne si povedzme, je to fakt nebezpecne.
Neeee, skutocne male prsia fakt nema rad nikto, aj ked to tvrdi.
To je presne o tom ako TopGear posadil Hamiltona do Sennovej formuli a chlapcovi dlho nevedeli prestat cvakať zuby... presne o tom.
presne tak : vzrúšo v elektrickej buducnosti ? Nula cela nula cela nula cela nula cela. Snad nam aspon tie Classics race nezakážu.
Budeme chodit zregenerovat dušu aj myseľ.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
vážil by som slová .. pretože veľa dino automobiliek dáva repráky do výfuku... Hlavne tie nemecké..
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tie ceny sú naozaj také nízke alebo je to blud ?
https://www.elektro-vozidla.sk/sodikovo ... yrobcovia/
https://www.elektro-vozidla.sk/sodikovo ... yrobcovia/
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Myslis tie ceny elektromobilov? Su/budu take nizke, ale len v Cine. Ked to budu chciet predavat v Europe, tak musia prisposobit auto, aby aspon trochu preslo EuroNCAP testom (= bude drahsie), k tomu clo, DPH a dalsie zvysenie ceny pre bohatych Europanov. V Cine to funguje inak. Aj uzasna Skoda, ked tam isla so svojimi skvostami, tak Cinanovi preda auto za 2/3 ceny nez Slovakovi (napr. Kodiaq za 26k vs. 36k u nas). Vsetci Cinankovia boli tak masivne ohureni tymito vydobytkami techniky za super-priaznivu cenu, ze VW mozno usekne celu Skodu v Cine. Nehovoriac o lokalnych cinskych nazvoch ich modelov, ako napr. Kolok a Comic, co uz sa konecne zacina priblizovat tej ich parodii na auta.