Všeobecná diskusia II
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Stefan nie Tiguan ale Touran prave ten manual tam je problem inak ma vsetko co clovek potrebuje dynamic light panorama vyhrievane sedacky tazne velka navi
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> chces mi povedat ze v zime cerpadlo nefunguje ?? tlak oleja nula ??
uplne presne toto som napisal. Ze ?
>> je viac ako ziaduce asap zohriat motor. nielen emisie ale aj wear.
ano, v poriadku. Ale nie som si isty ci ten spravny sposob je uplne skrehnuty motor tlacit na 3000rpm a uplne skrehnutu prevodovku nechat na prvom a druhom prevode sypat odnevidim donevidim. Ja mam napad : 3000rpm sa mi zda malo. Pridajme na 4500, ved to sa podla jednoduchej logiky ohreje rychlejsie.
Ze ?
uplne presne toto som napisal. Ze ?
>> je viac ako ziaduce asap zohriat motor. nielen emisie ale aj wear.
ano, v poriadku. Ale nie som si isty ci ten spravny sposob je uplne skrehnuty motor tlacit na 3000rpm a uplne skrehnutu prevodovku nechat na prvom a druhom prevode sypat odnevidim donevidim. Ja mam napad : 3000rpm sa mi zda malo. Pridajme na 4500, ved to sa podla jednoduchej logiky ohreje rychlejsie.
Ze ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
da sa na toho tourana hodit odpocet DPH? Vypis vybavy by tiez potesil.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
@SKiLEX Odpočet DPH už asi nie kedže firma si uz odpocitala DPHčku (preto taka cena) ale ja sa do toho uplne nerozumiem
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
S dph to je 37 podla tej znluvy, takze bez dph okolo 30.
Najdensa niekto co ma rad manual. Ja v tomto type auta nie, ale vybava ozaj ok to predate.
Najdensa niekto co ma rad manual. Ja v tomto type auta nie, ale vybava ozaj ok to predate.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
tak nejak ked niekto dojde s 30 tis auto sa posle dalej pripadne je mozne pokracovanie leasingu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> ako uz raz bolo napisane: Ono 3000rpm nie je vela, a uz vobec nie pri minimalnom zatazeni.
mam napad : jazdime vsetci studene motory aspon na 3000rpm kedze to nie je vela.
mam lepsi napad : posunte tuto myslienku kazdemu vyrobcovi aut, pretoze na to este nikto neprisiel. Nikoho to nenapadlo. Somare sproste.
Tak sa nejak cudujem, preco tuto uzasnu vec nerobia uplne vsetci aspon 30 rokov. No ale vy sa cudovat nemusite.
mam napad : jazdime vsetci studene motory aspon na 3000rpm kedze to nie je vela.
mam lepsi napad : posunte tuto myslienku kazdemu vyrobcovi aut, pretoze na to este nikto neprisiel. Nikoho to nenapadlo. Somare sproste.
Tak sa nejak cudujem, preco tuto uzasnu vec nerobia uplne vsetci aspon 30 rokov. No ale vy sa cudovat nemusite.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Tak ale ty do toho stale davas pribehy a emocie, ale logicky zdovodnit to nevies nijak. Osobne vidim 2 fakty pre ktore nie je rozumne "ist bomby" na studenom motore:
1. Prudke zmeny teplot a rozdielna tepelna roztaznost jednotlivych komponentov - To v tomto pripade (3000rpm, minimalne zatazenie) nevidim ako problem. Ten motor sa skoro vobec nezohrieva. Vacsinou zacne topit az po 7-8km ked vyjdem na dialnicu a zatazenie motora stupne.
2. Posobenie velkych sil na rozne komponenty(hlavne loziska) pri nedostatocnom olejovom filme - Ked sa na to clovek pozriet z fyzikalneho, strojnickeho hladiska... Skusme zobrat 3 konkretne body a porovnajme:
Chceme od motora 40kW.
Kedy sa musi turbo tocit na vyssie otacky a tlacit vacsi tlak? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
Kedy posobi na piest vacsi tlak? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
Kedy su viac zatazene ojnicne loziska? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
No a preco to nerobia uplne vsetci aspon 30rokov: na to by som mal tiez odpoved -
1. Motory neboli take usporne. Mali vacsiu spotrebu, viac stratoveho tepla. Zohrievali sa bez problemov aj v -20.
2. Nasiel som dokument od peugeotu v ktorom sa uvadza ze sa to deje kym olej v prevodovke nedosiahne teplotu 15°C. Zrejme ide o konstrukcne obmedzenie konkretnej prevodovky, ktora sa snazi sama seba co najrychlejsie po starte zohriat a predlzit tak svoju zivotnost.
Asi si nejaky mudry chlapik spocital ze menej vadi 3000rpm studenemu motoru ako 0°C olej v prevodovke.
1. Prudke zmeny teplot a rozdielna tepelna roztaznost jednotlivych komponentov - To v tomto pripade (3000rpm, minimalne zatazenie) nevidim ako problem. Ten motor sa skoro vobec nezohrieva. Vacsinou zacne topit az po 7-8km ked vyjdem na dialnicu a zatazenie motora stupne.
2. Posobenie velkych sil na rozne komponenty(hlavne loziska) pri nedostatocnom olejovom filme - Ked sa na to clovek pozriet z fyzikalneho, strojnickeho hladiska... Skusme zobrat 3 konkretne body a porovnajme:
Chceme od motora 40kW.
Kedy sa musi turbo tocit na vyssie otacky a tlacit vacsi tlak? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
Kedy posobi na piest vacsi tlak? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
Kedy su viac zatazene ojnicne loziska? Ak tych 40kW chceme pri 1800rpm, alebo pri 3000rpm?
No a preco to nerobia uplne vsetci aspon 30rokov: na to by som mal tiez odpoved -
1. Motory neboli take usporne. Mali vacsiu spotrebu, viac stratoveho tepla. Zohrievali sa bez problemov aj v -20.
2. Nasiel som dokument od peugeotu v ktorom sa uvadza ze sa to deje kym olej v prevodovke nedosiahne teplotu 15°C. Zrejme ide o konstrukcne obmedzenie konkretnej prevodovky, ktora sa snazi sama seba co najrychlejsie po starte zohriat a predlzit tak svoju zivotnost.
Asi si nejaky mudry chlapik spocital ze menej vadi 3000rpm studenemu motoru ako 0°C olej v prevodovke.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> 1. Motory neboli take usporne. Mali vacsiu spotrebu, viac stratoveho tepla. Zohrievali sa bez problemov aj v -20.
pozri, konstrukterom v automobilke si ani ty nebol.
Skusme logicky zdovodnit katastroficky malinke stratove teplo napriklad Sharanov 1.9tdi z roku 2001, to by mohlo byt dostatocne dozadu... jedny z najhorsich aut co sa tyka zohrievania vobec na svete, najhorsie kurenie v kazdom teste, dieslove mali automaticky z vyroby bufiky lebo bez nich sa sotva dalo prezit, v roku 1996 mali skoro vsetky vyhrievane predne okna pretoze ich nemalo co rozmrazovat / odhmlovat atd, atd.
Ty mas po 7km kurenie ? O takom niecom Sharan ani nechyroval (ano, samozrejme sa bavime nie o jednom konkretnom aute ale o mnohych kusoch, termostaty vymenene vsetky, namontovane pridavne termostaty do hadic v chladiacom okruhu, zakryte motory nielen standartnym plastom zospodu ale aj samo-domo zvrchu a taketo zveriny). 2.0i 85kW Sharan nahodis pri -10, stiahnes cigaretku a 80 stupnov na teplomeri.
Mimochodom ked sa uz bavime o tych dostatocne-dozadu motoroch, tak spominane Sharany 1996-2005 jazdili v pohode rovnake alebo dokonca milimeter mensie spotreby nez dnesne rovnake masiny. Takze efektivita tam nemohla byt 2x horsia. V momente ked sa Sharany dostali do -20, tak mrzli od strachu a ich majitelia s nimi -> chod sa opytat hocikoho zo Spiša, Oravy, z Tatroch...
Co ked tie tvoje logicke argumenty nie su [dostatocne] spravne ? Co ked to nie su jedine argumenty pre taketo riesenie alebo proti nemu ?
Dam dalsiu emociu : verime tomu, ze absolutne nikoho = ziadnu automobilku, ziadneho REALNEHO konstruktera [nie teoretickeho vedca co sme tu vsetci na tomto fore] z tych desiatok tisic co v automobilkach pracuju a za poslednych 50 rokov pracovali NIKDY nenapadlo, ze 3000 rpm pre studeny motor je lepsie nez to co predvadzali doteraz ?
Fakt ?
Fakt sa bavime o tych istych konstrukteroch ktori boli dotlaceni do zhovadilosti typu vyhrievane chladene EGRka, trojstupnove SCR, DPF kraviny, dve turba integrovane do hlavy, vyfukove zvody takisto (to vsetko len v snahe znizit emisie motora o pol minutu skor), oleje s vymennymi intervalmi 50.000km co si vyskusal Opel a nesmierne narazil, pricom aj 30.000km je prilis vela z technickeho hladiska ? Netvrdim ze motory nepreziju 30.000km intervaly ; tvrdim ze oleje su po 30.000km nesmierne vycerpanejsie nez po 20.000km a ze by bolo lepsie keby tie motory mali 20.000km intervaly. Ano, je mi jasne ze ludi to nezaujima a ze 99.99686399% nema o nicom takomto ani sancu.
Nebude to nahodou tak, ze tieto 3000rpm studene vreštítka nie su absolutne nic ine, len totalne zhovadila odpoved na nejaku emisnu debilinu z laboratoria, kde sa jedna o flotilove pokuty v radoch stoviek milionov eur ? Nebude to nahodou tak, ze toto "3000rpm riesenie" sudruhovia konstrukteri zvolili z toho dovodu, aby sa motor/prevodovka/cokolvek rychlejsie ohrialo za akukolvek cenu LEN ABY DOSAHOVALI O MILIGRAM MENSIE EMISIE O DESAT SEKUND SKOR V LABAKU, a to kludne napriklad za cenu znizenia zivotnosti z beznych 700.000km na 200.000km ?
Nemozu to mat nahodou statisticky / technicky / ekonomicky vypocitane a kedze taku zaruku nikto nedava tak im je to salamparky ?
Nie, to sa rozhodne nemoze stat. To su len moje emocie. Poznamka : 59 zo 60tich kurwítok dnesnej doby sa stalo len vdaka emisiam a podobnym administrativnym predpisom, takze si tam absolutne kludne mozes priradit aj "3000rpm studene motory".
PS : Ford sa s Ecoboostami chvalil tym, ze ich elektricke olejove cerpadla ZAMERNE znizuju mazanie "ked ho nie je tolko treba". Dam nejake emocie k tomuto alebo staci preklad "snaha o znizenie spotreby o poslednu kvapku paliva a teda emisii aj na takejto kritickej veci" ?
pozri, konstrukterom v automobilke si ani ty nebol.
Skusme logicky zdovodnit katastroficky malinke stratove teplo napriklad Sharanov 1.9tdi z roku 2001, to by mohlo byt dostatocne dozadu... jedny z najhorsich aut co sa tyka zohrievania vobec na svete, najhorsie kurenie v kazdom teste, dieslove mali automaticky z vyroby bufiky lebo bez nich sa sotva dalo prezit, v roku 1996 mali skoro vsetky vyhrievane predne okna pretoze ich nemalo co rozmrazovat / odhmlovat atd, atd.
Ty mas po 7km kurenie ? O takom niecom Sharan ani nechyroval (ano, samozrejme sa bavime nie o jednom konkretnom aute ale o mnohych kusoch, termostaty vymenene vsetky, namontovane pridavne termostaty do hadic v chladiacom okruhu, zakryte motory nielen standartnym plastom zospodu ale aj samo-domo zvrchu a taketo zveriny). 2.0i 85kW Sharan nahodis pri -10, stiahnes cigaretku a 80 stupnov na teplomeri.
Mimochodom ked sa uz bavime o tych dostatocne-dozadu motoroch, tak spominane Sharany 1996-2005 jazdili v pohode rovnake alebo dokonca milimeter mensie spotreby nez dnesne rovnake masiny. Takze efektivita tam nemohla byt 2x horsia. V momente ked sa Sharany dostali do -20, tak mrzli od strachu a ich majitelia s nimi -> chod sa opytat hocikoho zo Spiša, Oravy, z Tatroch...
Co ked tie tvoje logicke argumenty nie su [dostatocne] spravne ? Co ked to nie su jedine argumenty pre taketo riesenie alebo proti nemu ?
Dam dalsiu emociu : verime tomu, ze absolutne nikoho = ziadnu automobilku, ziadneho REALNEHO konstruktera [nie teoretickeho vedca co sme tu vsetci na tomto fore] z tych desiatok tisic co v automobilkach pracuju a za poslednych 50 rokov pracovali NIKDY nenapadlo, ze 3000 rpm pre studeny motor je lepsie nez to co predvadzali doteraz ?
Fakt ?
Fakt sa bavime o tych istych konstrukteroch ktori boli dotlaceni do zhovadilosti typu vyhrievane chladene EGRka, trojstupnove SCR, DPF kraviny, dve turba integrovane do hlavy, vyfukove zvody takisto (to vsetko len v snahe znizit emisie motora o pol minutu skor), oleje s vymennymi intervalmi 50.000km co si vyskusal Opel a nesmierne narazil, pricom aj 30.000km je prilis vela z technickeho hladiska ? Netvrdim ze motory nepreziju 30.000km intervaly ; tvrdim ze oleje su po 30.000km nesmierne vycerpanejsie nez po 20.000km a ze by bolo lepsie keby tie motory mali 20.000km intervaly. Ano, je mi jasne ze ludi to nezaujima a ze 99.99686399% nema o nicom takomto ani sancu.
Nebude to nahodou tak, ze tieto 3000rpm studene vreštítka nie su absolutne nic ine, len totalne zhovadila odpoved na nejaku emisnu debilinu z laboratoria, kde sa jedna o flotilove pokuty v radoch stoviek milionov eur ? Nebude to nahodou tak, ze toto "3000rpm riesenie" sudruhovia konstrukteri zvolili z toho dovodu, aby sa motor/prevodovka/cokolvek rychlejsie ohrialo za akukolvek cenu LEN ABY DOSAHOVALI O MILIGRAM MENSIE EMISIE O DESAT SEKUND SKOR V LABAKU, a to kludne napriklad za cenu znizenia zivotnosti z beznych 700.000km na 200.000km ?
Nemozu to mat nahodou statisticky / technicky / ekonomicky vypocitane a kedze taku zaruku nikto nedava tak im je to salamparky ?
Nie, to sa rozhodne nemoze stat. To su len moje emocie. Poznamka : 59 zo 60tich kurwítok dnesnej doby sa stalo len vdaka emisiam a podobnym administrativnym predpisom, takze si tam absolutne kludne mozes priradit aj "3000rpm studene motory".
PS : Ford sa s Ecoboostami chvalil tym, ze ich elektricke olejove cerpadla ZAMERNE znizuju mazanie "ked ho nie je tolko treba". Dam nejake emocie k tomuto alebo staci preklad "snaha o znizenie spotreby o poslednu kvapku paliva a teda emisii aj na takejto kritickej veci" ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Asi si nejaky mudry chlapik spocital ze menej vadi 3000rpm studenemu motoru ako 0°C olej v prevodovke.
takze ocakavam, ze ked to teraz niekto prvy objavil, tak budu vsetci nasledovat.
O desat rokov si to preberieme (s poslednymi spalovakmi).
emocie and dramatic exit : co takto zvolavacie akcie a upravy softov vsetkych blbych automobiliek ? No ked uz im to teraz niekto ukazal, sup sup upravit svoje softy aby studene motory chodili na 3000rpm. To sa da.
takze ocakavam, ze ked to teraz niekto prvy objavil, tak budu vsetci nasledovat.
O desat rokov si to preberieme (s poslednymi spalovakmi).
emocie and dramatic exit : co takto zvolavacie akcie a upravy softov vsetkych blbych automobiliek ? No ked uz im to teraz niekto ukazal, sup sup upravit svoje softy aby studene motory chodili na 3000rpm. To sa da.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja čakám na Proceed GT, som zvedavý či sa všetky tie chváli pretavia do reality:)
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 446
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Ja mám starého Sharana 2005 ako rodinné aj do roboty ten do roboty nefunkčný bufik mrznes celú cestu do roboty aj s roboty pokiaľ necesrujes viac KM ten rodinný sa sám odmrazy už na parkovisku za mňa to boli super autá tej doby aj tak ich mám rád dám do toho celú rodinu a jednu dve skrine v zloženom stave také auta sa dnes už nerobia.
Turbo zabudol si ešte na jednu vec tie auta cez zimu nekuria a cez leto nechladia lebo zlý dizajn vedenia klimatizácie zohnať Sharan ktorý cez zimu kúri a cez leto chladí je tiež niekedy nadlucky výkon
Turbo zabudol si ešte na jednu vec tie auta cez zimu nekuria a cez leto nechladia lebo zlý dizajn vedenia klimatizácie zohnať Sharan ktorý cez zimu kúri a cez leto chladí je tiež niekedy nadlucky výkon
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Otazka co ocakavas automat je ten isty ako mam v ceede a ako som pisal vydrzala 100tis km ..... Odhlucnenie auta je biedne hlavme od zadnych kolies ale pomer cena vykon je fajn
Re: Všeobecná diskusia II
A vidis, zase si napisal prispevok ktory sa mi ani nevojde na displej mobilu, ale dovod preco by malo byť 3000rpm taky strasny armageddon tam nevidim ziadny. To je jak diskusia o bohu. Ty tomu veris a hotovo.
Celkom bude rozdiel aj to ze 1.9TDI bol celkom masivny liatinovy blok. Henta 1.5HDI je hlinikova, lahucka. Necudoval by som sa ak by jej tepelna kapacita bola nasobne nizsia.
K zbytku len v skratke:
1. Ano, emisne limity nicia trh s autami. Neda sa nesuhlasit.
2. Ford je strasna firma, ich auto si momentalne kupi asi len blazon.
3. Asi sa to nerozsiri, ono takto "smykat" spojku dokaze len hydromenic a tych sa predava minimum.
Celkom bude rozdiel aj to ze 1.9TDI bol celkom masivny liatinovy blok. Henta 1.5HDI je hlinikova, lahucka. Necudoval by som sa ak by jej tepelna kapacita bola nasobne nizsia.
K zbytku len v skratke:
1. Ano, emisne limity nicia trh s autami. Neda sa nesuhlasit.
2. Ford je strasna firma, ich auto si momentalne kupi asi len blazon.
3. Asi sa to nerozsiri, ono takto "smykat" spojku dokaze len hydromenic a tych sa predava minimum.