Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> absolútna neschopnosť rozumieť pisanemu textu
>> Pri Škode im to ale jaksi nevychádza, ani Dacii, ani Toyote,...
presne ako hovoris, bracho : napriklad taka Dacia predala v ramci modelu 46 kusov Springu podla jednej statistiky, a podla druhej 43 kusov elektromobilov dohromady.
Kia mala predat 63 kusov EV6, dohromady 78 kusov. EV6 je drahsia ako Niro, skoda ze nevieme kolko sa predalo Nír, Nirov, dokelu ako sa to sklonuje. Matematicky nam vychadza maximalne 15 kusov co sa mi zda malo v porovnani s drahsim bracekom, navyse... nechce sa mi skumat ci automobilka ma este nejaky iny cisty elektrikuš. Samozrejme nie je podstatne co sa mi zda alebo co mi vychadza, len naznacujem ze su tu lahke nezrovnalosti.
Co chcel basnik povedat : semtam tie statistiky zlahka zaskripu. Aj ked pochadzaju z toho isteho zdroja, tentokrat Zdruzenia Automobiloveho Priemyslu.
A hlavne : tie cisla su vcelku slusna tragedia. Sekundarny trh s vozmi sa takto nerozbehne podla predstav. Navrhujem viac dotacii, zdrazovania spalovakov a inych krivárin.
>> Pri Škode im to ale jaksi nevychádza, ani Dacii, ani Toyote,...
presne ako hovoris, bracho : napriklad taka Dacia predala v ramci modelu 46 kusov Springu podla jednej statistiky, a podla druhej 43 kusov elektromobilov dohromady.
Kia mala predat 63 kusov EV6, dohromady 78 kusov. EV6 je drahsia ako Niro, skoda ze nevieme kolko sa predalo Nír, Nirov, dokelu ako sa to sklonuje. Matematicky nam vychadza maximalne 15 kusov co sa mi zda malo v porovnani s drahsim bracekom, navyse... nechce sa mi skumat ci automobilka ma este nejaky iny cisty elektrikuš. Samozrejme nie je podstatne co sa mi zda alebo co mi vychadza, len naznacujem ze su tu lahke nezrovnalosti.
Co chcel basnik povedat : semtam tie statistiky zlahka zaskripu. Aj ked pochadzaju z toho isteho zdroja, tentokrat Zdruzenia Automobiloveho Priemyslu.
A hlavne : tie cisla su vcelku slusna tragedia. Sekundarny trh s vozmi sa takto nerozbehne podla predstav. Navrhujem viac dotacii, zdrazovania spalovakov a inych krivárin.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ak by si si dal tú námahu otvoriť stránku ZAP SR (hint: https://zapsr.sk/statistiky/), zistíš že štatistiku z hľadiska modelov neevidujú a čísla do článku zobrali z iného zdroja (a je možné, že započítali aj import vozidiel zo zahraničia).
ITX >>> ATX
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Inak pre porovnanie statistiky v AT, predaje BEV uz smeruju k 20%
https://www.austriatech.at/de/downloads/
https://www.austriatech.at/de/downloads/
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
no lenze potom nema byt v clanku z Pravdy napisane, ze UDAJE BRALI ZO ZAP SR. Nema to byt napisane v clanku kde sa hovori o predaji modelov.
Dokonca mam taky nazor, ze CELY CLANOK BY SA ROZHODNE NEMAL VOLAT "Najpredávanejšie elektromobily na Slovensku za 1.polrok 2023 podľa ZAP SR"
ak udaje nebrali zo ZAPu kedze ZAP neeviduje statistiku predaja modelov.
Hmmmm. Divoky svet.
Dokonca mam taky nazor, ze CELY CLANOK BY SA ROZHODNE NEMAL VOLAT "Najpredávanejšie elektromobily na Slovensku za 1.polrok 2023 podľa ZAP SR"
ak udaje nebrali zo ZAPu kedze ZAP neeviduje statistiku predaja modelov.
Hmmmm. Divoky svet.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Prve pocity z id5gtx. Celkom dopohody auto. Da sa zvyknut. Pekne, relativne rychle. Neni to ale taycan. Spotreba celkom ekologicky za 20.
Ma to vyhodu ze mozes v tom utopit 73 tisic (cennikovych) a nikto to nebude vidiet ani vediet. A to je zaroven aj nevyhoda + ten dojazd. Zvysok moze byt.
Ma to vyhodu ze mozes v tom utopit 73 tisic (cennikovych) a nikto to nebude vidiet ani vediet. A to je zaroven aj nevyhoda + ten dojazd. Zvysok moze byt.
.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
takto, Tesla sa oficialne na SK nepredava teda všetky su na individualny dovoz, ak sa pozrieme na registracie za 2023/7
https://www.minv.sk/?pocet-evidovanych- ... a-hybridov tak Škoda auto je až na 3 mieste.
Spravil som aj graficke znazornenie vytiahnute z toho excelovskeho suboru, registaciami sa rozumeju aj dovezene jazdene auta, pri čom ak je datum prvej registracie rovnaky ako datum registracie na SR tak sa jedna o nové auto (čo je vačšina)
čisla potom vyzeraju trochu inak, ešte raz nejedná sa o predaje ale registrácie (prvé)
https://www.minv.sk/?pocet-evidovanych- ... a-hybridov tak Škoda auto je až na 3 mieste.
Spravil som aj graficke znazornenie vytiahnute z toho excelovskeho suboru, registaciami sa rozumeju aj dovezene jazdene auta, pri čom ak je datum prvej registracie rovnaky ako datum registracie na SR tak sa jedna o nové auto (čo je vačšina)
čisla potom vyzeraju trochu inak, ešte raz nejedná sa o predaje ale registrácie (prvé)
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
necudo - akoze sorry ale za nejaku blbu ID5 vysypat tazko cez 70 papierov...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Pozerám čo je to za koncernacky ojeb... Majú to všetky id modely
Chvilkovy a trvalý výkon .. chvíľu to hrabe a potom po uplynutí lehoty,ide jak trabant, či ako tomu mám rozumieť ?
Chvilkovy a trvalý výkon .. chvíľu to hrabe a potom po uplynutí lehoty,ide jak trabant, či ako tomu mám rozumieť ?
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Zo stranky Cupra
Trvalý výkon je najvyšší výkon za 30 minút v kW. Maximálny výkon (najvyšší výkon elektromotora) udáva, aký výkon (v kilowattoch) môže byť dočasne k dispozícii. Výkon, ktorý je k dispozícii v konkrétnej jazdnej situácii, závisí od rôznych faktorov, ako je teplota okolia, nabíjanie, klimatizácia, fyzikálny alebo teplotný stav vysokonapäťovej batérie.
**Maximálny výkon stanovený podľa normy UN GTR.21, dostupný maximálne 30 sekúnd. Výkon, ktorý je k dispozícii v individuálnych jazdných situáciách, závisí od premenlivých faktorov, akými sú napr. vonkajšia teplota, teplota/úroveň nabitia/stav alebo fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho výkonu si vyžaduje špecifickú teplotu vysokonapäťovej batérie v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia batérie viac ako 55 %, pričom za týchto podmienok je výkon približne 170 kW pre batériu s kapacitou 58 kWh (62 kWh brutto), a pri teplote v rozmedzí od 23 do 50 °C a úrovni nabitia batérie viac ako 85 % je výkon približne 170 kW pre batériu s kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto). Akékoľvek odchýlky od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo až k nedostupnosti maximálneho systémového výkonu
Trvalý výkon je najvyšší výkon za 30 minút v kW. Maximálny výkon (najvyšší výkon elektromotora) udáva, aký výkon (v kilowattoch) môže byť dočasne k dispozícii. Výkon, ktorý je k dispozícii v konkrétnej jazdnej situácii, závisí od rôznych faktorov, ako je teplota okolia, nabíjanie, klimatizácia, fyzikálny alebo teplotný stav vysokonapäťovej batérie.
**Maximálny výkon stanovený podľa normy UN GTR.21, dostupný maximálne 30 sekúnd. Výkon, ktorý je k dispozícii v individuálnych jazdných situáciách, závisí od premenlivých faktorov, akými sú napr. vonkajšia teplota, teplota/úroveň nabitia/stav alebo fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho výkonu si vyžaduje špecifickú teplotu vysokonapäťovej batérie v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia batérie viac ako 55 %, pričom za týchto podmienok je výkon približne 170 kW pre batériu s kapacitou 58 kWh (62 kWh brutto), a pri teplote v rozmedzí od 23 do 50 °C a úrovni nabitia batérie viac ako 85 % je výkon približne 170 kW pre batériu s kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto). Akékoľvek odchýlky od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo až k nedostupnosti maximálneho systémového výkonu
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
To je u všetkých BEV, ja mam max. vykon tusim 300 alebo 330 kW, dlhodoby vykon je 150 kW.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
cize to plati za idealnych podmienok... ev na stare kolena, tam je nemala sanca ze kvoli stavu baterii ten "turbo" rezim sa uz nespusti..
to by boli internety v plamenoch, keby dino jazdenka klesla vykonom na polovicu
ja to hovorim, ev z druhej ruky=furik na drevo a vytrhane vlasy majitela.
nisan, frantici nepisu kratkodoby vykon, proste jedno cislo.
e208 - id5 ... tie cisla mi to nejak nevychadza
situacia sa nezlepsi ani pri id3, vaha podobna, vykon a krutak papierovo vag vyssi o 33% ale zrychlenie moc nie
to by boli internety v plamenoch, keby dino jazdenka klesla vykonom na polovicu
ja to hovorim, ev z druhej ruky=furik na drevo a vytrhane vlasy majitela.
nisan, frantici nepisu kratkodoby vykon, proste jedno cislo.
e208 - id5 ... tie cisla mi to nejak nevychadza
situacia sa nezlepsi ani pri id3, vaha podobna, vykon a krutak papierovo vag vyssi o 33% ale zrychlenie moc nie
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Asi sa budeš musieť zmieriť s tým, že bežné EV nie sú určené na okruhy, kde tomu budeš stúpať na krk dlhú dobu
Pre konštantnu rýchlosť povedzme 130 km/h stačí okolo 60 koní, samozrejme podľa váhy, zrýchlenie EV je poväčšine dostatočné, aby si sa na tú rýchlosť za tu pol hodinu dostal
Pre konštantnu rýchlosť povedzme 130 km/h stačí okolo 60 koní, samozrejme podľa váhy, zrýchlenie EV je poväčšine dostatočné, aby si sa na tú rýchlosť za tu pol hodinu dostal
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Pietro: odkial mas tie údaje, z technického preukazu?
Hento je bezna rec vyrobcu (asi ako spotreba oleja 1l/1000km je normálne).
Hento je bezna rec vyrobcu (asi ako spotreba oleja 1l/1000km je normálne).
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Pietro tu pise jak keby si s beznym spalovakom mohol ist bomby polhodinu vkuse. Ved vpodstate s kazdym seriovym autom mozes ist naplno tak 15-20minut a potom musis chladit.
Minule som na okreske s 1.4tsi dohanal ine auto. Po asi 30km som nemal cim brzdit, prehriata(manualna) prevodovka odmietala radit, motorovy olej mal 123°C a motor znizil svoj vykon mozno o tretinu kvoli prehriatemu saniu.
Ale nebol to fuj fuj elektromobil takze sa nic nedialo.
Minule som na okreske s 1.4tsi dohanal ine auto. Po asi 30km som nemal cim brzdit, prehriata(manualna) prevodovka odmietala radit, motorovy olej mal 123°C a motor znizil svoj vykon mozno o tretinu kvoli prehriatemu saniu.
Ale nebol to fuj fuj elektromobil takze sa nic nedialo.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Na VAG elektromobile (Cupra Born) dáš ale 2x podlahu z križovatky a tretí krát už takmer nejde
ITX >>> ATX