tak mas laikov co menia gumy ked povie v pneuservise ze je to na vymenu. napr ja. ja si dezen nemeriama dlhsie ako 4sezony som gumy ani nemal, ci zimne ci letne
Posledne zimne Matador, co som dostal uplne nove spolu s autom, boli celkom nahovno uz po troch zimach a to bol dezen stale cca 6mm.. Takze ist podla hlbky dezenu nie je bohvieco, ked je zmes uz taka tvrda, ze jazdis ako na pukoch..
werwest napísal: ↑Pi 19. Máj, 2023, 08:06
To je uz druhe asi tolko, a pritom dokopy nic
podlmna dost toto ukazuje ze aj pri novej gume celkom vyrazne znizuje stycna plocha a to uz pri rychlosti "len" 100kmh a pri 2mm hlbke vody
takze pri tu spominanych 160 - 190 kmh je ta stycna plocha daleko daleko mensia
samozrejme. Je to kludne otazka omotania sa o zvodidla alebo neomotania.
A to je len stovka, ktorou to skutocny kovboj pali po Kosiciach - skutocny hrdina sype 190+ ako tu viackrat zaznelo. Myslis ze pri 170 alebo 190 a podobnych tempach je to strata "len 20%" ?
Je to AZ 20% kamarade, pretoze stovka je pre kazdeho uplne nic.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Cize 20% rozdiel v brdnej drahe medzi matadorom a nejakou premiou kde pri krizovke ta moze delit od ubrzdenia alebo od tukancu je zanedbatelny lebo mame vestecku gulu a vieme perfektne predvidat so 100% bezchybovostou a vzivote sme nespravili volovinu ako pridat nech stihneme este prebehnut na semafore no a AZ 20% rozdiel v stycnej ploche sa uz obmotavame okolo zvodidiel?
No a inak, je to “merane” na stojatej vode. Su tam uvozovky lebo ten obrazok je taky, akoby ho niekto len tak zbuchal a cisla si vymyslel. Ked ti stoji voda na ceste tak 190 nejdes, a ked si kovboj co si to po stojatej vode pali 190, tak skoncis za zvodidlami ako skileks pisal. Lebo je prave vacsia sanca ze vidis a citis co sa deje ked ides po vode, a nasledne upravis co treba aby si sa nevysypal, zatial co nikdy nevies kedy musis nudzovo brzdit lebo ti niekto do cesty vletel/dupne na brzdu pred tebou/vyleti cyklokot spomedzi aut.
ale iste, 20% rozdiel sa pocita vsade. Brzdna draha na suchom a scenar ktory si prezentoval je nieco kategoricky ine ako frajírek na mokrom ktory nikdy nemoze dostat akvaplanning - to proste vidis ze taky clovek nema uctu k nicomu, k vlastnemu majetku, k vlastnemu zivotu, k cudzim zivotom, to je proste bohorovny macher ktory vsetko vzdy zvladne.
To je ten rozdiel. Nechapem naco mu bolo palit tych 200 hentam na tej vode - urcite sa ponahlal lebo zena mu rodila v nemocnici alebo mal nejaky adekvatne zavazny dovod. Ved nie je vypatlanec aby isiel zbytocne rychlo len tak... rovnako ako za Presovom nie su ziadni vypatlanci ktori sa vykotia len preto lebo trosku zaprsalo. Inak v Michaľovcoch kamarat predal Phaetona, kretenik ani neprisiel domov... tiez sa omotal a to samozrejme ani mokro nebolo.
Veselo pokracujte, lebo vsetci sme nesmrtelni.
A okrem ineho, rozdiely v prilnavosti sa zrejme budu zvysovat pri zvysujucich sa rychlostiach. 80->100 je mensi rozdiel/riziko nez 100->120 ; to je mensi cirkus nez 120->140... cim si blizsie k 200, tym si viac nesmrtelny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Velmi sa upinas k cislam. Vies kolko som siel naposledy po dialnici ked mi to v miernej lavotocivej zakrute uplavalo o dobreho pol metra smerom ku kamionu? Asi 110
Lebo tam nebolo 2mm vody, ale centimeter. A uz si bol mimo vsetkych michelin tabuliek.
Proste je blbost tvarit sa ze ha, idem 110 a teraz to je bezpecne, a teraz pridam na 160 a uz to je nebezpecne, a ked pridam na 200 tak si nesmrtelny blazon.
Mas tam vela premennych ktore maju ovela vacsi vplyv ako rychlost. Najbezpecnejsie je asi poznat svoje limity, limity auta, limity pneumatik a drzat sa pod nimi.
ja sa naupinam na cisla - ja vravim pouzivat hlavu. Presne preto lebo kazdy z nas ovlada jak Šhumacher limity svoje, svojich pneumatik, svojich zvodidiel, svojich aut svojeho vsetkeho, a potom pride centimeter vody namiesto dvoch milimetrov.
Nevravim nahodou ze nie je mozne realne objektivne poznat svoje limity ? Ze moze prist bimbumbac prekvapenie... ?
Sa mi zda ze vy 200vkovi jazdci medzi Presovom a Kosicami berete ten zivot trosku lahkovaznejsie nez napriklad ja.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
No v tomto sa asi nezhodneme, kedze v tvojom svete neexistuje moznost kde by niekto siel naschval tak, aby si to mierne zaplavalo, a osahal si tym limity ktore si moze dovolit.