Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ekonomicky nezmysel, možno aj preto má NIO loss 19tisíc na auto. Táto technologia mala zmysel tak pred 5-10r kedy este nebolo isté či sa dopracujeme k 18-25min nabíjaniam. Očakávam že tuto vetvu Nio bude musiet odseknut a sustredit sa čisto na autá. Neviem dokedy bude vediet vyrabať do mínusu.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tu vymenu baterky vyvinuli v izraeli, fungovalo to uz od nejakeho 2008, firma skrachovala. Potom to propagoval sam Musk pri Sku, do produkcie to neslo. Tak isto to skonci s Nio.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nemusi - raz to niekto moze dokazat. Priklad : GM EV1, vtedy to nedokazali, dnes to funguje.
Inak samozrejme uzasne - moj tatko uz 50 rokov dokaze nabit na 1200km za minutu a pol a tu za 5 minut dokazeme "nabit" na 300km. Hops, dokazeme... Cinania dokazu, nie my - ukazte mi toto v Europe, ukazte mi to pre Skodovku, ukazte mi to pre Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Daciu... kazda znacka bude mat vsade v kazdom okresnom meste svoje vlastne výmenníčky ? To mi pride investicne efektivne, drzim palec !
Zaroven houbelec nabit, ale nevadi. Pokrok nezastavis.
Tron : autoforum pisalo cisto o Mercedese a ceskych predajoch kdezto tvoja tabulka je globalna, ano s ceskymi cislami... nie su to nahodou aj plug-in hybridy ? Pozri, oni si tie cisla nevycucaju z prsta - odniekade ich maju.
Inak samozrejme uzasne - moj tatko uz 50 rokov dokaze nabit na 1200km za minutu a pol a tu za 5 minut dokazeme "nabit" na 300km. Hops, dokazeme... Cinania dokazu, nie my - ukazte mi toto v Europe, ukazte mi to pre Skodovku, ukazte mi to pre Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Daciu... kazda znacka bude mat vsade v kazdom okresnom meste svoje vlastne výmenníčky ? To mi pride investicne efektivne, drzim palec !
Zaroven houbelec nabit, ale nevadi. Pokrok nezastavis.
Tron : autoforum pisalo cisto o Mercedese a ceskych predajoch kdezto tvoja tabulka je globalna, ano s ceskymi cislami... nie su to nahodou aj plug-in hybridy ? Pozri, oni si tie cisla nevycucaju z prsta - odniekade ich maju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?
Ja odhadujem že pri tých veľmi rýchlych nabíjaniach to bude viac ako 2x menej
Ja odhadujem že pri tých veľmi rýchlych nabíjaniach to bude viac ako 2x menej
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Opto: pride to coskoro, povinne v eu, tusim sa to vola preukaz baterie, ktory bude vraviet o vyrobcovi baterie, zdroji materialov, projektovanej zivotnosti (pokles kapacity na 70%) poctom cyklov pri nabijani rychlostou 1C.
Priklad, NMC bateria v Model Y od LG (82 kWh, v zasade vsetky eu predaje) ma projekciu 1200 cyklov pri 1C (plny cyklus 0-100%).
Priklad, NMC bateria v Model Y od LG (82 kWh, v zasade vsetky eu predaje) ma projekciu 1200 cyklov pri 1C (plny cyklus 0-100%).
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?
nie som si vedomy. Prakticky vsetci uz dnes hovoria ze kvoli vydrzi baterky nechodte nad 80%.
Prax KVALITNYCH aut a baterii vsak ukazuje ze rychlonabijanie az tak hrozne moc nevadi.
Takisto prax ukaxuje, ze vozy bez thermal managementu su v prdeli aj bez rychleho nabijania (Leaf, Leaf2 "rapidgate") cize ono zrejme v praxi nejde ani tak o rychlonabijanie samotne, skor o teploty ktore sa pri nom dosahuju a s tym suvisiace lithiumproblemy.
nie som si vedomy. Prakticky vsetci uz dnes hovoria ze kvoli vydrzi baterky nechodte nad 80%.
Prax KVALITNYCH aut a baterii vsak ukazuje ze rychlonabijanie az tak hrozne moc nevadi.
Takisto prax ukaxuje, ze vozy bez thermal managementu su v prdeli aj bez rychleho nabijania (Leaf, Leaf2 "rapidgate") cize ono zrejme v praxi nejde ani tak o rychlonabijanie samotne, skor o teploty ktore sa pri nom dosahuju a s tym suvisiace lithiumproblemy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nie
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
"Nie všetky aktívne bezpečnostné systémy sú rovnaké. Aj v rámci 5-hviezdičkovej kategórie môžu existovať značné rozdiely v účinnosti asistenčných systémov"
https://twitter.com/elektrotimmy/status ... 8201539586
https://twitter.com/elektrotimmy/status ... 8201539586
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Och, mal som hned trosku poskrolovat aby som videl ze sa jedna o video na pohonenie si nad teslami, usetril by som 3 minuty zivota
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
si v zlej téme, kabínka na honku nad fosilákmi je hned vedla
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Nic, uz to neslo zmazat
Naposledy upravil/-a werwest v So 29. Apr, 2023, 20:58, upravené celkom 1 krát.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
bez senzorov takto
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Asi tak, keby ma napadlo stlacit zaznam dashcamu, vedel by som poskytnúť video, ako sa ma snazi tesla vyhodit z vlastneho pruhu do ineho smeru. Asistenti su nejaky, maju pomahat, pomahalmi aj Superb a pomohla mi uz aj Tesla v niektorych situaciach.
Yesper: vision only park assist neviem povedat (tesla mala park assist vzdy zly), ale sused ma 3jku s vision only a kvazi parkovacie senzory uz su celkom pouzitelne.
Yesper: vision only park assist neviem povedat (tesla mala park assist vzdy zly), ale sused ma 3jku s vision only a kvazi parkovacie senzory uz su celkom pouzitelne.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Odhadujem že to záchranné chladenie batérií pri extrémne rýchlom dobíjaní v lete zožerie aj o 50% viac a ventilátory dvíhajú dievčencom sukne .mp3turbo napísal: ↑So 29. Apr, 2023, 18:44 >> Uvádzajú u niektorého EV rozdiel životnosti a počet cyklov batérie pri rýchlom a pomalom nabíjaní ?
nie som si vedomy. Prakticky vsetci uz dnes hovoria ze kvoli vydrzi baterky nechodte nad 80%.
Prax KVALITNYCH aut a baterii vsak ukazuje ze rychlonabijanie az tak hrozne moc nevadi.
Takisto prax ukaxuje, ze vozy bez thermal managementu su v prdeli aj bez rychleho nabijania (Leaf, Leaf2 "rapidgate") cize ono zrejme v praxi nejde ani tak o rychlonabijanie samotne, skor o teploty ktore sa pri nom dosahuju a s tym suvisiace lithiumproblemy.
Ináč v mobiloch už existuje aj múdre dobíjanie ktoré sa naučí koľko danému užívateľovi stačí napr. cez noc doplniť.
Niečo podobné s doplnením tlačítka "dobiť na max" bude asi aj v EV.