Všeobecná diskusia II
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2315
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Kazdy predsa vie, ze vysoke otacky skodia motoru a nizke otacky = dobra spotreba. Uz davnejsie mal clovek zo servisu pozicanu Fobiu a isli sme niekam. Malo aj nejaky indikator spravneho preradenia. Indikoval asi tak, ze ked sme v tom trojvalci sli do kopca do nejakej tiahlej zakruty (okresky, pomerne pomaly), tak svieti palubovka, ze preradit vyssie... mate snad aj 2500-3000 otacok a to by neslo. Tak hovorim cloveku, ved prerad, auto chce. Tak preradil, autu klesli otacky, do kopca to islo este menej, o to viac sa triaslo cele, ale indikator zhasol a auto bolo spokojne. Ocividne zase raz marketing nadizajnoval prvok do auta a utvrdil vsetkych skodovkarov, ze jazdia dobre a najsamviac ekonomicky.
Inak secret tlacitko v Jeepe na zavodny rezim (ako sa uz len na 2,5t krabici da), je TOW/HAUL rezim na tahanie velkeho privesu . Vtedy vypne MDS (odpajanie valcov na usporu paliva), prevodovka drzi vyssie otacky, samotne preradenie je rychlejsie a "pevnejsie". Vsetko preto, aby prevodovka utiahla prives do kopca a neprehriala sa (menej caste preradovanie). Dalsi efekt toho modu je, ze pri plynulom brzdeni si sama podradi, aby pomahala brzdit motorom, co nam samozrejme dava moznost potom z nizsieho stupna zavodne akcelerovat.
CVT
S CVT v Mitsu som uz nieco najazdil (~90k km) a beriem to cisto ako "automat". Len aby som v aute nemal manualnu prevodovku. Totizto bud mam (pre mna) normalne auto, tj. viac valcov, vacsi vykon a s nim zabavku pri jazdeni, alebo je to len presuvadlo. Viem, ze CVT prevodovka sa ludom nepaci, lebo nie su napriklad zvyknuti na konstatne otacky pri akceleracii (plati do urcitej miery, pri rychlejsej akceleracii tie otacky menia). Ja som s tym problem nemal, lebo to nemam ako zavodne auto. Je to 1.8L atmosfera, to neprida na dynamike, ale beriem to ako komplexny balicek toho auta - nie je to V8, tak to ide o hovne a neviem posudit, do akej miery na tom ma zasluhu leniva CVT prevodovka.
Co do spolahlivosti a komfortu nemam vycitku. Ziadne pazvuky, ci nebodaj trhanie pri "radeni". Aj locknutie virtualneho prevodoveho stupna stale funguje v pohode (napr. jazda dole kopcom). Diagnostika nepise ziadne chyby/varovania v riadiacej jednotke A/T. Komfort fajn, kedze nemame prevodove stupne, tak auto sa plynulo rozbieha a to aj v roznych situaciach ako stop'n'go kolona do kopca. Ziadne trhanie/presmykovanie pri pomalickom posunuti sa o 2 metre. Tazne na Mitsu nemam, takze som nic netahal. Viem, ze CVT nie je nejaka heavy-duty prevodovka, ale drzi a to jazdim teda plyn/brzda.
Zhrnul by som to, ze to nie je prevodovka na vysoky vykon, nie je to prevodovka na pocit zo sportovej jazdy (aj zvukovy prejav - preradovanie gearov pri akceleracii). Je to prevodovka na presun a nemam problem ju mat znovu v aute. V beznom aute som s nou spokojny (spolahlivost, komfort jazdy). V Jeepe by som bol zrejme nespokojny (chceme radenie gearov pri akceleracii + istotu, ze nieco zvladne a vydrzi). Vec pohladu.
Inak secret tlacitko v Jeepe na zavodny rezim (ako sa uz len na 2,5t krabici da), je TOW/HAUL rezim na tahanie velkeho privesu . Vtedy vypne MDS (odpajanie valcov na usporu paliva), prevodovka drzi vyssie otacky, samotne preradenie je rychlejsie a "pevnejsie". Vsetko preto, aby prevodovka utiahla prives do kopca a neprehriala sa (menej caste preradovanie). Dalsi efekt toho modu je, ze pri plynulom brzdeni si sama podradi, aby pomahala brzdit motorom, co nam samozrejme dava moznost potom z nizsieho stupna zavodne akcelerovat.
CVT
S CVT v Mitsu som uz nieco najazdil (~90k km) a beriem to cisto ako "automat". Len aby som v aute nemal manualnu prevodovku. Totizto bud mam (pre mna) normalne auto, tj. viac valcov, vacsi vykon a s nim zabavku pri jazdeni, alebo je to len presuvadlo. Viem, ze CVT prevodovka sa ludom nepaci, lebo nie su napriklad zvyknuti na konstatne otacky pri akceleracii (plati do urcitej miery, pri rychlejsej akceleracii tie otacky menia). Ja som s tym problem nemal, lebo to nemam ako zavodne auto. Je to 1.8L atmosfera, to neprida na dynamike, ale beriem to ako komplexny balicek toho auta - nie je to V8, tak to ide o hovne a neviem posudit, do akej miery na tom ma zasluhu leniva CVT prevodovka.
Co do spolahlivosti a komfortu nemam vycitku. Ziadne pazvuky, ci nebodaj trhanie pri "radeni". Aj locknutie virtualneho prevodoveho stupna stale funguje v pohode (napr. jazda dole kopcom). Diagnostika nepise ziadne chyby/varovania v riadiacej jednotke A/T. Komfort fajn, kedze nemame prevodove stupne, tak auto sa plynulo rozbieha a to aj v roznych situaciach ako stop'n'go kolona do kopca. Ziadne trhanie/presmykovanie pri pomalickom posunuti sa o 2 metre. Tazne na Mitsu nemam, takze som nic netahal. Viem, ze CVT nie je nejaka heavy-duty prevodovka, ale drzi a to jazdim teda plyn/brzda.
Zhrnul by som to, ze to nie je prevodovka na vysoky vykon, nie je to prevodovka na pocit zo sportovej jazdy (aj zvukovy prejav - preradovanie gearov pri akceleracii). Je to prevodovka na presun a nemam problem ju mat znovu v aute. V beznom aute som s nou spokojny (spolahlivost, komfort jazdy). V Jeepe by som bol zrejme nespokojny (chceme radenie gearov pri akceleracii + istotu, ze nieco zvladne a vydrzi). Vec pohladu.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1661
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
cely text skip ale posledna veta je aspon rozumna uplne by stacilo keby sa kazdy staral len o tie svoje dtesty a nie o zivot druhych, kazdy nech si jazdi na tom co mu vyhovuje, tak ako si domov nikto nedonesie zenu co sa mu nepaci, nedonesie si ani auto
Re: Všeobecná diskusia II
no bodaj by mala tri valce, iste by mi klesla spotreba aspon o štvrtinu! a tá sviňucha aj pri ľahšej akcelerácii točí cez 2000 rpm namiesto toho aby tam hneď buchla 5-ku... toto tiež inžyneri z japonska nejako nedomysleli. fuj
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
fiha, supersportovych 2000rpm pri akceleracii. Tolko emisii sa vytvorilo zbytocne !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ides na pezote. 3 kilometre a 2ja sa ti celkom fatalne na*ebu do cesty a to som nesiel ani nad limit nejak.
Moze byt koncern o 50% drahsi ked inac respekt jak na furiku
Moze byt koncern o 50% drahsi ked inac respekt jak na furiku
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
Volvo FH12 Globetrotter alebo Renault Magnum riesi taketo problemy vcelku s prehladom za cenu daleko mensiu nez Tesla Tri.
Takych co nepochopili pochovame a v priebehu kratkeho casu sa minie grupa nepochopivších. Mozno dorastie dalsia, uvidime.
Vam tam na vychode tusim dobre j... azdi na cestach 200km/h vytláčačky na zvodidlá a iné kajnšmetke.
Takych co nepochopili pochovame a v priebehu kratkeho casu sa minie grupa nepochopivších. Mozno dorastie dalsia, uvidime.
Vam tam na vychode tusim dobre j... azdi na cestach 200km/h vytláčačky na zvodidlá a iné kajnšmetke.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Kolegyna od priatelky predava svoj Citroen C3 1.2 Pure Tech, 2019, cca 22Tkm, prva majitelka a mala ho od novoty. Ponuka ho - zatial len uzkemu kruhu - za 8000€. Priatelku to nalomilo, ze by si to vzala lebo ma teraz cerstvo rok aj nieco vodicak tak by to mala ako prve auto na rozjazdenie.
Ja mam sluzobneho fungl noveho Golfa a priatelka ma nan ofiko splnomocnenie od zamestnavatela, plus samozrejme aj poistku. Mne teda pride ze je to take zbytocne kupovat frantika do rodiny, ale vymysla ze by to bolo jej a ja by som sa 'nebal' o svoje. Ja som nazoru, ze ked uz jedno mame tak nech radsej oplieska sluzobne.. nadseny by som asi nebol, ale max. by z toho mali byt papierovacky a ak nieco, tak poistka snad preplati.
Keby aktivne jazdila tak potom uz len pohodlnost ze by sme sa niekedy blokovali. Ale aktivne nejazdi, mame kopu ineho programu...
Co vy na to, oplati sa za tu cenu?
Ja mam sluzobneho fungl noveho Golfa a priatelka ma nan ofiko splnomocnenie od zamestnavatela, plus samozrejme aj poistku. Mne teda pride ze je to take zbytocne kupovat frantika do rodiny, ale vymysla ze by to bolo jej a ja by som sa 'nebal' o svoje. Ja som nazoru, ze ked uz jedno mame tak nech radsej oplieska sluzobne.. nadseny by som asi nebol, ale max. by z toho mali byt papierovacky a ak nieco, tak poistka snad preplati.
Keby aktivne jazdila tak potom uz len pohodlnost ze by sme sa niekedy blokovali. Ale aktivne nejazdi, mame kopu ineho programu...
Co vy na to, oplati sa za tu cenu?
SFF1 - Ryzen 9 5900X + NH-U12A, MSI B550i, 32GB, MSI 3080Ti, 4TB NVMe, 4TB SSD, Corsair SF750, NR200P, MSI 321URX + EIZO EV2750 + LG C1 55, Onkyo A-9010, Quadral SM120 II
SFF2 - Ryzen 7 2700, MSI GTX970, Raijintek OPHION EVO SFF3 - Intel i7 8700k, MSI RTX2080, Dan A4 SFX v4.1
/nex
SFF2 - Ryzen 7 2700, MSI GTX970, Raijintek OPHION EVO SFF3 - Intel i7 8700k, MSI RTX2080, Dan A4 SFX v4.1
/nex
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
No imho si si odpovedal sám ale chápem že to môže znieť zaujímavo a tá C3 je taká ženská bublinka. a je pravda že dnes to stojí 2x toľko. len či vám to zaj treba...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
ber to. isto vam love nebudu chybat a sama si to auto vypipla.a mas pokoj. ja si neviem predstavit mat 1 auto doma. ale zas mxnzelka je casto mimo mesto sluzobne a ja som oci skola balet sofer.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som na dedine, tam musime mat 2 auta. Presne ako povedal, decka maju kruzky. Zena odvezie ja vyzdvihujem. Medzitym, co je jedno dieta na kruzku s druhym sa uci doma. Ked som predal stare auto chvilku sme fungovali iba s 1. Bolo to strasne ostavala v MA, aby aj z kruzku zobrala dom, potom vecer doma stres ucit sa naraz z dvoma detmi. A ja som chodil dom neskoro, lebo som slapal zo stanice 2 km dom + vlak do kutov chodi neskor, ako vlak do MA. Za tu cenu pri tom najazde nieje co riesit.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
tak. Zober. Hocikedy predas ak ti nesadne. Okrem ineho, oplieskat firemny hocičo nie je take jednoduche ako sa na prvy pohlad zda.
Otazku bezpecnosti neriesime - ze C3 je mensie so statisticky mensou sancou prezitia atd. Do tejto roviny nejdeme.
Neviem si predstavit zivot s jednym autom a to byvame v Bubline, tri obchody s potravinami do 600 metrov, decka na kruzky pesi alebo starsie (16 r) autobusom, decka do skoly pesi a ja prakticky 100% home office.
Otazku bezpecnosti neriesime - ze C3 je mensie so statisticky mensou sancou prezitia atd. Do tejto roviny nejdeme.
Neviem si predstavit zivot s jednym autom a to byvame v Bubline, tri obchody s potravinami do 600 metrov, decka na kruzky pesi alebo starsie (16 r) autobusom, decka do skoly pesi a ja prakticky 100% home office.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
inac kamos v opli ma neaky vip program ze si plati 20e mesacne a potom na prehliadke si stahuju oni z toho uctu , kontrola auta po 7 rokov, 30 evri, kontrola svetiel 8 evri, chybove kody a hlasky 11 evri, olej 4l 88evri, dajaky cistic oleja 18, cistenie brzd,... 173 dokopy ale tym ze on tam ma 20x12mes 240e ta neplatil nic a tie zvysne love sa mu prenasaju dalej, nie zly system. nevybucha sa tam clovek naraz napr s velkou fakturou a tiez ma zlavy na diely asi 50% a 25% ma zlavu na pracu. not bad,
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia II
Ja si myslim ze su to zbytocne vyhodene peniaze, hlavne ked vies ze 2 auta vam zatial netreba a hlavne ked mas momentalne absolutne minimalne naklady za auto vdaka sluzobaku. A nejak ze do buducna, je to citron, nebude to ani drzat cenu ani sa dobre predavat “kdyby neco” ako keby to bol nejaky koncern.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
nezabudni na to, ze taky dobry sluzobak moze stat 1% hodnoty mesacne, cize napriklad za 25.000 eurovy Golf moze sudruh obcan platit 250,-eur mesacne ako tzv. nepenazny prijem (co sa mu strha z vyplaty). Na to mas normalne zakon. Nemusi to tak byt, zamestnavatel moze znasat vsetky naklady blablabla ale takyto je predpis. Takze ked mam platit 200 - 250,-eur mesacne za sluzobne auto, nie som si uplne isty ci nahodou nebude vyhodnejsie vlastnit svoje vlastne pocas 4 rokov zvlast taketo lacne.
Opel : aj ano aj nie.
Skusim takto : kontrola svetiel je robota na 3 minuty aj s nastavenim, chybove kody a hlasky nespravia nic maximalne vymazu pripadne ti povedia ze je to vymena serva za 950,- a nebude ju treba (inak robota na 10 minut s tou diagnostikou). A samozrejme zatialco diagnostika silno "pracuje", technik spravi svetla takze tie ukony nezaberu súčet tych dvoch casov.
Cistic oleja bez komentara, antimagneticke častice su dufam prilozene. (hlavne ze maju 30.000km intervaly, to je najlepsie zo vsetkeho, ano bol to zrovna Opel ktory sa popalil na 50.000km intervaloch co uz je snad kazdemu jasne ze je to nesmierny nezmysel technicky nemozny realizovat).
Olej 4 litre za 88 evri, dufame ze aj s filtrom a vymenou, inak je to standartna zlodejina. Aby som nezabudol na cistenie brzd.
Ano, ze sa zvysne love prenasaju dalej je v pohode.
Opel : aj ano aj nie.
Skusim takto : kontrola svetiel je robota na 3 minuty aj s nastavenim, chybove kody a hlasky nespravia nic maximalne vymazu pripadne ti povedia ze je to vymena serva za 950,- a nebude ju treba (inak robota na 10 minut s tou diagnostikou). A samozrejme zatialco diagnostika silno "pracuje", technik spravi svetla takze tie ukony nezaberu súčet tych dvoch casov.
Cistic oleja bez komentara, antimagneticke častice su dufam prilozene. (hlavne ze maju 30.000km intervaly, to je najlepsie zo vsetkeho, ano bol to zrovna Opel ktory sa popalil na 50.000km intervaloch co uz je snad kazdemu jasne ze je to nesmierny nezmysel technicky nemozny realizovat).
Olej 4 litre za 88 evri, dufame ze aj s filtrom a vymenou, inak je to standartna zlodejina. Aby som nezabudol na cistenie brzd.
Ano, ze sa zvysne love prenasaju dalej je v pohode.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
nebude to vyhodnejsie. musis to vlastnene auto bud zaplatit alebo splacat. ked si zratas pzp, havarijku, servis a tankovanie, tak to bude drahsie jak 250 mesacne.
ale neviem ako to je presne na slovensku. tu ale prejazdim mesacne 3x viac len na palive nez co musim zaplatit na dani zo sluzobaku na sukromne pouzitie.
ale neviem ako to je presne na slovensku. tu ale prejazdim mesacne 3x viac len na palive nez co musim zaplatit na dani zo sluzobaku na sukromne pouzitie.