Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tak ono to je skoro jedno však?
US auta a to je jedno či to bude RAM alebo Mustang alebo Tesla sa nechytajú kvalitou spracovania na európsku produkciu.
A to je jedno že to má na papieri porovnateľnú výbavu, proste tá kvalita tam nikdy nebola porovnateľná.
A kvalita spracovania Tesly je zlá to nie je žiadne tajomstvo.
Ale mám pocit že to je cieľovej skupine úplne jedno lebo je to "cool" auto. Niečo ako macbook, ale ten je aspoň naozaj kvalitne spracovaný
Ale už ani ten mercedes nie je čo býval, EQS čo som mal náhradné to je proste celé zle... A nové S, no poviem to takto, ja už som zvyknutý na to že v MB je tradične niečo pokazené, ale "Sonderklasse" bol pre mňa vždy "etalón" auta, tak keď do mesiaca odídu 4 veci, človek je trochu sklamaný...
Tá nová W223ka, okrem toho že má ten hnusný tablet v strede ako Tesla, tak už má aj kľučky ktoré sa schovávajú ako na tesle, mne sa osobne vôbec nepáčia lebo mi to pripomína práve model S, ale tak dobre, kašlať na to, nevyberám auto podľa kľučky... Ale mal by som, už si nepamätám presne ale vodičova mi vydržala fungovať cca. asi 1500km, a potom sa pokazila a už nikdy nezasunula
Teda až do návštevy servisu a výmeny celého ansámblu...
No proste keby aspoň iné auto ako Sko, ale dneska už je to asi jedno čo človek vyberie. Všade prebiehajú rôzne nákladové optimalizácie a valia sa prachy do infotaimentu a ostatných serepetičiek a takto to potom vyzerá.
Posledné poctivé auto je Porsche, a tam aj v prípade EV je Taycan na míle ďaleko spracovaním od Tesly alebo hocičoho iného momentálne v ponuke na trhu.
US auta a to je jedno či to bude RAM alebo Mustang alebo Tesla sa nechytajú kvalitou spracovania na európsku produkciu.
A to je jedno že to má na papieri porovnateľnú výbavu, proste tá kvalita tam nikdy nebola porovnateľná.
A kvalita spracovania Tesly je zlá to nie je žiadne tajomstvo.
Ale mám pocit že to je cieľovej skupine úplne jedno lebo je to "cool" auto. Niečo ako macbook, ale ten je aspoň naozaj kvalitne spracovaný
Ale už ani ten mercedes nie je čo býval, EQS čo som mal náhradné to je proste celé zle... A nové S, no poviem to takto, ja už som zvyknutý na to že v MB je tradične niečo pokazené, ale "Sonderklasse" bol pre mňa vždy "etalón" auta, tak keď do mesiaca odídu 4 veci, človek je trochu sklamaný...
Tá nová W223ka, okrem toho že má ten hnusný tablet v strede ako Tesla, tak už má aj kľučky ktoré sa schovávajú ako na tesle, mne sa osobne vôbec nepáčia lebo mi to pripomína práve model S, ale tak dobre, kašlať na to, nevyberám auto podľa kľučky... Ale mal by som, už si nepamätám presne ale vodičova mi vydržala fungovať cca. asi 1500km, a potom sa pokazila a už nikdy nezasunula
Teda až do návštevy servisu a výmeny celého ansámblu...
No proste keby aspoň iné auto ako Sko, ale dneska už je to asi jedno čo človek vyberie. Všade prebiehajú rôzne nákladové optimalizácie a valia sa prachy do infotaimentu a ostatných serepetičiek a takto to potom vyzerá.
Posledné poctivé auto je Porsche, a tam aj v prípade EV je Taycan na míle ďaleko spracovaním od Tesly alebo hocičoho iného momentálne v ponuke na trhu.
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tak taycan mozno porovnavat (a cokolvek europske) len na papieri. Ale tak chapem, niektori maju nizsie standardy. A asi ziadne auto sameriky nie je pre mna atraktivne. Objem nie je vsetko ked kazdu chvilu nejaka chuj.vina ta zarazi. Nieco ako talianske auto a dalsie veci.
Aj tak si clovek nemoze pomoct a po presadnuti z taycanu do panamery mu to pripada ako lepsie auto (pana). Aj ked dojazd (trochu) rychlejsim tempom 300km sa uz da zniest (minimalne po meste a okoli), ale inac je to stale obmedzujuce a cestovat s tym hoc kam je meh. Ako ked dosiel rakusak na tesle do KE ze 3x stal cestou a preda tu kktinu.
Aj tak si clovek nemoze pomoct a po presadnuti z taycanu do panamery mu to pripada ako lepsie auto (pana). Aj ked dojazd (trochu) rychlejsim tempom 300km sa uz da zniest (minimalne po meste a okoli), ale inac je to stale obmedzujuce a cestovat s tym hoc kam je meh. Ako ked dosiel rakusak na tesle do KE ze 3x stal cestou a preda tu kktinu.
.
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 766
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
tak ale Sko? ved to vo vybave stpji nad 100tis,. a ze sa daco pokazi? ved to ten zakaznik si uz dalsi medak proste nekupi. ta znacka ide do prdele.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Paci sa mi ako tesla S ponuka 1020 koni. Ja vacsinou jazdim na 100-150hp autach.
Este ma nikdy ziadna tesla neobehla. Vpodstate vzdy idem tak o 50-100kmh rychlejsie ako tesly ktore stretnem.
Este ma nikdy ziadna tesla neobehla. Vpodstate vzdy idem tak o 50-100kmh rychlejsie ako tesly ktore stretnem.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
to by urcite slo. Ked nebude 5x na vymene+zvolavacke EGR ako kolegova patorka, a zopar dalsich veci, tak to bude uzasne auto.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tesla Y vs Škoda Octavia
https://www.youtube.com/watch?v=OKEWG9NmQOs
https://www.youtube.com/watch?v=OKEWG9NmQOs
-
- Používateľ
- Príspevky: 445
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ide na baterku (spotrebu), alebo proste nechce ísť rýchlo ja od kedy mám tri decká tiež dáko rýchlo nejazdim. Už aj kolegovia vravia že somnou je cesta tak dvakrát dlhšia ako normálne.
Čo sa týka elektra tak jedine použiteľné európske čo aj vyzerá je asi iba Taycan alebo Audi E-tron čo máš tak na dve tri obličky a dom.
Ostatné za mňa všetko preberá Tesla, za mňa tie auta vyzeráju fajne. Model 3 a Y sú také chudobné ale použiteľné. S-ko vyzerá aj fajne nechýba tam ani klasika na palubovke pekný jednoduchý dizajn za mňa fajn. Tiež som si ale není istý či by som chcel zaplatiť za Ameriku.
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ja nechapem filozofii ze "mam decka tak jazdim pomaly a opatrne".
Opatrne treba jazdit vzdy nie? Ci mam deti alebo nie, stale je nepripustne burat do cudzich ludi, pripadne niekoho zabit.
Chapem ze ked s detmi vzadu pojdem par minut vkuse 1G pretazenie v zakrutach, tak mi to tam obgrcaju. Ale mimo toho nejak nevidím dovod menit styl jazdy.
Opatrne treba jazdit vzdy nie? Ci mam deti alebo nie, stale je nepripustne burat do cudzich ludi, pripadne niekoho zabit.
Chapem ze ked s detmi vzadu pojdem par minut vkuse 1G pretazenie v zakrutach, tak mi to tam obgrcaju. Ale mimo toho nejak nevidím dovod menit styl jazdy.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Jazdiť pomaly je aj pohodlí spolucestujúcich a snažím sa ísť tak, aby sa cítili čo najlepšie a nerobil som im stresy.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
2 historické míľniky
1. predalo sa viac áut s čisto elektrickým pohonom ako áut s dieselovým pohonom (na mesačnej báze),
2. elektromobil bol najpredávanejším autom (bez ohľadu na druh pohonu) v rámci polroku - model Y
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... est-seller
V júni tohto roku sa v Európe predalo 158 252 elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 66,2 %, informuje Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Podiel týchto vozidiel na trhu pritom dosiahol 15,1 % (rok predtým to bolo 10,7 %).
https://www.acea.auto/pc-registrations/ ... ket-share/
1. predalo sa viac áut s čisto elektrickým pohonom ako áut s dieselovým pohonom (na mesačnej báze),
2. elektromobil bol najpredávanejším autom (bez ohľadu na druh pohonu) v rámci polroku - model Y
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... est-seller
V júni tohto roku sa v Európe predalo 158 252 elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 66,2 %, informuje Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Podiel týchto vozidiel na trhu pritom dosiahol 15,1 % (rok predtým to bolo 10,7 %).
https://www.acea.auto/pc-registrations/ ... ket-share/
Naposledy upravil/-a tron44 v St 19. Júl, 2023, 19:43, upravené celkom 2 krát.
-
- Používateľ
- Príspevky: 445
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Asi tak ako Papek píše o pohodlí, neviem nikam sa neponáhľal v živote len sa tak plazim nechodím 90 po diaľnici a 40 v meste aby sme boli v obraze ale tiež nespravím Žilina -Bratislava za hodinu.SKiLEX napísal: ↑Ut 18. Júl, 2023, 22:02 Ja nechapem filozofii ze "mam decka tak jazdim pomaly a opatrne".
Opatrne treba jazdit vzdy nie? Ci mam deti alebo nie, stale je nepripustne burat do cudzich ludi, pripadne niekoho zabit.
Chapem ze ked s detmi vzadu pojdem par minut vkuse 1G pretazenie v zakrutach, tak mi to tam obgrcaju. Ale mimo toho nejak nevidím dovod menit styl jazdy.
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
To uz dava vacsi zmysel. Ale aj tak by som povedal ze tam ide o to hlavne jazdit plynule. Tiez zvyknem kusok ufuknut pneu nech je to plavnejsie.
Minule mi inak svietil dojazd o 20km kratsi ako bola cielova destinacia a uz sa mi nechcelo tankovat, tak som siel okresky do 100, dialnica 120-130... A prislo mi to o dost narocnejsie ako byt najrychlejsi Celkom nezvyk uhybat autam vzadu ked ta za posledny mesiac obehlo tak do 5aut. A na okreske za pol roka nikto.
Minule mi inak svietil dojazd o 20km kratsi ako bola cielova destinacia a uz sa mi nechcelo tankovat, tak som siel okresky do 100, dialnica 120-130... A prislo mi to o dost narocnejsie ako byt najrychlejsi Celkom nezvyk uhybat autam vzadu ked ta za posledny mesiac obehlo tak do 5aut. A na okreske za pol roka nikto.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Je to nebezpecne. Vsetci sa lepia, brzdis, obehuju, naraz.. a musis davat x krat vacsi pozor na kazdeho ked su vsade okolo teba auta.
Oncas natrafim na taku skupinu na dialnici co sa vlecie a nemozem ju obijst a stale nejake auta, pchanie sa navzajom si do pruhov, brzdenie, tempomatove kixy, piati naraz obehovat kamion 400m pred nimi. To si len vravim ze nech uz som prec aj ked mam ist chvilu vmax.
Na druhej strane je to obcas aj sranda ked tak pozeras na taku skupinku ako si vchadzaju do cesty, blokuju, agresivne brzdia.. si len klepkas na celo co dokazu v 115tke na dialnici.
Oncas natrafim na taku skupinu na dialnici co sa vlecie a nemozem ju obijst a stale nejake auta, pchanie sa navzajom si do pruhov, brzdenie, tempomatove kixy, piati naraz obehovat kamion 400m pred nimi. To si len vravim ze nech uz som prec aj ked mam ist chvilu vmax.
Na druhej strane je to obcas aj sranda ked tak pozeras na taku skupinku ako si vchadzaju do cesty, blokuju, agresivne brzdia.. si len klepkas na celo co dokazu v 115tke na dialnici.
.