Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
beardie
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3352
Dátum registrácie: So 25. Mar, 2006, 02:00

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa beardie »

Píšeš o technickom stave a spôsobilosti a hneď potom v súvislosti s EV vymenuješ zlý technický stav a nesposobilost...

Tie seknute káble, nesprávne nabíjacie prúdy atď sú poväčšine hlavným dôvodom
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

len na Slovensku zhorí ročne 600 áut :D samozrejme že argumentujeme štatistikami pretože to su jedine relevantné čísla. Je to jednoducho tak že ak zhorí elektromobil tak to obehne svet behom dna, pretože to vyvolava emocie a kliknutia/dosah/komentare/like-y. Ked horí spaľoval tak to nezaujíma ani lokalne media.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Pietro, este raz, 5r pomerne nové auto (nejake suzuki to bolo), skrat na 12v batérií, vzplanulo a dokonca sa samo pohlo smerom dopredu. Takto pred rokom. Tiez všetci všade ze isto BEV/hybrid a nie, ICE zhorelo.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> a dokonca sa samo pohlo smerom dopredu.

fyzika na urovni zjavenia panny Marie ? och pardon, chcem povedat tych cinskych samo-sa-zrychlujucich Tesiel co profesionalny vodic autobusu s milionmi najazdenymi kilometrami nevedel zastavit alebo Toyota pedalov ?

https://www.youtube.com/watch?v=6Kf3I_OyDlI

my tomu verime ? my vieme ze oni vedia ze my vieme !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
seep
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 544
Dátum registrácie: St 02. Feb, 2005, 20:00
Bydlisko: Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa seep »

https://carnewschina.com/2023/03/02/tes ... t-applied/Turbo, prvy link vo vyhladavaci. Niekedy vies byt fakt zaslepeny.
Pc: Ryzen 5 7600 + Noctua U12A, Gigabyte B650M GAMING X AX, Kingston FURY 32 GB KIT DDR5 6 000 MHz CL32 Renegade, Nvidia RTX 4080 Super FE, SSD Samsung 960 EVO 1TB, Inter-Tech IM-1 Pocket + Asus LOKI 1000W + Gigabyte M28U, Win 11, CZC Trickstster, Keychron Q1Pro, FiiO E07K Andes + BOSE QC35 / Shure SRH 840 / Philips Fidelio X2HR / Sennheiser IE 80 + Qnap 251 - 8G
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

klud kaaaamo, nevidel si kilometer velky sarkazmus v tom prispevku ? Spalovacie auto ktore je vypnute sa samo nepohne dopredu, to by muselo nastartovat a to sa nedeje bez imobilizera v kluci (ktory tam nebol) atd, atd, atd. Povedzme ze bolo zaparkovane v kopci.

Tesla nejde sama dopredu, musi mat stlaceny plynovy pedal. A volakde boli nejake newsy kedy sa "profesionalny" vodic autobusu ktory vraj mal najazdeny nejaky milion ci dva stazoval, ze on sa snazil brzdit vsetkymi moznymi aj nemoznymi sposobmi a neslo to. No neslo to tak, ze mu na videu nikdy nezasvietili brzdove svetla.

To iste Toyota - pamatas si "plynove problemy" ? Tisickrat vsade ukazane ze aj pri plnom plyne mozes vypnut auto normalne gombikom ktorym ho vypinas a zapinas kazdy posraty den a cudne - masina zacne spomalovat, ze mozes stlacit brzdu a prebrzdis ho, ze mozes vyradit do neutralu a stroj - strasidelne prekvapivo - nebude zrychlovat.

Velka vec. Skoro vsetky pripady ked sa americky sudruh snazil sudit s Toyotou dopadol tak, ze kreten ma financne problemy a "trosku si chcel prilepsit".

Zaslepene si nechaj do elektroklubu, zajtra instalujem tukábel aj s wólboxom v rodinnom dome. A ze nekriticky pozeram na elektro ktore sa postavilo do urovne modly a vsezachrancu sveta (na rozdiel od mnohych) ?


Vidis tam tu otazku MY TOMU VERIME ? My verime samozrychlujucim sa Toyotam a Teslam ? Nie, neverime.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 766
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa michalesku »

Narychlo som nenasiel jednoznacnu odpoved, resp. podla modelov pouziva Tesla aj hydraulicke brzdy, aj plne elektricke..
Takisto netusim, ci ten ich break-by-wire system ma mechanicky spinac brzdovych svetiel, skor si myslim, ze nie..
Nestaci v tom pripade, aby nastal nejaky problem v elektronike brzdoveho pedala a brzdove svetla sa nerozsvietia ani pri plne zosliapnutom pedali?
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Používateľov profilový obrázok
beardie
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3352
Dátum registrácie: So 25. Mar, 2006, 02:00

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa beardie »

Occamova britva hovorí, že stál na plyne, nie brzde
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

pre tých ktorý by chceli zakazovat elektromobilom vjazd do garáži

V roku 2020 médiá masívne informovali o nezvládnuteľnom požiari elektrického vozidla (EV) v viacposchodovej garáži v Nórsku. Zdrojom požiaru bol zaparkovaný voz s spaľovacím motorom značky Open Zafira. Dôvodom rýchleho šírenia požiaru neboli elektromobily, ale trhajúce sa nádrže spaľovacích aut, ktoré rozlievali palivo na ďalšie miesta (spolu s benzínovými parmi).

Napriek tvrdeniam médií, na základe pozorovaní zasahujúcich záchranárskych jednotiek elektrické a hybridné vozidlá nepomohli šíreniu požiaru nad rámec bežných vozidiel so spaľovacím motorom. Analýza vody na prítomnosť kovov neodhalila žiadne stopy lítia a minimum kobaltu. Záver: batérie sa nepodieľali na znečistení zdrojov vody.

zdroj https://twitter.com/diagon_swarm/status ... 1946788864
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 766
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa michalesku »

beardie napísal: Ut 08. Aug, 2023, 12:50 Occamova britva hovorí, že stál na plyne, nie brzde
To je OK.. Ja sa zamyslam nad poruchou pedalu/celeho systemu break-by-wire, keby niekto naozaj stal na brzde a auto nebrzdilo, ci by v tom pripade svietili alebo nesvietili brzdove svetla..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

tesla nemá break-by-wire

Tesla's current models are only electronically assisted (in that there is an electrically powered hydraulic pump). There is still a physical connection between the brake pedal and the master cylinder
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 766
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa michalesku »

Ano, Google viem pouzivat aj ja.. Cize si urcite nasiel aj tuto informaciu:

"Some Tesla vehicles use hydraulic brakes, but not all of them. Recently, vehicles equipped for full self-driving have come with Brembo fully-electric brakes. These brakes use electric actuators instead of hydraulic fluid pressure to actuate."

Presne preto som povodnu otazku koncipoval tak, ako som ju koncipoval..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa Pietro sk »

maniak napísal: Po 07. Aug, 2023, 20:40 Pietro, este raz, 5r pomerne nové auto (nejake suzuki to bolo), skrat na 12v batérií, vzplanulo a dokonca sa samo pohlo smerom dopredu. Takto pred rokom. Tiez všetci všade ze isto BEV/hybrid a nie, ICE zhorelo.
Dalsia pitchovina lebo skrat na baterii je velmi hruby pojem.
BTW, vsetka origo instalacia je istena poistkami... Prave preto aby nic nehorelo...
Ak majitel mal zbabranu audio kablovacku, tak potom sa nedivim...
Ale nie je to chyba auta ze ako ev maniaci hovoria ze same zhorelo... :facepalm:

Strasne rad by som videl tie vase statiskiky horenia spalovakov, odfiltrovane od vandalizmu, havarii, umyselnych poskodeni a zbabranych zasahov.
Neni boha aby tam sa nieco chytilo horet...

BTW lifepo ma taku pikosku, ze ak teplota prekroci urcitu hranicu, separatory su uz poskodene, moze sa prehrievat a nicit do buducna.
Tzn ze ani tieto typy nie su vecne..
Naposledy upravil/-a Pietro sk v Ut 08. Aug, 2023, 18:13, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8731
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa shiro »

cpat kurvitka tam, kde ich netreba...tak "moderne"
brzdy a podobne systemy by vzdy mali ostat cisto mechanicke, resp hydraulicke.
Pietro sk napísal: Ut 08. Aug, 2023, 18:09 Dalsia pitchovina lebo skrat na baterii je velmi hruby pojem.....
Problem nieje ani tak ze to hori, problem je to uhasit. A to je ovela vacsi problem ako pri spalovakoch. Cim dlhsie to hori, tym vacsie je riziko ze sa chyti daco ine a bude z toho ovela vacsi problem.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Poistka vobec nemusi zabranit poziaru.

1. Ak je niekde len zly spoj, tak to moze zhoriet bez toho aby poistka vyhorela
2. Nie všetko ide cez poistky... Taky štarter... A aj tie poistky maju niekde kludne 100A


Znamemu nedavno blafla octavia. Porazilo turbo, zacalo zo seba prudom striekat olej, napustilo to olejom cely tapacir za motorom a ostriekalo vyfukove zvody...

Siel nahodne otvorit kapotu(lebo sa mu nezdal chod motora...) a vybafol na neho plamen... Esteze bolo okolo akurat pol metra snehu, takze mal cim hasit.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"