Jazdenka 8000€
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Jazdenka 8000€
trojkove Laguny su absolutne nedocenene auta - a nielen u nas. Zabudnime na rozpravky o francuzskej elektrike, to sa tykalo 95% pripadov Pežot607 a taketo masiny, ktore mali DRUHU bateriu v kufri a nejak prekvapivo ona skapinala po 8-9 rokoch zivota, s napatim snad aj sedem voltov sa snazila nieco robit atd.
Najcastejsie odtial pochadzaju zname pribehy. Tieto veci uz boli zname ked sa masivne spustili dvojbaterkove Tuaregy, MLka, R, GL, W211 a podobne masinky, takze tam uz chlapci servisaci neboli nachytani na jahodach s gaťmi dole. Tam sa to uz riesilo okamzite, a preto neprichadzaju skázky z tej strany.
Ano, vymena DPF na Hjundaji bude stvorciferna suma - to uz dnes zrejme na kazdom aute v autorizaku - a este budes rad ak bude zacinat jednotkou.
Nie, diagnostikou NEPOZRES REALNY stav dpf, skutocne zanesenie atd, to su vsetko VYPOCITANE / ODHADNUTE udaje podla kilometroveho priebehu, podla stavu regeneracii (tlaky pred / po regene) atd. NIKDY sa nesmies spoliehat na diagnostiku pri posudzovani DPF. Neexistuje nic, okrem fyzickeho vybrania, rozrezania na VIACERYCH MIESTACH a fyzickeho posudenia - len mi nieco nasepkava, ze takuto proceduru "asi" nebudes schopny absolvovat pred kupou masiny.
Plati pre kazde DPF, FAP atd. KEBY totizto regeneracie a vsetky tie vypocty boli objektivne, nikdy by nemohlo dojst k zapchatiu DPF a/alebo jeho kompletnemu kolapsu.
Najcastejsie odtial pochadzaju zname pribehy. Tieto veci uz boli zname ked sa masivne spustili dvojbaterkove Tuaregy, MLka, R, GL, W211 a podobne masinky, takze tam uz chlapci servisaci neboli nachytani na jahodach s gaťmi dole. Tam sa to uz riesilo okamzite, a preto neprichadzaju skázky z tej strany.
Ano, vymena DPF na Hjundaji bude stvorciferna suma - to uz dnes zrejme na kazdom aute v autorizaku - a este budes rad ak bude zacinat jednotkou.
Nie, diagnostikou NEPOZRES REALNY stav dpf, skutocne zanesenie atd, to su vsetko VYPOCITANE / ODHADNUTE udaje podla kilometroveho priebehu, podla stavu regeneracii (tlaky pred / po regene) atd. NIKDY sa nesmies spoliehat na diagnostiku pri posudzovani DPF. Neexistuje nic, okrem fyzickeho vybrania, rozrezania na VIACERYCH MIESTACH a fyzickeho posudenia - len mi nieco nasepkava, ze takuto proceduru "asi" nebudes schopny absolvovat pred kupou masiny.
Plati pre kazde DPF, FAP atd. KEBY totizto regeneracie a vsetky tie vypocty boli objektivne, nikdy by nemohlo dojst k zapchatiu DPF a/alebo jeho kompletnemu kolapsu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Jazdenka 8000€
Jak uz bolo povedane, stav dpf skontrolujes diagnostikou, a vies na com si. Takze nejakeho bububu budes menit dpf sa nemusis bat.
Btw. taka octavia je lepsie auto ako i30/ceed. Porovnavali sme to side by side s ocom. Je to lepsie odhlucnene a lepsie premyslene. Napr co vidis ten tunel jak je prevodovka, tak je z tvrdeho plastu, presne tam kde by si si oprel koleno. Taka ceedka vo vybave co ma “luxusnu” akoby kozou potiahnutu makku palubku tak akurat 2cm nad kolenom je predelena a kolenom tlacis do tvrdeho. Skodovka ju ma potiahnutu az dole ze koleno je pekne oprete o makke aj v najsocialnejsej vybave. A vela podobnych nedomyslenych veci, korejske auta ma dost rozculuju.
Btw. taka octavia je lepsie auto ako i30/ceed. Porovnavali sme to side by side s ocom. Je to lepsie odhlucnene a lepsie premyslene. Napr co vidis ten tunel jak je prevodovka, tak je z tvrdeho plastu, presne tam kde by si si oprel koleno. Taka ceedka vo vybave co ma “luxusnu” akoby kozou potiahnutu makku palubku tak akurat 2cm nad kolenom je predelena a kolenom tlacis do tvrdeho. Skodovka ju ma potiahnutu az dole ze koleno je pekne oprete o makke aj v najsocialnejsej vybave. A vela podobnych nedomyslenych veci, korejske auta ma dost rozculuju.
Re: Jazdenka 8000€
Mam pocit ze nerozumies uplne ako to funguje. Resp. tato veta ma v tom uistila. Vpodstate tam mas 2 hodnoty. Sadze(Soot Mass) a popol(v diag vacsinou uvadzany ako oil ash). Sadze sa vypaluju pri regenracii filtra. Zacne regeneracia , a pozeras ako gramy v diagnostike klesaju. Ked to prerusis tak na zaklade toho kolko ich ostalo ich vypali pri nasledujucom starte alebo aj neskor. Ked budes jazdit dostatocne kratke trasy na to aby sa nestihli vypalit nikdy, zasvieti ti kontrolka aby si to siel vypalit na dialnicu. Sadze ale neobmedzuju zivotnost filtra(ak teda nenajazdis 1500km vkuse 5km trasami a nebudes pri tom mesiac ignorovat nudzovy rezim...)
Potom mas popol. Ten sa nevypaluje. Ak sa raz do filtra dostane, ostane tam navzdy. Pomerne linearne sa v priebehu zivota auta hromadi vo filtri, a ked dosiahne urcenu hodnotu(trebars 60-70g, zalezi od auta) tak filter musi von. Cize ak vies ze hranicna hodnota pre popol je 70g, a auto ma pri 200k km vo filtri 25g tak vies ze si zavodou. (Ak ti trebars neklakne turbo a nenatrepe tam tych dalsich 45g za 5k km)
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Jazdenka 8000€
To tu tak čítam tak zlata Mazda
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Jazdenka 8000€
Akákolvek nedokonalosť v spalovaní paliva zanáša DPF a častejšie spúšťa regeneráciu, preto kúpa moderného diesla čo mal 200tkm je vždy velké riziko, lebo to v drvivej väčšine nie je iba problém DPF ale viacero problémov čo sú kludne len v počiatku.
Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu, ale je tam postupné opotrebenie a tri môžu byť stále OK a ten jeden spôsobuje to že regenerácia neprebieha každých 500km, ale každých 250km a ono sa to bude len zhoršovať.
Ak to človek nechá tak (on o tom vadnom vstreku ani nevie) tak potom ten vstrek čo kvapká kludne poškodí piest...
Preto hovorím že vymeniť samotné DPF v 95% nevyrieši problém, lebo sú tam súbežne dalšie problémy aj napriek tomu že majitel má pocit že všetko funguje.
Akonáhle je krátky interval regenerácie napriek tomu že človek jazdí dlhšie trasy tak to znamená problém a nie je to problém DPF, na ten DPF sa ten problém len prenáša
Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu, ale je tam postupné opotrebenie a tri môžu byť stále OK a ten jeden spôsobuje to že regenerácia neprebieha každých 500km, ale každých 250km a ono sa to bude len zhoršovať.
Ak to človek nechá tak (on o tom vadnom vstreku ani nevie) tak potom ten vstrek čo kvapká kludne poškodí piest...
Preto hovorím že vymeniť samotné DPF v 95% nevyrieši problém, lebo sú tam súbežne dalšie problémy aj napriek tomu že majitel má pocit že všetko funguje.
Akonáhle je krátky interval regenerácie napriek tomu že človek jazdí dlhšie trasy tak to znamená problém a nie je to problém DPF, na ten DPF sa ten problém len prenáša
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Jazdenka 8000€
isteze.
Skilexu, chlape, a tie sadze dpfka ma diagnostika odvazene presne, hej ? Normalne je tam vaha atd, ano ?
ALEBO SI ICH VYPOCITAVA ako ja hovorim ?
Ja velmi dobre viem ake hodnoty sa nachadzaju okolo tohoto DPFka, preboha to zase nie je ziadne tajomstvo a tato vec je tu s nami uz skoro dve dekady. Stretnes filter ktory je zabetonovany a diagnostika ti povie ze nema ani tretinu zivotnosti za sebou.
NEDA SA TO takto robit. Ver mi. Nehovoriac o tom, ze nie je znacka ako znacka, inak to riesi Skoda, inak Volvo, inak Chrysler, inak Subaru.
Dobre vravis soot a ash, ale ja ti vravim ze diagnostika NIE JE vsemocna a NEVIE KVALIFIKOVANE riesit DPF. Vobec sa nebavime o situacii ze nejaky hajzel pred predajom auta spravil vymazanie niektorych udajov, akoze vymenil DPF takze ty dojdes a najdes krasne cisla... ktore vobec nezodpovedaju realite.
Nech sa paci, vo videu vidno aj KONKRETNY VZOREC AKO DIAGNOSTIKA ===VYPOCITAVA=== HODNOTY DPFKA :
https://www.youtube.com/watch?v=u3WOGPx7rWQ
takze ano, ubezpecil si ma, ze TY nerozumies tymto veciam. Pohoda, ucime sa cely zivot, netrap sa.
Nebude problem vysvetlit, ako sa tam ocitla hodnota 130g ze nie ? Take cislo je pripustne podla teba kedze si napisal 70 gramov ?
>> Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu,
tiez absolutne nespravne.
Majitelia 2.0tdi by vedeli rozpravat - z desatiny sekundy na desatinu sekundy im absolutne nahodne prerazilo izolaciu, vstrekovac ide do skratu, motor na tri valce, dovidenia. Kludne aj pri 25.000km od novoty. NEPLATI ze vstrekovac sa nepokazi z minuty na minutu.
Ano, vstrekovac sa pokazi zo sekundy na sekundu. Netreba mu minuty.
Skilexu, chlape, a tie sadze dpfka ma diagnostika odvazene presne, hej ? Normalne je tam vaha atd, ano ?
ALEBO SI ICH VYPOCITAVA ako ja hovorim ?
Ja velmi dobre viem ake hodnoty sa nachadzaju okolo tohoto DPFka, preboha to zase nie je ziadne tajomstvo a tato vec je tu s nami uz skoro dve dekady. Stretnes filter ktory je zabetonovany a diagnostika ti povie ze nema ani tretinu zivotnosti za sebou.
NEDA SA TO takto robit. Ver mi. Nehovoriac o tom, ze nie je znacka ako znacka, inak to riesi Skoda, inak Volvo, inak Chrysler, inak Subaru.
Dobre vravis soot a ash, ale ja ti vravim ze diagnostika NIE JE vsemocna a NEVIE KVALIFIKOVANE riesit DPF. Vobec sa nebavime o situacii ze nejaky hajzel pred predajom auta spravil vymazanie niektorych udajov, akoze vymenil DPF takze ty dojdes a najdes krasne cisla... ktore vobec nezodpovedaju realite.
Nech sa paci, vo videu vidno aj KONKRETNY VZOREC AKO DIAGNOSTIKA ===VYPOCITAVA=== HODNOTY DPFKA :
https://www.youtube.com/watch?v=u3WOGPx7rWQ
takze ano, ubezpecil si ma, ze TY nerozumies tymto veciam. Pohoda, ucime sa cely zivot, netrap sa.
Nebude problem vysvetlit, ako sa tam ocitla hodnota 130g ze nie ? Take cislo je pripustne podla teba kedze si napisal 70 gramov ?
>> Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu,
tiez absolutne nespravne.
Majitelia 2.0tdi by vedeli rozpravat - z desatiny sekundy na desatinu sekundy im absolutne nahodne prerazilo izolaciu, vstrekovac ide do skratu, motor na tri valce, dovidenia. Kludne aj pri 25.000km od novoty. NEPLATI ze vstrekovac sa nepokazi z minuty na minutu.
Ano, vstrekovac sa pokazi zo sekundy na sekundu. Netreba mu minuty.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Jazdenka 8000€
Tak ale taký vstrekovač nevstrekuje, problém je ak zle rozprašuje vtedy dochádza k zanášaniu DPF a ak to je dlhodobý problém môže sa poškodiť piest.
Opotrebenie nie je väčšinou len na jednom, ale na viacerých, no a potom to nie je len výmena DPF, ale aj repas vstrekovačov a to už sumy lietajú celkom v inej dimenzii...
Každý kto si kupuje diesel by mal vedieť že to nie je iba o tom že jazdím za 5,5l nafty. Potom človek zasa zistí že to nejak vibruje a že treba vymeniť dvojhmotový zotrvák čo je další častý problém kachiel a zasa 1000€ v p<>i, lebo sa mení hned aj komplet spojka a už je došetrené
Opotrebenie nie je väčšinou len na jednom, ale na viacerých, no a potom to nie je len výmena DPF, ale aj repas vstrekovačov a to už sumy lietajú celkom v inej dimenzii...
Každý kto si kupuje diesel by mal vedieť že to nie je iba o tom že jazdím za 5,5l nafty. Potom človek zasa zistí že to nejak vibruje a že treba vymeniť dvojhmotový zotrvák čo je další častý problém kachiel a zasa 1000€ v p<>i, lebo sa mení hned aj komplet spojka a už je došetrené
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1661
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka 8000€
dobre, este tak 4krat to napis inymi slovami, ze svata trojka je nahovno
clovek kupuje auto s tym, ze su to nevratne investicie, ked neni na banany nekupuje sa opica, ak sa na to clovek vecne bude pozeraz, ze sa niekedy nieco moze pokazit nikdy nic nekupi...
nemam pocit, ze auta ine ako diesel nemaju napravu, kasnu, spojku, podvozok ci riadenie co sa moze pokazit, dokonca aj na tych benzinoch bezne odchadzaju cievky a skus ist potom na tri valce
clovek kupuje auto s tym, ze su to nevratne investicie, ked neni na banany nekupuje sa opica, ak sa na to clovek vecne bude pozeraz, ze sa niekedy nieco moze pokazit nikdy nic nekupi...
nemam pocit, ze auta ine ako diesel nemaju napravu, kasnu, spojku, podvozok ci riadenie co sa moze pokazit, dokonca aj na tych benzinoch bezne odchadzaju cievky a skus ist potom na tri valce
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Jazdenka 8000€
moze sa, zvlast tie priamovstrekove oturbene benzinove uz nie su to co byvali hladke jednoduche primitivne atmosfery... ale furt nemaju dvojhmotu na spojke, furt tie benzinove vstreky vydrzia mrte viac nez dieslove, furt nemaju DPFka co sa zapchavaju (tie benzinove "dpf"ka sa daleko lepsie vypaluju, daleko castejsie, daleko rychlejsie, proste s tym problem nebude, mam vodojem ze vo vyfuku ma benzin vyssie teploty nez nafta), furt nemaju vyhrievane chladene EGR ventily a kvanta dieslovych zhovadilosti.
Furt su benzinove motory daleko lahsie nez dieslove takze napravy tolko netrpia atd.
Ja sa prihovaram za trojkovu Lagunu, benzinovu a pri troche opatrnosti aj dieslovu.
Furt su benzinove motory daleko lahsie nez dieslove takze napravy tolko netrpia atd.
Ja sa prihovaram za trojkovu Lagunu, benzinovu a pri troche opatrnosti aj dieslovu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Jazdenka 8000€
Kllr zas pusem stranu dozadu som ti hodil I30 s 1.4 turbo benzin sice nie kombik ale za mna osobne je to vhodnejsi motor do tejto triedy malo nabehane menej km ako ten kom ik co si sem dal... Na tvoje pouzitie ideal musel by som pohladat ale tusim henten este nemal GPF (DPF pre benziny) ja mam 2019 a ten uz GPF ma ale ani o nom netusim len ja beham hodne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Jazdenka 8000€
s GPF nebudu problemy - tak ako diesle mali fyzikalne problemy z principu, tak benziny proste nebudu mat. K vylevu hore treba pridat to, ze pri spalovani dieslu vznikaju sadze, co sa pri spalovani benzinu nedeje v takej miere cize fyzicky sa benzinove GPF budu proste zanasat mnohonasobne menej.
>> moja jednoducha primitivna atmosfera z 2006 ma dvojhmotu
si si chcel vybrat poriadne Subaru, ne hentaku nákupnú káričku ?
>> moja jednoducha primitivna atmosfera z 2006 ma dvojhmotu
si si chcel vybrat poriadne Subaru, ne hentaku nákupnú káričku ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Jazdenka 8000€
mp3 aj s GPF su problemy na forach su ludia ktorym GPF svieti uz pri 8500km len ty ludia nevysli vonku z mesta a dusia to na nizkych otackach za dalsie vzhladom na tie veci co si popisal su GPFka mensie ako DPF
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 766
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Jazdenka 8000€
Rozpravky o francuzskej elektrike su a budu aktualne vzdy.. Niektore problemy vyriesili, niektore pridali.. Komu v normalnom svete by napadlo, ze ked nefunguje nastavenie vysky svetiel, treba skontrolovat ziarovku v popolniku? Alebo ze dlhodobe prehrievanie motora a nefunkcna sahara je vadny senzor mnozstva tankovaneho paliva (a na to naviazany dalsi sialeny retazec)? To druhe nevedeli vyriesit tri alebo styri autorizaky..
Kazdopadne, je tu viac jednostrannych fanatickych nazorov ako na stretnuti ISIS a priaznivcov Astara Serana.. Nekupuj to, lebo do toho vrazis tisice a aj tak Ti to podpali dom a zavrazdi maciatka v celej okresnej dedine..
No nie, ak nie si stastny vyherca, tych aut jazdi bez problemov dost, najlepsie je nebrat do uvahy hned, "co sa preboha moze stat".. Moze mi na auto padnut meteorit, moze ma zosrotovat kamion, mozu mi ukradnut katalyzator, moze sa... Vsetko sa moze, ide hlavne o sancu, s akou sa to stane..
Je vysoka sanca, ze Mazda bude hrdzaviet? Je.. Je vysoka sanca, ze "lacny" Golf po siltovkarovi bude nahovno? Je..
Potom mas auta, kde su tie sance mensie, ale tiez nie nulove.. Aj tie najnesmrtelnejsie motory sa mozu pokazit a zase plati, ze ak si stastny vyherca, mas jednoducho smolu..
Spoiler: ukázať