Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
turbo: k tym co2 daniam, tato moznost existuje, lebo CO2 dane su dane na kazdy predany tovar koncovemu spotrebitelovi (na SK to este len pride, ale SK sa k tomu tak isto zaviazalo). Od Januara budeme platit tusim 35 eur / t CO2. Najviac to samozrejme pocitia ludia v palivach.
Teoria je komplexnejsia, vychadza z toho, ze je to fiskalne neutralne opatrenie, co sa vyberie, to sa vrati ludom (napr. v AT dostavame tzv. Klimabonus 1x rocne). Idea je, ze CO2 dan zvysuje cenu koncovemu spotrebitelovi a ten sa tak rozhodne v beznom denno-dennom zivote si kupovat tovar, ktory ma nizsiu CO2 dan (napr. sa nevozi cez cely svet, ale je tu od Jozka z vedlajsej dediny). Na druhu stranu, jednorazovy prijem vacsinou ludia vyuziju na ine veci (napr. dovolenka).
Emisie CO2 sa z PKW predavaju uz vo viacerych krajinach (DE uz tusim 2 roky, NL a dalsi tiez tak podobne). Neviem, ci to nejak nie je naviazane na tu CO2 dan. Povolenku, ktoru ja predavam, je ratana ako priemerny najazd PKW pri priemernej spotrebe (spalovaku/elektra) a priemernej uspore CO2 (elektra voci spalovaku pri narodnom mixe).
Cestna dan pre vsetkych v AT sa uz vymysla, spravodlivejsie, na zaklade najazdu. Som zvedavy, co vymyslia.
Inak, nemusis mat autiak za 55k eur, mozes mat kludne MG5 (okolo 30k) a podobne.
Tie EV sa uz tlacia aj same, dotacie pomaly koncia. DE uz nema dotaciu, kedze okolo 30% novych aut su uz BEV. Uz sme vyrazne v adopcnej krivke a podporu dalej nebude treba. Infrastruktura si zasluzi podporu (tam treba vela, vela nabijaciek, distribucna siet, inteligentne riadenie nabijaciek, ...)
Teoria je komplexnejsia, vychadza z toho, ze je to fiskalne neutralne opatrenie, co sa vyberie, to sa vrati ludom (napr. v AT dostavame tzv. Klimabonus 1x rocne). Idea je, ze CO2 dan zvysuje cenu koncovemu spotrebitelovi a ten sa tak rozhodne v beznom denno-dennom zivote si kupovat tovar, ktory ma nizsiu CO2 dan (napr. sa nevozi cez cely svet, ale je tu od Jozka z vedlajsej dediny). Na druhu stranu, jednorazovy prijem vacsinou ludia vyuziju na ine veci (napr. dovolenka).
Emisie CO2 sa z PKW predavaju uz vo viacerych krajinach (DE uz tusim 2 roky, NL a dalsi tiez tak podobne). Neviem, ci to nejak nie je naviazane na tu CO2 dan. Povolenku, ktoru ja predavam, je ratana ako priemerny najazd PKW pri priemernej spotrebe (spalovaku/elektra) a priemernej uspore CO2 (elektra voci spalovaku pri narodnom mixe).
Cestna dan pre vsetkych v AT sa uz vymysla, spravodlivejsie, na zaklade najazdu. Som zvedavy, co vymyslia.
Inak, nemusis mat autiak za 55k eur, mozes mat kludne MG5 (okolo 30k) a podobne.
Tie EV sa uz tlacia aj same, dotacie pomaly koncia. DE uz nema dotaciu, kedze okolo 30% novych aut su uz BEV. Uz sme vyrazne v adopcnej krivke a podporu dalej nebude treba. Infrastruktura si zasluzi podporu (tam treba vela, vela nabijaciek, distribucna siet, inteligentne riadenie nabijaciek, ...)
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Teoria je komplexnejsia, vychadza z toho, ze je to fiskalne neutralne opatrenie, co sa vyberie, to sa vrati ludom (napr. v AT dostavame
>> tzv. Klimabonus 1x rocne).
mna by zaujimalo, na keru pitchu sa s tym sereme ked je to neutralne. Naco mame obrovske aparaty starajuce sa o kkcinu ktora... nic neznamena.
Naco cele tie obrovske aparaty zivime a platime, ci je to efektivne.
No ale to je len taky psychotronicky vysplech chorej mysle, vobec sa tym netrapte.
Co sa tyka podpor a dotacii a inych krivárín : parmiliardova podpora EV skoncila/konci, tak sa zacne mnohostamiliardova podpora energetickej siete aby sa to cele [mozno] nezrutilo. Nesmierne sa tesime a ocakavame s rozkrocenou narucou. Nevadi ze Rusi na taketo veci seru, nevadi ze Afrika... no to je jedno. Ano, my sme bohati, my na to mame, my ten svet urcite zachranime.
>> tzv. Klimabonus 1x rocne).
mna by zaujimalo, na keru pitchu sa s tym sereme ked je to neutralne. Naco mame obrovske aparaty starajuce sa o kkcinu ktora... nic neznamena.
Naco cele tie obrovske aparaty zivime a platime, ci je to efektivne.
No ale to je len taky psychotronicky vysplech chorej mysle, vobec sa tym netrapte.
Co sa tyka podpor a dotacii a inych krivárín : parmiliardova podpora EV skoncila/konci, tak sa zacne mnohostamiliardova podpora energetickej siete aby sa to cele [mozno] nezrutilo. Nesmierne sa tesime a ocakavame s rozkrocenou narucou. Nevadi ze Rusi na taketo veci seru, nevadi ze Afrika... no to je jedno. Ano, my sme bohati, my na to mame, my ten svet urcite zachranime.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Nie ale na rozdiel od platenia desiatok tisíc tzv. našich ľudí v tomto prípade aspoň celosvetovo uznávaná teória hovorí že ide o dobro a navyše je ich na Slovensku minimálne o rád menej ako Kočnerovcov.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Mne chýbajú hlavne V2H hybridy so stohovateľnou kapacitou batérie od 10 do 100km ktoré by pre väčšinové mestské a prímestské používanie boli podľa mňa optimálnejšie.
Voziť 100kg človeka na 2000kg aute sa mi zdá byť neefektívne.
Voziť 100kg človeka na 2000kg aute sa mi zdá byť neefektívne.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5861
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tak na to máme jednostopové dopravné prostriedky, ak ide o efektivitu v Ázii na nich odvezú viac pasažierov ako nám dovoľuje zákon v aute
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Áno keď svieti slniečko tak sa auto doma dobíja a použijem 0,4kWh e-bike za 800E , ktorý stačí aj na malý nákup .
V2H hybrid s doplniteľnou batériou napr. ( 6kWh + 2kWh + 2kWh + 2kWh + ,,,,,) by pomohol hlavne tým ktorý potrebujú jazdiť často aj v nečase a rekuperácia ušetrí hlavne tým čo jazdia brzda plyn.
No a na dovolenku keď potrebujem väčší kufor tak tie doplniteľné batérie vyberiem. a pripojím k domácej FVE lebo polievanie záhrady automatikou je ideálne o 4h ráno
V2H hybrid s doplniteľnou batériou napr. ( 6kWh + 2kWh + 2kWh + 2kWh + ,,,,,) by pomohol hlavne tým ktorý potrebujú jazdiť často aj v nečase a rekuperácia ušetrí hlavne tým čo jazdia brzda plyn.
No a na dovolenku keď potrebujem väčší kufor tak tie doplniteľné batérie vyberiem. a pripojím k domácej FVE lebo polievanie záhrady automatikou je ideálne o 4h ráno
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Nezamyslas sa nad tym ci:
1. Je to mozne skontruovat
2. Ak je to mozne, ci obmedzenia a nevyhody nebudu vacsie ako vyhody ktore by to prinieslo
1. Je to mozne skontruovat
2. Ak je to mozne, ci obmedzenia a nevyhody nebudu vacsie ako vyhody ktore by to prinieslo
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ja si myslim, ze by bolo este lepsie keby si mohol nie len vybrat baterky z kufru pred dovolenkou, ale este prisrobikovat aj kridla
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
akoze ja som za pokrok, ale do hentakej "veci" by som teda nesadol. Fakt.
Nalietanych mam par desiatok tisic mil takze o lietani to nie je, prave naopak - keby som mohol, kupil by som si nejaky dvojplosnik. Urcite by ma to bavilo.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... to-vedome/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... -asi-bude/
Nalietanych mam par desiatok tisic mil takze o lietani to nie je, prave naopak - keby som mohol, kupil by som si nejaky dvojplosnik. Urcite by ma to bavilo.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... to-vedome/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... -asi-bude/
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 767
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
A co tak vrtule? To by si mohol startovat a pristavat kolmo..
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Áno aj ja lietajúce autíčka radšej prenechám pre mladších odvážlivcov ale ľudia s FVE by podľa mňa využili hlavne V2F hybridné autíčka ktoré by nepotrebovali ďalšiu haraburdu/ invertor/obojsmernú nabíjačku za ďalšich 5-10 tis Euro keďže už takú haraburdu majú vlastne na stene . Jednoducho povedané namiesto FV batérie priamo na existujúci Invertot pripojiť autíčko cez DC/DC 200-400V prepoj/menič smart(buck-boost) .
Také autíčko by zároveň malo slúžiť samozrejme aj ako záložný motor generátor v príde že nám nefunguje ani DS ani slniečko.
Mne osobne by určite postačovalo autíčko so 4-6 kWh batériou pretože ja osobne potrebujem pokryť hlavne nočné odbery domu v rozsahu 2-4 kWh a prípadný prechod na budúce vyššie spotové ceny elektriny a distribúcie.
Osobne verím že Číňania také autíčka za 5 rokov budú u nás predávať aj keď možno budem musieť môj GW8k-ET menič vymeniť za kompatibilnejší GW8k-ETV-U5 v cene 1tE samozrejme pri vrátení GW8k-ET do Činy
https://www.auto.cz/prvni-cinsky-elektr ... nou-132003
To že to U5-F autíčko by malo mať aj druhú 230V zástrčku v kufre ako toto predražené PHEV je samozrejmosť.
https://www.cnet.com/roadshow/pictures/ ... remium/11/
Škoda že táto MITSUBISHI ASX 1.6 HYBRID (HEV) INTENSE+ nemá V2F
https://shellrecharge.com/en-gb/support/ev-database
Také autíčko by zároveň malo slúžiť samozrejme aj ako záložný motor generátor v príde že nám nefunguje ani DS ani slniečko.
Mne osobne by určite postačovalo autíčko so 4-6 kWh batériou pretože ja osobne potrebujem pokryť hlavne nočné odbery domu v rozsahu 2-4 kWh a prípadný prechod na budúce vyššie spotové ceny elektriny a distribúcie.
Osobne verím že Číňania také autíčka za 5 rokov budú u nás predávať aj keď možno budem musieť môj GW8k-ET menič vymeniť za kompatibilnejší GW8k-ETV-U5 v cene 1tE samozrejme pri vrátení GW8k-ET do Činy
https://www.auto.cz/prvni-cinsky-elektr ... nou-132003
To že to U5-F autíčko by malo mať aj druhú 230V zástrčku v kufre ako toto predražené PHEV je samozrejmosť.
https://www.cnet.com/roadshow/pictures/ ... remium/11/
Škoda že táto MITSUBISHI ASX 1.6 HYBRID (HEV) INTENSE+ nemá V2F
https://shellrecharge.com/en-gb/support/ev-database
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Áno a to je vlastne tiež argument že plne elektrické autá a nebodaj aj bez FVE nie sú zatiaľ efektívnym riešením.
Alebo potom takúto krabičku ako druhé auto k môjmu LPG Dusteru len pre krátke jazdy. Ale zase treba počkať až bude mať V2F konektor .
Alebo potom takúto krabičku ako druhé auto k môjmu LPG Dusteru len pre krátke jazdy. Ale zase treba počkať až bude mať V2F konektor .
Naposledy upravil/-a opto v Ne 07. Jan, 2024, 12:21, upravené celkom 1 krát.