Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
casopis Automotive Engineering, jun 2023, pise clanok o semi-solid-state EV batteries. Precitame, uvidime.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
nic zlozite, co by dalsie stovky miliard nevyriesili. Cista pohodicka.
nic zlozite, co by dalsie stovky miliard nevyriesili. Cista pohodicka.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
staci si precitat diskusiu a je jasne, kde nastal problem
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Najviac sa mi páčila táto, podľa mňa veľmi pravdivá, veta
"Českému čtenáři možná přijde takový počin plochý, ale u průměrných Američanů měl rozhodně potenciál zahrát na tu správnou strunu."
Invencie majú viac protinožci a Matovič
"Českému čtenáři možná přijde takový počin plochý, ale u průměrných Američanů měl rozhodně potenciál zahrát na tu správnou strunu."
Invencie majú viac protinožci a Matovič
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Asi pre rokom ma napadla myšlienka že batéria EVs by mohli dodávať elekriku aj do domu alebo dokonca aj do 380V prenosovej sústavy. A ono je to už vraj na svete a volá sa to V2G.
https://www.mojelektromobil.sk/co-je-to ... ny-pohlad/
https://www.mojelektromobil.sk/co-je-to ... ny-pohlad/
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ako prvy to mal myslim desat rokov dozadu Nissan Leaf.
bude to obrovska vec lebo si zober, ze dnes ked chces k solarnym panelom kupit nejaku stacionarnu baterku do baraku tak si mozes pripravit 5000 evra v pohode. A ked chces "vacsiu", nie je problem 10.000. Ked mas elektrotragač tak v nom mas baterku s takou kapacitou, ktoru nikdy v baraku nezaplatis a teda mnoho ludi by vedelo vyuzit tu energiu z auta pre barak.
Dobijam sa cez den ked škerí Oskar na oblohe, papam vecer ked potrebujem. Neplatim ziadne (alebo podstatne mensie) distribucne poplatky, virtualne baterie blablabla.
bude to obrovska vec lebo si zober, ze dnes ked chces k solarnym panelom kupit nejaku stacionarnu baterku do baraku tak si mozes pripravit 5000 evra v pohode. A ked chces "vacsiu", nie je problem 10.000. Ked mas elektrotragač tak v nom mas baterku s takou kapacitou, ktoru nikdy v baraku nezaplatis a teda mnoho ludi by vedelo vyuzit tu energiu z auta pre barak.
Dobijam sa cez den ked škerí Oskar na oblohe, papam vecer ked potrebujem. Neplatim ziadne (alebo podstatne mensie) distribucne poplatky, virtualne baterie blablabla.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
teoreticky to znie dobre ale prakticky?
rano sadnem do auta bo ides do roboty a donabijals batmane. vecer prides, pripojis auto ale slunce uz nejak nesvieti. a este potrebujes dobit co si prejazdil.
rano sadnem do auta bo ides do roboty a donabijals batmane. vecer prides, pripojis auto ale slunce uz nejak nesvieti. a este potrebujes dobit co si prejazdil.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
No, na toto je riesenie kvantum nabijaciek v praci a vsetky strechy nalozene panelmi. Napr. u nas existuje aj nieco ako energeticke spolocenstvo, kedy ludia si navzajom predavaju elektriku a ked je to vramci jednej trafostanice tak su poplatky za distribuciu znizene o 60% (tusim tak, mozno sa mylim v presnom cisle), ak je to vramci jednej vacsej distribucnej trafostanice tak o 1/3.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nielen to, ale este inak : moj foter ma na streche uplne obycajnu solarnu "desinu" cize 10kWp.
Uplne bezne vygeneruje 35-50kWh denne, samozrejme sa nebavime o decembri a januari - celkova rocna produkcia takto :
Bilancia ročnej prevádzky FVE od 23.9.2022 do 22.9.2023
celková výroba za rok prevádzky 11 013 kWh cize aritmeticky okolo 920kWh mesacne = aritmeticky priemer 30kWh [!!] denne.
Pri dnesnej cene panelov nie je problem zlahka pritlacit na 12-14kWp (za 560Wp si pytaju 128,- bez dph cize +3.4kWp == +768,- eur).
Kedze zimne mesiace su prdlajz (v decembri bolo tusim 250kWh, v januari okolo 300kWh dohromady) tak silne mesiace april-september mas uplne veselo 1100-1300kWh cize az 40kWh DENNY PRIEMER. Nepamatam si to, mam dojem ze v spickach robil okolo 64kWh. Denne.
A teraz ze co chcem povedat : tolko energie denne neprejazdis. Spotrebu mas ~15kWh/100km a ked nejazdis dialnice aj menej (akurat dnes tu bol foter s e-Nirom, 12.3kWh/100km priemer poslednych par tisic kilometrov, Bratislava, Bratislava-okolie). Ked jazdis 60-100km denne, zozeres 9-14kWh a teda vyrobis podstatne viac. Mnohi z nas nejazdia ani 60km denne pretoze 60km denne je 21.900km rocne.
V takom pripade vies absolutne v pohode pouzit auto ako bateriu. Jasne, auto je drahe, auto furt neparkuje doma blablabla (mnohi z nas sme houm offisáci, ze ?) ale ked uz to elektroauto musime mat lebo nam ho zajtra nanutia, tak preco ho nepouzit aj na krmenie baraku ked sa to nejako sikovne vymysli.
preco by som kupoval elektricku baterku pre dom za 5-7 000 ked uz mam jednu na kolieskach (za 30 ojazdenu, za 55 novu, na to sa teraz vysr-kakať).
Uplne bezne vygeneruje 35-50kWh denne, samozrejme sa nebavime o decembri a januari - celkova rocna produkcia takto :
Bilancia ročnej prevádzky FVE od 23.9.2022 do 22.9.2023
celková výroba za rok prevádzky 11 013 kWh cize aritmeticky okolo 920kWh mesacne = aritmeticky priemer 30kWh [!!] denne.
Pri dnesnej cene panelov nie je problem zlahka pritlacit na 12-14kWp (za 560Wp si pytaju 128,- bez dph cize +3.4kWp == +768,- eur).
Kedze zimne mesiace su prdlajz (v decembri bolo tusim 250kWh, v januari okolo 300kWh dohromady) tak silne mesiace april-september mas uplne veselo 1100-1300kWh cize az 40kWh DENNY PRIEMER. Nepamatam si to, mam dojem ze v spickach robil okolo 64kWh. Denne.
A teraz ze co chcem povedat : tolko energie denne neprejazdis. Spotrebu mas ~15kWh/100km a ked nejazdis dialnice aj menej (akurat dnes tu bol foter s e-Nirom, 12.3kWh/100km priemer poslednych par tisic kilometrov, Bratislava, Bratislava-okolie). Ked jazdis 60-100km denne, zozeres 9-14kWh a teda vyrobis podstatne viac. Mnohi z nas nejazdia ani 60km denne pretoze 60km denne je 21.900km rocne.
V takom pripade vies absolutne v pohode pouzit auto ako bateriu. Jasne, auto je drahe, auto furt neparkuje doma blablabla (mnohi z nas sme houm offisáci, ze ?) ale ked uz to elektroauto musime mat lebo nam ho zajtra nanutia, tak preco ho nepouzit aj na krmenie baraku ked sa to nejako sikovne vymysli.
preco by som kupoval elektricku baterku pre dom za 5-7 000 ked uz mam jednu na kolieskach (za 30 ojazdenu, za 55 novu, na to sa teraz vysr-kakať).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Hej, presne. Ja si to tiez viem doma predstavit aj v nasej situacii, kedy uz som skoro aj druhe BEV bral. Sice su tam straty, ale to auto by vedelo odzasobovat domacnost od feb/marca az do neskoršej jesene.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
je pekne ze cez ten den vygenerujes 40kwh, ale kde ich strcis ked mas auto v robote?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ja som 100.0000% doma. Nasa uctovnicka je 100.000% doma okrem pripadov kedy beha za klientami. Moj foter je 100.00% doma. Nas sused robi oracle admina v rakuskej banke, je 100.000% doma a do Viedne jazdi len ked sa mu chce alebo ked sa pohada so zenou. Mohol by som pokracovat.
Navyse, aj ked mas auto v robote, ajtak vygenerujes vela energie doma ked auto nie je v robote. Keby si jazdil do roboty, v lete uz svieti Oskar veselo od nejakej piatej. Do osmej pokial vyrazim spravis 10kWh len tak fikne ak mas panely otocene na vychod. Ked dojdem s autom domov o piatej poobede, do osmej vecer solar este krasne sype - v pohode spravis dalsich skoro 10kWh.
Ano, nie su vsetky mesiace take. Ano, v zime ked energie potrebujeme najviac, vyrobime najmenej.
Jasne, nie je to ideal, nie je to pre kazdeho, nema kazdy dom so solarom (ja nemam), nema kazdy elektrotragač (ja nemam a ani skoro mat nebudem)...
Ano, ked sa auto da pouzit takym sposobom, tak preco nepouzit. Dva mesiace z roka. Styri. Sedem. Hocikolko. Proste uz ked tu investiciu spravis, preco z nej nemat VACSI uzitok ?? Pride mi absolutne prirodzene ze by sa auto mohlo pouzivat tymto sposobom. Aj ked nie kazdy den. Nebudem mat kazdy den dostatok energie v aute aby som sa citil komfortne na druhy den ? Nevadi, tak proste nepouzijem.
Navyse, Maniak spominal veci ktore si dnes nevieme dobre predstavit. Energeticke spolocenstva. Zdielanie energie. Na Slovensku uz je realita, ze ked vyrobim energiu na mieste X, na inom fyzickom mieste Y ju viem spotrebovat a nezaplatim za tu energiu (bohuzial stale platim za distribuciu, co je v principe 50% ceny takze od idealu to ma daleko).
PS: skus si predstavit Tesly S ktore maju charging zahrnuty v cene. Dojdes na rýchlovyondievačku, nasypes do auta 80kWh zadarmo lebo mas v cene, dojdes domov... hmmmm...
Navyse, aj ked mas auto v robote, ajtak vygenerujes vela energie doma ked auto nie je v robote. Keby si jazdil do roboty, v lete uz svieti Oskar veselo od nejakej piatej. Do osmej pokial vyrazim spravis 10kWh len tak fikne ak mas panely otocene na vychod. Ked dojdem s autom domov o piatej poobede, do osmej vecer solar este krasne sype - v pohode spravis dalsich skoro 10kWh.
Ano, nie su vsetky mesiace take. Ano, v zime ked energie potrebujeme najviac, vyrobime najmenej.
Jasne, nie je to ideal, nie je to pre kazdeho, nema kazdy dom so solarom (ja nemam), nema kazdy elektrotragač (ja nemam a ani skoro mat nebudem)...
Ano, ked sa auto da pouzit takym sposobom, tak preco nepouzit. Dva mesiace z roka. Styri. Sedem. Hocikolko. Proste uz ked tu investiciu spravis, preco z nej nemat VACSI uzitok ?? Pride mi absolutne prirodzene ze by sa auto mohlo pouzivat tymto sposobom. Aj ked nie kazdy den. Nebudem mat kazdy den dostatok energie v aute aby som sa citil komfortne na druhy den ? Nevadi, tak proste nepouzijem.
Navyse, Maniak spominal veci ktore si dnes nevieme dobre predstavit. Energeticke spolocenstva. Zdielanie energie. Na Slovensku uz je realita, ze ked vyrobim energiu na mieste X, na inom fyzickom mieste Y ju viem spotrebovat a nezaplatim za tu energiu (bohuzial stale platim za distribuciu, co je v principe 50% ceny takze od idealu to ma daleko).
PS: skus si predstavit Tesly S ktore maju charging zahrnuty v cene. Dojdes na rýchlovyondievačku, nasypes do auta 80kWh zadarmo lebo mas v cene, dojdes domov... hmmmm...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ut 10. Okt, 2023, 18:01, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1797
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
hmno ono to funguje ale tusim to spätne čerpanie energie z auta uz vyrobcovia aut zacali nejako obmedzovat co sa tyka vykonu lebo presne na toto ludia prisli ze to pouziju ako bateriu k domu
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tak Ford s tym vyslovene prisiel, ze to mala byt aj baterka pre dom (ked predstavovali F150). Obmedzovat to mozu potencialne vykonom, ak to invertor nezvlada (e.g. EV6 vie dodavat spat tusim iba 16A na 1 faze, a tusim na domacnost (dlhodobu zataz) to nie je pripravené)
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
tie blbe tri kilowatty (240V/16A) doda prakticky vsetko, ved inak to nema zmysel. Lepsie vozy - mozno za priplatok - budu mat trojfazove systemy.
otvoril som teraz desat artiklov o f150 vehicle to grid, ale ani jeden neuvadza s akym maximalnym vykonom je to mozne. Nasrat.
otvoril som teraz desat artiklov o f150 vehicle to grid, ale ani jeden neuvadza s akym maximalnym vykonom je to mozne. Nasrat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.