scream napísal: ↑So 16. Dec, 2023, 01:32Tak to sme sa zrovna bavili zo traja aka chmara je ten dazdovy senzor. Ono to ako tak funguje na dialnici, inak to je tragedia. Pre mna z nepochopitelnych dovodov sa to neda prepnut na cyklovac.
na mojom aute mám:
- automatika, kde si môžem nastaviť 5 úrovni citlivosti priamo na páčke
- normálna rýchlosť
- vyššia rýchlosť
Automatiku vypínam len keď na pumpe umývam okno (ne zamknuté auto) a občas zapnem normálnu rýchlosť na 1-2 pretretia, keď mi to vadí priamo v zornom poli
Ano tak nejak to mam aj ja. Bohuzial automatika, ked si robi co chce, tak absolutne nepomaha tocenie ovladacom intenzity.
Akurat som pozeral nejake video kde chlapik na autobahne dostal defekt na porsche pri 330km/h. Relativne v pohode dosiel dalej. Verim tomu, ze tam musi byt sialene dobre naprogramovana jednotka na take scenare.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
scream: Pokial ti otacanie packou nerobi nic na stieracoch, skus pozriet nejake hlbsie nastavenia v systemoch. Na spominanom Mitsu sa v MMCS nastavuje toto na aute s RLS (Rain & Light Sensor):
mitsuwipers.png
Vsimni si rozdiel medzi "4 seconds" a "Variable". To prve je, ze cyklovac zotrie kazde 4 sekundy a packa na to nema vplyv. Variable potom znamena klasicky manualny cyklovac. Dalsie nastavenia beru do uvahy rychlost a dazdovy senzor.
Sam som to mal nastavene na ten "4 sec" interval, ked som zacal na tom aute jazdit a som na tom tyzdne chodil, ze boha, ta packa hadam nic nerobi. Potom som sa zacal hrabat v nastaveniach a aha ho. A zrovna pri konformnych Japoncoch by som povedal, ze to budu mat podobne viacere znacky. Ako stale moze byt, ale jednoducho neverim, ze nemozes na tvojom aute ovplyvnit, ako funguje dazdovy senzor.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Naposledy upravil/-a zoom v Ne 17. Dec, 2023, 23:30, upravené celkom 1 krát.
Ajaaaj toto je sen taketo nastavenia. Toto mat, nastavim variable a dovidenia. Pozriem este raz manual ale pochybujem ze nieco podobne vyhrabem v toyote.
To ze to "nic nerobi" znamena skor, ze to robi sice inak ale rovnako zle resp. ze mu bez ohladu na to ako je nastavena intenzita trva prilis dlho zotriet.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mmmmmmm 150kWh, s takym to dokaze kazde elektroauto : to mas spotrebu 15kWh/100km, cize ked nepojdes 140 na dialnici...
foter jazdi 2020 Kia e-Niro 62kWH za nejakych 12-14kWh v Bubline, 15-16kWh na dialnici a samozrejme tiez nechodi 140.
a teraz2 : 1000km bez tankovania nie je potrebnych. Naozaj nie je. 200km je masochizmus a na liecenie, 300km je nahouno, 400km je fakt ukrutne lepsich, 500km je uplne v pohode uz pre 99.9% sudruhov obyvatelov a pri 600km je dost pre 99.999% sudruhov cize uz nemas co riesit.
Idem do Talianska k moru 900km ? No tak sa po 550km zastavim na 1/2 az 3/4hodinku co sa zastavim ajtak, ponatahujem, nazerem, zadžogingujem okolo parkoviska, taketo tie aktivity. To nie je ziadny realny problem.
1000km ? Fajn, ale naco. Fakt naco. Ani sa nemusim opytat na cenu - naco.
Cely zivot mam spalovacie auta s dojazdom aj 1200km bez zastavenia, poslednych skoro 20 rokov jazdim 2x more kazde leto [kazde], este nikdy som nepotreboval 1000km dojazd. Nikdy v zivote. Nie je podstatne ze spalovak nabijem na 1000km za 1:30 minuty a ze elektro trva "trosku" dlhsie. Nie je podstatne ze viem prejst Bublina-Mnichov vratane mesta 1080km bez zastavenia, bez tankovania.
a teraz ze : kedy ste naposledy isli 89km/h po dialnici ? cinsky sudruh tak isiel prevaznu vacsinu cesty. Akoze fakt ? Toto mam zozrat ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
150 kWh by v pripade mojej Ynky znamenalo velmi pohodlnych 600-700km na dialnici pri 20 kWh/100km aj s 10% rezervou v baterke. Akoze mne stacia aj 3h jazdy, aby som chcel 30min prestavku, ale tych 500-600km fakt pokryje 5-6s (sigma) populacie. Pri 150kWh baterkach uz zacnu byt aj dodavkace zmysluplnejsie (spotreba okolo 30 kWh/100km).
Tak zalezi na uzivatelovi no... Na taketo domace pouzivanie by bol 600kmh dojazd asi aj pouzitelny ak by sa to dalo za 15 max 20minut dobit.
Akurat som sa bavil s typkom, za posledny tyzden najazdil cez 6000km. Otocil francuzsko, skocil do polska, do madarska a akurat sa chystal na otocku do BA. S laskou spominal na passata B4 so 110l nadrzou a hejtil B8 ze ledva spravi tisicku a uz musi zas tankovat. Ked poslednych par 100km nevladze, tak mu tiez dost vyhovuje preletiet to 200+...
je zakazane mat nazor ? Je zle povedat si ze 1000km je nepotrebnych ?
>> Nevyplakával si práve ty, že tatkov dojazd je príliš nízky?
vyplakaval a budem vyplakavat. Zda sa niekomu ~300km [ked sa nejazdi vyhradne po meste] strasne prilis vela ?
62kWH neni vela, je to na hranici normalnej pouzitelnosti tragaču pre beznu populaciu. A to si este nevidel cenovku.
A to zdalekapredaleka nepojdes jak medzi Presovom a hocičím + take cislo ako zaznelo hore pri Passate ta ani nenapadne, jeden jediny raz za celu cestu nenapadne. A neni to kombik. A neni to 5 metrov dlhe. A... a... a... To ma byt akoze univerzalne auto, perfektna nahrada za vsetko co chcu zakazat ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
je schizofrenicke v jednom poste napisat, ze 1000km dojazd je nepotrebny a pritom obvykle pisat, ze tie EV maju kratky dojazd
taky SKiLEX by z toho 1000km dojazdu ubral polovicu, lebo jazdi ako prasa a zrazu je to uz adekvatny dojazd aj pre niekoho s rocnym najazdom 6000 km, ci?