Všeobecná diskusia II
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
HerdaPeter Ford ale bombuje velke zlavy, malo predavaju, skus.
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Všeobecná diskusia II
Btw 1.33 tce je štvorvalec.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> uplne na salame ako vecsina konzumentov.
lebo tomu houby rozumeju. Pre sudruha obcana je dnes dolezitejsie v ktorej podurovni menu na displejicku sa zapina vyhrievanie sedadiel, ci ma pripojenie na Fesjbuuk lebo keby nahodou otvoril dvere a stupil do mlaky a nevedel o tom cely svet okamzite, tak by sa z toho posral.
Ludia nerozumeju technike a konzumuju povrchne pozlátko.
Co sa tyka Fordu, ekoboost mal daleko viac problemov nez len retaz remen. Praskajuce hlavy ktore nie su ovplyvnene rozvodmi lebo su prilis tenucke steny medzi valcami a nestiha sa to chladit (skus tomu trosku stupit na krk, poští sa po par desiatkach motohodin), praskajuce nadrzky s chladiacou vodou (ci uchytenim ?) v dosledku coho sa chladiacka pomalicky stracala a proste donekonecna, uz sa menilo vela vstrekovacov (benzinovych !!!) v zaruke, uz sa menili tie uzasne elektricke olejove cerpadla lebo furt svietil check engine na doske (ano, motor sa nemazal, velmi prekvapivo sa po par desiatkach tisic km zjavili tie auta na vymenu motora)... viem si predstavit ze niekomu vydrzi ekoboost 200.000km ale ze by to bolo zrovna pravidlo, tak to teda ne. Teraz skapal 3rocny Ekoboost 1.0i takze urcite "z tych novych uplne bezproblemovych", ako pisem v zaruke, 31.000km, auto nove v Bratislave, oleje menene pri 1.000km (! aby sa predislo problemom samozrejme), pri 10.000km, pri 20.000km a dalsia vymena oleja uz aj s motorom. TiVCT zazrak tiez. Celkovo sa to nechce chlapcom mimo autorizaku opravovat.
Verte tomu ze Ekoboost je technologicke prekliatie automobilky, rozhodne nie pycha a chvala. Inzinieri sa musia vrtiet v hrobe ze do coho ich to natlacili. Rusi mali o ekobooste video "nemozne sa stalo moznym" akurat ze so vsetkymi dosledkami k tomu.
https://www.youtube.com/@AutoStrong_M/videos
https://www.youtube.com/@Teoria_DVS/videos
https://www.youtube.com/@Romaxa1980/videos
https://www.youtube.com/@FordTechMakuloco/videos
https://www.youtube.com/@ford-marketodessa4083/videos (toto nie su zrovna aftermarket opravari ale clovek sa tam dozvie nieco o tych zgrcoch)
https://www.youtube.com/@Boks60/videos
https://www.youtube.com/@XtremeGarageOdessa/videos
https://www.youtube.com/@AkerMehanik/videos
jo a teraz ma vlastne napadlo ze tie trojvalce vlastne skoro vsetky zacali priamovstreky, takze... fyzika. Aj ja ked sa neumyvam tak sa zanášam niezeby to neplatilo pre hypermoderne stvorvalce...
lebo tomu houby rozumeju. Pre sudruha obcana je dnes dolezitejsie v ktorej podurovni menu na displejicku sa zapina vyhrievanie sedadiel, ci ma pripojenie na Fesjbuuk lebo keby nahodou otvoril dvere a stupil do mlaky a nevedel o tom cely svet okamzite, tak by sa z toho posral.
Ludia nerozumeju technike a konzumuju povrchne pozlátko.
Co sa tyka Fordu, ekoboost mal daleko viac problemov nez len retaz remen. Praskajuce hlavy ktore nie su ovplyvnene rozvodmi lebo su prilis tenucke steny medzi valcami a nestiha sa to chladit (skus tomu trosku stupit na krk, poští sa po par desiatkach motohodin), praskajuce nadrzky s chladiacou vodou (ci uchytenim ?) v dosledku coho sa chladiacka pomalicky stracala a proste donekonecna, uz sa menilo vela vstrekovacov (benzinovych !!!) v zaruke, uz sa menili tie uzasne elektricke olejove cerpadla lebo furt svietil check engine na doske (ano, motor sa nemazal, velmi prekvapivo sa po par desiatkach tisic km zjavili tie auta na vymenu motora)... viem si predstavit ze niekomu vydrzi ekoboost 200.000km ale ze by to bolo zrovna pravidlo, tak to teda ne. Teraz skapal 3rocny Ekoboost 1.0i takze urcite "z tych novych uplne bezproblemovych", ako pisem v zaruke, 31.000km, auto nove v Bratislave, oleje menene pri 1.000km (! aby sa predislo problemom samozrejme), pri 10.000km, pri 20.000km a dalsia vymena oleja uz aj s motorom. TiVCT zazrak tiez. Celkovo sa to nechce chlapcom mimo autorizaku opravovat.
Verte tomu ze Ekoboost je technologicke prekliatie automobilky, rozhodne nie pycha a chvala. Inzinieri sa musia vrtiet v hrobe ze do coho ich to natlacili. Rusi mali o ekobooste video "nemozne sa stalo moznym" akurat ze so vsetkymi dosledkami k tomu.
https://www.youtube.com/@AutoStrong_M/videos
https://www.youtube.com/@Teoria_DVS/videos
https://www.youtube.com/@Romaxa1980/videos
https://www.youtube.com/@FordTechMakuloco/videos
https://www.youtube.com/@ford-marketodessa4083/videos (toto nie su zrovna aftermarket opravari ale clovek sa tam dozvie nieco o tych zgrcoch)
https://www.youtube.com/@Boks60/videos
https://www.youtube.com/@XtremeGarageOdessa/videos
https://www.youtube.com/@AkerMehanik/videos
jo a teraz ma vlastne napadlo ze tie trojvalce vlastne skoro vsetky zacali priamovstreky, takze... fyzika. Aj ja ked sa neumyvam tak sa zanášam niezeby to neplatilo pre hypermoderne stvorvalce...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Dik, pozrel som autostronga na 1.5 dizel co je objednany v toyote, vyzera to fajn zbytok mozno ked sa niekedy budem nudit
V priamovstreku nevidim nejaky extra problem. Resp. poznam pripady kde to problem bol, ale vsetko to boli auta kde sa majitel pomylil, a miesto kolobezky kupil auto, ktorym robil jednociferne trasy, nikdy v zivote nevideli cez 4000rpm a tankoval na dedinskej jurki. Vtedy to autorizak zobral a za trojcifernu sumu ventily "opieskoval" a auto jazdilo dalej.
A aj tak, ak ti priamovstrek usetri 2l paliva oproti nepriamovstreku, tak za 166k km mas usetreno 5k€ za ktore si mozes vymenit cely novy polomotor.
V priamovstreku nevidim nejaky extra problem. Resp. poznam pripady kde to problem bol, ale vsetko to boli auta kde sa majitel pomylil, a miesto kolobezky kupil auto, ktorym robil jednociferne trasy, nikdy v zivote nevideli cez 4000rpm a tankoval na dedinskej jurki. Vtedy to autorizak zobral a za trojcifernu sumu ventily "opieskoval" a auto jazdilo dalej.
A aj tak, ak ti priamovstrek usetri 2l paliva oproti nepriamovstreku, tak za 166k km mas usetreno 5k€ za ktore si mozes vymenit cely novy polomotor.
Re: Všeobecná diskusia II
Par stran dozadu som riesil vysoke CO vo zvysenych otackach na htp 40kw bmd (benzin/plyn). Vysledok diagnostiky su tlaky valcov 13-13-8, pravdepodobne podpaleny ventil. Inac na chode motora to nebadat, stabilny volnobeh, motorom netrasie za studena a ani za tepla, jediny priznak je spominane zvysene CO.
Anyways auto ide zajtra do servisu kde sa da dole hlava a pojde na repas, daju sa nove rozvody a fabia bude denne trojvalcovat 100km ako pred tym. Btw momentalne ma "letny" olej Shell Helix ultra racing 10w60.
Jedina vec co ma stve ze auto na EK vyhodnotili hned ako nesposobile - odtiahni si do servisu, odtiahni si na ek. Auta ktorym brzdi jedna strana brzd o 35% viac a realne to v premavke moze napachat skodu dostavaju docasnu sposobilost a dvojmesacnu moznost brzdit dosť zle.
Anyways auto ide zajtra do servisu kde sa da dole hlava a pojde na repas, daju sa nove rozvody a fabia bude denne trojvalcovat 100km ako pred tym. Btw momentalne ma "letny" olej Shell Helix ultra racing 10w60.
Jedina vec co ma stve ze auto na EK vyhodnotili hned ako nesposobile - odtiahni si do servisu, odtiahni si na ek. Auta ktorym brzdi jedna strana brzd o 35% viac a realne to v premavke moze napachat skodu dostavaju docasnu sposobilost a dvojmesacnu moznost brzdit dosť zle.
Ideapad 3 14IIL05 - i3-1005G1 1.2Ghz | 12GB ram | 128GB ssd
Xbox Series S
Xbox Series S
-
- Používateľ
- Príspevky: 432
- Dátum registrácie: Št 30. Okt, 2008, 18:12
- Bydlisko: Hliník nad Hronom
Re: Všeobecná diskusia II
Jednoduska už 8 mesiacov čakám na nové a čoskoro má byť vyrobené tak už nebudem špekulovať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
bacha na to htp tam sa podpaluju ventili velmi radi a oprava nemusi vyriesit dôvod a za 10 tisic to moze byt naspätAjri napísal: ↑Ut 13. Jún, 2023, 21:20 Par stran dozadu som riesil vysoke CO vo zvysenych otackach na htp 40kw bmd (benzin/plyn). Vysledok diagnostiky su tlaky valcov 13-13-8, pravdepodobne podpaleny ventil. Inac na chode motora to nebadat, stabilny volnobeh, motorom netrasie za studena a ani za tepla, jediny priznak je spominane zvysene CO.
Anyways auto ide zajtra do servisu kde sa da dole hlava a pojde na repas, daju sa nove rozvody a fabia bude denne trojvalcovat 100km ako pred tym. Btw momentalne ma "letny" olej Shell Helix ultra racing 10w60.
Jedina vec co ma stve ze auto na EK vyhodnotili hned ako nesposobile - odtiahni si do servisu, odtiahni si na ek. Auta ktorym brzdi jedna strana brzd o 35% viac a realne to v premavke moze napachat skodu dostavaju docasnu sposobilost a dvojmesacnu moznost brzdit dosť zle.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Mercedes X je prezlecena Navara a šuškalo sa ze ze co ma dacia ten 1,3tkovy oturbeny benzinovy motor ze rovnaky najdeš aj v MB triedy A vraj vyvoj bol spoločný takze kludne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
mohlo sa stat kvoli plynu - nema nahodou LPG vyssiu teplotu spalovania ? neoplachujes to benzinom ktory ma chladiaci ucinok kvoli nejakej fyzike ktorej nerozumiem a jazdis po dialnici s tym tragickym sprevodovanim (kolko to ma na 130km/h ? Nejakych 4500rpm ?) tak vysledok sa dostavi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Davnejsie som o tom nieco cital.
Vraj katalyzator je umiestneny hned nad olejovym kanalom co ten olej pekne zohrieva. A tiez sa im tam z priestorovych dovodov nevosiel chladic oleja, cize olej ma na dialnici vraj prijemnych 150-160°C... To proste zakarbonuje ventilove zdvihatka, nedovrie ventil, podfukne ho a menime hlavu. Simple as that.
Vraj katalyzator je umiestneny hned nad olejovym kanalom co ten olej pekne zohrieva. A tiez sa im tam z priestorovych dovodov nevosiel chladic oleja, cize olej ma na dialnici vraj prijemnych 150-160°C... To proste zakarbonuje ventilove zdvihatka, nedovrie ventil, podfukne ho a menime hlavu. Simple as that.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
som sa smial ked som cital ako sa nieco nevoslo... otvoris kapotu tej 1.0i trojhrncovej tragedie, motor zaveseny asi na metrovych ramenach, neeeee nevoslo sa. Fakt nebolo kde.
Baterčička hadam ako tri tuškové dohromady, no prosto úžas. Ze sa to vobec hybe a ze to pracuje tak dlho, zvuk to ma akoby islo na principe nahodnych vybuchov mimo rytmu... jeeeeeeejda vykrik techniky.
Baterčička hadam ako tri tuškové dohromady, no prosto úžas. Ze sa to vobec hybe a ze to pracuje tak dlho, zvuk to ma akoby islo na principe nahodnych vybuchov mimo rytmu... jeeeeeeejda vykrik techniky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Akoze nehovorim ze sa do toho rozumiem, ale aj tak si myslim ze chladic by mal byt vpredu pred motorom, a nie po bokoch pod metrovymi ramenami.
A v predu toho miesta vazne vela nevidim.
Ak by to bolo take jednoduche tak by ho tam asi dali.
A v predu toho miesta vazne vela nevidim.
Ak by to bolo take jednoduche tak by ho tam asi dali.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
este daj fotku velkosti tych chladicov a kolko miesta mame vpredu napriklad naspodu auta - lebo olejove chladice sa vzdy nachadzaju navrchu nad motorom, ze.
Tam kde je intercooler sa nahodou nezmestime ? Ty wogo ozaj, ma 1.2benzin intercooler ? Jejda, nema.
Takze mohol by sa namiesto diesloveho intercoolera zmestit chladic oleja ? Nie, nemohol urcite.
PS : ze samozrejme zmensili aj motorovy priestor aby usetrili sedem eur na materialoch je jasne. Spominal uz niekto cost cutting ?
PS2 : doteraz nikto nedokazal na ziadnom motore, daleko viac priestorovo stiesnenejsom nez je audiovizualne dielo nadomnou, viest olejove vedenie mimo oblasti kde sa olej griluje ? Nie ? Tak potom som ticho.
doriti 1.2htp je dosrany design odhora dole, nechapem co tu chceme vytiahnut do plusu... takze zmenim poslednu vetu : keby to tak nedosrali, tak by ho tam dali. Tu vobec nejde o jednoduchost alebo priestor, henten motor robili hodne nadrbani studenti maximalne druheho rocnika a urcite lekarskej fakulty alebo muzickych umeni, toto okolo strojarov rozhodne neslo. Ani nahodou.
Tam kde je intercooler sa nahodou nezmestime ? Ty wogo ozaj, ma 1.2benzin intercooler ? Jejda, nema.
Takze mohol by sa namiesto diesloveho intercoolera zmestit chladic oleja ? Nie, nemohol urcite.
PS : ze samozrejme zmensili aj motorovy priestor aby usetrili sedem eur na materialoch je jasne. Spominal uz niekto cost cutting ?
PS2 : doteraz nikto nedokazal na ziadnom motore, daleko viac priestorovo stiesnenejsom nez je audiovizualne dielo nadomnou, viest olejove vedenie mimo oblasti kde sa olej griluje ? Nie ? Tak potom som ticho.
doriti 1.2htp je dosrany design odhora dole, nechapem co tu chceme vytiahnut do plusu... takze zmenim poslednu vetu : keby to tak nedosrali, tak by ho tam dali. Tu vobec nejde o jednoduchost alebo priestor, henten motor robili hodne nadrbani studenti maximalne druheho rocnika a urcite lekarskej fakulty alebo muzickych umeni, toto okolo strojarov rozhodne neslo. Ani nahodou.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
olejovy chladic je na väčšine aut vymennik voda/olej, to akoze tam neni?