Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
použijem tvoju argumentáciu - ty si nejaký bývali hasič alebo policajt kde sa vyjadruješ k požiarom a buračkám...
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Nie, ale venujem sa reviziam elektrickych zariadeni, takze myslim si ze mam celkom dobry pojem o elektrike, nabijani, baterkach a poziaroch s tym spojenych. A rozobrate auto vidim tiez celkom casto.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
to ti gratulujem, ja som študoval elektrotechniku od SŠ po VŠ. Bakalársky program zameraný na bezpečnosť v doprave. Mám ele. paragraf aj licenciu bezp. technika. Za cele svoje študium som sa nestretol s bateriami či nabíjaním počítam že ty tiež nie, takže "školské" vedomosti ohľadne elektro mobility môžem zahodiť.. tomu som sa začal venovať pred 3-4r je jedna z mojich 2 obľúbených tém, dalo by sa povedať že študovaním trávim aj viac hodín denne. Myslím že mam dosť dobre základy aby som tému pojal..
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
A nezda sa ti ze su tvoje zdroje z ktorych studujes mierne zaujate, a prikrasluju realitu v prospech elektromobility?(cim ale netvrdim ze sa tu nedeje aj opak z druhej strany).
Lebo na par zdrojov ktore si tu poslal som klikol, a ani jeden z nich by som asi nedokazal brat v uvahu.
Lebo na par zdrojov ktore si tu poslal som klikol, a ani jeden z nich by som asi nedokazal brat v uvahu.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
kto by tu prosim ta prikrasloval !!
>> lol tych 120kw nemá 90% aut na cestach ale určite je objektívne to prirovnavat k trabantu zas si sa zameral na peknú somarinu
ELEKTRICKY POZITIVNY TABOR tvrdil ze tento problem sa Tesly netyka. Ja som sa na nic nezameral.
Aby si nemusel na prechadzajucej strane pracne hladat treti prispevok zvrchu, komplet cely ti oquotujem od PRIAMEHO MAJITELA TESLY :
"Ale akoze splietate riadne sprostosti s tym vykonom. Aj pri 20% baterii mozem uplne v pohode akcelerovat so vsetkymi 300 ci kolko kW . To vykonove obmedzenie je tak po 10% baterky realne."
Ja sa velmi ospravedlnujem za moje OCD a ostatne psychotronicke poruchy viazane na elektromobilitu, ale som si zlahka dovolil preverit ci je tento fakt zalozeny na skutocnosti. Ako sme velmi jasne videli na videu, Tesla uplne zjavne popiera veci platiace pre ine automobilky : pri 20% SoC zrychluje skoro az lepsie nez pri 90% SoC... alebo mozno aj nie - no to jedno, necham to pre istotu tak aby som zase nebol za hnusneho nepriatela globalneho pokroku.
Pretoze som si pamatal ako v inych videach ukazovali elektrosudruhovia ze nevedia ist plnou rychlostou pri ciastocne vybitych baterkach (cojaviem namiesto beznych 250km/h max, ked sa baterka ciastocne vybila tak mali problem dosiahnut 200km/h). Netreba sa vobec obmedzovat na to, ze mna osobne viezli v 85kWh Sku ktore nedosiahlo 220km/h ked malo vybite baterky, tiez si nepamatam aky bol SoC ale rozhodne to nebolo 10%.
... takze ten problem obmedzeneho vykonu by predsalen mohol existovat aj pre Teslu a poriadne vyssie nez pri 10%.
Ale popierat ho rozhodne mozeme, tak je to módne a džindžer žiadané.
nepisem radsej ani toto : https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... lne-jeden/
"Navyše sa spoločnosť Boskalis pre web Autoevolution vyjadrila, že žiadne vyhlásenia typu, že elektromobily nehoreli, jej vedúci pracovníci neposkytli. "
Pamatate si, ako sa tu silno vyhlasovalo ze ZIADNE elektroauta nezhoreli takze nemozu byt pricinou poziaru ?
Ozaj, hodim zachrannu kotvu : co ked ma Maniak proste lepsiu Teslu ako bola vo videu ? Napriklad moze mat tie nehorlave LiFePo baterie, kdezto škandinávsky aziat z videa mal tie stare horlave NMC ktore uz pri 60% SoC nezrychluju tak ako pri 90% (ale tento problem samozrejme neexistuje) ?
>> lol tych 120kw nemá 90% aut na cestach ale určite je objektívne to prirovnavat k trabantu zas si sa zameral na peknú somarinu
ELEKTRICKY POZITIVNY TABOR tvrdil ze tento problem sa Tesly netyka. Ja som sa na nic nezameral.
Aby si nemusel na prechadzajucej strane pracne hladat treti prispevok zvrchu, komplet cely ti oquotujem od PRIAMEHO MAJITELA TESLY :
"Ale akoze splietate riadne sprostosti s tym vykonom. Aj pri 20% baterii mozem uplne v pohode akcelerovat so vsetkymi 300 ci kolko kW . To vykonove obmedzenie je tak po 10% baterky realne."
Ja sa velmi ospravedlnujem za moje OCD a ostatne psychotronicke poruchy viazane na elektromobilitu, ale som si zlahka dovolil preverit ci je tento fakt zalozeny na skutocnosti. Ako sme velmi jasne videli na videu, Tesla uplne zjavne popiera veci platiace pre ine automobilky : pri 20% SoC zrychluje skoro az lepsie nez pri 90% SoC... alebo mozno aj nie - no to jedno, necham to pre istotu tak aby som zase nebol za hnusneho nepriatela globalneho pokroku.
Pretoze som si pamatal ako v inych videach ukazovali elektrosudruhovia ze nevedia ist plnou rychlostou pri ciastocne vybitych baterkach (cojaviem namiesto beznych 250km/h max, ked sa baterka ciastocne vybila tak mali problem dosiahnut 200km/h). Netreba sa vobec obmedzovat na to, ze mna osobne viezli v 85kWh Sku ktore nedosiahlo 220km/h ked malo vybite baterky, tiez si nepamatam aky bol SoC ale rozhodne to nebolo 10%.
... takze ten problem obmedzeneho vykonu by predsalen mohol existovat aj pre Teslu a poriadne vyssie nez pri 10%.
Ale popierat ho rozhodne mozeme, tak je to módne a džindžer žiadané.
nepisem radsej ani toto : https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... lne-jeden/
"Navyše sa spoločnosť Boskalis pre web Autoevolution vyjadrila, že žiadne vyhlásenia typu, že elektromobily nehoreli, jej vedúci pracovníci neposkytli. "
Pamatate si, ako sa tu silno vyhlasovalo ze ZIADNE elektroauta nezhoreli takze nemozu byt pricinou poziaru ?
Ozaj, hodim zachrannu kotvu : co ked ma Maniak proste lepsiu Teslu ako bola vo videu ? Napriklad moze mat tie nehorlave LiFePo baterie, kdezto škandinávsky aziat z videa mal tie stare horlave NMC ktore uz pri 60% SoC nezrychluju tak ako pri 90% (ale tento problem samozrejme neexistuje) ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
dávam sem len take light cherry picky, jednoduche veci. Pretože tu ludia nedokažu pobrat ani tie.SKiLEX napísal: ↑Ne 03. Sep, 2023, 20:13 A nezda sa ti ze su tvoje zdroje z ktorych studujes mierne zaujate, a prikrasluju realitu v prospech elektromobility?(cim ale netvrdim ze sa tu nedeje aj opak z druhej strany).
Lebo na par zdrojov ktore si tu poslal som klikol, a ani jeden z nich by som asi nedokazal brat v uvahu.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
zhorene EV =/= EV je pricinou poziaru
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
pravda. edit : nikto z nas v tomto momente netvrdi ze EV bolo pricinou poziaru. Na to sme moc mali pani.
ale tvrdilo sa tu, ze ziadne EV nezhorelo. Tvrdilo sa tu, ze Boskalis povedali ze blablabla. Mozno to nebolo uplne presne tak ako sa tu tvrdilo.
Tvrdilo sa tu, ze Tesla ma k dispozicii cely vykon 300kW alebo kolko to je veselo aj pri 20% SoC. Ukazalo sa velmi rychlo, ze ani nahodou.
Takze... tento web je rovnako doveryhodny ako cesky autoforum ?
len upozorenujem, ze absolutne nutnou snahou politikou a ich sialenych zelenych rozhodnuti bude ututlavat taketo problemy. Rozhodne bude. Bez ohladu na to, o akych politikoch sa bavime, oni proste nemozu priznat "hups na to sme nemysleli", hups to nas nenapadlo, hups nevadi ze nieco trosku zhori ved poistovne to zaplatia a vam doma to urcite horet nebude (ked to hori uz nove, pockajte co bude po 10 rokoch)...
ale tvrdilo sa tu, ze ziadne EV nezhorelo. Tvrdilo sa tu, ze Boskalis povedali ze blablabla. Mozno to nebolo uplne presne tak ako sa tu tvrdilo.
Tvrdilo sa tu, ze Tesla ma k dispozicii cely vykon 300kW alebo kolko to je veselo aj pri 20% SoC. Ukazalo sa velmi rychlo, ze ani nahodou.
Takze... tento web je rovnako doveryhodny ako cesky autoforum ?
len upozorenujem, ze absolutne nutnou snahou politikou a ich sialenych zelenych rozhodnuti bude ututlavat taketo problemy. Rozhodne bude. Bez ohladu na to, o akych politikoch sa bavime, oni proste nemozu priznat "hups na to sme nemysleli", hups to nas nenapadlo, hups nevadi ze nieco trosku zhori ved poistovne to zaplatia a vam doma to urcite horet nebude (ked to hori uz nove, pockajte co bude po 10 rokoch)...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
dokažeš pobrat aj to že pri tom novom tm3 je ina bateria a tesla jej na začiatku obmedzuje vykon output aj input?. Prvé mesiace si vždy podstrelí tieto čísla aby mohla monitorovat správanie auta v roznych podmienkach a až neskor aktualizaciami sa upravuju hodnoty. Za dalšie Tesla má niekolko dodavatelov baterií aj typov tj kazdý typ ma trochu iné vlastnosti. Tiež to záleží aj od BMSka, pričom každa tovaren je technologicky trochu iná a vyraba niečo iné + vyššie verzie maju aj iné motory (obalene karbonom) niektore modely maju napr. structural packy čo je zas niečo celom iné. Staršie modely S mali problém s prehrievaním, novšie už nie. Je tam velmi vela premmennych takže taketo testy su aktualne len v ten moment, dnes už nemusia platit.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo, - 17, start za studenej baterie, citelny ubytok vykonu okolo 10%, celkom aj okolo 20%. Fajn, mas pravdu. Nie, nemam tu istu bateriu ako Bjorn v tom videu. Bjorn tam ma Panasonic 2170 NCA clanky, auto vyrobene v usa, ja mam LG 2170 NMC clanky (raw kapacita 82 kWh) vyrobené komplet v Číne. Pri mojich beznych jazdach som ziadny ubytok vykonu tomu podobny nevidel a necitil (tak 2x som mal v aute menej ako - 15, v takych podmienkach realne nezrychlujem na plny vykon s chladnou baterkou, nechavam auto predohriat baterku, robi to samo).
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
jasne - takisto regen sa sprava trosku inak v mrazoch atd. V pohode.
Ved aj pisem hore, ze ina chemia bateriek sa moze spravat inak.
Ved aj pisem hore, ze ina chemia bateriek sa moze spravat inak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
inak, kolko ludi vobec dokaze dlhodobo a pravidelne vyuzit viac ako 150kw? 0,1% ? Aj to ratam vzorku planeta kosic. Niekde na zapade to bude este menej.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
no ak máš ten výkon okamžite tak sa to hodí pri zaradovaní, predbehovaní. Prispieva to k aktívnej bezpečnosti, pri spalovaku si najprv podradíš vyturuješ motor a až potom naberáš dynamiku, pri elektromotore máš ten výkon dostupný okamžite, nemusíš sa rozbiehať a skrátiš si čas na "manéver".
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
bavime sa o tom ci je problem ze to plny vykon neudrzi nonstop.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nie je.
Doteraz sa z toho nikto nepos...kladal a ani nie je dovod aby sa to stalo. Predvidavost, nemat drzost na posledny milimeter alebo desatinu sekundy a zrazu clovek nepotrebuje 680+kW aby dokazal bezpecne jazdit, bezpecne sa zaradit atd.
Doteraz sa z toho nikto nepos...kladal a ani nie je dovod aby sa to stalo. Predvidavost, nemat drzost na posledny milimeter alebo desatinu sekundy a zrazu clovek nepotrebuje 680+kW aby dokazal bezpecne jazdit, bezpecne sa zaradit atd.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.