Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo, tak ja ti neviem, T6.1 podla ADAC pro 130 scucne 10l nafty na 100km, co je nejakych 15-16eur.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... im%20Griff.
Tych 10-12 eur u Buzz nie je síce výhra, najmä v kontexte dojazdu je to problém, ale pre lokálne jazdy pohoda.
Stefan, Co znamená rychle dobitie? Okolo mesta to elektro spraví 300-400km s prstom v nose. Rychlonabijacke to doplni za 30-40min.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... im%20Griff.
Tych 10-12 eur u Buzz nie je síce výhra, najmä v kontexte dojazdu je to problém, ale pre lokálne jazdy pohoda.
Stefan, Co znamená rychle dobitie? Okolo mesta to elektro spraví 300-400km s prstom v nose. Rychlonabijacke to doplni za 30-40min.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
No neviem ako to testovali, ale ja mam na t6 10l priemernu tak pri 160-170
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
A čo tak čisto elektrický plug in hybrid ( 10kWh/LiIon + 100kWh/Vodik ) ?
https://www.mojelektromobil.sk/vodikova ... vy-rekord/
https://www.techbox.sk/vodikova-zadnoko ... d-62-990-e
https://www.mojelektromobil.sk/vodikova ... vy-rekord/
https://www.techbox.sk/vodikova-zadnoko ... d-62-990-e
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
opto: vodik je absolutne nerealna zalezitost. Zabudnime aktualne na cenu vodika, sposob jeho vyroby je v sucasnosti z 90+% zo zemneho plynu. Energeticka narocnost vyroby vytvara vyraznu neefektivitu uz na vstupe. Cely cyklus (od vyroby po spotrebu) je na podobnych cislach ako spalovanie benzinu/nafty. Baterky su vyrazne efektivnejsie, vratane ich vyroby.
Ak sa bavime o cistej vyrobe vodika, potom nam treba este viac elektriky ako pri prechode na BEV. Vybudovat siet pre nabijanie aut vyzera byt jednoduchsie ako vybudovat novu siet pre zasobovanie vodikom. Ak sa bavime o horiacich BEV, tak sa pripravme na vybuchujuce H2 auta, lebo vodik je najmensi prvok a prenikne cez kazdy material. No a ked sa pozries na odporucania na servis H2 aut (e.g. Mirai), tak je to podobne narocne ako spalovaky.
Ak sa bavime o cistej vyrobe vodika, potom nam treba este viac elektriky ako pri prechode na BEV. Vybudovat siet pre nabijanie aut vyzera byt jednoduchsie ako vybudovat novu siet pre zasobovanie vodikom. Ak sa bavime o horiacich BEV, tak sa pripravme na vybuchujuce H2 auta, lebo vodik je najmensi prvok a prenikne cez kazdy material. No a ked sa pozries na odporucania na servis H2 aut (e.g. Mirai), tak je to podobne narocne ako spalovaky.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Cely cyklus (od vyroby po spotrebu) je na podobnych cislach ako spalovanie benzinu/nafty.
alebo snad aj horsie, kvoli prakticky neexistujucej infrastrukture - kdezto elektriku mame vsade a ropna infrastruktura sa vytvorila pocas toho storocia co to tu funguje.
Vodik nie, to je mrtvola. Mozno na nejake specialne pouzitie a'la zaoceanske parniky alebo nieco taketo divne co nepozname (a tam sa to nepresadi z titulu "economies of scale"), ale na 99% masovku nie. Navyse, auticko triedy Mirai za 63.000 eur je jednoducho blbost
edit : bez ohladu na to, ci jazdi na elektrony, na fotony, na atomy alebo na hlinu. Proste taka cenovka za take auto je nemiestna kravina.
alebo snad aj horsie, kvoli prakticky neexistujucej infrastrukture - kdezto elektriku mame vsade a ropna infrastruktura sa vytvorila pocas toho storocia co to tu funguje.
Vodik nie, to je mrtvola. Mozno na nejake specialne pouzitie a'la zaoceanske parniky alebo nieco taketo divne co nepozname (a tam sa to nepresadi z titulu "economies of scale"), ale na 99% masovku nie. Navyse, auticko triedy Mirai za 63.000 eur je jednoducho blbost
edit : bez ohladu na to, ci jazdi na elektrony, na fotony, na atomy alebo na hlinu. Proste taka cenovka za take auto je nemiestna kravina.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Áno keď to veľmi zjednoduším tak čisto elektrické alebo vodíkové auto je o cca 30 tis drahšie ako podobné na benzín.
Áno pre naplnenie jednej nádrže tj. 5kg vodíka by bolo treba slnečný deň a cca 200 kusov takýchto panelov čo je cca 10x viac ako pre 100kWh batériu a navyše asi budú aj drahšie.
https://ekonomickydenik.cz/solarni-pane ... -v-lovani/
Ospravedlňujem sa za fantazírovanie a ja už určite zostanem pri LPG a rýchlosti 90km/h a teda 4x menšej produkcii CO2.
Áno pre naplnenie jednej nádrže tj. 5kg vodíka by bolo treba slnečný deň a cca 200 kusov takýchto panelov čo je cca 10x viac ako pre 100kWh batériu a navyše asi budú aj drahšie.
https://ekonomickydenik.cz/solarni-pane ... -v-lovani/
Ospravedlňujem sa za fantazírovanie a ja už určite zostanem pri LPG a rýchlosti 90km/h a teda 4x menšej produkcii CO2.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
“Konkurence už přichází a Tesla už nebude tak růst, jak si vy Tesla maniaci myslíte!”
TSLA - Tesla Delivers Record-Setting 466,140 Cars In Q2 2023
https://insideevs.com/news/674654/tesla ... J5Nj7X28rg
Elon: "We have 10x-ed our production many times. Now we need only one more 10x to get to 20M cars/year."
TSLA - Tesla Delivers Record-Setting 466,140 Cars In Q2 2023
https://insideevs.com/news/674654/tesla ... J5Nj7X28rg
Elon: "We have 10x-ed our production many times. Now we need only one more 10x to get to 20M cars/year."
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Celkom pekny kus techniky
Hlavne ta kombinacia velkosti motora a tych cisielok nad nim.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Elon: "We have 10x-ed our production many times. Now we need only one more 10x to get to 20M cars/year."
bullšit. Potrebuju len 10x aby sa dostali z 20M rocne na 200M rocne, to predsa nebude pre vodcu ziadny problem. Je to furt len 10x takze pohodicka. No a potom sa mozete tesit na predposlednych 10x kedy pojdu z 200M rocne na 2000M rocne, proste je to furt len 10x takze cigarko do jednej ruky, pukance do druhej.
Ono sa totiz velmi jednoducho rastie z 20k na 200k pripadne z 200k na 2M, ale z 2M na 20M je cesta trosicku viac trnista. Ano, hlavne ked si predstavis ze v dobe kedy boli na 200k rocne sa vsetci tukali do cela, ze takyto ekonomicky model nie je sustainable. Ani nebol - pre ziadnu existujucu etablovanu firmu proste nebol.
bullšit. Potrebuju len 10x aby sa dostali z 20M rocne na 200M rocne, to predsa nebude pre vodcu ziadny problem. Je to furt len 10x takze pohodicka. No a potom sa mozete tesit na predposlednych 10x kedy pojdu z 200M rocne na 2000M rocne, proste je to furt len 10x takze cigarko do jednej ruky, pukance do druhej.
Ono sa totiz velmi jednoducho rastie z 20k na 200k pripadne z 200k na 2M, ale z 2M na 20M je cesta trosicku viac trnista. Ano, hlavne ked si predstavis ze v dobe kedy boli na 200k rocne sa vsetci tukali do cela, ze takyto ekonomicky model nie je sustainable. Ani nebol - pre ziadnu existujucu etablovanu firmu proste nebol.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
v 2015 vyrabala tesla 51k/ ročne vtedy prehlasil Musk že do 2020 budu vyrabat 500k ročne, aj vtedy sa všetci smiali a mali milion dôvodov prečo to nedokaže. V 2020 vyrobili 499,535 áut. Toľko k tvojej dojmologii
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ale ved presne to som aj napisal : cesta od 51k do 510k rocne je presne tak isto zlozita, ako od 2M do 20M rocne. Je to proste len 10x
takze nemam najmensiu pochybnost, ze tEsla bude vyrabat 20M rocne.
A takisto ze potom bude vyrabat bez problemu 200M rocne, to je tiez len 10x presne ako predtym.
Ved presne to som aj napisal. Nic ine. Hlavne si netreba uvedomit ze v casoch kedy robili 51k rocne prakticky neexistovala ziadna konkurencia lebo absolutne nikto na svete si nedokazal predstavit, ako preziju ked budu furt prerabat na autach - lebo nevideli ziskovy model.
Proste len 10x ... uplne jednoduche. A cim dalej, tym to bude jednoduchsie.
takze nemam najmensiu pochybnost, ze tEsla bude vyrabat 20M rocne.
A takisto ze potom bude vyrabat bez problemu 200M rocne, to je tiez len 10x presne ako predtym.
Ved presne to som aj napisal. Nic ine. Hlavne si netreba uvedomit ze v casoch kedy robili 51k rocne prakticky neexistovala ziadna konkurencia lebo absolutne nikto na svete si nedokazal predstavit, ako preziju ked budu furt prerabat na autach - lebo nevideli ziskovy model.
Proste len 10x ... uplne jednoduche. A cim dalej, tym to bude jednoduchsie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nie, dlhodobo hovorí o 20m/year a predstavila aj velmi podrobný plán ako to chce dosiahnuť.
https://www.youtube.com/live/Hl1zEzVUV7w?feature=share
Tieto tvoje vymyšlance su uplne od veci.
Nie si ty nahodov Gordon Johnson?
https://www.tiktok.com/@ritchbeach0/vid ... lang=cs-CZ
https://www.youtube.com/live/Hl1zEzVUV7w?feature=share
Tieto tvoje vymyšlance su uplne od veci.
Nie si ty nahodov Gordon Johnson?
https://www.tiktok.com/@ritchbeach0/vid ... lang=cs-CZ
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
som - dokelu prezrad ako si ma odhalil.
Doteraz Tesla viackrat dokazala 10x rast takze teraz to este urcite velakrat dokaze znovu. Proste 10x je 10x bez ohladu na to, ci ides z 51k rocne na 510k rocne, alebo 510k -> 5.1M pripadne 5.1M -> 51M : je to furt uplne rovnakych 10x a preto je to rovnako jednoduche. Presne tak to bolo napisane.
Cítiť tam nejaky sarkazmus alebo nieco podobne ? Kludne sa opytajme Elona, ziadny tam nie je.
Nerozumiem preco by automobilka nemohla vyrabat 20M autíčok rocne. Vyrobia, predaju, rozdelia si bonusy, potlapkaju po pleci, hotovo, splnene.
Toto ste uz videli a nie je to nepriatelske hnusne autoforum ?
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... anicni_jla
-------------------
Za prvních 163 dnů letošního roku Němci importovali 8657 gigawatthodin elektrické energie, což znamená, že 70 ze 163 dnů letošní roku využívali Němci dovezenou elektřinu.
Před úplným ukončením výroby německé jaderné, a tedy v období mezi letošním lednem a polovinou dubna, bylo do Německa dovezeno 1945 gigawatthodin elektrické energie. Němci tak v tomto období využívali dovezenou energii jen ve 23 dnech ze 106, což bylo mnohem méně než v nadcházejících týdnech.
-------------------
dajte mi sekundu : cize od januara do aprila doviezli 1945 GWh energie a to im este isli atomky. Kedze OD ZACIATKU ROKU DOTERAZ DOVIEZLI 8657 GWh, znamena to ze ==OD POLOVICE APRILA DOTERAZ== DOVIEZLI CIRCA 8657-1945 == 6712 GWh. Horedole nejake drobne.
1.1. az 15.4. [polovinu dubna som si stanovil na 15.4. dufam ze spravne] == 1945 GWh. Solar nesvieti, treba kurit, spotreba energie v zime je vacsia
15.4. - 1.7. == 6712GWh. DALEKO kratsie casove obdobie, netreba kurit, netreba svietit lebo o tretej poobede nie je tma, solar vyraba.
Napriek tomu sa VIAC NEZ STROJNASOBIL dovoz energie do Nemecka za kratsie obdobie, co ukazuje strasidelny vypadok po atomovkach.
Buduci rok teda bude daleko horsie obdobie januar-april a skusam si k tomu predstavit este jazdenie elektroautickami.
Vraj maju okolo 48 milionov vozidiel : https://standard.sk/301593/nemci-chceli ... k-krachuje
Ak mate volakto naladu sa trosku zlaknut pardon zamysliet, skuste si vyratat :
- kolko sa jazdi kilometrov, dajme si 20.000km rocne priemer co je blbost, cize kolko sa najazdi za 3.5 mesiaca (januar, febr, marec, polovicka aprila)
- spotrebu nech sa paci 16kWh/100km pretoze kurit netreba, vsetci jazdia len v meste, nikto na nemeckej dialnici nesiel >120km/h takze 16 je fit
- jazdi len tretina aut, ostatne stoja na mieste a nehybu sa, takze prosim 16 milionov vozidielok
- nakladne auta, kamiony nemame vobec ziadne
- nie su tam ziadni zahranicni cudzinci na elektroautach (takze ratame len 48M nemeckych auticok)
kolko vam to vyslo ? Pridruzena otazka : kdefpči asi tak zoberu tych dalsich 15 TWh (tak mi to vyslo, velmi optimisticky) ked sa vsetky krajiny budu spravat rovnako plus to co vyrobili atomky a nevieme kolko je ?
Okej, co sa vlastne trapim teraz, to sa samozrejme vyriesi v buducnosti. Ved nebudu mat zajtra vsetci bzučiak.
Doteraz Tesla viackrat dokazala 10x rast takze teraz to este urcite velakrat dokaze znovu. Proste 10x je 10x bez ohladu na to, ci ides z 51k rocne na 510k rocne, alebo 510k -> 5.1M pripadne 5.1M -> 51M : je to furt uplne rovnakych 10x a preto je to rovnako jednoduche. Presne tak to bolo napisane.
Cítiť tam nejaky sarkazmus alebo nieco podobne ? Kludne sa opytajme Elona, ziadny tam nie je.
Nerozumiem preco by automobilka nemohla vyrabat 20M autíčok rocne. Vyrobia, predaju, rozdelia si bonusy, potlapkaju po pleci, hotovo, splnene.
Toto ste uz videli a nie je to nepriatelske hnusne autoforum ?
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... anicni_jla
-------------------
Za prvních 163 dnů letošního roku Němci importovali 8657 gigawatthodin elektrické energie, což znamená, že 70 ze 163 dnů letošní roku využívali Němci dovezenou elektřinu.
Před úplným ukončením výroby německé jaderné, a tedy v období mezi letošním lednem a polovinou dubna, bylo do Německa dovezeno 1945 gigawatthodin elektrické energie. Němci tak v tomto období využívali dovezenou energii jen ve 23 dnech ze 106, což bylo mnohem méně než v nadcházejících týdnech.
-------------------
dajte mi sekundu : cize od januara do aprila doviezli 1945 GWh energie a to im este isli atomky. Kedze OD ZACIATKU ROKU DOTERAZ DOVIEZLI 8657 GWh, znamena to ze ==OD POLOVICE APRILA DOTERAZ== DOVIEZLI CIRCA 8657-1945 == 6712 GWh. Horedole nejake drobne.
1.1. az 15.4. [polovinu dubna som si stanovil na 15.4. dufam ze spravne] == 1945 GWh. Solar nesvieti, treba kurit, spotreba energie v zime je vacsia
15.4. - 1.7. == 6712GWh. DALEKO kratsie casove obdobie, netreba kurit, netreba svietit lebo o tretej poobede nie je tma, solar vyraba.
Napriek tomu sa VIAC NEZ STROJNASOBIL dovoz energie do Nemecka za kratsie obdobie, co ukazuje strasidelny vypadok po atomovkach.
Buduci rok teda bude daleko horsie obdobie januar-april a skusam si k tomu predstavit este jazdenie elektroautickami.
Vraj maju okolo 48 milionov vozidiel : https://standard.sk/301593/nemci-chceli ... k-krachuje
Ak mate volakto naladu sa trosku zlaknut pardon zamysliet, skuste si vyratat :
- kolko sa jazdi kilometrov, dajme si 20.000km rocne priemer co je blbost, cize kolko sa najazdi za 3.5 mesiaca (januar, febr, marec, polovicka aprila)
- spotrebu nech sa paci 16kWh/100km pretoze kurit netreba, vsetci jazdia len v meste, nikto na nemeckej dialnici nesiel >120km/h takze 16 je fit
- jazdi len tretina aut, ostatne stoja na mieste a nehybu sa, takze prosim 16 milionov vozidielok
- nakladne auta, kamiony nemame vobec ziadne
- nie su tam ziadni zahranicni cudzinci na elektroautach (takze ratame len 48M nemeckych auticok)
kolko vam to vyslo ? Pridruzena otazka : kdefpči asi tak zoberu tych dalsich 15 TWh (tak mi to vyslo, velmi optimisticky) ked sa vsetky krajiny budu spravat rovnako plus to co vyrobili atomky a nevieme kolko je ?
Okej, co sa vlastne trapim teraz, to sa samozrejme vyriesi v buducnosti. Ved nebudu mat zajtra vsetci bzučiak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Som tak rozmýšľal. Na ostrovoch musia elektroautá splniť svoj účel na výbornú. Tam by som si ho vedel aj predstaviť
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
dovtedy skonci vojna na vychode, uhra sa to na mier. Zapad aj vychod sa budu na domacich prsit ako tazko vylobovali primerie a ze je to sakra vyhodne. Realne to ale bude o tom, ze Putin sem pusti lacny rusky plyn a najvacsie ekonomiky v europe mepadnu na hubu. Lebo tieto zelene keci a naladenie na zelenu vlnu nemoze skoncit dobre. Velmi radikalne sa rezu hlavne zdroje energie, akokeby bez rozmyslu a videnia dosledkov
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)