WTF? Na atmosfere intercooler? Akoze nehnevaj sa, niekedy clovek aj medzi riadkami vyrozumie, co chces povedat, ale Tvoj prejav je nieco medzi vyplachnutim nahodnych myslienok z mozgoveho odpadoveho potrubia Martinky z Turca a vyjadrovanim predpubertalneho ziaka prveho stupna ZS (ano, aj my sme si pripadali cool, ked sme komolili mena a nazvy, ale to sme mali 9 a potom to preslo)..
Tak sa potom necuduj, ze Tvoje prispevky kazdy berie tak, ako ich berie, aj ked s niektorymi sa neda nesuhlasit.. Bohuzial forma to zraza pod bod mrazu..
nehnevaj sa michalesko, ale samozrejme ze na benzinovej atmosfere a konkretne tejto nie je chladic stlaceneho vzduchu. To vieme viaceri z nas, a niektori sa pejorativne podpichovacne pytaju prave na tento fakt.
A kedze sa do rovnakej karoserie zmesti motor 1.4tdi ktory ho ma, tak sa benzinovy motor ktory ho nema urcite dokaze zmestit s chladicom oleja. Ten by sa pouzil namiesto diesloveho intercoolera.
Vedecky zaver bez ohladu na formu : do posrateho trojvalcoveho HTP sa da namontovat chladic oleja. Pretoze sa zmestia v pohode aj tri keby sa chcelo. Da sa spravit vedenie olejoveho traktu tak, aby sa olej zbytocne nezohrieval od motora atd. Lenze to niekto zlahka posr...kazil.
Provokativna forma nabadza k rozmyslaniu ; nudneho textu mame okolo seba viac nez dost.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
(video sa v 30sekunde opakuje, musel som ho dat 2x aby to nedavalo ako youtube short)
Nejaky napad co moze v spojke takto "rapkat"? Normalne pocas jedneho stlacenia pedalu v nej tak 3-4 nieco tlmene křupne, najviac to pocut asi v 13sekunde. Tomu křupnutiu odpoveda aj ovladacia sila(to vlastne aj vidno na pohybe nohy, ze to nie je uplne rovnomerne)
Robi to len pri nastartovanom motore... Ak zhasnem motor, spojka zacne chodit krasne plynulo bez pazvukov
Robi to aj pri zaradenej rychlosti, aj pri neutrale
Ak je spojka uplne studena, takmer sa to nedeje. Cim je teplejsia, tym je to vyraznejsie(staci jeden rozbeh). Kolona hore kopcom a pomale posuvanie... Vtedy to je najvyraznejsie. Deje sa to asi rok, zhorsuje sa to.
Autoterorizovany servis samozrejme problem nikde nevidi. Bol by som nerad ak by sa niekde stovky kilometrov od domu rozpadla spojka. Touran 1.4TSI a 95k km.
jedine ziadat pisomne potvrdenie v tom autorizaku ze nevedia diagnostikovat problem, ze to bolo viacnasobne riesene v ramci zaruky a ked sa to pokaka casovo/kilometrovo mimo zaruky, tak vytiahnut papiere na kulanciu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mne zas kamos a manzelka pocula neale sustanie dsg pri radeni sem tam a ja som nic nepocul. teraz mam obavy ci ist do talianska 3tis km tam aj s5. neakeho experta dsg suchej neviete odporucit nech sa pozrie na to aby som neostal visiet a zmeskam aj lod zo Savony na tyzden premyslame zeby sme sli
obavam sa ze pokial to niekto neotvori a fyzicky neskontroluje, tak je to varenie z vody. Mozes aj pozerat diagnostikou nejake cisla, ale... tam sa sustanie neukaze.
Skilex : skoda ze mimo zaruky, tak to sme nevyriesili. Asi nema vyznam splietat strojarinu "co by to mohlo byt", len poviem ze mam kamosa ktory spravil to iste co ja v ramci Bratislavy akurat on z Juhoslávie : dosiel s dochramanou spojkou. Stovky kilometrov, po dialnici pokial sa hybes nie je problem : radí sa uplne bez spojky len regulaciou otacok (vyssi prevod = citlivo vyberiem sucasny prevod, necham otacky padnut o 500-600, tlacim radiacu paku do dalsieho prevodu ktory tam zapadne ; radenie dole je samozrejme z medziplynom ako na V3S a nakladakoch za starej ery cize vyberem piaty prevod, na neutrale stlacim plyn aby som pridal zhruba tych 500 otacok, tlacim radiacu paku do nizsieho prevodu. Ked netrafis otacky, tak samozrejme škŕkaš zuby prevodovky, ked trafis tak krasne padne - 18 prevodove kamiony sa radia vyhradne bez spojky pretoze by si mal lavu nohu jak Rambo "floating gears").
Rozbiehat sa da jedine na vypnutom motore. Zaradis prvy prevod, startujes, auto skacka a robis si hanbu ale pohnes sa. Inak tam ten prvy prevod nedas.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Cize tvrdis ze nie je odveci napad proste dat vymenit spojku so vsetkym co k tomu patri, ci?
Samozrejme ze sa da, ale naco. Odtah mas jeden rocne "zadarmo" vramci poistky, vymena spojky je celkom trivialna a lacna. Pojdes s tym ty, niekto pred tebou skoci na brzdu alebo co, spanikaris, ohnes vidlicu, z 350€ opravy mas 2000€ opravu.
To uz skor tam buchnut trojku, nastartovat na nej a ist az do ciela Start stop starter nebude mat problem nastartovat ani na trojke, a da sa s nou ist od 20 do 150... 90 za kamionom pri 3700rpm bezproblemov
SKiLEX napísal: ↑Ne 18. Jún, 2023, 11:40
........
To uz skor tam buchnut trojku, nastartovat na nej a ist az do ciela Start stop starter nebude mat problem nastartovat ani na trojke, a da sa s nou ist od 20 do 150... 90 za kamionom pri 3700rpm bezproblemov
4 a viac tisic pri 5 stupnovych neoturbenych motoroch je standard na dialnici, tiez nevidim problem
mp3turbo napísal: ↑Ut 13. Jún, 2023, 22:52
mohlo sa stat kvoli plynu - nema nahodou LPG vyssiu teplotu spalovania ? neoplachujes to benzinom ktory ma chladiaci ucinok kvoli nejakej fyzike ktorej nerozumiem a jazdis po dialnici s tym tragickym sprevodovanim (kolko to ma na 130km/h ? Nejakych 4500rpm ?) tak vysledok sa dostavi.
nie nema.
na subaru zaklepes ventily aj na benzine. proste hovno material/dizajn.
Ale ma.. Na druhej strane pri LPG je mensie riziko zakarbonovania ventilov, ale cely system je citlivejsi na akekolvek drobne chyby motora - sviecky, sanie, skrtiaca klapka, atd..
A ano, pri niektorych typoch aut prave ventily dost trpia - tenke drieky a vyssia teplota spalovania.. Napr. Subaru medzi ne patri..