Elektromobilita a vsetko okolo nej
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Neviem ci to uz bolo ale len tak pre zaujimavost ohladom "predajov" elektroaut v Cine:
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
aby to nebolo ze hento caka na delivery alebo nejake statne dotacie alebo nejaka nenormalna fičúrovina o ktorej nemozeme mat páru.
ze v septembri BYD vyrobil 0.287 miliona neznamena rocnu produkciu 3.4 miliona - to by bolo len keby vsetky mesiace boli ako september. Mozno skoncia nejake dotacie, predaje padnu, mozno sa vie ze dotacie budu koncit tak teraz vsetci kupuju ako blazni a cisla su nafuknute, mozno budu vacsie lepsie dotacie ako doteraz a predaje este pojdu raketovo hore. Mozno otvoria ine kontinenty, krajiny, mozno nevedeli pokryt dopyt lebo nemali vyrobne linky v potrebnom rozsahu a vela inych mozno.
Mozno bude celkova rocna produkcia cez styri miliony. Mozno nebude ani tri miliony.
ano, vyzera to na velmi dobry rok : "In 2022, BYD sold more than 1.86 million NEVs, which is a collective term for plug-in hybrid and pure electric vehicles"
ako piseme, vyzera to na strasne strasne dobry rok, najlepsi ktory kedy mali : The momentum continued in 2023, as the company reached an impressive cumulative sales volume of 1.5 million units from January to July, including a notable 92,469 units sold overseas which exceeded the total overseas sales for the entire year of 2022.
Poznamka prekladatela : keby kazdy mesiac boli predaje 0.287 miliona ako v sektembri, tak by to bolo predanych cez 2 miliony vozov Januar-Jul. Oni tvrdia ze to bolo 1.5 miliona. Ak to zostavajuce mesiace pojde rovnako, tak nedosiahnu ani tri miliony rocne. Samozrejme ze cokolvek dosiahnu bude vyrazne lepsie nez 1.8 miliona minuly rok, to je uz nepriestrelne jasne.
ze v septembri BYD vyrobil 0.287 miliona neznamena rocnu produkciu 3.4 miliona - to by bolo len keby vsetky mesiace boli ako september. Mozno skoncia nejake dotacie, predaje padnu, mozno sa vie ze dotacie budu koncit tak teraz vsetci kupuju ako blazni a cisla su nafuknute, mozno budu vacsie lepsie dotacie ako doteraz a predaje este pojdu raketovo hore. Mozno otvoria ine kontinenty, krajiny, mozno nevedeli pokryt dopyt lebo nemali vyrobne linky v potrebnom rozsahu a vela inych mozno.
Mozno bude celkova rocna produkcia cez styri miliony. Mozno nebude ani tri miliony.
ano, vyzera to na velmi dobry rok : "In 2022, BYD sold more than 1.86 million NEVs, which is a collective term for plug-in hybrid and pure electric vehicles"
ako piseme, vyzera to na strasne strasne dobry rok, najlepsi ktory kedy mali : The momentum continued in 2023, as the company reached an impressive cumulative sales volume of 1.5 million units from January to July, including a notable 92,469 units sold overseas which exceeded the total overseas sales for the entire year of 2022.
Poznamka prekladatela : keby kazdy mesiac boli predaje 0.287 miliona ako v sektembri, tak by to bolo predanych cez 2 miliony vozov Januar-Jul. Oni tvrdia ze to bolo 1.5 miliona. Ak to zostavajuce mesiace pojde rovnako, tak nedosiahnu ani tri miliony rocne. Samozrejme ze cokolvek dosiahnu bude vyrazne lepsie nez 1.8 miliona minuly rok, to je uz nepriestrelne jasne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Toto je už otrepane. Jednoducho tam skrachovala carsharing firma tot vše nema to vela spoločne s BEV v Číne zaberi su ešte z 2017teho
https://insideevs.com/news/672926/china ... byd-geely/
V pri sučasnej situacii už podpora nehra rolu, tie auta su lacnejšie aj bez nej. Tam už je hotovo rozhodnuté, elektromobilita tam začala už v 2009.
Why the big car companies are losing China
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Len preto aby som viac vyťažil moju FVE ale medzi predajom 2r LPG DUSTERII a kúpou podobného PHEV_V2G by nesmel byť rozdiel väčší ako 10kE.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Predaje elektromobilov na 3 najväčších trhoch za 2023 jan-sept. Ani nie je tak dôležité poradie ako tie objemy v Číne s čínskymi elektromobilmy.. Európske/Japonské dinosaury tam vyvážali 1/3 produkcie s tým je už za chvíľu koniec.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nemame sancu konkurovat cinskym cenam a statnym dotaciam. Maju doma material, maju doma spracujuci priemysel, maju relativne lacnu pracovnu silu (nieco mi hovori ze cinsky sudruh nestoji rocne 95.000$ ako detroitsky sudruh pripadne 50.000 eur ako europsky sudruh v nerozvojovej europskej krajine).
Bohuzial, tu nie je comu sa cudovat.
Bohuzial, tu nie je comu sa cudovat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
soudruzi z Bruselu už 10r tlačia automobilky do elektromobility cele roky ich podporuju dotaciami a tie sa na to vyjebali a teraz na to pokapú.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ono to je aj tvoja chyba. Keby si ty a par dalsich ludi siel montovat elektromobily za 200€ mesacne tak by urcite boli lacnejsie.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Lacnejšie by boli keby s tym začali včas. V Číne ich tiež nemaju lacne zo dna na den alebo bol to proces. Naše dinosaure sa spoliehali na to že to tak rychlo nepríde, prišlo a teraz zaplačú. Podobne ako Nokia, Kodak a další pre svoju velkost nedokazali racionalne a včas zachytiť nový trend.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Cize vravis ze trebars v cine nemaju vyhodu v lacnejsej pracovnej sile, nizkych cenach energii, nizsich poziadavkach na kvalitu a znecistenie, v dostupnosti vzacnych kovov?
Nehovoriac o tom ze tam neexistuje nic ako priemyselne vlastnictvo. Cinan pride, kupi si v europe par stovak motorov/prevodoviek/hoccoho. Prevezme si z toho par kusov, zbytok necha tak. A o rok mu uz doma v cine bezi seriova produkcia projektu ktoreho vyvoj v europe stal cez miliardu. Takto na drzovku. Skus si to v EU.
Nehovoriac o tom ze tam neexistuje nic ako priemyselne vlastnictvo. Cinan pride, kupi si v europe par stovak motorov/prevodoviek/hoccoho. Prevezme si z toho par kusov, zbytok necha tak. A o rok mu uz doma v cine bezi seriova produkcia projektu ktoreho vyvoj v europe stal cez miliardu. Takto na drzovku. Skus si to v EU.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
asi ti ušla pointa, Čínske auta nie sú v EU lacnejšie. Porovnaj si ceny ID3/4 s MG 4/5 alebo vlajok BYD/NIO s Mercedesom/bmw na cenene su velmi podobne, problemom je že su technologicky o 1-2 triedy inde tj baterie/motory a hlavne softvér.
"v dostupnosti vzacnych kovov" total nezmyslený point. Čína nie je v žiadnej výhode, všetko dováža. Drvivá väčšina lítia sa ťaží v Austrálii a južnej Amerike.
"nizsich poziadavkach na kvalitu".. asi si davno nevidel poradie v NCAP crashtestoch..
V Eu sa stale snažia vyrabat premiové tlačitkove telefony a ešte k tomu starým spôsobom ale svet už chce smartphony. CEO Fordu v jednom rozhovore povedal že doteraz vyrábali analógové elektromobily (bolt) to iste platí aj pre VW a Stellantis a spol dodnes. Iba skladaju 150 komponentov dokopy aby to nejak fungovalu pričom každý iný kód a ešte aj v inom jazyku, povedal že oni vlastne ani nevedia pochopit celé kódy jednotlivých sučiastok a ak chcu vykonat nejake zmeny tak musia ist cez vyrobcu.
Tesla dokaže robit profit pretože neustale zefektívnuje a automatizuje výrobu. Prečo EU dinosaury doteraz nemajú gigapress? ..po toľkých rokoch. Jedoducho tie automobilky su tak velke že nevedia otočiť kormidlom a ked sa niekto toho chytí tak ako treba tak ho vyrazia (VW Diss) toto proste nemože dopadnut dobre.
"v dostupnosti vzacnych kovov" total nezmyslený point. Čína nie je v žiadnej výhode, všetko dováža. Drvivá väčšina lítia sa ťaží v Austrálii a južnej Amerike.
"nizsich poziadavkach na kvalitu".. asi si davno nevidel poradie v NCAP crashtestoch..
V Eu sa stale snažia vyrabat premiové tlačitkove telefony a ešte k tomu starým spôsobom ale svet už chce smartphony. CEO Fordu v jednom rozhovore povedal že doteraz vyrábali analógové elektromobily (bolt) to iste platí aj pre VW a Stellantis a spol dodnes. Iba skladaju 150 komponentov dokopy aby to nejak fungovalu pričom každý iný kód a ešte aj v inom jazyku, povedal že oni vlastne ani nevedia pochopit celé kódy jednotlivých sučiastok a ak chcu vykonat nejake zmeny tak musia ist cez vyrobcu.
Tesla dokaže robit profit pretože neustale zefektívnuje a automatizuje výrobu. Prečo EU dinosaury doteraz nemajú gigapress? ..po toľkých rokoch. Jedoducho tie automobilky su tak velke že nevedia otočiť kormidlom a ked sa niekto toho chytí tak ako treba tak ho vyrazia (VW Diss) toto proste nemože dopadnut dobre.
Naposledy upravil/-a tron44 v St 01. Nov, 2023, 19:44, upravené celkom 1 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
skus nam ukazat ake dotacie do elektromobility mohla mat Skodovka 9 rokov dozadu a skus nam predstavit ekonomicky model, ako to za tych okolnosti mohlo / malo fungovat. Lebo vytvarat take multimiliardove straty tak strasne dlho ako si to mohla dovolit Tesla kvoli americkemu akciovemu trhu, vsetkym tym dotaciam zo strany governmentu atd, to nemoze zase uplne kazdy. Dekadu si vsetci hovorili : podla zakonov zdraveho rozumu Tesla musi skrachovat. To nie je zivotaschopne.
Noze nam skus pripomenut jednu alebo dve akekolvek firmy, ktore podnikali za takych okolnosti ako Tesla. Takym sposobom.
Dinosaure ? Ano. Do nejakej miery ano, automobilka NEMA a NEMOZE MAT flexibilitu dvojchlapovej sro-cky. Novozalozene automobilky nemali sancu riesit nieco v klasickom svete, preto to nikto neskusal. Preto skapal Proton a podobne korejske, cinske atd firmy. Jedina sanca pre nove znacky bola v elektromobilite a aj tam ich pokrachovalo viac nez dost. Ze to prezil BYD ? Fajn. Aj Microsoft prezil, to je proste otazka statistickej nahody.
Pred 10 rokmi ziadny manager nemohol stavit na tuto kartu. Nemohol. Neslo to. Tak ako dnes nikto nemoze stavit na fuzne reaktory pripadne tie male bloky ktore postavime za kazde mesto na kopec. Nejde to. Dnes nikto nemoze stavit na lietajuce auta, a moji vnuci sa nam budu smiat ze sme stali v zapchach - mali sme lietat desat vrstviev nad sebou, ziadne zapchy by neboli. atd, atd, atd.
NCAP testy nie su kvalita. A nikdy neboli.
Cina je vo vyhode, pretoze ovlada lithium-spracujuci priemysel. To dokazali. Europa a svet zaspali, neverili tomu, nedokazali sme to. Ano, prehrali sme. Rovnako sme prehrali v solarnych paneloch, tam Cina valcuje cely svet.
Skilex ma pravdu s tym kradnutim. Nehovor ze nie. Sudruhovia absolutne vsetko ZNEUZIVAJU v maximalnej moznej miere pre svoj prospech.
Noze nam skus pripomenut jednu alebo dve akekolvek firmy, ktore podnikali za takych okolnosti ako Tesla. Takym sposobom.
Dinosaure ? Ano. Do nejakej miery ano, automobilka NEMA a NEMOZE MAT flexibilitu dvojchlapovej sro-cky. Novozalozene automobilky nemali sancu riesit nieco v klasickom svete, preto to nikto neskusal. Preto skapal Proton a podobne korejske, cinske atd firmy. Jedina sanca pre nove znacky bola v elektromobilite a aj tam ich pokrachovalo viac nez dost. Ze to prezil BYD ? Fajn. Aj Microsoft prezil, to je proste otazka statistickej nahody.
Pred 10 rokmi ziadny manager nemohol stavit na tuto kartu. Nemohol. Neslo to. Tak ako dnes nikto nemoze stavit na fuzne reaktory pripadne tie male bloky ktore postavime za kazde mesto na kopec. Nejde to. Dnes nikto nemoze stavit na lietajuce auta, a moji vnuci sa nam budu smiat ze sme stali v zapchach - mali sme lietat desat vrstviev nad sebou, ziadne zapchy by neboli. atd, atd, atd.
NCAP testy nie su kvalita. A nikdy neboli.
Cina je vo vyhode, pretoze ovlada lithium-spracujuci priemysel. To dokazali. Europa a svet zaspali, neverili tomu, nedokazali sme to. Ano, prehrali sme. Rovnako sme prehrali v solarnych paneloch, tam Cina valcuje cely svet.
Skilex ma pravdu s tym kradnutim. Nehovor ze nie. Sudruhovia absolutne vsetko ZNEUZIVAJU v maximalnej moznej miere pre svoj prospech.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.