Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Caute, používate? Aktuálne sa pozerám po zdroji co dokáže natočiť úplne vybitu batériu pre 3liter dizel. Mne by pomohli nejaké real skúsenosti hlavne aj dlhšej prevádzky, spoľahlivosť a pod. Dik
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Ja som nad tym minule rozmyslal a dosiel som k nasledovmemu:
- bateria ma v aute zivotnost 5-7 rokov
- idealne by bolo menit preventivne, ale to sa casto nepodari
- realne od prveho nenastartovania a kupy novej baterky ubehnu mozno 2-3 dni
- netusim aka je zivotnost baterky v tom startovacom zdroji, ale tipujem ze ak bude 5 rokov lezat vybity tak uz bude k nicomu.
Takze startovaci zdroj by som musel pravidelne nabijat/vybijat, starat sa o to len preto ze MOZNO raz za 5 rokov ho budem potrebovat.
- bateria ma v aute zivotnost 5-7 rokov
- idealne by bolo menit preventivne, ale to sa casto nepodari
- realne od prveho nenastartovania a kupy novej baterky ubehnu mozno 2-3 dni
- netusim aka je zivotnost baterky v tom startovacom zdroji, ale tipujem ze ak bude 5 rokov lezat vybity tak uz bude k nicomu.
Takze startovaci zdroj by som musel pravidelne nabijat/vybijat, starat sa o to len preto ze MOZNO raz za 5 rokov ho budem potrebovat.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
suhlas. Navyse 3liter diesel ma oooooooooobrovske odpory takze ti nestaci "powerbanka do ruky" ale potrebujes nieco NAOZAJ SCHOPNE. Cize velke, drahe a bude to zanedbane... navyse, statisticky existuje najvacsia sanca ze ti baterka umre v nejakej zime a to je zaroven statisticky najvacsia sanca ze umre aj startovaci zdroj. Budes to furt vlacit so sebou ? Gratulujem, zdvihas si spotrebu okrem tych ostatnych jasnych veci a'la zavadzia to a pouzijem raz za uhorsku paťročnicu.
Osobna skusenost : chytena baterka ktora nepretocila [!] 1.9tdi BEZ PROBLEMU jazdila 6.0i W12 [!!!!!] nez umrela v zime naozaj. Diesel so svojimi kompresiami vytvara obrovske odpory a vyzaduje obrovske prudy - no a ty chces sestvalec namiesto blbeho 1.9tdi.
V neposlednom rade, aku si predstavujes cenu ? 29.99 ? Zabudni.
V neposlednom rade, ked sa ti dosere baterka, budes na samote, 200km okolo nikoho kto by ti pomohol ? Alebo by sa dalo zariadit ze sused z vedlajsej chalupy vyskoci a do 10 minut ta navrčí ?
Preventivne menit hlavnu bateriu a vyberat kvalitne baterie je daleko prinosnejsie nez taketo border-case-once-in-a-lifetime barličky. Bateriu si vyberam napriklad takto :
a) vzdy zoberem najvacsiu aka sa mi do auta vojde. Ked mam z vyroby 60Ah, kludne nainstalujem 100Ah ked sa vojde. Ford Galaxy 1.9tdi 85kW.
b) vzdy obetujem kastlik pre baterku aby som mohol nainstalovat vacsiu nez predtym, pokracujem podla bodu A
c) nebojim sa o nedobijanie baterie a podobne kraviny
d) ked mam inteligentne auto s inteligentnym dobijanim, musim nastavit skutocnu kapacitu v diagnostike. Ak nenastavim, nic sa nedeje, akurat bateria namiesto 5 rokov zivotnosti dosiahne 4. O nic nejde.
e) v ramci akejkolvek kapacity vyberam bateriu, ktora poskytuje najvacsi startovaci/skratovy prud. Dovod : ma najhrubsie dosky vnutri == najrychlejsie sa nabije, v akomkolvek stave teda aj ciastocne vybita dokaze poskytnut najvacsi mozny prud (vacsi ako "slabsie" kolegyne). Takze ked si mozem vyberat medzi 100Ah/700A a 100Ah/900A ktora nech stoji aj o desat eur viac, tak si vyberam "devectovku" pretoze statisticky by sa mala dozit aspon dvojnasobok. Fakt bez srandy.
Priklad : nee ee ee https://autobaterie.heureka.sk/exide-ex ... /#prehlad/
anooo jooo hej : https://autobaterie.heureka.sk/exide-pr ... /#prehlad/
jeden a ten isty vyrobca
f) v priebehu casu sledujem spravanie svojho auta : vacsinou baterky neskapu len tak z nicoho nic ale nieco tomu predchadza a nejako sa to prejavuje . Starter mľandravejšie točí, alebo dlhsie točí (nie na brnk ale sekundu prevaľuje pretoze nedosahuje kriticke otacky kedy riadiaca jednotka zacne vstrekovat palivo atd), daleko viac pri starte stmavne / blika vnutorne osvetlenie ako zvycajne pripadne uplne zhasnu svetla co predtym nerobili, ak som uz predtym mal problem so startom a terazki idem na Oravu lyzovat a je predpoklad ze bude -30 tak asi nevaham a bateriu menim (pretoze lyzovacka ma vyjde na 600 eur ubytovanie, 200 eur strava, 100 eur cestovne horedole, 200 eur vleky, 300 eur nejake lyze helmy alebo prislusenstvo co som si musel kupit vymenit... tak si proste nekup novu baterku za 80 eur ktoru budes pouzivat dalsich 5-10 rokov ze ano)...
g) pokial sa dostanem do nejakeho kruteho mrazu neplanovane - idem na chatu v piatok, nikto nevedel ze dojde studeny front v nedelu a zrazu z nicoho nic ma byt -20 namiesto povodne ocakavaneho lahkeho mraziku, tak nie som lenivy debil a PREVENTIVNE vyberem baterku z auta. Strcim ju do teplej chalupky. Neveris ako toto pomaha. Joooj a keby si nahodou mal so sebou nejaku malu skladnu nabijacku a tu bateriu hodinu-dve pred odjazdom "osviežil", to uz by bolo z ríše rozpravok - ano, presne takto som zoparkrat "startoval" Čingov a podobne chatove lokality s 10rocnou baterkou. Vsetci mali tri dni v aute bez pohybu zmrznute baterie a ja jediny kreten som ju dal do chalupky. Poslednych 15 rokov jazdim len Sharany, Vojadzery a taketo auticka kde vybratie baterie je 'robota' na 20 sekund.
ps : bateria nie je bateria ale akumulator.
Startovaci zdroj je poriadny vozik ktory ma najlepsie uplatnenie v autoservisoch a podobne. Auto stoji par tyzdnov kvoli oprave buracky a podobne.
Osobna skusenost : chytena baterka ktora nepretocila [!] 1.9tdi BEZ PROBLEMU jazdila 6.0i W12 [!!!!!] nez umrela v zime naozaj. Diesel so svojimi kompresiami vytvara obrovske odpory a vyzaduje obrovske prudy - no a ty chces sestvalec namiesto blbeho 1.9tdi.
V neposlednom rade, aku si predstavujes cenu ? 29.99 ? Zabudni.
V neposlednom rade, ked sa ti dosere baterka, budes na samote, 200km okolo nikoho kto by ti pomohol ? Alebo by sa dalo zariadit ze sused z vedlajsej chalupy vyskoci a do 10 minut ta navrčí ?
Preventivne menit hlavnu bateriu a vyberat kvalitne baterie je daleko prinosnejsie nez taketo border-case-once-in-a-lifetime barličky. Bateriu si vyberam napriklad takto :
a) vzdy zoberem najvacsiu aka sa mi do auta vojde. Ked mam z vyroby 60Ah, kludne nainstalujem 100Ah ked sa vojde. Ford Galaxy 1.9tdi 85kW.
b) vzdy obetujem kastlik pre baterku aby som mohol nainstalovat vacsiu nez predtym, pokracujem podla bodu A
c) nebojim sa o nedobijanie baterie a podobne kraviny
d) ked mam inteligentne auto s inteligentnym dobijanim, musim nastavit skutocnu kapacitu v diagnostike. Ak nenastavim, nic sa nedeje, akurat bateria namiesto 5 rokov zivotnosti dosiahne 4. O nic nejde.
e) v ramci akejkolvek kapacity vyberam bateriu, ktora poskytuje najvacsi startovaci/skratovy prud. Dovod : ma najhrubsie dosky vnutri == najrychlejsie sa nabije, v akomkolvek stave teda aj ciastocne vybita dokaze poskytnut najvacsi mozny prud (vacsi ako "slabsie" kolegyne). Takze ked si mozem vyberat medzi 100Ah/700A a 100Ah/900A ktora nech stoji aj o desat eur viac, tak si vyberam "devectovku" pretoze statisticky by sa mala dozit aspon dvojnasobok. Fakt bez srandy.
Priklad : nee ee ee https://autobaterie.heureka.sk/exide-ex ... /#prehlad/
anooo jooo hej : https://autobaterie.heureka.sk/exide-pr ... /#prehlad/
jeden a ten isty vyrobca
f) v priebehu casu sledujem spravanie svojho auta : vacsinou baterky neskapu len tak z nicoho nic ale nieco tomu predchadza a nejako sa to prejavuje . Starter mľandravejšie točí, alebo dlhsie točí (nie na brnk ale sekundu prevaľuje pretoze nedosahuje kriticke otacky kedy riadiaca jednotka zacne vstrekovat palivo atd), daleko viac pri starte stmavne / blika vnutorne osvetlenie ako zvycajne pripadne uplne zhasnu svetla co predtym nerobili, ak som uz predtym mal problem so startom a terazki idem na Oravu lyzovat a je predpoklad ze bude -30 tak asi nevaham a bateriu menim (pretoze lyzovacka ma vyjde na 600 eur ubytovanie, 200 eur strava, 100 eur cestovne horedole, 200 eur vleky, 300 eur nejake lyze helmy alebo prislusenstvo co som si musel kupit vymenit... tak si proste nekup novu baterku za 80 eur ktoru budes pouzivat dalsich 5-10 rokov ze ano)...
g) pokial sa dostanem do nejakeho kruteho mrazu neplanovane - idem na chatu v piatok, nikto nevedel ze dojde studeny front v nedelu a zrazu z nicoho nic ma byt -20 namiesto povodne ocakavaneho lahkeho mraziku, tak nie som lenivy debil a PREVENTIVNE vyberem baterku z auta. Strcim ju do teplej chalupky. Neveris ako toto pomaha. Joooj a keby si nahodou mal so sebou nejaku malu skladnu nabijacku a tu bateriu hodinu-dve pred odjazdom "osviežil", to uz by bolo z ríše rozpravok - ano, presne takto som zoparkrat "startoval" Čingov a podobne chatove lokality s 10rocnou baterkou. Vsetci mali tri dni v aute bez pohybu zmrznute baterie a ja jediny kreten som ju dal do chalupky. Poslednych 15 rokov jazdim len Sharany, Vojadzery a taketo auticka kde vybratie baterie je 'robota' na 20 sekund.
ps : bateria nie je bateria ale akumulator.
Startovaci zdroj je poriadny vozik ktory ma najlepsie uplatnenie v autoservisoch a podobne. Auto stoji par tyzdnov kvoli oprave buracky a podobne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Mam 2 traktory mimo toho skôr ten ostane visieť v poli...hentie ekonomicke dovody som si už mesiace dozadu rátal, rozum nepusti... Aj preto som viacmenej rozhodnutý... Len teraz ktorý. Ale dik
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
NO CO
Nikde som necital budget, tak zacneme od niecoho lepsieho GBX155.
Nikde som necital budget, tak zacneme od niecoho lepsieho GBX155.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
aha, a mozem sa opytat ? cez hentie kabliky ma prejst 12V a 4250 amperov, ano ? pre slabsich v matematike to je cez 50 kilowattov...
pozrite, verte si comu chcete ... ale co je vela to je malo ! Je to absolutna idiotina, radsej si kupim dalsiu 100Ah baterku za 100 eur a budem ju nosit so sebou. Zamrznute lithium pri -20 stupnoch, to je presne ten zachranca co potrebujeme !
pozrite, verte si comu chcete ... ale co je vela to je malo ! Je to absolutna idiotina, radsej si kupim dalsiu 100Ah baterku za 100 eur a budem ju nosit so sebou. Zamrznute lithium pri -20 stupnoch, to je presne ten zachranca co potrebujeme !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Kabliky znesu vela ked je to len desatiny sekundy az sekundy trvajuci impulz.
4250A nie, to bude zrejme teoreticka hodnota vyratana z interneho odporu baterie za nova. Tych 800-900A to ale pri ~8.5V (co je stale uplne dostatocne na tocenie starterom) da v pohode.
Ked si tak dobry v matematike, mozes vypocitat oteplenie medeneho kabla s prierezom trebars 10 alebo 16mm2(tensi nebude) pri 900A po dobu 5sekund.
Zaujima ma ci bude aspon teply na dotyk...
100Ah baterka je cool, akurat vazi tak 23Kg. Ten booster vazi 2.3Kg...
To je taka rada ze ak hľadáš brejle, zober si faklu
4250A nie, to bude zrejme teoreticka hodnota vyratana z interneho odporu baterie za nova. Tych 800-900A to ale pri ~8.5V (co je stale uplne dostatocne na tocenie starterom) da v pohode.
Ked si tak dobry v matematike, mozes vypocitat oteplenie medeneho kabla s prierezom trebars 10 alebo 16mm2(tensi nebude) pri 900A po dobu 5sekund.
Zaujima ma ci bude aspon teply na dotyk...
100Ah baterka je cool, akurat vazi tak 23Kg. Ten booster vazi 2.3Kg...
To je taka rada ze ak hľadáš brejle, zober si faklu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
jasne, napriklad v tom vypocte som neriesil vahu baterie alebo napriklad jej fyzicky rozmer (vyhoda : sharan 1996-2010 ma druhu baterku pod sedackou spolujazdca = zabera nula cela nula uzitocneho miesta a na startovanie sa strasne hodi ked je pruser) alebo hmotnost.
tiez sa mi zda ze vysypat >400 eur za "niekedy mozno pouzijem a ked budem potrebovat snad bude fungovat lebo lithiovu baterku nechat 1.5 roka stat bez akejkolvek udrzby je tiez uzasna myslienka" startovaciu baterku je vcelku zanedbatelny faktor.
tiez sa mi zda ze vysypat >400 eur za "niekedy mozno pouzijem a ked budem potrebovat snad bude fungovat lebo lithiovu baterku nechat 1.5 roka stat bez akejkolvek udrzby je tiez uzasna myslienka" startovaciu baterku je vcelku zanedbatelny faktor.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 446
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Sharan vie používať obe baterky na štartovanie? Či myslíš fyzicky vytiahnuť a zapojiť na druhú baterku.
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
nevie - takze bohuzial fyzicky vytiahnut a zapojit. Ale vzdy lepsie nez zostat visiet na chate pri -15 alebo v kerej riti ... obrovska vyhoda je, ze ta druha bateria je pri normalnej prevadzke DOBIJANA co robi obrovsky rozdiel oproti nejakemu lithiu polozenemu v kufri na ktore sa rok a pol nesiahlo a potom ho zrazu velmi treba.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
no kolega kdesi vyhrabal akciovku po vianociach potestujem.... uvidime hned traktor jak to chytne
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
caute,
test dopadol vynikajuco, vsetko facha jak ma,
1,6 litrovy agregat od traktora s mrtvou baterkou naskocil
bola by ale otazka ...
mam mrtvu baterku a nabijacku z "lidla" ktora standardne ma obrovsky problem nabijat total mrtvu baterku
tak mi nedalo a na baterku som zapojil na gbx155 booster odporucanu vyssie
3 cykly som absolvoval pri stvrtom bolo z baterie pocut zvuk podobny teceniu vody po zapnuti bustra
piaty cyklus to iste
kapacita adaptera klesla na polovicu, to je OK
zapol som klasicku nabijacku na druhy pokus naskocilo nabijanie na 12v, cize asi dostala kapky
potial takito v poriadku
otazka: je to tak ako myslim ze tento adapter dokaze dobit baterku?
hned ma napada
zapnem usb od PC, spustim nabijanie gbx
od GBX zapnem baterku od auta a powerom opakujem cykly
nabijem takto baterku stylom ultraboost?
to ze ju potencionalne znicim je teraz vedlajsie...
sory za preslov, je tu fanusik autoelektro co by to vedel zodpovedat?
dik
test dopadol vynikajuco, vsetko facha jak ma,
1,6 litrovy agregat od traktora s mrtvou baterkou naskocil
bola by ale otazka ...
mam mrtvu baterku a nabijacku z "lidla" ktora standardne ma obrovsky problem nabijat total mrtvu baterku
tak mi nedalo a na baterku som zapojil na gbx155 booster odporucanu vyssie
3 cykly som absolvoval pri stvrtom bolo z baterie pocut zvuk podobny teceniu vody po zapnuti bustra
piaty cyklus to iste
kapacita adaptera klesla na polovicu, to je OK
zapol som klasicku nabijacku na druhy pokus naskocilo nabijanie na 12v, cize asi dostala kapky
potial takito v poriadku
otazka: je to tak ako myslim ze tento adapter dokaze dobit baterku?
hned ma napada
zapnem usb od PC, spustim nabijanie gbx
od GBX zapnem baterku od auta a powerom opakujem cykly
nabijem takto baterku stylom ultraboost?
to ze ju potencionalne znicim je teraz vedlajsie...
sory za preslov, je tu fanusik autoelektro co by to vedel zodpovedat?
dik
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
V prvom rade by som overil ci nestaci nechat napojenu tu lidl nabijacku... Zvykne to byt tak ze aj ked ukazuje "nenabijanie" tak v realite nabija a ked ju tam nechas takto "nefunkcnu" nabijat niekolko hodin tak normalne nabehne a dobije do 100%
K odpovedi na tvoju otazku: ano, ten booster pocas boostovania baterku nabija. Cele to spociva v tom ze do baterie zacne pustat nejake vyssie napatie, trebars 14,5V. Baterka nabita na urovni trebars 12V tym do seba zacne "nasavat" tych 14,5V.
Potencionalne problemy: Pumpuje to do tej baterky dost velke prudy, robit to niekolko minut vkuse tak by som sa bal ze baterka streli. A tiez si nie som isty ze na to bol stavany samotny booster. Aby nezomrel on...
K odpovedi na tvoju otazku: ano, ten booster pocas boostovania baterku nabija. Cele to spociva v tom ze do baterie zacne pustat nejake vyssie napatie, trebars 14,5V. Baterka nabita na urovni trebars 12V tym do seba zacne "nasavat" tych 14,5V.
Potencionalne problemy: Pumpuje to do tej baterky dost velke prudy, robit to niekolko minut vkuse tak by som sa bal ze baterka streli. A tiez si nie som isty ze na to bol stavany samotny booster. Aby nezomrel on...
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
dik za tip
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Štartovacie zdroje, boxy, tipy testy, skusenosti
Mam GOOLOO GT4000S ..nastartujem s tym absolutne cokolvek, co zije z 12V. Startoval som s tym aj Touareg 5.0 TDI, pomahal susedom s roznymi kubaturami od 1.4 do 5.0 a co bolo tuto zimu tych par dni "tuhsie rano", tak aj niekolkym po sebe a bez problemov. Pouzivam zaroven ako powerbanku pre moj Legion 5 Pro kedze to vie 100W PD. Jedina nevyhoda je, ze je to fakt slusna tehla.
Moju baterku som inak nabijal minule tiez s tou LIDL nabijackou, lebo nasi potrebovali moju CTEK na nabijanie baterky v Lupo 3L (tam je hadam 100Ah AGM). Po 24h mi baterka nesla ani o 0.1V hore, takze som to musel ofejkovat, napojil som tu moju powerbanku, nechal boost 2x po sebe nech ju trochu nakopne a potom uz zrazu LIDL nabijacka zistila, ze to treba nabit a dovolila mi aj menit program nabijania. Multimeter mi inak ukazal 8.3V a LIDL mi tvrdila 4.7V a nechcela nic robit.
@mp3turbo tazko sa tomu veri, ale pozri si toto video https://www.youtube.com/watch?v=VRFwEUr_Vjc&t=291s
Moju baterku som inak nabijal minule tiez s tou LIDL nabijackou, lebo nasi potrebovali moju CTEK na nabijanie baterky v Lupo 3L (tam je hadam 100Ah AGM). Po 24h mi baterka nesla ani o 0.1V hore, takze som to musel ofejkovat, napojil som tu moju powerbanku, nechal boost 2x po sebe nech ju trochu nakopne a potom uz zrazu LIDL nabijacka zistila, ze to treba nabit a dovolila mi aj menit program nabijania. Multimeter mi inak ukazal 8.3V a LIDL mi tvrdila 4.7V a nechcela nic robit.
@mp3turbo tazko sa tomu veri, ale pozri si toto video https://www.youtube.com/watch?v=VRFwEUr_Vjc&t=291s
Spoiler: ukázať