mp3turbo napísal: ↑St 13. Dec, 2023, 10:48
My sme prvykrat isli na Éčku mercedese s tymito asistentami asistentovych asistentov.
Je-bat taky uzasny pokrok. Jak ta trhne ten autiak naspat ked nezapnes smerovku lebo nechces opustit jazdny pruh - len chces kolesom mozno prejst cez stredovu ciaru aby si spravil viac miesta pumpičkárovi...
Až by sa mi to nechcelo veriť, lebo mercedesov zopár máme, a tie éčka mám ešte stále 3 z poslednej generácie
Zrovna v tejto situacií... to nerobí nič...
Doba kedy auto hralo ping-pong medzi čiarami tým že brzdilo pravú alebo ľavú stranu ako tank, skončila v mercedese cca 8-10 rokov dozadu.
Dneska berie input z kamery, radaru predného, situácie okolo auta, natočenia volantu a ja neviem čoho všetkého ešte.
Ešte môže byť tak rozdiel vo výbave, že máme všetky s pilotom, a hento by nebolo, ale fakt ten systém som za 8 rokov ani raz nevypínal, lebo je snáď najmenej intruzívny zo všetkého čo je na trhu. Auto vie kedy si pustil volant a ťahá ťa ku čiare / krajnici, a 98% len zavibruje volant a samé si zľahka zatočí, nič nevytrháva z ruky...
To ale nie je moc často, odkedy sú elektrické riadenia ktoré vedia aktívne zabáčať a kamery, tak pokiaľ to máš zapnuté tak dostať sa vôbec na čiaru za bežných podmienok je umenie, alebo musí byť hustý dážď ale špatné značenie že ho nenačíta. Samozrejme ho netrápia len čiary, ale sleduje auto pred tebou atď.
Treba si len raz nastaviť v systéme, že lane asist adaptívny namiesto štandardu. To samozrejme nastavuješ raz za život, drblo by ma keby po každom štarte niečo mačkám.
Môžem chodiť cez čiaru / na čiaru aj bez smerovky bez toho aby to pindalo, a celkom schopne to funguje, a schopne to reaguje na to, že si nezaspal ani neumrel za volantom ale je to tvoj input že sa napr. vyhýbaš kanálu, jame obiehaš bez smerovky atď.
Iný moment by samozrejme bol, ak by ste mali zapnutý aj radar, a vyhodnotilo to že toho cyklistu zoberiete... Tak jako tam to začne hulákať pritiahne pásy a veľmi agresívne sa to bude snažiť zabrzdiť.
Áno, napríklad to S-ko najnovšie keď má pre-safe, vie robiť situácie o ktorých si písal, nemusí to byť ani že rýchlo niekto do križovatky... Stačí že som priečne zaparkovaný a cúvam naspať na cestu a v diaľke ide auto... to vie niekedy z tých 5 km/h drbnúť takú bombu na brzdy že sa obleješ...
Rovnako na prechode pre chodcov, to niekedy keď vyhodnotí, že už tam mám "pol nohou" chodcu, zaflekuje že ten len čumí...
Ostatne najväčšiu nevýhodu tohto systému vidím v tom, že pokiaľ vystúpi z auta pred tebou niekto kto ti ide niečo vysvetľovať s teleskopom v ruke, tak ho ani nemôžeš zraziť, auto jednoducho nepustí
Ja by som sa nesťažoval, u nás sú hlavne tieto všetky
"asistentami asistentovych asistentov" ešte hodne obmedzené.
Už 2016 sa malo to moje auto vedieť preradiť na dialnici len na základe toho, že vyhodím smerovku, aj som to objednal... Zablokované po príchode na SVK ešte pred odovzdaním. Peniaze samozrejme už nikto nevráti. V aute to máte, aj ste to dostali, len to nemôžete používať
Rovnako S-ko posledné čo sme brali, ktoré má už v DE schválenú L3 autonómiu, tak ju u nás môžeš kúpiť a zaplatiť, príde auto a... zistíš že je zablokavaná. Rovnako už pred pár rokmi by vedelo samé zaparkovať... ale zatiaľ len v jednej garáži v Stuttgarte
Naposledy čo ma ale totálne vytočilo, že keď už mám tu prípatkovú kameru na AR, tak za 300eur alebo koľko bola možnosť ju používať ako Dashcam. Jasná voľba, SD karta niekde v stredovej opierke, nemusím ťahať káble ani mať nič nacapené na skle, tak jasne, že to objednám.
Auto došlo na Slovensko, importér to zablokoval, a nazdar... Nie je dovolené lebo zákon